Και καλά. Είπαμε να βιαστεί η κυβέρνηση Παπανδρέου να τρέξει για να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, αλλά αυτό δεν το περίμενα τόσο γρήγορα. Μειώνονται τα κρατικά οχήματα, ειδικά τα ρυπογόνα και αλλάζουν σταδιακά με υβριδικά. Να πω ότι μου άρεσε η ταχύτητα και η επιλογή; Μάλλον τη λάτρεψα. Και αυτό γιατί η θέση του Γιάννη Ραγκούση δεν αναφέρεται μόνο στην αλλαγή παλιών οχημάτων. Το θέμα είναι γενικότερο.
Τα παλιά αυτοκίνητα αλλάζουν με νέα υβριδικά. Χρησιμοποιώντας μεθόδους "λήζινγκ" επί της ουσίας θα σταματήσει η υπερτιμολόγηση των αγορών, όπως και οι πολλές τάχα επιδιορθώσεις που είναι τόσο ακριβές. Παράλληλα, πρέπει να τονίσουμε η μείωση του όγκου των μηχανών θα έχει ιδιαίτερα οφέλη τόσο στην οικονομία (225 εκ. € ξοδεύονται ετησίως για τα καύσιμα των οχημάτων) όσο και στο περιβάλλον. Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα πια η μόλυνση της αστικής ατμόσφαιρας οφείλεται κατ’ αποκλειστικότητα στα καυσαέρια των οχημάτων και της οικιακής θέρμανσης. Όχι μόνο λοιπόν το περιβάλλον, αλλά και την οικονομία.
Επιπλέον, είναι γνωστό σε όλους ότι δεν είναι αναγκαία όλα αυτά τα οχήματα, ειδικά αν σκεφτούμε ότι τα παλαιά συχνότατα δεν ανακυκλώνονται, αλλά παραμένουν σε κυκλοφορία παρά τα μηχανολογικά προβλήματα ή τους υπερβολικούς ρύπους που εκπέμπουν. Ως 1600 λοιπόν κυβικά για ανώτατους αξιωματούχους και λεωφορεία για τις εκτός πόλης μετακινήσεις.
Το μόνο ίσως ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί είναι ότι οι εταιρείες με υβριδικά οχήματα είναι ακόμα λίγες και ακόμα λιγότερες εκείνες που έχουν αυτοκίνητα μικρού κυβισμού. Ωστόσο, με στόχο το 2010, μάλλον θα αυξηθούν οι εταιρείες και η εφαρμογή θα είναι ακόμα πιο εύκολη.
Το μόνο ίσως ζήτημα που πρέπει να εξεταστεί είναι ότι οι εταιρείες με υβριδικά οχήματα είναι ακόμα λίγες και ακόμα λιγότερες εκείνες που έχουν αυτοκίνητα μικρού κυβισμού. Ωστόσο, με στόχο το 2010, μάλλον θα αυξηθούν οι εταιρείες και η εφαρμογή θα είναι ακόμα πιο εύκολη.
Την ίδια στιγμή, ο Γιάννης Μαγκριώτης δεσμεύτηκε ότι η ηγεσία του υπουργείου θα επιδιώξει την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης με τις οποίες κατασκευάζονται και διαχειρίζονται οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας με στόχο τον σημαντικό περιορισμό της τελικής τους τιμής, με την αφαίρεση των εισπράξεων υπέρ του Δημοσίου.
Για το λόγο αυτό θα καλέσει μέσα στις επόμενες ημέρες τους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων προκειμένου να συζητήσει το θέμα. Με απλά λόγια, από κάθε τέλος διοδίου ένα μέρος πηγαίνει στα ταμεία του παραχωρησιούχου, του ιδιώτη δηλαδή που κατασκευάζει και διαχειρίζεται τους οδικούς άξονες και με το ποσο αυτό αποπληρώνει τα δάνεια που έχει λάβει για τα έργα.
Από την άλλη με μεγάλη χαρά διάβασα σχετικά με το νέο εκλογικό νόμο που σκέφτονται να καταθέσουν. 180 μονοεδρικές περιφέρειες με σταυροδοσία (περισσότερες των μισών εδρών) και σύστημα λίστας (για τις υπόλοιπες έδρες ως τις 300) σημαίνει πολύ απλά καλύτερη αντιπροσωπευτικότητα. Και τούτο επειδή κάθε περιφέρεια θα ταυτίζεται με δήμους (σχηματικά το θέτω) μερικών δεκάδων χιλιάδων κατοίκων και όχι με τα τεράστια αστικά συγκροτήματα, όπου ο βουλευτής μένει μακριά από τον πολίτη. Η αντιπροσωπευτικότητα απαιτεί άμεση επαφή και καθημερινή επικοινωνία με τον πολίτη. Ομοίως οι βουλευτές καθώς δε θα υποχρεώνονται να δραστηριοποιούνται σε τεράστιες εκτάσεις, θα έχουν πιο οικονομικές εκστρατείες χωρίς να αναγκάζονται να αναζητούν "περίεργες" χορηγίες (φανερές ή μη).
