μία οφειλόμενη συγνώμη για τη νέα γενιά από όλους μας

Μέρες τώρα σκέφτομαι τι να γράψω. Μέρες τώρα σκέφτομαι πώς μπορώ να αντιδράσω μέσα από το γραπτό μου. Οι κινητοποιήσεις μου στήριξαν ψυχολογικά, μου έδωσαν ένα άλλοθι να αντιδράσω ξανά. Με έφεραν δίπλα σε ανθρώπους που ποτέ μου δεν είχα δει σε διαμαρτυρία. Ούτε στη ζαρντινιέρα, ούτε στο Σέρβο μαθητή της Εγνατία, ούτε σε άλλα μεμονωμένα περιστατικά είχα δει τόσο κόσμο, τόσο αγανακτισμένο κόσμο, τόσο νέο κόσμο.
Οι διαμαρτυρίες ξεχείλιζαν από οργή, από μίσος για όλα εκείνα που τάζουμε σε μικρά παιδιά κι εκείνα με μειδίαμα μας ακούνε να προτείνουμε. Μειδίαμα γιατί ξέρουν ότι τίποτα δεν είναι αλήθεια. Ειρωνικό γελάκι γιατί τελικά μόνο έναν κοινωνικό κανιβαλισμό βλέπουν να κυριαρχεί, από τη σχολική τάξη και την καθηγητική αυθαιρεσία μέχρι τα σκάνδαλα και την ατιμωρησία των πάντων.
Τα παιδιά δεν ξέρουν από πολιτική. Δεν ξέρουν από επικοινωνιακές τακτικές. Γνωρίζουν μόνο τον πόνο της οικογένειάς τους, τον πόνο της απρόκλητης αστυνομικής βίας, τον πόνο της απομόνωσης. Είναι μία γενιά που βλέπει ότι μάταια μαζεύει κωλόχαρτα (lower, πτυχία πληροφορικής, πτυχία πανεπιστημίου, κόντρα φροντιστήρια και παπαγαλία) από ένα σχολείο που μόνο γνώσεις χαρίζει σε βάρος της παιδικότητας. Είναι μία γενιά που φτάνει κόντρα στους γονείς της που την πιέζει να διαβάσει, που την κυνηγά στο όνομα του βαθμού και της επιβάλλει κι άλλα φροντιστήρια.
Μπορεί το περιστατικό να ξεπέρασε το κράτος, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι η φτώχεια (υποκειμενική ή αντικειμενική) είναι ο καλύτερος φίλος της βίας. Τα παιδιά δεν εισπράττουν μόνο τη γύρω τους βιοτική βία, αλλά συναισθάνονται και την αδυναμία της κοινωνίας να προσφέρει ένα κόσμο καλύτερο. Οι πέτρες και οι πορείες δεν ήταν ενάντια στην αστυνομική βία. Ήταν στο όνομα της βίας που καθημερινά εισπράττουν από παντού. Μία βία ψυχική. Οι πέτρες απλά σηματοδοτούν ένα άλλα χάσμα γενεών, ένα χάσμα αποϊδεολογικοποιημένο, αλλά συναισθηματικά πλούσιο και γεμάτο αντίδραση. Μία μεταμοντέρνα άρνηση για την κοινωνία που τους ανατρέφει. Μετά από λίγα χρόνια θα ενσωματωθούν και τούτα, αλλά ήδη άρχισαν να κάνουν ζημιά. Ακούσαμε να λένε κάποιοι ότι είναι αναίτια η αντίδραση αυτή γιατί τα παιδιά τα έχουν όλα. Μα, δεν έχουν παιδικότητα, ωριμάζουν στα 12 τους σαν εικοσάχρονοι και απαιτούμε να φέρονται σαν 30χρονοι.
Ο μπάτσος που πουλούσε τσαμπουκά σε 15χρονα και σήκωσε όπλο τι παραπάνω έκανε; Εμείς κάθε μέρα πυροβολούμε στην καρδιά των παιδιών. Ο μπάτσος τι παραπάνω έκανε; Και αυτός μέλος της ίδιας κοινωνίας είναι; Σε τι διαφέρει; Ποιος εκπαιδευτικός δε σκοτώνει τα παιδιά της τάξης του; Ποιος εκπαιδευτικός ή γονέας -στο όνομα του αγώνα για το μέλλον των παιδιών- δεν τα σκοτώνει καθημερινά; Γιατί κρυβόμαστε πίσω από ένα πυροβολισμό; Μιλάμε στα παιδιά μας για ένα κόσμο που χρειάζεται αλλαγή, αλλά εμείς δεν τα αφήνουμε καν να έχουν δικαίωμα λόγου. Όταν κάνουν κατάληψη τα κατηγορούμε ότι μισούν το σχολείο, που έπρεπε να το αγαπούν -γιατί άραγε πρέπει να το αγαπούν;- ότι το κάνουν για να χάσουν μάθημα -και τι κερδίζουν τελικά από το μάθημα;- μόνο τα συκοφαντούμε, μόνο μικροαστικά μένουμε να βλέπουμε τη δική μας ψυχολογική ασφάλεια να απειλείται. Γιατί τελικά θέλουμε μέσα στο συντηρητισμό μας να τα κάνουμε ίδια κι απαράλλαχτα από εμάς.
Τελικά, η νέα γενιά ξέρει να αμφισβητεί. Ούτε θέλω να της μάθω πώς να αμφισβητεί. Μόνο το γεγονός ότι αμφισβητεί τα παραδομένα μου αρκεί. Θα βρει το δρόμο της δικής της έκφρασης, ας σταθούμε όμως στο πλευρό της.


