tag:blogger.com,1999:blog-34387070.post763720730095805030..comments2023-12-14T14:24:40.144+02:00Comments on ο δείμος του πολίτη: Φιλοσοφία της Ιστορίας IIΙο δείμος του πολίτηhttp://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comBlogger34125tag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-21345107485736946812007-08-22T12:11:00.000+03:002007-08-22T12:11:00.000+03:00Πάρη, δε διαφωνώ σχετικά με το ρόλο του ατόμου, όπ...<B ΠΆΡΗ>Πάρη</B>, δε διαφωνώ σχετικά με το ρόλο του ατόμου, όπως το θέτεις, επειδή είναι ένας κοινωνικός πυρήνας. Μόνο όμως αν το δούμε έτσι θα έχει του δίνουμε την πραγματική σημασία και όχι μεμονωμένα όπως παρουσιάζεται στη σύγχρονη επιστημονική σκέψη (ή σκοταδισμό;) και θέλει να εξατομικεύσει τα πάντα.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-4034309025601737912007-08-22T11:52:00.000+03:002007-08-22T11:52:00.000+03:00Δείμε,στν διαμόρφωση της Ιστορίας παίζουν ρόλο κυρ...Δείμε,<BR/>στν διαμόρφωση της Ιστορίας παίζουν ρόλο κυρίως τα άτομα και οι πλειοψηφίες, αλλά πολύ συχνότερα ομάδες/μειοψηφίες που συγκροτούνται γύρω τους. Τα άτομα λειτουργούν σαν πυρήνες σε μια κοινωνία.<BR/>Σε γενικές γραμμές έχεις δίκιο. Όμως:<BR/>Η επίδραση της κοινωνίας υπάρχει βέβαια αλλά το σημαντικότερο ρόλο τον έχουν άτομα ή μικρές συνεκτικές ομάδες που «ρίχνουν τις νέες ιδέες στην Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-16306426321296915062007-08-22T10:34:00.000+03:002007-08-22T10:34:00.000+03:00Γιατί καλέ, Τσαπερδόνα; Τόσο κουραστικό ήταν;Ρε, Σ...Γιατί καλέ, <B ΤΣΑΠΕΡΔΌΝΑ>Τσαπερδόνα</B>; Τόσο κουραστικό ήταν;<BR/><BR/>Ρε, <B ΣΠΎΡΟ>Σπύρο</B>, μη δίνεις σημασία. Φασιστικές και ρατσιστικές (κοινωνικά και φυλετικά ενίοτε) διατυπώσεις είναι που τις παρουσιάζουν με το όνομα του Δαρβίνου.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-46831525837704648142007-08-22T09:09:00.000+03:002007-08-22T09:09:00.000+03:00Νομίζω ότι είναι λιγάκι άσχετο το προηγούμενο σχόλ...Νομίζω ότι είναι λιγάκι άσχετο το προηγούμενο σχόλιο (αυτό που είναι από πάνω μου) γι 'αυτό θα συνεχίσω με ένα πιο άσχετο:<BR/><BR/>1)Κύριε Δείμο, θα ήθελα να γράψετε ένα άρθρο για τον Κοινωνικό Δαρβινισμό.<BR/>Χθές έβλεπα στο ΣΚΑΙ μια εκπομπή και αναφέρθηκε σε αυτό τον όρο, επίσης και στους μαρξιστές.<BR/><BR/>2)Μετά από αυτό είδα και άκουσα τη συνέντευξη μιας Κυρίας (www.hivwave.gr)η οποία είπεspirosviihttps://www.blogger.com/profile/11223205321078836080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-17762936297630557192007-08-22T00:22:00.000+03:002007-08-22T00:22:00.000+03:00πω πω ! πόσες φιλοσοφίες υπάρχουν!υγ εγώ μια εισαγ...πω πω ! πόσες φιλοσοφίες υπάρχουν!<BR/><BR/><BR/>υγ εγώ μια εισαγωγή έμαθα και μετά έπεσα με τα μούτρα στην "δυστυχισμένη συνείδηση στη φαινομενολογία του Hegel"<BR/><BR/>υγ ακόμα τον λυπάμαι μ αυτήν τη δυστυχισμένη συνείδηση που είχεkanatakihttps://www.blogger.com/profile/15401369206060345215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-34218243240470685722007-08-21T22:09:00.000+03:002007-08-21T22:09:00.000+03:00doctor ποιοs ειναι ο θουκιδιδηs για να ασχοληθουν ...doctor ποιοs ειναι ο θουκιδιδηs για να ασχοληθουν μαζι του ολεs οι μεταμοντερνεs αυθεντιεs.