22 έκριναν :
Ρε παιδιά, δεν έχουμε ξαναζήσει τέτοια κατάσταση!
Εκεί που πιστεύαμε πως αυτό το "μπουρδέλο" η Ελλάδα δεν βελτιώνεται με τίποτα, έρχεται η κυβέρνηση του Γιώργου και μας το ανατρέπει!
Φτου! να μην τους ματιάσουμε...
Θετικό το μέτρο με τα αυτοκίνητα. Να γίνεται και έλεγχος πραγματικός για τα καύσιμα, γιατί λέγεται ότι βάζουν στα προσωπικά τους και χρεώνουν το υπηρεσιακό.
Το θέμα με τα διόδια να το δούμε.
Έτσι όπως το γράφεις, καταλαβαίνω ότι τα διόδια θα φθηνήνουν επειδή το κράτος θα αφήσει το δικό του μερίδιο από τα διόδια. Και για τον ΟΛΠ έλεγε για επαναδιαπραγμάτευση, αλλά δεν. Με τα λόγια, χτίζω ανώγια και κατώγια.
Και τέλος, αυτό με τις μονοεδρικές έχει θετικά και αρνητικά στην αντιπροσώπευση: Με μονοεδρικές περιφέρειες, σημαίνει ότι θα μοιράζονται κατά σχεδόν αποκλειστικότητα στα δυο μεγάλα κόμματα. Αν λοιπόν μοιράζονται οι υπόλοιπες 120 μόνο στα άλλα κόμματα (έστω και αναλογικά) αυτό θα σημαίνει ότι τα μικρά κόμματα θα έχουν περίπου το ένα τρίτο των εδρών που έχουν τώρα. Ποια καλύτερη εκπροσώπηση λοιπόν?
(με γεια το νέο λουκ)
Έχουν περάσει μόλις 10 ημέρες απ' τις εκλογές !..
Ασφαλώς έχουμε συνηθίσει στα χάλια και φοβόμαστε ακόμη και να χαρούμε..
Σίγουρα περιμένουμε και τις 'προγραμματικές' περιμένουμε και κινήσεις στη Δικαιοσύνη, στην Αγροτική Ανάπτυξη, περιμένουμε πολλά και καλώς περιμένουμε..
Περιμένουμε γιατί αρχίζει και μας πείθει...
Βγάζει μάτι, πως ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΧΕΔΙΟ επιτέλους..
Για τον ΟΛΠ ΚΑΛΩΣ δεν βιάζεται η Κατσέλη. Στο κάτω κάτω το κληρονόμησε το πρόβλημα..
Το ΚΚΕ για την ώρα κάνει ΣΤΕΙΡΑ (έως βλακώδη) αντιπολίτευση, όλα είναι επικοινωνιακά (μέχρι κι ο Π.Βούλγαρης παραχάραξε την ιστορία), πιο ΕΞΥΠΝΗ αντιπολίτευση κάνει δυστυχώς ο Καρατζαφέρ...
Επίσης αντιπολίτευση κάνουν και οι ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ για λόγους ΚΑΡΕΚΛΑΣ (έκανε χθες η Ντόρα, έσπευσε σήμερα κι ο Αβραμό)..
Πάνε καλύτερα απ ότι περιμέναμε..
Φτουουουουου...να μην τους ματιάσουμε...
ΥΓ.Διαβάσατε σήμερα για τις ...100.000 (!!!) άδειες Δακτυλίου που είχαν δοθεί στην Αθήνα ;...
ε, ψιτ!
φιλε!
φυγε απο τον υπολογιστη του Δειμου, αμεσως!
Ο σωστος Δειμος, ο αυθεντικος, ο οριτζιναλ ειναι αυτος που γκρινιαζει για ολα και δεν βλεπει τιποτα καλο σε αυτη τη χωρα.
:)
ε, ψιτ!
φιλε!
φυγε απο τον υπολογιστη του Δειμου, αμεσως!
