Έγραφα σε προηγούμενο άρθρο για τη μετακινηματική λογική των κομμάτων η οποία αντί να έχει σημαντικό ρόλο στην έκφραση της λαϊκής επιθυμίας έχουν γίνει μοχλός κατάπνιξής της. Όσο κι αν τα δημοκρατικά κόμματα είχαν στόχο πάντα τη διαχείριση του συστήματος, μέχρι πολύ κοντά στο χρόνο, εξέφραζαν σε σημαντικό βαθμό τη λαϊκή βούληση, όσο κι αν αυτή ήταν αποπροσανατολισμένη ή χαλιναγωγούμενη. Η δημοκρατία σήμερα έχει περάσει στη μεταμοντέρνα λογική της λειτουργίας των κομμάτων.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η βάση δεν επιθυμεί την αλλαγή της κομματικής σελίδας. Από τη μια οι έντονες επιθέσεις στα δικαιώματα (βλ. παιδεία, ασφαλιστικό κτλ) και από την άλλη η κακή διοίκηση με τα βραχύχρονο μισθό των εργαζομένων δημιουργούν συνθήκες αντίδρασης και δημιουργούν λογικές κινηματικές.
Κάποιοι μιλάνε για πρόσκαιρο φαινόμενο και άλλοι για το τέλος της μεταπολίτευσης. Το ζήτημα δεν είναι ο ορισμός, αλλά η κατεύθυνση. Ήδη η αλλαγή είχε εκφραστεί με την τεράστια ποσοστιαία πτώση του δικομματισμού. Συνεχίζεται σήμερα πια με τις δημοσκοπήσεις που -παρά τις όποιες διαφορές και κριτικές- αντικατοπτρίζουν τη λαϊκή απογοήτευση.
Εξάλλου, ο διαμορφωτής ιστορικά των πολιτικών εξελίξεων -η εκάστοτε μεσαία τάξη- έχει δείξει πρωτοφανή χαρακτηριστικά ριζοσπαστικοποίησης μπροστά στις επιθέσεις που δέχεται. Βέβαια, η ριζοσπαστικοποίηση έχει μόνο κινηματική λογική και δεν απέκτησε καμία έκφραση προς το όραμα ενός άλλου συστήματος (προς το ΚΚΕ) κι ούτε καν διαχείρισης της δημοκρατίας προς το δικαιότερο(προς το ΣΥΡΙΖΑ) παρά τη μετακίνησή της ως εκλογική επιθυμία αριστερότερα, ιδεολογικά-πολιτικά φαίνεται να στέκει στο συντεχνιακό επίπεδο.
Αυτό όμως είναι το πρόβλημα της μόνης ταξικής δύναμης που θα μπορούσε να αλλάξει τη δημοκρατία. Της λείπει το όραμα μια κινηματικής δημοκρατίας, που θα ελέγχεται από την ίδια τη βάση της. Ακόμα η μεσαία τάξη μένει δεμένη στη δημοκρατία και τα κέρδη (οικονομικά και συντεχνιακά-θεσμικά) που απέκτησαν από το κόμματά της. Η μετακίνησή της προς τα αριστερά δε δείχνει επιθυμία αλλαγών, αλλά μόνο διατήρησης του status quo με μία καταναλωτικότερη μισθολογική προοπτική και διεκδίκηση. Φαίνεται ότι ακόμα ο αποπροσανατολισμός, αλλά και η μη συνειδητοποίηση της πολιτικής της δύναμης την κλειδώνει στην απουσία οράματος για το μέλλον.
Η εικόνα των δημοσκοπήσεων μπορεί να ενθουσιάζει την αριστερά ή να ενοχλεί το δικομματισμό, αλλά το μόνο που δείχνει προς το παρόν είναι η απουσία οράματος προς μία κινηματική δημοκρατία αυτοδιαχείρισης[1].
[1] Βέβαια, οι δημοσιογράφοι ως γνήσιοι δημοκράτες, βλέπουν άλλες προοπτικές αποπροσανατολίζοντας και συκοφαντώντας τις όποιες αντιδράσεις του κινήματος και εμμένουν στην προπαγάνδιση των σταθερών κυβερνήσεων που επιτρέπει των καλύτερο έλεγχο της δημοκρατίας και της εξυπηρέτησης των ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων.
32 έκριναν :
διαβάζω το ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ δίτομο βιβλίο αυτό τον καιρό...
