Όσοι παρακολουθούν το παρόν ιστολόγιο γνωρίζουν πολύ καλά τις πολιτικές μου θέσεις και τη στάση μου απέναντι στην ίδια την κατανάλωση. Παλαιότερα είχα ασχοληθεί με το ζήτημα αυτό στην κατανάλωση ως αντιπερισπασμό. Πρόσφατα έμαθα για μία εκδήλωση που με έκανε να χαρώ ιδιαιτέρως. Σήμερα ειδικά πρέπει να ομολογήσουμε ότι η καταναλωτική μανία δεν έχει μόνο συνέπειες στην τσέπη μας, αλλά σε όλο το περιβάλλον.
Οι τράπεζες θησαυρίζουν μέσα από την ψευδαίσθηση της απόκτησης αντικειμένων. Καλλιεργείται προς όφελος των τραπεζικών υπερκερδών η ιδέα μιας περίεργης ατομικής προβολής μέσα από την επίδειξη καταναλωτικών αγαθώς που τελικά οδηγεί εντέχνως στον κοινωνικό κανιβαλισμό. Οι δε επιβαρύνσεις στο περιβάλλον είναι ανυπολόγιστες είτε λόγω της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τις βιομηχανίες είτε μέσα από τα ίδια τα σκουπίδια. Και δε φτάνουν τελικά μόνο αυτά. Προκειμένου οι ευαρεστημένοι κάτοικοι του δυτικού κόσμου να απολαμβάνουν τα αγαθά που τους ξεχωρίζουν από τη μεγάλη μάζα, οι εταιρείες μέσα στην παγκοσμιοποιημένη δημοκρατία έχουν επιβάλλει μία μοναδική σκλαβιά στους εργαζόμενους του Τρίτου Κόσμου. Θα τα πούμε στην εκδήλωση της Παρασκευής.
Έληξε εχθές και η άτυπη μικρή δημοσκόπησή μου για τις μαθητικές καταλήψεις. Είχα ορίσει σημειολογικά τη 17η Νοέμβρη ως καταληκτική ημερομηνία. Συνολικά η δημοσκόπηση διήρκησε 18 μέρες και γινόταν αυτόματος έλεγχος του IP σε κάθε ψηφοφορία, ώστε να μην έχουμε διπλοψηφίες (αν και κάποιος ίσως νόμιζε ότι η ψήφος του μέτρησε). Στους 115 οι 58 ψήφισαν ΥΠΈΡ των καταλήψεων και οι 57 ΚΑΤΆ. Ουσιαστικά το ποσοστό είναι λίγο πολύ κειμένεται στο 50%. Ωστόσο, οφείλουμε να πούμε ότι επικρατούσα άποψη είναι η αντίθεση στις μαθητικές καταλήψεις.
Τούτο, το τονίζω επειδή γνωρίζουμε καλά ότι σε γενικές γραμμές το ιστοχωριό μας είναι αριστεροκρατούμενο κινητοποιήσεις και στο -χωρίς να απουσιάζουν άλλες θέσεις. Μέσα σε τέτοιο κλίμα που επικρατεί στο χωριό και παρά τα δύο κείμενά μου, φάνηκε ότι οι περισσότεροι εξ υμών είναι επηρεασμένοι από την κρατική προπαγάνδα σχετικά με το κακό κλίμα, σχετικά με τη μεθοδευμένη και υποκινούμενη στάση των μαθητών ή ότι οι μαθητές δεν μπορούν να παρακωλύουν το εκπαιδευτικό σύστημα (εδώ γελάω, γιατί μόνο εκπαίδευση δεν έχουμε, αλλά τέλος πάντων). Βέβαια επειδή ήταν η πρώτη μου φορά, δεν έθεσα πιο περίπλοκες ερωτήσεις ώστε να γίνει καλύτερη η δημοσκόπηση, με αποτέλεσμα στο ΚΑΤΆ να ενσωματώνονται και θέσεις πιο δημοκρατικές που απλά διαφωνούσαν με τις φετινές κινητοποιήσεις, ενώ στο ΥΠΈΡ ενσωματώνονται και θέσεις αναρχικές που στηρίζουν κάθε λογής δράσεις.
Οι τράπεζες θησαυρίζουν μέσα από την ψευδαίσθηση της απόκτησης αντικειμένων. Καλλιεργείται προς όφελος των τραπεζικών υπερκερδών η ιδέα μιας περίεργης ατομικής προβολής μέσα από την επίδειξη καταναλωτικών αγαθώς που τελικά οδηγεί εντέχνως στον κοινωνικό κανιβαλισμό. Οι δε επιβαρύνσεις στο περιβάλλον είναι ανυπολόγιστες είτε λόγω της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τις βιομηχανίες είτε μέσα από τα ίδια τα σκουπίδια. Και δε φτάνουν τελικά μόνο αυτά. Προκειμένου οι ευαρεστημένοι κάτοικοι του δυτικού κόσμου να απολαμβάνουν τα αγαθά που τους ξεχωρίζουν από τη μεγάλη μάζα, οι εταιρείες μέσα στην παγκοσμιοποιημένη δημοκρατία έχουν επιβάλλει μία μοναδική σκλαβιά στους εργαζόμενους του Τρίτου Κόσμου. Θα τα πούμε στην εκδήλωση της Παρασκευής.
