tag:blogger.com,1999:blog-34387070.post5495011551013685930..comments2023-12-14T14:24:40.144+02:00Comments on ο δείμος του πολίτη: 1821: μια από τα ίδιαο δείμος του πολίτηhttp://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-7241353557550474542011-03-23T09:44:56.047+02:002011-03-23T09:44:56.047+02:00Έτσι ακριβώς είναι, άθεε. Μόνο η Ιστορία και η κοι...Έτσι ακριβώς είναι, <b>άθεε</b>. Μόνο η Ιστορία και η κοινωνική εξέλιξη δεν γνωρίζουν καλούς και κακούς. Κανείς ιστορικός δεν είναι όμως αμερόληπτος από τη στιγμή που είναι γέννημα ή δρα σε ένα συγκεκριμένο και δομημένο κοινωνικό περιβάλλον. Και εκεί ακριβώς μπορούμε να πατάμε και να τον κρίνουμε, ακόμα κι όταν ψευδεπίγραφα παρουσιάζεται ως ο απόλυτος γνώστης ή οδηγός της μίας αλήθειας.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-23961108347753357902011-03-23T09:15:33.237+02:002011-03-23T09:15:33.237+02:00Εγώ σκάλωσα στο σχόλιο του Zaphod που το βρήκα αρκ...Εγώ σκάλωσα στο σχόλιο του Zaphod που το βρήκα αρκετά εύστοχο «καλοί και κακοί ανήκουν μόνο στα παραμύθια και αυτό μόνο κακό δεν είναι!».<br />Δυστυχώς μάθαμε, ή μάλλον μας μάθανε, να διαβάζουμε έτσι την ιστορία. Αυτοί είναι οι καλοί, οι άλλοι οι κακοί. Συνήθως όμως πάντα οι άλλοι είναι οι κακοί και μεις οι καλοί. Όταν ο συσχετισμός αυτός διαφοροποιείται τότε προκύπτουν διαφωνίες.<br />Με ποια Άθεοςhttps://www.blogger.com/profile/09970707069487825787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-35558449952087209132011-03-16T22:34:47.820+02:002011-03-16T22:34:47.820+02:00Νημερτής, μακάρι να γινόταν και κανένα κακό. Ουδέν...<b>Νημερτής</b>, μακάρι να γινόταν και κανένα κακό. Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Εδώ έχουμε απλά κάτι εντελώς εμπορικό κι αδιάφορο.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-4550717851459046742011-03-16T22:33:26.452+02:002011-03-16T22:33:26.452+02:00Έλληνας ιστορικός εκτός από το Βερέμη, Άδη, είναι ...Έλληνας ιστορικός εκτός από το Βερέμη, <b>Άδη</b>, είναι και ο Μιχαηλίδης.Εξάλλου, ως σύμβουλοι συμμετείχαν κι άλλοι. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι εκεί. <br /><br />Λέω "μια από τα ίδια" επειδή ουσιαστικά στην ιστορική έρευνα του δεν προστέθηκε τίποτα από εκείνα που κάναμε και στο σχολείο (πλην ορισμένων συζητήσεων μετά την προβολή).<b> Η ίδια η μέθοδος παρουσίασης της σειράς είναι η ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-88770839313982612272011-03-16T20:58:52.376+02:002011-03-16T20:58:52.376+02:00φίλε Δείμε καλησπέρα... είδα κι εγώ το ντοκιμαντέρ...φίλε Δείμε καλησπέρα... είδα κι εγώ το ντοκιμαντέρ και πρέπει να συμφωνήσω μαζί σου στο μια απ'τα ίδια... πολύ κακό για το τίποτα αλλιώς...Νimertishttps://www.blogger.com/profile/03300624967594485158noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-9086811183639773712011-03-16T18:39:15.909+02:002011-03-16T18:39:15.909+02:00Δείμε, για μισό λεπτάκι διότι έχω μια μέγιστη διαφ...Δείμε, για μισό λεπτάκι διότι έχω μια μέγιστη διαφωνία επί του κειμένου. Λες (και εξηγείς) ότι το ντοκυμανταίρ είναι μια από τα ίδια, έτσι;<br />Στους Φακέλλους προ 2 εβδομάδων ο ίδιος ο Βερέμης παραδέχθηκε ότι αυτό που τον ενδιαφέρει είναι ο κόσμος να ξαναμάθει ιστορία (εν προκειμών τη δικιά του, νομίζοντας μάλλον ότι θα τον γράψει και η ιστορία αλλά ας μην πλατειάζουμε). Δεν του αρέσει του Hadeshttps://www.blogger.com/profile/04467178190617217153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-22155552560070481442011-03-14T14:32:31.728+02:002011-03-14T14:32:31.728+02:00Το άρθρο δεν το γνώριζα. Γενικώς είναι καλό, και ά...Το άρθρο δεν το γνώριζα. Γενικώς είναι καλό, και άφησε έξω την προσωπολατρία και τη χαμηλή προσδοκία. Χαίρομαι που συμφωνούμε, <b>Zaphod</b>.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-9579041971523124492011-03-14T13:19:43.423+02:002011-03-14T13:19:43.423+02:00Ενδιαφερον αντιλογος στο ντοκιμαντερ υπο σωστες βα...Ενδιαφερον αντιλογος στο ντοκιμαντερ υπο σωστες βασεις κατα τη γνώμη μου<br /><br /><br /><a href="http://tvxs.gr/node/80161" rel="nofollow">http://tvxs.gr/node/80161</a>Zaphodhttps://www.blogger.com/profile/10626179799565592380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-14906875030161818082011-03-12T14:20:11.031+02:002011-03-12T14:20:11.031+02:00Ίσως έχεις δίκιο. Ορισμένες πάντως συζητήσεις ήταν...