Η ΠΑΡΙΣΙΝΗ ΚΟΜΜΟΥΝΑ
εκδόσεις ελεύθερος τύπος...
και σκέφτομαι... μωρέ γαμώτο τίποτα μα τίποτα δεν κατανοούμε?
μόνο ο Λένιν αλλά και αυτός με το δημοκρατικό στάδιο απομινάρη του Μάρξ. που ανέτρεψε βέβαια στις θέσει του Απρίλη... αργά το κατάλαβε...
και μετά άντε πάλι να βρούμε νεολογισμούς νεοκοπιές...
τι να πω...
άντε καλά μας κρασιά...
το πρόβλημα δεν είναι τα κινήματα οι μικροαστοί κλπ...
το πρόβλημα είναι ότι η τάξη που μπορεί να φέρει την λύση είναι στα κακά μας τα χάλια...
αλλού γι αλλού... κοιτάμε σαν χάχες τους αφέντες και θέλουμε να τους μοιάσουμε...
Έχεις σκεφθεί οτι πιθανότατα η έλλειψη κοινωνικής συνοχής είναι ο λόγς που οι έλληνες πολίτες δεν διεκδικούν "κοινωνικό κράτος";
Απο την άλλη, η ελπίδα που έχει "η μεσαία τάξη" οτι αυτή και οι απόγονοί της θα είναι πάντα μεσαία και δε θα χρειαστεί να καταφύγουν σε κοινωνικό κράτος δεν είναι ένας λόγος που δεν υπάρχει "κινηματική δημοκρατία";
Ποιό απο τα σημερινά κόμματα μπροστά σ' αυτή τη διεθνή ιδεολογική αμηχανία είναι σήμερα σε θέση να παράξει ιδεολογία, όραμα για μια άλλη κοινωνία;
akrat, όταν λες τάξη τι εννοείς;
Ανέστη, έλλειψη κοινωνικής συνοχής δεν υπάρχει. Αν υπήρχε τέτοια έλλειψη, η κοινωνία θα είχε διαλυθεί. Σήμερα σαφώς κανένα ίσως κόμμα δεν παράγει ιδεολογία. Αναμασούν δεδομένες ιδεολογίες και απλά ελλίσονται με αυτές στο παρόν.
Ο Ηράκλειτος καταράστηκε τους συμπολίτες τους ως εξής: "εύχομαι να πλουτίσετε για να φανεί ποιοι πραγματικά είστε"!
Η Αριστερά, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, φαίνεται να "πλουτίζει" και, ταυτόχρονα, αρχίζει να αποκαλύπτει την αλαζονεία της και τον βαθειά αντιδημοκρατικό της χαρακτήρα! Δεν ξέρω αν το πληροφορήθηκες αλλά στις τελευταίες φοιτητικές εκλογές, η "Γ.Σ." της Νομικής Αθηνών αποφάσισε να απαγορεύσει τη συμμετοχή σε αυτές της φοιτητικής παράταξης του ΛΑΟΣ! Για τόση "δημοκρατία" μιλάμε! Φαντάσου αυτοί οι άνθρωποι να πάρουν την εξουσία!
Ανήκω σε μια οικογένεια που πλήρωσε βαρύ φόρο αίματος στα εκτελεστικά αποσπάσματα των έκτακτων στρατοδικείων και στα πεδία των μαχών του εμφυλίου, αλλά δεν θα πάψω να το λέω: ευτυχώς που ο εμφύλιος είχε τη συγκεκριμένη κατάληξη!
Κι αλίμονο αν ανέβουν στην εξουσία οι σύγχρονοι θαυμαστές του Στάλιν (Παπαρήγα) ή του Μάο (Τσίπρας)!
Η πολιτική και ιδεολογική ασυλία που απολαμβάνει τα τελευταία χρόνια η Αριστερά (λόγω της σύγκρουσης του δικομμματισμού) πρέπει κάποια στιγμή να τερματιστεί! Και να αποκαλύφθεί πόσο "γυμνός είναι ο Βασιλιάς"...
Άσκαρ, θα παραδεχτώ ανεπιφύλακτα όχι έχεις απόλυτο δίκιο. Ουσιαστικά ο βασιλιάς είναι ξεβράκωτος. Αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει επειδή έχει χαθεί η κινηματική λογική που στηρίζεται στην αμφισβήτηση. Στην απόφαση αυτή σαφώς έλειπε το κινηματικό στοιχείο και μόνο ένα αντιδημοκρατικό μίσος κατά των ιδεολογικών αντιπάλων. Αλλά, γιατί λες ότι η πρόταση έγινε από την αριστερά; Η ΔΑΠ τι έκανε;
Κατά βάθος, άλλο που δεν ήθελαν οι ΔΑΠίτες!
Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, οι εκπρόσωποι της ΔΑΠ και ΠΑΣΠ στη Συνέλευση εκφράστηκαν υπέρ της πολυφωνίας, όμως τα μέλη τους έπιναν τους φρεντοτσίνους στο Κολωνάκι και την τελική απόφαση έλαβαν κατά πλειοψηφία οι ... δημοκρατικές δυνάμεις!
http://allazoume.first-forum.com/forum-f21/topic-t337.htm#1041
Όταν οι πολίτες θέλουν να συμμετάσχουν...
Για πια «μεσαία τάξη» μιλάμε πια?
Άσκαρ, ίσως δεν έχεις άδικο.
Αγάπη, μιλάμε για τη μεσαία τάξη στην οποία και κάνω σύνδεση από παλαιότερη δημοσίευσή μου.
Και εγώ μιλάω για μια «μεσαία τάξη» που πάει να εξαφανιστεί πια. Για μια «μεσαία» τάξη που νομίζει ότι έχει «πρόσβαση» στο «μεγάλο κεφάλαιο» με το υπερδανεισμό κ.λ.π. και πάει να βγάλει μόνη της τα μάτια της. Μια λύση υπάρχει- να καταλάβει η μεσαία τάξη ότι είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους εργαζόμενους και με το καλό τους. Μόνο αυτό αποτελεί και το καλό της. Αυτή είναι η έννοια της κέντρο- αριστεράς για μένα.
Υπόσχομαι αύριο να διαβάζω την παλιότερη ανάρτηση.
Αγάπη, μάλλον τελικά δε διαφωνούμε σημαντικά. Ωστόσο, η μόνη δύναμη που μπορεί κάτι να αλλάξει είναι η μεσαία τάξη, για λόγους που αναλύθηκαν στην παλαιότερη ανάρτηση.
Η αριστερά και η δεξιά όπως τις γνωρίζουμε, πέθαναν ή είναι στα τελευταία τους. Η αυτοδιαχείρηση σε τοπικό επίπεδο είναι το σύγχρονο ζητούμενο των δημοκρατιών σε μια παγκόσμια κοινωνία, οπότε θα πρέπει φυσικά να ξαναγίνει και αναδιανομή του πλούτου προς αυτήν την κατεύθυνση. Τότε θα είναι και κινηματική.
"Προχτές, λέει, σκοτώθηκαν 7 άτομα στην Αίγυπτο περιμένοντας στην ουρά για ένα καρβέλι ψωμί.
Στην Αίγυπτο του Καβάφη και της παινεμένης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Το κύμα πλησιάζει όλο και περισσότερο.
Μας περικυκλώνει.
Κι όταν βρέξει τα πόδια μας, τότε θα παγώσουν μόνο εκείνοι που πίστεψαν στους Singles.
Για τους υπόλοιπους θα ναι μια ευκαιρία για τη Μεγάλη Αλλαγή."
Αυτά έγραψα στο Πατσούρι, τα επαναλαμβάνω κι εδώ καθώς πάνε γάντι...
Όσο για το κίνημα πιστεύω ότι δεν αρκούν μονάχα οι ορθολογιστικοί σχεδιασμοί κομμάτων, ούτε καν των αυτοδιαχειριζόμενων στεκιών .
Τα πάντα είναι θέμα νοοτροπία, παιδείας, ιδανικών...
Χωρίς ανατροπή της κουλτούρας, δεν γίνεται τίποτα!
Η κοινωνία έχει ανάγκη τους «ελεύθερους ποιητές»,
ως αντίβαρο στην κουλτούρα της διαφήμισης!
Οι Δον Κιχώτηδες οφείλουν να περάσουν στην πρώτη γραμμή!
Έχω την άποψη, πως έπειτα από πολλούς αιώνες ζήμωσης και χαλιναγώγησης, η άρχουσα τάξη, είτε πολιτική είτε οικονομική, κατάφερε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να υποτάξη τη μεσαία τάξη που ήτανε πάντοτε ο θεματοφύλακας της δημοκρατίας και των αξιών.