Και, βέβαια, είδαμε όλοι μας και τις καταστροφές που προκλήθηκαν. Τα βίαια περιστατικά χρειάζονται όμως άλλη προσέγγιση, άλλη οπτική. Χρειάζεται πράγματι θάρρος αν θέλουμε να μπούμε στην παιδική ψυχολογία. Δεν είναι απλά θέμα προτύπων, δεν είναι απλά μία τυφλή αντίδραση. Οι κουκουλοφόροι -που σαφώς είναι άλλοι άνθρωποι από εκείνους της δεκαετίας του ’80 ή του ’90- κατέστρεφαν τράπεζες πρωτίστως, γιατί άραγε; Από ιδεολογία; Μάλλον όχι. Μάλλον από την αντίδραση σε μία πολιτική που τους χάρισε τόσα δις, τη στιγμή που για λίγα χιλιάρικα χάνονται σπίτια. Κατέστρεψαν καταστήματα, γιατί άραγε; Μα, πολύ απλά επειδή είναι καταναλωτικά αγαθά, σε μία υπερκαταναλωτικά κοινωνία στην οποία δεν μπορούν να τα αγοράσουν. Βέβαια, μέσα σε όλη την παραφιλολογία, τα καταστήματα που καταστράφηκαν απέχουν παρασάγγας από την εικόνα που παρουσιάζουν τα ΜΜΕ. Η Ναυτεμπορική είναι αποκαλυπτική.
Τα πιο αστεία, βέβαια, τηλεοπτικά δρώμενα ήταν η Τατιάνα που προσπαθούσε να προσεγγίσει τη νεανική ψυχολογία και να αναλύσει πολιτικά τα γεγονότα, η έκτατη εκπομπή που έστησε ο Alpha και φυσικά τα ¾ όσων ακούγονταν στις βραδινές εκπομπές (ας μην τις αναλύσουμε όλες γιατί χαθήκαμε).
Ωστόσο, νομίζω ότι ιδιαίτερη μνεία τελικά πρέπει να γίνει ακόμη μία φορά για τα αίτια που οδήγησαν στο περιστατικό. Δεν κομίζω γλαύκας ες Αθήνας. Ωστόσο, ας τονίσουμε ακόμη μία φορά ότι τα μεμονωμένα περιστατικά δεν οφείλονται απλά και μόνο στην ατιμωρησία των αστυνομικών δυνάμεων –όπως χαρακτηριστικά τονίζει το Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι. Αυτή είναι απλά ένας τροχός της άμαξας που ονομάζεται αστυνομική ασυδοσία. Φταίει και η ιδεολογία που περνάει εδώ και χρόνια στις αστυνομικές δυνάμεις -ειδικά μετά την επανίδρυση του παρακράτους-, όπως και η ελλιπής εκπαίδευση και ψυχολογική παρακολούθηση -όταν θα έπρεπε να είναι διά βίου, ειδικά σε ενόπλους- και ακόμα η συντεχνιακή λογική που διαπερνά όλο το Δημόσιο στην υποστήριξη των συναδέλφων ακόμα και όταν ξεκάθαρα διαπράττουν κακούργημα. Σε σχέση με το προηγούμενο ας προσθέσουμε και ένα ακόμα -ρητορικό- ερώτημα πόσοι αστυνομικοί κατηγορήθηκαν για ψευδορκία μετά την πανηγυρική αθώωση των κατηγορουμένων;
Φέτος ο Άγιος Βασίλης θα φοράει μαύρα ρούχα.