Έληξε εχθές και η άτυπη μικρή δημοσκόπησή μου για τις μαθητικές καταλήψεις. Είχα ορίσει σημειολογικά τη 17η Νοέμβρη ως καταληκτική ημερομηνία. Συνολικά η δημοσκόπηση διήρκησε 18 μέρες και γινόταν αυτόματος έλεγχος του IP σε κάθε ψηφοφορία, ώστε να μην έχουμε διπλοψηφίες (αν και κάποιος ίσως νόμιζε ότι η ψήφος του μέτρησε). Στους 115 οι 58 ψήφισαν ΥΠΈΡ των καταλήψεων και οι 57 ΚΑΤΆ. Ουσιαστικά το ποσοστό είναι λίγο πολύ κειμένεται στο 50%. Ωστόσο, οφείλουμε να πούμε ότι επικρατούσα άποψη είναι η αντίθεση στις μαθητικές καταλήψεις.
Τούτο, το τονίζω επειδή γνωρίζουμε καλά ότι σε γενικές γραμμές το ιστοχωριό μας είναι αριστεροκρατούμενο κινητοποιήσεις και στο -χωρίς να απουσιάζουν άλλες θέσεις. Μέσα σε τέτοιο κλίμα που επικρατεί στο χωριό και παρά τα δύο κείμενά μου, φάνηκε ότι οι περισσότεροι εξ υμών είναι επηρεασμένοι από την κρατική προπαγάνδα σχετικά με το κακό κλίμα, σχετικά με τη μεθοδευμένη και υποκινούμενη στάση των μαθητών ή ότι οι μαθητές δεν μπορούν να παρακωλύουν το εκπαιδευτικό σύστημα (εδώ γελάω, γιατί μόνο εκπαίδευση δεν έχουμε, αλλά τέλος πάντων). Βέβαια επειδή ήταν η πρώτη μου φορά, δεν έθεσα πιο περίπλοκες ερωτήσεις ώστε να γίνει καλύτερη η δημοσκόπηση, με αποτέλεσμα στο ΚΑΤΆ να ενσωματώνονται και θέσεις πιο δημοκρατικές που απλά διαφωνούσαν με τις φετινές κινητοποιήσεις, ενώ στο ΥΠΈΡ ενσωματώνονται και θέσεις αναρχικές που στηρίζουν κάθε λογής δράσεις.
42 έκριναν :
Orea i parotrinsi sou "Deime" mou.
Parolla afta exoun iparksei polles meres sto parelthon, poli pithano kai sto mellon, pou san oikogeneia den eixame na agorasoume oute tin venzini gia na pame to paidi sto sxoleio tou...( Isos akougetai mizero kai apo merous mas (ton dio goneon) anefthino kati tetoio...O kathenas borei an thelei na krinei...pandos i "sterisi" afti i "oikonomiki sterisi" kai meso aftis i "sterisi" ton katanalotikon agathon sou mathainei kati allo.
Afti tin gefsi fandazomai protineis
se olous mas, kai ego mesa...i pali kano lathos?
Kalimera "Deime"
Δείμε καλημέρα! Θα είναι πολύ ωραία και ουσιαστική η εμπειρία να μαζευτούμε όλοι στο Θέατρο Σοφούλη και να κάνουμε μια ανευ προηγουμένου live blogging κουβέντα! Τα λέμε την Παρασκευή!
Προπέτη μου, για μένα είναι το ζήτημα ότι αγοράζουμε δεκάδες άχρηστα αντικείμενα μόνο και μόνο για κοινωνική επίδειξη (ακόμα και αν δεν το κατανοούμε έτσι) με αποτέλεσμα συχνά να μη μένουν χρήματα για τα βασικά. Υπάρχουν και ανάγκες σε αγαθά δε λέω, ανάγκες κοινωνικά επιβεβλημένες, που ωστόσο έχουν οικονομική διαβάθμιση.
ταχυδρόμε, θα τα πούμε εκεί.
Σε χοντρικές γραμμές συμφωνώ με τέτοιες κινήσεις,
-Μονο και μόνο γιά λόγους αρχής-.
Που όμως δε με κάνουν να ελπίζω σε τίποτα.
Το θέμα δεν είναι να αρνηθείς για μιά μέρα να ψωνίσεις.
Το θέμα είναι γιά όσο ζείς να ψωνίζεις μόνο αυτά που χρειάζεσαι.
Εγώ πραγματικά, επειδή το τίποτα είναι ακραίο, πιστεύω πως δεν καταφέρνεις έτσι να τσιγκλήσεις τον εγκέφαλο του ηλίθιου που θα πάρει το καρτοδάνειο για να πάει διακοπές,ή γιά να κάνει το τραπέζι του γάμου του.
δήμητρα.
Συμφωνω οτι πολλοι ανθρωποι αγοραζουν αχρηστα πραγματα, αλλα ποιοι ειμαστε εμεις που θα καθορισουμε, τι ειναι χρησιμο και τι αχρηστο; Αν θελει καποιος να χρεωθει στην τραπεζα, δικαιωμα του. Η τραπεζα ωφελειται μεν (γι' αυτο και προσπαθει να το ενισχυσει) αλλα δεν φταιει σε τιποτα.