Σιγα τωρα να μην τον συγκρινουμε με εναν Hobsbawm,εναν Λιακο, μια Ρεπουση,μια Κουλουρη.Doctor να γραφειs πιο συχνα.Ελπιζω να εχω μια ηρεμη νυχτα στο νοσοκομειο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-71679127908614232352007-08-21T14:19:00.000+03:002007-08-21T14:19:00.000+03:00Τι λες μικρούλη; Τι έπαθες; Αρχίσαν τα φυτέματα;Τι λες <B ΜΙΚΡΟΎΛΗ>μικρούλη</B>; Τι έπαθες; Αρχίσαν τα φυτέματα;ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-4181730930347481692007-08-21T14:06:00.000+03:002007-08-21T14:06:00.000+03:00Επρόκειτο να έκανα ένα μακροσκελέστατο post αλλά π...Επρόκειτο να έκανα ένα μακροσκελέστατο post αλλά πάνω κάτω με κάλυψαν οι απόψεις των παραπάνω. Ασχολίαστο όμως ΔΕΝ θα αφήσω το δριμύτατο κατηγορητήριο που εξαπολείσατε σήμερα το πρωί εναντίον μου ΠΙΣΩ απο την πλάτη μου. Αίσχος! Και αποτελούταν κυρίως απο αβάσιμες υποθέσεις απο την μεριά σας που καθόλου δεν ταιριάζουν σε εναν ιστορικό. Ασχετα με το αν αυτές οι υποψίες ήταν εγκυρότατες :P.<BR/><BR/Mandalorehttps://www.blogger.com/profile/04806930609410759010noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-53134669767025512182007-08-21T14:00:00.000+03:002007-08-21T14:00:00.000+03:00Ναι, τόσο είναι, Τάκη, και υποτίθεται ότι ανάλογα ...Ναι, τόσο είναι, <B ΤΆΚΗ>Τάκη</B>, και υποτίθεται ότι ανάλογα θα φέρονταν και εδώ, αλλά βλέπουμε τλεικά τα χαίρια του ΥΠΕΠΘ.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-14970702013627258822007-08-21T12:50:00.000+03:002007-08-21T12:50:00.000+03:00Θα σταθώ μόνο στη δημοσιοποίηση της ιστορίας..Δεν ...Θα σταθώ μόνο στη δημοσιοποίηση της ιστορίας..<BR/>Δεν είμαι ειδικός και δεν ξέρω πότε ακριβώς πρέπει να δημοσιοπείται ιστορία, πάντως στο Γαλλικό σύστημα εκπαίδευσης υπάρχει αναθεώρηση των βιβλίων ιστορίας σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα (λιγότερο απο 10 χρόνια, νομίζω κάθε 4-5 χρ)takishttps://www.blogger.com/profile/03251767729354829039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-11120585795445218322007-08-21T11:32:00.000+03:002007-08-21T11:32:00.000+03:00Καλά κι εσύ, γιατρέ μου, μην προσβάλλεις έτσι την ...Καλά κι εσύ, <B ΓΙΑΤΡΈ>γιατρέ</B> μου, μην προσβάλλεις έτσι την Ιστορία. Είπαμε μπρε, αλλά όχι κι έτσι. Μόνο οι δημιουργιστές τη βλέπουν ιστορικά την ιδεολογία (βλ. θρησκεία). Είναι όμως και το προηγούμενο σχόλιό μου, αφού ιστορία δεν είναι μόνο γεγονότα, αλλά ο παρελοντικός τρόπος ζωής.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-18187301552282578612007-08-21T09:44:00.000+03:002007-08-21T09:44:00.000+03:00Ο/Η ο δείμος του πολίτη είπε... Καλά, γιατρέ, οι α...Ο/Η ο δείμος του πολίτη είπε... <BR/>Καλά, γιατρέ, οι απαιτήσεις της εποχής και της επιστήμης έχουν αλλάξει τόσα πολύ που πια οι μέθοδοι του Θουκυδίδη όχι μόνο είναι ανεπαρκείς, αλλά και οδηγούν σε λάθος αποτελέσματα, αφού η Ιστορία στηρίζεται πια στις προγενέστερες μελέτες άλλων (αυτοπτών ή όχι, συγχρόνων ή όχι της εποχής που μελετάται) και στη βιβλιογραφία γενικότερα. <BR/><BR/>11:32 μμ <BR/><doctorhttps://www.blogger.com/profile/15900873479697515730noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-31848542288924754002007-08-21T08:43:00.000+03:002007-08-21T08:43:00.000+03:00Το θέμα, Αθεόφοβε, δεν είναι μόνο πώς διαμορφώνετα...