Ίσως έχεις δίκιο. Ορισμένες πάντως συζητήσεις ήταν αστείες ως προς τους συντελεστές και το γενικό του πνεύμα. Αν όχι συντηρητικές, σίγουρα αδιάφορες. Η εμφάνιση του Άνθιμου έδωσε δε ένα προοδευτικό προφίλ.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-91143444507219713612011-03-11T23:11:23.912+02:002011-03-11T23:11:23.912+02:00Προφανώς στην επιλογή του τρόπου παρουσίασης έπαιξ...Προφανώς στην επιλογή του τρόπου παρουσίασης έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι το ντοκυμανταίρ απευθύνεται σε τόσο ανομοιογενές από ιστορικής γνώσης κοινό που οποιαδήποτε περαιτέρω ανάλυση και κριτική θα φάνταζε άσκοπη. Ο ρόλος του προφανώς είναι να ανυψώσει το εθνικό μας φρόνημα στη δύσκολη αυτή φάση και να φρεσκάρει τις σχεδόν σβησμένες γνώσεις του σχολείου, με κάποιες διακριτικές και ίσως δειλές Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-60876663409043463902011-03-10T22:07:03.720+02:002011-03-10T22:07:03.720+02:00Αυτό δεν το σκέφτηκα, Άσκαρ. Δεν το είδα έτσι. Στη...Αυτό δεν το σκέφτηκα, <b>Άσκαρ</b>. Δεν το είδα έτσι. Στην ουσία πάντως και ο Άνθιμος και ο Γεωργιάδης με το πρόσχημα να φανούν οι δικές τους θέσεις ενίσχυσαν το εν λόγω εμπόριο.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-5083525639007188292011-03-10T17:03:47.449+02:002011-03-10T17:03:47.449+02:00Φρόντισαν, πάντως, οι συντελεστές να προκαλέσουν τ...Φρόντισαν, πάντως, οι συντελεστές να προκαλέσουν την οργή των ακροδεξιών κύκλων, γεγονός που προσέδωσε στη σειρά "πιστοποιητικό προοδευτικότητας", χώρια την τεράστια δωρεάν διαφήμιση που έγινε...Ασκαρδαμυκτίhttps://www.blogger.com/profile/01130925479884062715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-75749848231228810292011-03-09T12:38:37.898+02:002011-03-09T12:38:37.898+02:00Αθεόφοβε, εγώ απλά έθεσα μερικά ζητήματα (και οχι ...<b>Αθεόφοβε</b>, εγώ απλά έθεσα μερικά ζητήματα (και οχι τοσο αναλυτικά). Σαφώς και θα μπορούσαν να καλύψουν κάποια επεισόδια και να έχουν καισχετική εμπορικότητα (ή δεν ήταν εμπορικός ο τίτλος και ο διάλογος που ξέσπασε γύρω από το έθνος); Το θέμα είναι ότι η σειρά δεν αναζήτησε κάποια διαφορετική προσέγγιση, μία ματιά πέρα από εκείνη της δεκαετίας του '80, του 1880 εννοώ (sic).<br /><br /><ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-65182630621978216162011-03-09T11:29:55.729+02:002011-03-09T11:29:55.729+02:00Σωστός ο Δείμος.
Αν επιτρέπεται ομως να πω το εξ...Σωστός ο Δείμος. <br /><br />Αν επιτρέπεται ομως να πω το εξής.<br /><br /><b>Και παλι καλα να λεμε</b>. Εδω πεσανε να τους φανε διοτι ειπασι πράγματα τα οποια δεν συνάδουν με τον "εθνικο" μύθο (αγ. λαυρα πχ, ή η σφαγη της τριπολιτσας, η "αστική" διαμορφωση του εθνους και τετοια) τα οποία ειναι δεδομένα στην ιστορια και εννοείται δεν αλλάζουν το νόημα του '21.<br /><br />Zaphodhttps://www.blogger.com/profile/10626179799565592380noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-40180609165937909782011-03-08T21:35:30.770+02:002011-03-08T21:35:30.770+02:00Νομίζω ότι στις συζητήσεις που ακολουθούν την προβ...Νομίζω ότι στις συζητήσεις που ακολουθούν την προβολή γίνονται τέτοιες προσεγγίσεις...<br />Το γεγονός ότι παθαίνουν υστερία και ουρλιάζουν οι γνωστοί παντογνώστες με τις παρωπίδες, σημαίνει ότι το "1821" έχει μια ευρύτερη αξία και ο καθένας μας το εισπράττει με τον τρόπο του.<br /> Εγώ για παράδειγμα τρελαίνομαι καθώς βλέπω την σύγκρουση ρασιοναλισμού-εκσυγχρονισμού-προόδου με την Konstantinos Floridishttps://www.blogger.com/profile/05766882367714424910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-7406200131530056322011-03-08T19:35:07.871+02:002011-03-08T19:35:07.871+02:00Η θεώρηση της ιστορίας όπως την αναπτύσσεις αφορά ...Η θεώρηση της ιστορίας όπως την αναπτύσσεις αφορά ένα κοινό που έχει επαρκή γνώση της ιστορίας και ψάχνει πλέον πίσω από τα γεγονότα να βρεί τις αιτίες που τα προκάλεσαν.<br />Δεν νομίζω πως έχει θέση σε ένα ντοκυμαντέρ που απευθύνεται σε ένα ευρύ και περιορισμένης ιστορικής γνώσης κοινό που ακόμα θέλει να πιστεύει στο κρυφό σχολειό και το λάβαρο της Λαύρας.<br />Εάν ακολουθούσε την αποψη σου αθεόφοβοςhttps://www.blogger.com/profile/14424878695358190737noreply@blogger.com