Μεταφερω την ευθυνη απο τις τραπεζες και τις εταιρειες προς τους καταναλωτες. Εμεις εχουμε την δυναμη, εμεις εχουμε την βουληση. Κανενας δεν (θελει να) ειναι αβουλο προβατο. Αν με τα προιοντα που αγοραζουμε δημιουργουμε δυστυχια στον 3ο κοσμο και καταστρεφουμε το περιβαλλον, φταιμε μονο εμεις. Οχι η τραπεζα που μας δινει λεφτα.
Με εξαιρεση τους ασκητες στην ερημο, ολοι μας οσο ζουμε, κατι θα καταναλωνουμε. Δεν μπορουμε να καταδικαζουμε την καταναλωση γενικα. Δεν μας υποχρεωνει καμμια εταιρεια να αγορασουμε το προιον της.
σχόλιο στο σχόλιο
Ωραίος είσαι δείμε,
δηλαδή τι μου λες,
και αριστερή και μαλάκας ε;
Γιατί βέβαια , για αριστερή , να με παρασύρει η ανύπαρκτη προπαγάνδα μιάς άχρηστης κυβέρνησης ,αυτό
είμαι.
Βέβαια το ό,τι οι καταλήψεις έχουνε γίνει γραφικές,
κάτι σαν τα πολυσπόρια ας πούμε,
δε μας περνάει απ το μυαλό;
δ.
To na agorazei kaneis axrista andikeimena einai ena provlima...pou mono anthropoi me gemates tsepes boroun na to exoun, i anthropoi pou exoun pesei stin loumba ...Isos exeis dikaio kai isos to paradeigma mou na itan aisxatologiko, ara astoxo...ok.
I imera tis andikatanalosis sosti kai vevea kai oi ekdiloseis tis akoma pio xrisimes. Prosopika tha ithela na kratisoume oles aftes tis skepseis kai ston epomeno mina diladi giro stis 23 tou Decemvri ...
Pandos i alitheia einai oti polloi poulame ta oneira mas gia ta katanalotika agatha.
Koitondas grigora tin mikri afisoula tis ekdilosis tis Paraskevis...eida oti iparxei kapoio enalaktiko emboreio ..pos borei na diavasei kapoios gia afto?
Δήμητρα, δε διαφωνούμε. Απλά τέτοιες κινήσεις βοηθούν έστω και σαν είδηση στην κάποια συνειδητοποίηση του προβλήματος. Το δεύτερό σου σχόλιο όμως δεν το κατάλαβα. Για τις καταλήψεις έχω πάρει θέση και είμαι υπέρ, απλά και μόνο επειδή αυτό δεν είναι παιδεία. Κάποτε πρέπει να επιτρέψουμε και στα παιδιά να εκφράζονται για το δικό τους χώρο.
Dralion, διαφωνώ. Αν κάποιος δεν κατορθώνει να ξεφύγει δηλαδή από τη μαζοποιηση και τον κομφορμισμό, εμείς θα μένουμε απαθείς χωρίς να προσπαθήσουμε να τον κάνουμε να συνειδητοποιήσει τι γίνεται γύρω του; Δηλαδή, είναι σα να μου λες ότι είναι κακό που προσπαθώ να κάνω τους μαθητές να αποκτήσουν κριτικό νου.
Προπέτη, το πρόβλημα ότι μιλάμε μόνο για μία μέρα και όχι για μία συνεχή δράση. Εγώ θα ψωνίσω εκείνη τι μέρα, ό,τι μου είναι αναγκαίο. Αλλά αυτό κάνω κάθε μέρα. Μένω μακριά από τα υπερκαταναλωτικά πρότυπα.
εγώ προφανώς λέω πως διαφωνώ.
Παρότι αριστερή.
σχολίασα το σχόλιο σου πως αυτοι που διαφώνησαν με τα γραφόμενά σου παρασύρθηκαν απο την κρατική προπαγάνδα.
δ.
Τα βήματά μας μπορεί να είναι μικρά αλλά πάντα τα πρώτα βήματα είναι δύσκολα. Να αναζητάτε προϊόντα που φέρουν τον τίτλο fair trade ια παράδειγμα είναι η αρχή. Για όσους είναι από Θεσσαλονίκη και έρθουν να γνωριστούμε, σίγουρα θα μάθουν πολλά εκεί. Τα σέβη μου ξανά Δείμε και comment(ators).
Δειμο, ειναι πολυ λεπτες οι εννοιες, αλλα οι διαφορες ειναι μεγαλες. Το οτι καλλιεργεις στα παιδια κριτικη σκεψη ειναι - προφανως - πολυ σωστο. Επισης (ελπιζω να) συμφωνουμε, οτι οι καταναλωτες εχουμε μεγαλη δυναμη.