56 έκριναν :

ΔΙΟΝΥΣΟΣ είπε...

Τα λόγια περισσεύουν, οι φλόγες δεν αποτελούν λύση, ο θυμός περισσεύει και πέφτει συνήθως επί αδίκων. Φτάνει μέχρι στο εν θερμώ shopping therapy. Σάμπως ένα διαρκές πλειάτσικο των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας δεν βλέπουμε λίγο πολύ ένα γύρω.;; Αποδεικνύεται από τα γεγονότα ότι κυβερνώμεθα από αλήτες και δεν κινδυνεύουμε από 15χρονους "αλήτες" όπως θέλουν να μας πείσουν με τις προκλήσεις τους.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προκλήσεις, Διόνυσε, που μερικές φορές φαντάζουν τόσο αστείες, όσος και ο κίνδυνος που αποτελούσαν παιδάκια γύρω μου που δεν έκαναν τίποτα, μα δέχτηκαν απρόκλητα επίθεση δακρυγόνων. Αυτά τα παιδιά γιατί να μην αγανακτήσουν; Γιατί να μην ξαναεπιτεθούν σε μπάτσους ή κρατικούς φορείς;

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομίζω ότι υπήρχε ένας πολίτης αυτής της χώρας που να πίστευε ότι δεν θα γίνουν επεισόδια. Παρόλ’ αυτά οι διαδηλώσεις έγιναν (και καλά κάνανε και έγιναν) και αναρωτιέμαι αν υπήρχε τρόπος να μην δούμε τις εικόνες που είδαμε. Τελικά στα παιδιά πέρασε μια εικόνα ότι διαμαρτυρία είναι να κάψω και να βανδαλίσω. Λυπηρό θέαμα να υπάρχουν παντού παιδιά που πιστεύουν ότι η τακτική αυτή μπορεί να αποδώσει κάτι καλό. Δολοφόνος είναι και ο καθένας που δεν προσπάθησε να δώσει στα παιδιά να καταλάβουν ότι η βία είναι ότι χειρότερο μπορούν να μεταχειριστούν σαν μέσο επίτευξης των στόχων - σκοπών τους.

Ανώνυμος είπε...