Το θέμα, <B ΑΘΕΌΦΟΒΕ>Αθεόφοβε</B>, δεν είναι μόνο πώς διαμορφώνεται η ιστορία, αλλά κυρίως πώς εμείς βλέπουμε την ιστορία και πώς βλεπουμε το παρελθόν. Εξάλλου, αυτό που λες <B ΑΝΑΦΈΡΕΤΑΙ ΜΌΝΟ ΣΕ ΓΕΓΟΝΌΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΎΝ ΜΆΧΕΣ Ή ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΈΣ ΣΥΝΑΝΤΉΣΕΙΣ>αναφέρεται μόνο σε γεγονότα που αφορούν μάχες ή διπλωματικές συναντήσεις</B> κτλ. Δεν έχει καμία αφορά το άτομο στην εξέταση θεσμών (π.χ. γάμος και ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-32688604260857653372007-08-21T02:54:00.000+03:002007-08-21T02:54:00.000+03:00Φυσικά η ιστορία δεν ενδιαφέρεται για το τυχαίο, κ...Φυσικά η ιστορία δεν ενδιαφέρεται για το τυχαίο, και αυτό που την απασχολεί είναι οι αιτίες. Μια και ο ρόλος της είναι ακριβώς να δίνει νόημα στο παρόν σαν κατάληξη κάποιου παρελθόντος (και κυρίως, σαν διάνοιξη ενός ορισμένου μέλλοντος όπως είπε ένας σχολιαστής του ποστ νο2). Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει τυχαιότητα: δεν μιλάμε για φυσικά φαινόμενα, αλλά πράξεις, συμπεριφορές ανθρώπων και Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-89908778611461655762007-08-21T01:36:00.000+03:002007-08-21T01:36:00.000+03:00Στην δημιουργία της ιστορίας βασικά 3 είναι οι παρ...Στην δημιουργία της ιστορίας βασικά 3 είναι οι παραγοντες που μπορούν να παίξουν ουσιαστικό ρόλο.<BR/>1-Το άτομο.Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Μέγας Αλεξανδρος.<BR/>2-Τα άτομα.Εκτός από τις επάναστάσεις που παίζουν σημαντικό και οι μεμονωμένες προσωπικότητες(Λένιν)αλλά και οι κοινωνικές συνθήκες χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ουσιαστικά απρόσωπο κίνημα ατόμων εναντίον του πολέμου στο Βιετνάμ.<αθεόφοβοςhttps://www.blogger.com/profile/14424878695358190737noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-6826243088361469282007-08-20T23:32:00.000+03:002007-08-20T23:32:00.000+03:00Καλά, γιατρέ, οι απαιτήσεις της εποχής και της επι...Καλά, <B ΓΙΑΤΡΈ>γιατρέ</B>, οι απαιτήσεις της εποχής και της επιστήμης έχουν αλλάξει τόσα πολύ που πια οι μέθοδοι του Θουκυδίδη όχι μόνο είναι ανεπαρκείς, αλλά και οδηγούν σε λάθος αποτελέσματα, αφού η Ιστορία στηρίζεται πια στις προγενέστερες μελέτες άλλων (αυτοπτών ή όχι, συγχρόνων ή όχι της εποχής που μελετάται) και στη βιβλιογραφία γενικότερα.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-89478382913575352152007-08-20T23:00:00.000+03:002007-08-20T23:00:00.000+03:00Και μιας μιλάμε για ιστορία, ας θυμηθούμε τον πρώτ...Και μιας μιλάμε για ιστορία, ας θυμηθούμε τον πρώτο σοβαρό ιστορικό της ανθρωπότητας:<BR/><BR/>"Ο Θουκυδίδης έγραψε την ιστορία του Πελοπονησιακού πολέμου στον οποίο μάλιστα ήταν στρατηγός [στο πλευρό των Αθηναίων].<BR/>Στα κεφάλαια 1.2, 1.20-22 και 5.26 καταγράφεται η αγωνία του για την ανεύρεση της αλήθειας: <BR/>Η αυτοψία,<BR/>η επίσκεψη στα πεδία των μαχών,<BR/>η συλλογή και αξιολόγηση των doctorhttps://www.blogger.com/profile/15900873479697515730noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-83867400103968590712007-08-20T18:01:00.000+03:002007-08-20T18:01:00.000+03:00st 1)οι αμερικανοι ειχαν σπαση τουs κωδικεs των ια...st 1)οι αμερικανοι ειχαν σπαση τουs κωδικεs των ιαπωνων και γνωριζαν ολεs τιs κινησειs των δυναμεων τουs.2)Οι ιαπωνεs δεν ειχαν ρανταρ σχεδον μεχρι το τελοs του πολεμου.3)Tα υποβρυχια ηταν ιστορια συγκαλυψηs.4)Η καταρριψη του αεροσκαφουs του ναυαρχου Γιαμαμοτο ηταν η μοναδικη φορα που οι αμερικανοι διακινδυνευσαν το μυστικο τουs.