Απο κει και μετα βρισκω την φραση του κειμενου σου "...οι εταιρείες μέσα στην παγκοσμιοποιημένη δημοκρατία έχουν επιβάλλει μία μοναδική σκλαβιά στους εργαζόμενους του Τρίτου Κόσμου..." σαν επικινδυνη υπεραπλουστευση. Οι εταιρειες απο μονες τους δεν επιβαλλουν τιποτα. Μεσα απο πολυπλοκες εξαρτησεις και διαδρομες (λομπυ, εξαγορα συνειδησεων, πληρωμενοι πολιτικοι κλπ.) καποιες απο τις εταιρειες (και οχι ολες "οι εταιρειες" γενικα) φερνουν δεινά στον 3ο κοσμο.
Θα συμφωνουσα αν ελεγες "καταναλωτες, μην αγοραζετε προιοντα των εταιρειων Α, Β, Γ, Δ γιατι αυτες οι εταιρειες ειναι υπευθυνες για την σκλαβια του 3ου κοσμου, την μολυνση του πλανητη κ.α.". Κατι τετοιο προπαγανδιζω κι εγω εδω και καιρο.
Αλλα με το να καταργησεις την καταναλωση γενικα και αοριστα, δεν βοηθας κανεναν.
Η δευτερη φραση σου, στην απαντηση στου προς τον προπετη, με γεμιζει ανυσηχια "...αγοράζουμε δεκάδες άχρηστα αντικείμενα ... με αποτέλεσμα συχνά να μη μένουν χρήματα για τα βασικά...". Ποιος καθοριζει το αχρηστο και ποιος το βασικο; Με ποια δικαιοδοσια κανουμε ιεραρχηση αξιων για τους αλλους;
Τα παραπανω σχόλια του dralion με καλύπτουν απόλυτα.
Η καθιέρωση μιας μέρας που δεν αγοράζουμε τίποτα μου φαίνεται απολύτως ανόητη σε αντίθεση με διάφορα σύνθηματα που θα έλεγαν καθημερινά
«σκέψου το χρειάζεσαι απόλυτα αυτό που πρόκειται να πάρεις;»
«το δάνειο το παίρνεις θα έχεις αύριο να το ξεπληρώσεις;»
«πριν να χρεώσεις την κάρτα σου ξέρεις πόσο επιτόκιο έχει;»
Όσο για το όχι στις καταλήψεις σημαίνει όχι στις εθιμικές και άνευ λόγου καταλήψεις .
Οι καταλήψεις πρέπει να είναι ένα έσχατο και ως εκ τούτου αποτελεσματικό μέσο διεκδίκησης όχι ή κατάληψη για την πλάκα μας η επειδή κάνουνε και οι άλλοι.
Μα Δήμητρα, εγώ δε σε χαρακτήρισα μαλάκα -γιατί πρέπει να επιλέξεις τούτη τη λέξη; Το ότι κάποιος δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί και συμφωνεί με προπαγανδιστές, δε δηλώνουν μαλακία, αλλά διαφορετική σκέψη από τη δική μου. Χαρακτηρισμοί τέτοιοι δε μου αρμόζουν. Η αντικομφορμιστική μου στάση είναι γνωστή σε όλους -πλην ζητημάτων ένδυσης (λατρεύω το κοστούμι, τι να κάνω;)- και στηρίζεται στο δικαίωμα οι ίδιοι να συμμετέχουμε και να αγωνιζόμαστε για τη ζωή μας. Δεν είμαι ο χειραγωγός που θα εμποδίσω μία ομάδα να διαμαρτυρηθεί. Όταν επιτρέπουμε προπαγανδιστικά διαδηλώσεις και κινητοποιήσεις για συντεχνιακά κι εθνικιστικά ζητήματα, τότε σαφώς και θα σταθώ στο πλευρό των μαθητών και των φοιτητών. Και ποιος είπε τελικά ότι υπάρχουν ανώτεροι σκοποί και ανώτερες μορφές κινητοποίησης προκειμένου να δράσουμε; Η δημοκρατία δεν κάνει διακρίσεις σε ανώτερους και κατώτερους σκοπούς. Και αν έκανε η Παιδεία θα ήταν στην κορυφή και η νεολαία θα χαρακτήριζε το μέλλον της. Εμείς όμως όταν στεκόμαστε απέναντι κόβουμε τούτο το μέλλον και το δικαίωμά τους να κρίνουν για το δικό τους σπίτι. Αλλά η δημοκρατική προπαγάνδα κάνει διακρίσεις, καλή μου. Στο κάτω κάτω, αν γίνονται εθιμοτυπικά και εκφυλίζονται, δεν ασχολούμαι. Κάθε κινητοποίηση έχει στόχο να προβάλει τα προβλήματα ενός κλάδου, για το οποίο το δημοκρατικό σύστημα δείχνει παντελή αδιαφορία. Αν καλούσαν σε συνεντεύξεις τύπου, οι δημοσιογράφοι θα εμφανίζονταν; Αν καλούσαν τον Υπουργό, εκείνος θα πήγαινε; Γιατί δε λύνονται τα τόσα κτιριακά και θεσμικά προβλήματα;
Ταχυδρόμε, συσσχολιαστή (κατά το σύντροφε;) έτσι είναι. Ίσως κάποτε πες πες δημιουργηθεί και καταναλωτική συνείδηση, που ξέρεις;
Dralion, η θέση διαφέρει από του ταχυδρόμου ριζικά. Είμαι κατά της υπερκατανάλωσης, είμαι ενάντια σε όλα εκείνα τα προϊόντα που καλλιεργούν τον υλικό ευδαιμονισμό, την κουλτούρα της ποπ και απλά μας κάνουν θηράματα των διαφημιστικών εταιριών. Δεν αποποιούμαι καθόλου ορισμένα κοινωνικώς αναγκαία αγαθά (π.χ. ξένες γλώσσες, Η/Υ, διαδίκτυο, κινητό, τηλεόραση, αυτοκίνητο σύγχρονο κτλ. Απεμπολώ όμως το ψευτοδικαίωμά μου για κοινωνική επίδειξη να χρεώνομαι για να έχω mercedes χωρίς να μπορώ να την αποκτήσω ή να την εξοφλήσω, να έχω την καλύτερη και μεγαλύτερη τηλεόραση ή το καλύτερο lapi (από laptop γράφω και τώρα, αλλά αντικομφορμιστικό τελείως, πίστεψέ με).