Ο σωστος Δειμος, ο αυθεντικος, ο οριτζιναλ ειναι αυτος που γκρινιαζει για ολα και δεν βλεπει τιποτα καλο σε αυτη τη χωρα.
:)
Γιά να δούμε..
μακάρι κάτι να αλλάξει επιτέλους προς το καλύτερο..
αν και όπως ειπώθηκε ήδη, κρατάμε μικρό καλάθι..
καλησπέρες..
Δουλεύει ρολόι το μαγαζί. Ακόμα και οι πιο απαιτητικοί θα εκπλαγούμε! Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται..
Άσκαρ, εγώ το είπα. Αυτοί έχουν βαλθεί να μας ξεκάνουν. Στο τέλος θα ξεχάσουμε και τα φακελάκια και τα πάντα. Πάνω που η ΝΔ μας έμαθε να κοιτάμε μόνο την πάρτι μας, τώρα πρέπει να κοιτάμε τη συλλογικότητα.
antidrasi+sex, κι εγώ άκουσα τέτοια. Στο δήμο μου δεν είδα κάτι τέτοιο. Για τα διόδια ακόμα δεν ξέρω. Ίσως πάει κατά κει. Όποιος πιστεύει ότι το κράτος πλουτίζει από τα διόδια είναι πέρα νυχτωμένος.
Δε με νοιάζει ποιος θα τις μοιράζεται, αρκεί η κατάσταση να είναι πιο δημοκρατική και πιο αντιπροσωπευτική. Ακόμα κι μοιραστούν τις θέσεις τα δύο κόμματα, θα υπάρχουν οι λίστες για τα άλλα κόμματα.
Θανάση Ξ., είπαμε και άλλη φορά. Είναι η μόνη κυβέρνηση που καλλιέργησε περισσότερες ελπίδες μετά την εκλογή της παρά πριν. Τελικά όντως υπήρχε σχέδιο και διάθεση.
Ύποπτε, τι να κάνω; Να μην πω το σωστό; Απλά έτυχε να με γνωρίσεις με ΝΔ, τί σωστά υπήρχε τότε; Είχες δει κανένα σχεδιασμό;
Ευρύνοε, κι εγώ το ελπίζω, φίλε. Φοβάμαι ότι στο τέλος εγώ που στήριξα τόσο πολύ το ΠΑΣΟΚ θα βρεθώ να θυμάμαι τον παλιό αμφισβητία που κοιμίζω με ναρκωτικά αυτή την περίοδο.
Ορεινέ, δουλεύει τώρα κι ελπίζω να δουλεύει και στο μέλλον. Φοβάμαι όμως μήπως τελικά μείνει κι αυτή η διάταξη στα χαρτιά. Θα φανεί.
Ωραίο το μέτρο των αυτοκινήτων. Όμως πήρε τ αυτάκι μου ότι κάποιοι μητροπολίτες συννηθισμένοι στα λούσα...αντέδρασαν...Μα είναι δυνατόν να τους κόβεις τόσο αβασάνιστα συνήθειες ετών;;; Καλησπέρα!!
gatodiakritikos, κι εκείνοι θα αρχίσουν να αλλάζουν, όταν σταματήσουν να τους παραχωρούνται οχήματα κρατικά ή όταν σταματήσει να γεμίζει το ντεπόζιτο με κρατικά καύσιμα.
Τα μέτρα για τα αυτοκίνητα-λιμουζίνες είναι μία ακόμη επικοινωνιακή πολιτική....με τη COSCO στο λιμάνι τι γίνεται; Τα βρήκε η Λούκα με τους Κινέζους;....δε θα ακυρώσει τίποτε ε;;..τότε γιατί το υποσχέθηκαν προεκλογικά;;...και οι εργαζόμενοι τι θα γίνουν;....εκεί είναι τα δύσκολα!...και δε περιμένουν....
Αυτή είναι νεοφιλελεύθερη πολιτική και δεν απέχει σε τίποτε από αυτή της ΝΔ.....
καλημέρα
γενικό συμάζεμα...
θα δείτε και θα κρίνετε στο τέλος
αστυάνακτα, για το λιμάνι, δε νομίζω να υπάρχει κάποια ανακολουθία. Είμαι υπέρ ης κρατικοποίησης ή έστω του ελέγχου του managment και του προσωπικού από το Κράτος. Δεν υποσχέθηκε κανείς κρατικοποίηση παρά μόνο επανδιαπραγμάτευση. Δεν ξέρω αν αυτή πέτυχε ή όχι (γιατί δεν ξέρω τι έγινε με τα χρήματα που θα κατέβαλαν οι Κινέζοι, όπως επισης δεν ξέρω γιατί τόσο πολύ ήθελε η κυβέρνηση αυτή την πώληση και αυτόν τον αγοραστή. Ίσως το εφοπλιστικό λόμπυ να έχει ιδιαίτερα συμφέροντα στην Κίνα).