makari na min foresei mavra mono o Agios Vassilis kale mou Deime, alla kai emeis..kai oi prakseis mas...
akouo radiophono afou den vlepo tileorasi edo kai xronia an kai tin plirono stous logariasmous (ta exoume pei afta sto parelthon)...akouo loipon radiophono pou telika oute afto den prepei na akouo...diafimiseis gia to kainourgio emboriko kendro xiliadon tetragonikon metron pou exei egeniastei aftes tis imeres stin athina....akou edo more Deime...diafimizoun meta apo osa egeinan...diafimizoun pali etsi xoris kamoia allagi prosegiseis tin katanalosi kai ta dora ton Christougennon...ara se aftous o Agios Vassilis tha foraei kokkina...
makari na foresoume epitelous ta mavra gia na boresoume toulaxiston na dosoume ligo xrono ston eafto mas gia na analavoume tis efthines mas...dioti kai emeis exoume tis efthines mas.
otan vlepeis meta apo mia eiriniki poreia neon paidion na dialietai kai na eksondonetai apo tin kratiki asfaleia, tote thimoneis kai orgisesai me to kratos(toulaxiston etsi leitourgo ego)
otan omos akouo oti meta tis pirkagies kai tis katastrofes ton katastimaton ipirxan "anthropoi" pou bikan mesa se afta gia na arpaksoun (efkairia sou leei o allos) tote gia pio kratos milame edo emeis eimaste arostoi kai aplistoi kai anithikoi kai vromikoi kai kleftes kai vandaloi kai anaksioi na leme oti klapsame kai taraktikame apo ton adiko xamo tou 15axronou neou, ti na po. Einai kai oi polikoi alla eimaste kai emeis....
ego pandos drepomai,
alitheia sou leo,
propetis

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τριστάνε, συμφωνούμε απολύτως. Τα παιδιά έχουν χρόνο να μάθουν πώς να διεκδικούν, εμείς θα τους δώσουμε τελικά το δικαίωμα να διεκδικούν ή να αντιδρούν ή κάθε φορά θα τα χαντακώνουμε στο περιθώριο;

Προπέτη μου, για ποιες ευθύνες μιλάς; Στόχος όλης της κοινωνίας είναι να καταναλώνει, να ξοδεύει και να επιδεικνύεται -κατά προτίμηση στο γυαλι της τηλεόρασης. Αυτό φάνηκε περίτρανα με τις λεηλασίες των καταστημάτων. Δεν έκλεβαν μπακάλικα, αλλά καταναλωτικά αγαθά επίδειξης και όχι βιωτικής ή κοινωνικής ανάγκης. Αυτό όμως χτύπησαν και τα παιδιά -και τους λέμε συλλήβδην και αφοριστικά κουκουλοφόρους.
Πολλά παιδιά αυτό χτύπησαν, αυτό πολέμησαν.

Ανώνυμος είπε...

milo gia tis efthines pou exei o kathenas apo emas san politis aftis tis koinonias pou telika aftis tis koinonias o stoxos einai i katanalosi. Den nomizeis oti o kathenas mas exei tis dikes tou efthines?
einai krima pou mono ta paidia ktipoun kai polemoun afto.
Tha ithela na pistevo oti kai emeis boroume an theloume dipla sta paidia na to ktipisoume mazi.
propetis

Rodia είπε...

Αγαπητέ Δείμε, δεν παύω να σκέπτομαι με αφορμή τη δολοφονία ενός παιδιού

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προπέτη, για τις δικές μου ευθύνες ζητώ συγνώμη από τον τίτλο ακόμη. Δεν είναι κρίμα η τωρινή τους ταλαιπωρία, αλλά το θαμμένο ήδη μέλλον τους από το φτυάρι ενός αγχωτικού παρελθόντος.

Ροδιά, έρχομαι.

Ανώνυμος είπε...

Deime, me pareksigises.
to keimeno sou itan iperoxo gia alli mia phora...afou to xaraktirisa os teleio.
gia tis efthines tis dikes mou milo os mitera.
Mia aftokritiki prospathisa na kano oste na min metafero tis efthines mou stous allous.
exoume oloi sindrivei apo ta gegonota.
Tha vrethei o tropos arage na megalosoume xaroumena paidia oste na dimiourgithoun xaroumenes koininies? dioti gia mena ekei einai to zitima, na einai kaneis xaroumenos me tin zoi tou me tin douleia tou me tin koinonia stin opoia zei.

kalo vradi,
propetis

αθεόφοβος είπε...

πόσοι αστυνομικοί κατηγορήθηκαν για ψευδορκία μετά την πανηγυρική αθώωση των κατηγορουμένων;

Δεν πιστεύω ότι πιστεύεις ότι θα μπορούσε η Ελληνική δικαιοσύνη θα ήταν δυνατόν να καταδικάσει αστυνομικό !