Η θέση σου μου θυμίζει τον Υπυοργό Εμπορίου των ΗΠΑ προ ετών που δήλωσε ότι δεν έχει κανένα δικαίωμα να εμποδίσει εταιρείες να πουλούν σκόνη σε φτωχούς Μεξικανούς και αναψυκτικά, αν εκείνοι θέλουν να αφήνουν νηστικά τα παιδιά τους προκειμένου να απολαύσει ο πατέρας το αγαθό αυτό που θα τον ικανοποιήσει και θα τον αναδείξει κοινωνικά. Είναι τελείως ψυχρό και απλά εκφράζει την ψυχρή λογική της δημοκρατίας. Είμαι όμως κατά της δημοκρατίας, αλλά υπέρ της δημοκρατίας. Και να τονίσω ότι έχω το δικαίωμα να κρίνω τι είναι αναγκαίο και τι όχι. Αυτό δε σημαίνει ότι θα επιβάλλω κάτι σε κάποιον (δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο). Αλλά πάντα θα κρίνω αυτόν που ξοδεύει αλόγιστα και μετά θα κλαίγεται για να θησαυρίζουν οι τράπεζες και οι έμποροι. Εξάλλου ο αντικομφορμισμός είναι θέμα αρχής και απαιτεί πολλές κοινωνικές θυσίες.
Αθεό, κι εγώ εν μέρει συμφωνώ με τον Dralion. Αλλά μια φορά το χρόνο εθιμοτυπικά σου φέρνω δώρο στη γιορτή σου και κάθε γιορτή είναι ετήσια και μόνο μία φορά. Μία μέρα, είναι μία αφορμή. Θέλει κι άλλα συνθήματα δε διαφωνώ. Εδώ μέσα διάλογο κάνουμε και δεν παίρνουμε αποφάσεις σχετικά με το μέλλον του κόσμου και της κοινωνικής του συμπεριφοράς.
Διαφωνώ σε άλλα σημεία με τον Dralion. Σχετικά με τις καταλήψεις, ας μου προτείνεις ένα μέσο που οι μαθητές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν -που τουλάχιστον το διδάσκουμε κοινωνικά- για να αναδέιξουν τα προβλήματά τους.
Για τις καταληψεις δεν λεω τιποτα, καθοτι ανιδεος.
Για τις αναγκες του καθενος και για την καταναλωτικη του συμπεριφορα επισης δεν λεω τιποτα, γιατι ειναι δικαιωμα του καθενος να (μην) καταναλωνει οτι θελει. Αρχιζω να ανατριχιαζω μοναχα, αν καποιος προσπαθησει να μου επιβαλλει, τι να (μην) καταλανωνω εγω. Απο την στιγμη που ξεκαθαρισες οτι ολα αυτα τα εννοεις μονο για τον εαυτο σου και δεν θελεις να επιβαλλεις τιποτα σε κανεναν, ηρεμησα παλι.
Το παραδειγμα με την σκονη στους μεξικανους ειναι ακραιο. Φυσικα και ειμαι κατα της διακινησης ναρκωτικων. Αλλα ενας αποβλακωμενος ανθρωπος δεν χρειαζεται απαραιτητα σκονη για να εγκαταλειψει το παιδι του. Μπορει να γινει αλκοολικος (κοινωνικα αποδεκτο ναρκωτικο αυτο, γι' αυτο δεν λεει κανεις τιποτα). Μπορει να περναει την μερα του μπροστα στα ηλιθια προγραμματα της τηλεορασης.
Dralion, σαφώς και δεν είμαι υπέρ της επιβολής. Είμαι υπέρ της διάδοσης των ιδεών όμως και άρα και των δικών μου και ίσως κάποιους τους δείοξυμε τα λάθη στη στάση τους. Η σκόνη ήταν γάλακτος και όχι ναρκωτικού (εγώ έφαγα το γάλα στο σχόλιό μου). Ζητώ συγνώμη.
καλησπέρα δείμε αγαπητέ, όποτε βρεις χρόνο και όρεξη ρίξε εάν θέλεις μια ματιά σε τούτη την προσπάθεια και αν την κοιτάξεις με ζεστό ματι ψιθύρισέ την οπου κρίνεις χρήσιμο -
ευχαριστώ πολύ πολύ
το παράξενο που όλο και πιο πολύ παραξενεύει λολ
Χριστουγεννιάτικη αλυσίδα αγάπης του Οικολογίου για να σβήσει η φωτιά του καλοκαιριού…
Alitheia poia einai ta proionda tou Allileggiou emboriou?