Για τα αυτοκίνητα κι εγώ το λέω. Θα φανεί αν προχωρήσει ή όχι. Δεν προκαταλαμβάνω, αλλά δεν θυμάμαι καμία κυβέρνηση να επιχείρησε άλλη φορά να συμμαζέψει τα κρατικά αυτοκίνητα.
Μα, πως θα είναι πιο αντιπροσωπευτική, όταν πχ το ΚΚΕ με 7% (πχ) θα έχει 80*7/100=6 βουλευτές, αντί για 21? Γιατί και μονοεδρικές θα κάνει και το μπόνους των 40 εδρών θα κρατήσει!
Εκτός αν δεν το έχουν διατυπώσει ή εξηγήσει καλά το σύστημα, είναι ένα σύστημα που πέρα για πέρα ευνοεί τον δικομματισμό!
Δηλαδή μου λες ότι η νέα κυβέρνηση είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης με την οποία διαφωνείς; Αν είναι έτσι καλά κάνεις και διαφωνείς και κακώς η κυβέρνηση στηρίζει την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών...γι αυτό έλεγα πριν τις εκλογές ότι δεν έδωσε το πλήρες πρόγραμμα το ΠΑΣΟΚ στη δημοσιότητα...Σε λίγο θ΄αρχίσουν όλα να φαίνονται...
οσο για το εκλογικό σύστημα που αναφέρεται κάποιος άλλος σχολιαστής...δεν είναι το γερμανικό, αλλά ολίγο γερμανικό με ελληνική μαεστρία δικομματισμού...με στόχο να συμπιεστούν τα μικρότερα κόμματα και ιδιαιτέρως η Αριστερά...
ΥΓ: ακούω τη ΕΤ3 δηλώσεις της νέας υουργού Υγείας"διοικητής νοσοκομείου που θα δημιουργεί νέο έλειμμα θα πηγαίνει σπίτι του..." Τι νομίζεις ότι θα κάνει ο διοικητής...θα περικόψει όλες τις δαπάνες αναγκαίες και μη για να μη πάει σπίτι του...μετακυλίει το πρόβλημα του προυπολογισμού στα μεσαία στελέχη της διοίκησης...σε λίγο διευθυντής σχολείου που κάνει μεγαλύτερες δαπάνες θα διώκεται....τι είναι αυτά; προδευτισμός ή βαρβαρότητα;
antidrasi+sex, ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί πώς θα είναι δομημένες οι έδρες του επικρατείας. Ίσως να είναι άλλα τα νούμερα στη διαίρεση. Αυτό θα φανεί. Ωστόσο, το γεγονός ότι ο βουλευτής θα είναι ανάμεσα στους πολίτες κι ότι θα είναι σε άμεση επαφή μαζί τους. Αυτό για μένα είναι αντιπροσώπευση. Δηλαδή, οι δήμαρχοι κι οι νομάρχες που είναι εκ του δικομματισμού τι έγινε; Ουσιαστικά ο βουλευτής θα ταυτίζεται μένα μεγάλο δήμαρχο, θέτοντας άλλες βάσεις στην πολιτική εκπροσώπηση και την πολιτική διοίκηση.
αστυάνακτα, δεν είμαι ξεκάθαρα κατά των ιδιωτικοποιήσεων, την αποδέχομαι όρους.
Ξεχνάς ότι και στη Γερμανία πρωτοκαθεδρία έχει ο δικομματισμός. Ό,τι άλλο είναι συμπτωματικό. Τον όρο "γερμανικό" τον έδωσαν άλλοι κι όχι εγώ.
Κάνεις το λάθος και συγχέεις τους μετακλητούς υπαλλήλους (διοικητές κι άλλα στελέχη) με υπηρεσιακούς παράγοντες (διευθυντές, προϊσταμένους κλπ). Αν ένας μετακλητός διορισμένος δεν μπορεί να ακολουθήσει την πολιτική της κυβέρνησης, πρέπει να πάει σπίτι του όντως. Δεν μπορούν οι πολίτες να ικανοποιούν τις οικονομικές φιλοδοξίες των μετακλητών υπαλλήλων και στελεχών. Εκεί κολλάει η δημοσιότητα των μετακλητών. Να είναι δημόσια στελέχη-συνεργάτες κι όχι ανέγγιχτα τσιράκια.