Τώρα που η άρχουσα τάξη είναι εγκλωβισμένοι μεταξύ δανείου κατοικίας, αυτοκινήτου και καθημερινών αναγκών είανι ανήμπορη να αντιμετωπίση την άνανδρη επίθεση που δέχεται από τους οικονομικούς παράγοντες και τους τους πολιτικούς που αποτελούν επίτημα μέλη στις μεγαλύτερες καπιταλιστικές οικογένεις.. Λέω εγώ τώρα. Και ο νοών νοείτο!
Κλείτωρ, η αυτοδιαχείρηση μπορεί να εφαρμοστεί σήμερα μόνο σε ευρύτερες τοπικές μονάδες αναφοράς, και όχι σε στνεό δημοτικό επίπεδο φυσικά.
VITA MI BAROUAK, το θέμα είναι το ιδανικό της συμεμτοχής και της συνδιαχείρησης και συνδιαμόρφωσης μάς το σκότωσαν, φίλε.
ταχυδρόμε, αυτό ακριβώς τόνιζα κι εγώ στην παλαιότερη ανάρτησή μου. Ωστόσο, είναι η μόνη δύναμη που μπορέι να κινηθεί ενάντια στην άρχουσα τάξη και να αμφισβητήσει τη δυνατότητα εξουσίας της. Το ζήτημα είναι ότι είμαστε ακόμα νωρίς για κάτι τέτοιο. Λείπουν οι υποκειμενικές συνθήκες.
Πότε ήταν η τελευταία φορά που υπήρχε ένα ξεκάθαρο όραμα από μια πολιτική δύναμη;
Poies einai aftes oi ypokeimenikes sinthikes pou leipoun, Deime?
propetis
N.Ago, οράματα υπάρχουν και σήμερα. Με κάποια ίσως δε συμφωνούμε με κάποια άλλα ίσως ναι. Οι πολιτικές δυνάμεις έχουν πάντα το δικό τους όραμα. Το ζήτημα βέβαια η αριστερά τι έκανε το δικό της και ποια είναι τελικά η δημοκρατία που θέλουν να φέρουν, όταν κανένα κόμμα δεν υπακούει στις λαϊκές εντολές.
Προπέτη μου, εννοώ ότι απλά η μεσάια τάξη ακόμα δεν αντιλαμβάνεται η δύναμή της, ώστε να συσπειρωθεί γύρω το στόχο της ομαδικής κατάκτησης της εξουσίας (ομαδική επειδή ακριβώς ατομικά όλοι το επιθυμούν και κάποιοι το κάνουν, αλλά όχι με συλλογική δράση).
Δεν καταλαβαίνω την έννοια "τέλος της μεταπολίτευσης".
Τι σημαίνει αυτό; Μια νέα χούντα, έτσι για επαναστατική γυμναστική;
Ή μήπως στοιχειοθετείται επαναστατικό κίνημα σήμερα, με αναφορά σε ιδεολογίες του 19ου αιώνα;
Ίσως θα έπρεπε να αναρωτηθούμε τι σημαίνει Αριστερά σήμερα.
doctor
Έλα ντε, γιατρέ μου, ούτε κι εγώ το κατάλαβα είναι η αλήθεια. Η αριστερά πάντως δεν μπορεί παρά κάθε φορά να αναζητεί νέες προτάσεις και να διαμορφώνει τα οράματά της στις νέες συνθήκες τουθ ΚΑ΄ αιώνα, αν θέλει να είναι η πρωτοπορεία. Πρέπει να αμφισβητεί τα θέσφατα παλαιότερων ιδεολογικών διατυπώσεων και να τολμά να βλέπει με κριτικό μάτι τον ίδιο τον εαυτό της, ακούγοντας τη λαϊκή βάση.
Kalimera "Deime" mas,
mipos tha eprepe na amfisvitisoume kai tin apotelesmatikotita tis idias tis politikis? Ti ennoo? Oti mipos iparxei kapoia alli morfi diakivernisis tis koinonias ektos apo tin politiki...oute kan diakivernisi kala, kala..afou vlepoume oti i dinami tis eksousias fthirei idanika kai anthropous..mipos tha eprepe na anatheorisoume tis apopseis mas ...mipos telika i eksousia den einai dimokratiki diadikasia afou stirizetai ston elenxo kai oxi stin eleftheri dimiourgia? ti leo...
kalimera,
propetis
- «καμιά αριστερά η σοσιαλδημοκρατία δεν μπορεί να κυβερνά χωρίς την ανάπτυξη κα διαχείριση των κοινωνικών κινημάτων»
- «όταν τα κοινωνικά κινήματα βρίσκονται σε ύφεση οι αντιλαϊκές πολιτικές είναι κυρίαρχες».