Simfono me ton Draliona o kathenas mas einai eleftheros na simberiferetai iperkatanalotika i mi opos kai oi opoiesdipote anages tou tha prepei na einai sevastes apo tous ipoloipous....Eimai vevea sigouri oti otan mila gia anagi den anaferetai stin agagi tou kinigou...ena aplo asteio itan...
kalo vradi,
Καλημερα,
Προπετη (η μηπως πρεπει να λεω Προπετισσα; ;-) ), ψαξε στο ιντερνετ για τις λεξεις fair trade και transfair. Θα βρεις πολλες πληροφοριες γυρω απο το αλληλεγγυο εμποριο.
Θα ήθελα να βρίσκομαι εκεί αλλά η απόσταση είναι μεγάλη. είμαι μόνο 29 ετών αλλά θυμάμαι πολύ καλά την ελληνική κοινωνία πριν 15 και 20 χρόνια ώς καταναλωτής. Ήταν πολύ διαφορετική ρε γμτ. Απλά δε νοιαζόμασταν για τόσο πολύ κατανάλωση. Κάθε φέτος και χειρότερα, γινόμαστε σκλάβοι, οι συνειδήσεις μας αν δεν υποταχθούν, παλεύουν και πονούν. Φοβάμαι τι θα σκέφτονται οι τωρινοί 15άρηδες που ζουν με όλο και λιγότερες καταναλωτικές στερήσεις (μα με περισσότερες συναισθηματικές και ψυχικές).
Πίσω απο αυτά τις πνευματικού χαρακτήρα διαπιστώσεις κρύβονται υλικές συνθήκες. Υπερβάλλουσα παραγωγή και ελεύθερο εμπόριο (ενίοτε με το ζόρι) και ακόμα πιο πίσω η επιλεκτικά ατομικιστική ηθική του καπιταλισμού, ηθική που βασίζεται στη δύναμη της ανταλλακτικής αξίας(κατ'αντιστοιχίαν της δύναμης της σταθερής αξίας της γης των γαιοκτημόνων). Αποτέλεσμα: Αν έχουμε την ύλη χάνουμε την συνείδησή μας. Αν δεν την έχουμε, οι φτωχοί δηλαδή, χάνουμε και την ιδιοκτησία μιας και ότι μας ανήκει, ανήκει και στις τράπεζες (που περιμένουν να μας πάρουν το σπίτι για ψύχουλα και ύστερα να το πουλήσουν χρυσοφόρα, οι τράπεζες που προτιμούν να δανείζουν ριψοκίνδυνα γιατί παίρνουν υψηλότερους τόκους μακροπρόθεσμα
Προπέτη, άλλο το θέμα της ελευθερίας και άλλο το θέμα της ανοησίας. Δηλαδή επειδή θέλουν να μένουν οι τράπεζες ελεύθερες να καθορίζουν τα επιτόκια, εμείς στο όνομα της ελευθερίας τους θα μένουμε απαθείς; Όταν κάνουμε λόγω για υπερκατανάλωση, σαφώς και δεν αναφερόμαστε στους λίγους (τα ανώτερα μεσαία στρώματα και τους "δημοκράτες"), αλλά στο 80% σχεδόν του απλού λαού, που ζει στην ψευδαίσθηση του πλούτου και της ευημερίας, χωρίς να αντιλαμβάνεται -κριτική ικανότητα είναι και όχι θέμα ελεύθερίας- ότι η ουσία της ελευθερίας έγκειται στο δικαίωμα να ζουν σαν άνθρωποι και όχι σαν όντα που ζουν στον οχετό των αγαθών χωρίς ουσία, χωρίς συναίσθηση της ύπαρξής τους, χωρίς σκέψη.
Vkp, έτσι είναι. Βλέπεις η υπερκατανάλωση χρονικά συνδέεται με την εμφάνιση των ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών (και των διαφημίσεών τους) και στον εξευρωπαϊσμό των τραπεζικών καταναλωτικών δανείων μετά την ανατροπή των σοσιαλιστικών καθεστώτων.
Tα αγαθά και οι υπηρεσίες έχουν αξία χρήσης και διάρκεια (αξία χρόνος).
Η διαφήμιση σκοπεύει να μειώσει την αξια χρόνος με τη μόδα, την ανανέωση, την αλλαγή.
Βασικά κριτήρια αποφασης είναι η αξια χρήσης και η αξία χρόνος - διάρκεια
Και πώς, Τάσο, ορίζεται η αξία χρήσης;
Αλλη μια εκδηλωση υποκρισιας.Ο Βουγιας και η Καλαιτζη θα διαφωτισουν τον κοσμο.Ντυμενοι με πανακριβα ρουχα και αξεσουαρ και με τον τροπο ζωης τους να προβαλλει την υπερκαταναλωση θα πεισουν για το αντιθετο τον κοσμο.Κανενα σχολιο...