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-15204112142934176572007-08-20T17:58:00.000+03:002007-08-20T17:58:00.000+03:00Σπύρο, λες; Δεν θα προκαλέσουμε τελικά να μας δουν...<B ΣΠΎΡΟ>Σπύρο</B>, λες; Δεν θα προκαλέσουμε τελικά να μας δουν; Δεν ξέρω αν θα μας ακούσουν όμως.<BR/><BR/><B ΣΠΎΡΟ ΣΕΡ.>Σπύρο Σερ.</B>, αναρωτιέμαι γιατί όμως Σπύρο μου. Οι περισσότεροι από εμάς δε διαβάζουν ιστορία, παρά μόνο μέσα από ιστορικά μυθιστορήματα ή ανάλογα έργα. Λίγοι πολύ λίγοι αγοράζουν ένα βιβλίο ιστορίας και συχνά γνωρίζουμε εκ των προτέρων τη στροφή και την κριτική του και ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-20563812829725062262007-08-20T16:14:00.000+03:002007-08-20T16:14:00.000+03:00Χαχα σκέφτεστε να κάνουμε μια διαμαρτυρία γυμνοί? ...Χαχα σκέφτεστε να κάνουμε μια διαμαρτυρία γυμνοί? Στην Αυστραλία είναι μάγκες δηλαδή? Αααα!spirosviihttps://www.blogger.com/profile/11223205321078836080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-61406505644658910992007-08-20T15:16:00.000+03:002007-08-20T15:16:00.000+03:00Το πιο σπουδαίο με την Ιστορία είναι ότι πολλές φο...Το πιο σπουδαίο με την Ιστορία είναι ότι πολλές φορές δεν μαθαίνουμε τι ακριβώς συνέβη. Γι' αυτό και αξίζει να την αναλύουμε και να ερευνάμε, Δείμο μου.Σπύρος Σεραφείμhttps://www.blogger.com/profile/00545647550796910422noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-40519020065877410972007-08-20T14:49:00.000+03:002007-08-20T14:49:00.000+03:00Όντως, κομμούνι μου, όντως.Όντως, <B ΚΟΜΜΟΎΝΙ>κομμούνι</B> μου, όντως.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-89219752311866279052007-08-20T14:46:00.000+03:002007-08-20T14:46:00.000+03:00χμ, εδώ μπορούμε να συμφωνήσουμε απόλυτα.. "Όλα εί...χμ, εδώ μπορούμε να συμφωνήσουμε απόλυτα.. "Όλα είναι δρόμος!"Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-38028867391187950952007-08-20T13:13:00.000+03:002007-08-20T13:13:00.000+03:00Το ξέρω καλά (πίστεψέ με). Φυσικά αντιλαμβανόμενος...Το ξέρω καλά (πίστεψέ με). Φυσικά αντιλαμβανόμενος το αστείο παράδειγμά μου και το συμβολισμό του, καταλαβαίνεις τι εννοώ. Δυστυχώς, ένα άτομο όμως δε διαμορφώνει ιστορία, αλλά μόνο εκέινη του μικρού του κοινωνικού περιβάλλοντος.ο δείμος του πολίτηhttps://www.blogger.com/profile/05409347669720153462noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34387070.post-20963544234773626262007-08-20T12:56:00.000+03:002007-08-20T12:56:00.000+03:00είπα "ότι δεν αντέχω τους ανελαστικούς καταναγκασμ...είπα "ότι δεν αντέχω τους ανελαστικούς καταναγκασμούς" όχι γενικά τους δομημένους κανόνες. <BR/>Θεωρώ ότι είναι δημιουργική η αίσθηση ότι μπορείς ως άτομο και ως συλλογικότητα να αλλάξεις τα πράγματα και μάλλιστα ότι μπορείς σε αυτή την πορεία να έχεις δικαίωμα ελιγμών..<BR/>Τώρα για το γυμνός, είναι ένα πράγμα, προφανώς που η πλειοψηφία των ανθρώπων προς το παρόν το θεωρεί δευτερεύον θέμα, Anonymousnoreply@blogger.com