Η σύμβαση για τα λιμάνια είναι ισχυρή και οι ρήτρες μη εκτέλεσης της σύμβασης μεγάλες, οπότε ίσως εκτός από μικρές και ανώδυνες τροπολογίες δεν θα γίνει τίποτα άλλο.
Το γερμανικό σύστημα έχει εκτός από βουλευτές με πλειοψηφικό στις μονοεδρικές και βουλευτές ΄που βγαίνουν ανάλογα με την δύναμη των κομμάτων, που αν δεν κάνω λάθος, πρέπει να έχουν πάρει πάνω από 5% των ψήφων.
@δειμος...
Γνωρίζωγια ποιους μιλάω..
Οι μετακλητοί υπάλληλοι είναι μεσαία στελέχη...Δε μπορείς να μεταφέρεις το βάρος ενός ελλείματος στο διοικητή...γιατί ο διοκητής του νοσοκομείου θα κόψει από παντού για να του βγουν τα νούμερα...και από τις δαπάνες...από την άλλη μεριά θα έχω μία κυβέρνηση να μου λέει ότι "δε φταίω εγώ..φταίει ο διοικητής..." μεταφορά ευθύνης δηλ. Το κράτος δεν είναι μία επιχείρηση και η κυβέρνηση διευθυντής...αντίθετα παράγει πολιτική...
οσο για τους υπηρεσιακούς παράγοντες προισταμένους και διευθυντές
όλοι είναι κατ έπιλογήν της εκάστοτε κυβέρνησης...έτσι και τώρα..είτε την κάνουν μέσω ΑΣΕΠ,είτε όχι....ο ΑΣΕΠ είναι πρόσχημα κι ακόμα ένα επικοινωνιακό κόλπο....Για παράδειγμα: Εχω πτυχίο διδακτορικά, γλώσσες, προυπηρεσία...πως θα γίνω γραμματέας του Υπουργείου "προστασίας του πολίτη" αν πιστεύω ότι τα ΜΑΤ πρέπει να διαλυθούν ή ότι οι μετανάστες πρέπι να μην απελαύνονται...υπάρχει περίπτωσ να γίνω γγ του υπουργείου; Γιατί δεν τους διορίζει από τώρα να τελειώνουμε...η νομιμοφάνεια είναι χειρότερη.....
Αυτά και τη καλημέρα μου...
για τα άλλα αργότερα...
αστυάνακτα, είμαι μετακλητός υπάλληλος και γνωρίζω κι εγώ τι συμβαίνει. Έχω πολιτική ευθύνη και την ίδια έχει κι ένας διοικητής. Ο διοικητής είναι υπεύθυνος για την κυβερνητική πολιτική σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Αν δεν μπορεί να την εφαρμόσει, ας φύγει. Αν η κυβέρνηση δεν ακούει τις προτάσεις του, ας φύγει.
Πάντως δεν είναι μεσαία στελέχη (ειδικά οι διοικητές και οι ειδικοί-γενικοί γραμματείς). Είναι ανώτατα πολιτικά στελέχη και ανώτεροι κάθε διοικητικού στελέχους. Μη το θέτεις ότι μιλάε για μεσαία (εκτός αν θες να υπολογίσουμε και δημοτικούς συμβούλους κλπ).
κι αφού ένας μετακλητός υπάλληλος πρέπει να συμφωνεί με την πολιτική της κυβέρνησης..τότε προς τι το καραγκιοζιλίκι με τους γγραμματείς;...αφούς δικούς του θα πάρει...και είναι λογικό! Αλλά ας μη τον παρουσιάζει και ως νεωτερισμό...
Αστύνακτα, οι Γενικοί Γραμματείς επίσης μετακλητοί υπάλληλοι, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, είναι κάτι διαφορετικό. Πρέπει να πρωθούν την πολιτική της κυβέρνησης από θέση ευθύνης-υπογραφής, αλλά δεν μπορεί να είναι κομματικά φιλαράκια. Κι εκεί πρέπει να μπει μια αξιοκρατία. Αν κάποιος Γραμματέας -ή ΠΑΣΟΚος ή μη ΠΑΣΟΚος- διαφωνεί με την πολιτική που θα κληθεί να εφαμρόσει μπορεί πολύ απλά να φύγει.
Δημοσίευση σχολίου