Κανένας δεν θα διαφωτίσει κανέναν. Ο καθένας μας προβοκάτορα είναι υπόλογος των πραξεών του. Απλά είτε το θέλεις είτε όχι ζούμε σε μια οργανωμένη κοινωνία. Στην οργανωμένη κοινωνία λοιπόν, και όχι σε αυτή που θέλουν πολλές αντιεξουσιαστικές δυνάμεις, υπάρχουν κάποιοι που βάζουν τον εαυτό τους μπροστά και εκτίθενται σε απλά ελληνικά. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε όλοι μας, όσοι τολμάμε. Στην παρούσα φάση βέβαια, νομίζω πως μόνο θετικά λειτουργεί όταν προσκαλούμε αυτούς τους ανθρώπους και θέλουμε να τους πείσουμε για τα πιστεύω μας. Και ο Βούγιας και η Καλϊατζή έρχονται καλή τη πίστη, έπειτα από πρόσκλησή μας για κουβέντα. Εμείς θέλουμε με τη βοήθειά τους να προβάλουμε το αλληλέγγυο εμπόριο και την "σκεπτώμενη" κατανάλωση. Ούτε διάλεξη θα υπάρχει ούτε πολιτικός λόγος. Απλή κουβέντα. Αυτά άπλά προς ενημέρωση όσον έχουν ως μόναδική τακτική να αφορίζουν καταστάσεις με αποτέλεσμα τίποτα να μην προχωρά σε αυτόν τον τόπο. Για την ιστορία, την "προβοκάτσια" πρώτη τη χρησιμοποίησαν οι χουντικοί και οι φασίστες για να να σπιλώσουν την τιμή και την υπόληψη όσων αγωνίζονταν για να αλλάξει ο κόσμος.. Την καλημέρα μου παρόλα αυτά..
Η 'προβοκατσια ' εμφανιζεται για πρωτη φορα στους ρωμαικους χρονους.Οσο για το οτι ερχονται καλη τη πιστη μονο αφελεις το πιστευουν,μαλλον για προβολη θα ελεγα[ειδες κανενα πολιτικο να τον καλουν καπου που εχει κοσμο και να μη πηγαινει;]Το οτι ζουμε σε οργανωμενη κοινωνια ειναι πολυ ωραιο παραμυθι,ποια ειναι η οργανωση της;Αν αυτο το μπουρδελο που ισχυουν οι νομοι της ζουγκλας ειναι οργανωμενη κοινωνια τοτε εγω ειμαι αντιεξουσιαστης.
Κανείς δεν διαφωνεί πως είναι προβολή προβοκάτορα, αλλά η ουσία είναι πως αυτή η προβολή ένα μήνα μετά τις εκλογές και σε ένα κοινό 50-60 ανθρώπων δεν προσφέρει και πολλά για τους συγκεκριμένους ανθρώπους. Μία εμφάνιση του Βούγια στην τηλεόραση, και η Πόπη Καλαϊτζή ως έπαρχος θα προσφέρει πολλά περισσότερα. Μάλιστα, η δική μου σκέψη να τους προσκαλέσω είχε σκοπό πως κάποιο κοινό όχι τόσο επιτηδευμένο σε θέματα που θα διαπραγματευτούμε θα έρθουν για να τους δουν. Έτσι εμείς θα βρούμε την ευκαιρία να τους ενημε΄ρωσουμε για όλεα αυτά που θέλουμε! Και ποιος ξέρει μπορούμε να του κερδίσουμε. Ελπίζω να σε δω εκεί και να κάνουμε αυτή την κουβέντα εκεί.
Προβοκάτορα, δεν εκτιμώ ότι είναι υποκρισία. Τη διαφωνία για το Βούγια την έχω ήδη διατυπώση στους σχετιζόμενους με την εκδήλωση. Ωστόσο, αν και από άλλο δρόμο ορμόμενος -καθαρά αντι-"δημοκρατικό"-, θα συμμετέχω στην εκδήλωση, απλά και μόνο για δείξω μία ακόμα σκέψη και μία ακόμα παρουσία. Η προβοκάτσια εμφανίζεται από την Αρχαία Ελλάδα (ακόμα νωρίτερα).
Ταχυδρόμε, όποιος και να έρθει κέδρος θα είναι. Η πρότασή μου θα ήταν να συμμετέχουν και αριστεροί -εκεί θα γινόταν γονιμότερη συζήτηση για τις πολιτικές ευθύνες της υπερκατανάλωσης και το ρόλο μας σε τούτες.
Επιφυλάσσομαι δείμο για πολλές εκδηλώσεις στο μέλλον με περισσότερους καλεσμένους. Είναι η αρχή όμως και γι' αυτό θέλουμε στήριξη και βοήθεια για τη συνέχεια.
ταχυδρομε οσες εκδηλωσεις με γκλαμουρατα προσωπα και να διοργανωσεις το αποτελεσμα θα ειναι το ιδιο.Μην μπερδευεις το λαιφ σταιλ με τον ακτιβισμο.Ειναι σαν να καλεις τον γκουσγκουνη να μιληση για την αξια της παρθενιας.
Ταχυδρόμε, αυτός είναι στην ουσία και ο λόγος που στηρίζω αυτή την προσπάθεια. Χωρίς συμμετοχή και χωρίς καλοπροαίρετη κριτική, καμία προσπάθεια δε θα ευωδώσει.