- «η ανάπτυξη των κινημάτων και η αποτελεσματικότερη άσκηση πολιτικής δεν είναι δυνατή χωρίς τη συμβολή από τις εμπειρίες και τις γνώσεις εκείνων στους οποίους οι πολιτικές αυτές απευθύνονται. Οι δράσεις, π.χ. κατά της φτώχειας απαιτούν ως πλήρως ενεργούς πολίτες όσους πλήττονται από αυτήν».
Eλπίζω να μην είναι εκτός θέματος.
"Μεσαία τάξη"' θέλουν να την
"τσακίσουν" γιατί δύσκολα ελεγχεται.
Θέλουν νακ άνουν μόνο πλούσιους και φτωχούς.
Πολλοί λέγουν ότι τόσο το συνταξιοδοτικό όσο και η ανασφάλεια της ανεργίας και της υπο-ετεροαπασχόλησης, των stage, των συμβασιούχων σκοπεύουν στην εξουδετέρωση των εργαζομενων αφού δεν έχουν σταθερό η χαμηλό εισόδημα
Προπέτη, καλησπέρα σου. Σε παραπέμπω στη δημαγωγία της δημοκρατίας, το πολιτικό μου δοκίμιο. Εκεί θα βρεις τις σχετικές θέσεις μου.
Μέσα στο θέμα είναι οι φράσεις, Τάσο. Ωστόσο, διαφωνώ ότι θέλουν να κάνουν τη μεσαία τάξη φτωχή. Οι μεσαιοαστοί είναι ουσιαστικά εκείνοι που στηρίζουν το σύστημα, τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά. Οι πολιτικοί προέρχονται από τα μεσαία στρώματα, η αγορά στηρίζεται στα μεσαία στρώματα και άρα και η βιομηχανία, η εκτελεστική εξουσία στηρίζεται στο μεσαίας τάξης γραφειοκρατία. Αυτή είναι η δύναμή της, αλλά ακόμα δεν το βλέπει επειδή ακριβώς σκότωσαν το όραμά μας. Δε σκοπεύουν στην εξόντωση των εργαζομένων, αλλά στον έλεγχό τους μέσα από το όνειρο και την ελπίδα της κατανάλωσης.
tha to diavaso, s'efxaristo kai tha prospathiso na apandiso,
kalo vradi,
propetis
Η άποψη περι κινηματικής δημοκρατίας μου αρέσει πολύ και θα πρέπει να την αναπτύξουμε περισσότερο.
Δείμο του Πολίτη
Θέλω εισαγωγικά να σου εκφράσω την χαρά μου για το διερευνητικό αλλά και εναλλακτικό περιεχόμενο του ιστολογίου σου.
Το εικαστικό σου με στοιχεία Mad Max,αλλά και Παρίσι Τεξας,με παραπέμπει απ'ευθείας στην ουσία της παρέμβαση μου,που μπορείς να την πεις και κριτική.
Νομίζω ότι υπάρχει μια γενικευμένη εικόνα μιας αριστεράς Mad Max,που με γρήγορες κινήσεις και μια καλή μοτοσυκλέτα θα μπορέσει να διασώσει κάτι μέσα σε ένα γενικό μπάχαλο καταστροφής.Κι επειδή η ταινία κρατάει δυο ώρες και ο Μελ Γκιμπσον έχει και άλλες δουλειές ,το φινάλε μας στεναχωρά.
Αντιθέτως πιστεύω ότι ,η Αριστερά είναι περισσότερο σαν Παρίσι Τεξας,έχει χάσει κάτι, το ψάχνει στην περιφέρεια , σε ένα Παρίσι διαφορετικό από αυτό που νομίζουμε.
Ερχομαι κατ'ευθείαν στο τέλος του άρθρου σου.
Η αυτοδιαχείριση προυποθέτει ανάληψη ατομικής ευθύνης,και πρέπει να κοιτάμε προς τα εκεί.
Δυστυχώς όμως ιστορικές παραδρομές και Ελληνικές ιδιαιτερότητες ,εχουν δημιουργήσει μια αριστερά γοητευμένη από το κράτος,χωρίς την έννοια να διαχωρίσει το κρατικό από το δημόσιο.
Πολλές απο τις αγκυώσεις που εντοπίζεις ,νομίζω ότι ευρίσκονται σ'αυτή τη παρανόηση.