Νικηφόρε, δεν ξέρω αν μίλησε κανείς για ακτιβισμό. Ο ακτιβισμός είναι μία άλλη μορφή δυναμικής κινητοποίησης και δεν ξέρω πόσοι είναι σε θέση να το κάνουν. Κάθε εκδήλωση έχει τη δική της αξία, και πραγματικά δε μου αρέσει να κρίνουν κάτι μόνο από δύο συμμετέχοντες.
δειμε αν γινη μια εκδηλωση με ομιλητες πλευρη μιχαλολιακο και αλλες προοδευτικες δυναμεις εσυ δεν θα κρινεις την εκδηλωση αυτη απο την παρουσια αυτων των δυο?
Νικηφόρε, γιατί άραγε διάλεξες ακραίες καταστάσεις ομιλητών; Γιατί δεν επέλεξες άτομα πιο προσγειωμένα; Ξέρεις την άρνηση της απάντησης, αλλά μέσα από την υπερβολή δεν πετυχαίνεις να επιχειρηματολογήσεις. Σαφώς και θεωρώ το Βούγια τυχάρπαστο πολιτικό και αξιόλογο επιστήμονα, αλλά νομίζω ότι οι όποιες συγκρίσεις με ακροδεξιά στελέχη όχι μόνο τον ίδιο, αλλά και την εκδήλωση προσβάλλουν.
Και πώς ορίζεται η αξία χρήσης;????
- είναι η φυσική χρησιμότητα
- αξια χρήσης δεν έχουν τα gadget η κάπως έτσι
- επίσης τα αγαθά που αποκτώνται για κοινωνικη διάκριση (έχοντες και κατέχοντες)΄
- και τα αγαθα που προμηθεύονται κάποιοι γαι να μιμηθούν τους παραπάνω
- τα αγαθά που έχουν ιδιότητες που δεν μπορούν αξιοποιηθούν η που δεν γνωρίζουμε τις ιδιότητες τους.
- τα αγαθά που καλύπτουν πραγματικές ανάγκες έχουν αξία χρήσης
( και όχι επιθυμίες - πόθους)
( και όχι επιθυμίες - πόθους - περιέργεια)
Είναι πράγματι δύσκολη η διάκριση χρήσιμου και περιττού. Ο γράφων αδυνατεί να τα διακρίνει τουλάχιστον στα όριά τους
Ξέρεις όμως, Τάσο, ότι ορισμένα αγαθά επιβάλλονται κοινωνικά; Και πια θεωρούνται αναγκαία;
Kali epitixia stin simerini ekdilosi. O kathe enas apo mas an analogistei gia ta psonia pou kanei an tou einai anagaia kai an borei na ta apoktisei xoris na poulisei tin psixi tou....dioti to na kaneis kaneis dio i kai treis doulies gia na vgenei oikonomika kai to na min borei na ksekourazei to soma tou i kai na steritai ton xrono me ta paidia tou kai tin oikogeneia tou i me ta koina opos protineis Deime, einai kai afto poulima gia ta xrimata....
Ekserounde oi pragmatika xamilomisthoi oi opoioi den exoun kai alli epilogi.
Kali epitixia Deime.
Προπέτη μου, σ' ευχαριστούμε πολύ, αν και η καλή επιτυχία αρμόζει στον ταχυδρομο που το διοργανώνει.
Kali epitixia Taxidrome loipon!
Και τελικά είχε επιτυχία αν σκεφτούμε ότι μιλάμε για μία δύσκολη μέρα, όπως η Παρασκευή. Το δε ντοκυμαντέρ ήταν υπέροχο.
Bravo "Taxidrome", bravo kai se osous simeteixan.
θα ήθελα απλά να συγχαρώ τον ταχυδροοοοομο για την αξιόλογη εκδήλωση.. είμαι από τους λίγους και τυχερούς που βρέθηκαν στο θέατρο σοφούλη..
και επειδή τυχαίνει να παρακολουθώ συχνά πολιτικές συζητήσεις πρέπει να ενημερώσω ότι κάθε άλλο παρά πολιτική ήταν η συνάντηση. Οι Βούγιας και Καλαϊτζή όχι μόνο ήταν ανθρώπινοι και άμεσοι αλλά και δεν είχαν κανένα προσωπικό όφελος, καθώς δεν υπήρχαν δημοσιογράφοι..
και για όσους δε γνωρίζουν την Καλαϊτζή, να πω ότι είναι ένα απλό παιδί, απο μία μέση ελληνική οικογένεια, που πάλεψε πολύ για να τελειώσει την ιατρική και να φτάσει εδώ που έφθασε. δικαίωμά σας να τη θεωρείτε lifestyle πρόσωπο, αλλά όλα αυτά πολύ απλά γιατί δε τη γνωρίζετε. η δράση της είναι πολύ γνωστή στη νομαρχία και νομίζω πως αν υπήρχαν έστω ακόμα 5 νέοι στη Θεσσαλονίκη σαν αυτή οι προοπτικές για την πόλη μας θα ήταν αρκετά πιο ευοίωνες ..
Δημοσίευση σχολίου