Η αυτοδιαχείριση είναι μια καλή διέξοδος
καλή συνέχεια
Ιππέα, τη θέση μου την έχω εκθέσει στο δοκίμιό μου για τη δημαγωγία της δημοκρατίας.
LEFT LIBERAL SYNTHESIS, επί της ουσίας δε θα διαφωνήσω με το σχόλιό σου. Ωστόσο, όταν η "δημοκρατία" μάς καταπιέζει, τότε εμείς πρέπει μόνο να αντιτάξουμε μία δημοκρατία αληθινή που θα στηρίζεται στην κινηματική λογική και όχι στον έλεγχο κομμάτων ή του κράτους που στοχεύουν πάλι στη δική τους χειραγώγηση. Η κινηματική δημοκρατία μπορεί είναι το μέλλον.
Δείμο βρίσκω ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την έννοια της κινηματικής δημοκρατίας που αναφέρεις αν και δεν πιστεύω ότι οτιδήποτε ριζοσπαστικό δούμε στο κοντινό μέλλον θα έχει "ταξικά" χαρακτηριστικά -τουλάχιστον όπως τα γνωρίζαμε. Ρίξε μια ματιά όταν έχεις χρόνο στην ανάρτησή μου "Άμυνα πολιτών κλπ" όπου υποστηρίζω ότι οι πολίτες μέσω των οργανωμένων θεσμών αλλά και των δικών τους οργανώσεων -αυτοργανώσεων είναι οι μόνοι που μπορούν να περιφρουρήσουν τα ατομικά τους δικαιώματα και την ποιότητα ζωής τους τόσο από τις καταχρήσεις του κράτους όσο και από τις πιέσεις των μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων.
Ναι, Διονύση, αλλά τι είναι τελικά οι θεσμικές οργανώσεις; Δεν εντάσσονται σε αυτές και οι σωμειτακές που είναι ταξικοσυντεχνιακές;
Προσωπικά πιστεύω ότι τα κινήματα βρίσκουν μόνα τους τα οράματα τους , οι οργανωμένες δυνάμεις απλά τα βοηθούν ή να τα χάσουν ή να τα ισχυροποιήσουν. Το σημερινό κίνημα που έχει δημιουργηθεί στην κοινωνία έχει χαρακτηριστικά αντικυβερνητικά- αντινεοφιλευθερα και ένα κομμάτι του –περισσότερο στους φοιτητές- αντικαπιταλιστικά. Αυτήν την περίοδο είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ,βλέποντας τα πρόσωπα των νεολαίων στις πορείες τα τελευταία χρόνια διακρίνω ότι η αμφισβήτηση τους είναι ουσιαστική . Ας μην ξεχνάμε ότι η νέα γενιά δεν έχει την σύνδεση -που είχαν οι παλαιότερες γενιές- με τα κόμματα εξουσίας και αυτό είναι πολύ καλό. Νομίζω ότι αυτοί που είναι σήμερα 16-25 θα βάλουν τα δικά τους οράματα στην πρώτη γραμμή. Εμείς αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να τους βοηθήσουμε και στους δρόμους αλλά και με τέτοιες ενδιαφέρουσες συζητήσεις που ανοίγουμε, όπως τώρα!
δειμο@: Περἰμενε να σβήσω τη μηχανἠ και να κατέβω γιατί το κείμενο που μου υπέδειξες είναι μεγάλο και ενδιαφέρον. Θα επανέλθω με 200+. Επειδή όμως πριν ξεκινήσω να το διαβάζω είδα πολλές υποσημειώσεις του Καστοριάδη, ρίξε μια ματιά στο blog μου, στεγάζομαι εκεί ένα μήνα.
al barouak, συμφωνώ μαζί σου. Τα κόμματα ενισχύουν το όραμα ή το σκοτώνουν. Ωστόσο, μία κινηματική δημοκρατία έχει ανάγκη όχι μόνο τη στήριξη και την αποδοχή των όποιων οραμάτων, αλλά και την ελευθερία του κινήματος που θα λειτουργεί (όπως είπαμε άλλοτε) έξω από τα καθοδηγητικά όργανα των κομμάτων.
Ελληνοϊππέα, είναι όντως μεγάλο το κείμενο και θέλει κι εκτύπωση για να διαβαστεί καλύτερα.
To ξέρω ότι εσύ δεν έχεις το Θεό σου, αλλά εγώ θα σου ευχηθω "καλό Πάσχα"!
Δημοσίευση σχολίου