Ανορθόδοξος είπε...

Πολύ καλά τα λες, φίλε Δήμο. Συμφωνώ με όλα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προπέτη, δε παρεξήγησα τίποτα, καλή μου. Στο ίδιο πνεύμα απάντησα με το σχόλιό σου και όχι εγωιστικά. Κι εγώ την αυτοκριτική μου κάνω, για όσα αναλογούν σε εμένα που στηρίζω έμμεσα ή άμεσα ένα καταπιεστικό σύστημα.

Όχι, αθεόφοβε, δεν είμαι τόσο ηλίθιος πούτε τόσο ρομαντικός. Ωστόσο, μερικές φορές οι ρητορικές ερωτήσεις είναι αρκετά ισχυρές ώστε να δείξουν ένα δρόμο σκέψης.

Ανορθόδοξε, σ' ευχαριστώ. Δε λέω κάτι νέο, μάλλον, παρά καταθέτω σκέψεις που ολίγο ή πολύ όλοι μας κάνουμε.

Ανώνυμος είπε...

Θα διαφωνήσω σε ένα σημείο, μπορεί να μην φαίνεται ουσίας με την πρώτη ματιά αλλά είναι.
«Τα παιδιά δεν ξέρουν από πολιτική. Δεν ξέρουν από επικοινωνιακές τακτικές. Γνωρίζουν μόνο τον πόνο της οικογένειάς τους, τον πόνο της απρόκλητης αστυνομικής βίας, τον πόνο της απομόνωσης»
Τα παιδιά ξέρουν από πολιτική, είναι πιο πολύ πολιτικοποιημένα από όσο νομίζουμε, ζουν την πολιτική με τον λόγο τους, με την σκέψη τους. Δεν ξέρουν από κόμματα… ευτυχώς… δεν ξέρουν από αυτό που οι υπόλοιποι ονομάζουμε πολιτική και επικοινωνιακές τακτικές, αλλά ουσιαστικά έχουν μέσα τους την ουσία αυτής.
Δυστυχώς όπως λες και εσύ θα συμβιβαστεί και αυτή κάποια στιγμή, όπως έχουμε συμβιβαστεί και εμείς σιγά, σιγά, άλλοι πιο πολύ άλλοι πιο λίγο. Αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία… έτσι δεν είναι?

Lykos
...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τσομπάνι μου, αυτός ο πόνος συντελεί και στην πολιτική τους σκέψη. Τα παιδιά σκέφτονται πολιτικά. Απλά δεν είναι η πολιτική της επικοινωνίας. Αυτό τουλάχιστον εννοούσα, αλλά μάλλον έκανα κάποιο λάθος στη διατύπωση (αφού δε φάινεται το νόημα που ήθελα). Συμφωνώ με το σχόλιό σου.

ανεστης είπε...

Και κυρίως να ζητήσουμε συγγνώμη απο τα παιδιά που δεν τολμήσαμε.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Συμφωνώ, Ανέστη μου. Συμφωνώ απολύτως. Είναι και τόσα άλλα τα οποία ούτε καν τα σκεφ΄τομαστε.

Ανώνυμος είπε...

Ψήφος στα 16, είναι μια πολιτική απάντηση και μάλιστα αρχική.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Και ήδη, κομμούνι, την έχει εφαρμόσει η Αυστρία, μία χώρα όχι ακι τόσο προδευτική, ξέρεις. Συμφωνώ κι εγώ. Ας ψηφίσουν οι 16άρηδες να δούμε πόσα απίδια χωράει ο σάκος.

Ανώνυμος είπε...

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς
Θα τα καταφέρουμε μια χαρά
Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς
Άφησέ το καλύτερα σε ‘μας
Γιατί είμαστε σωτήρες ζητιάνοι
και τηλεκατευθυνόμενοι τσαρλατάνοι
Κλεισμένοι σ’ ένα παλιό ανάκτορο
συντάσσουμε νομοσχέδια για κάθε σου παράπονο
Ξέρω ότι είμαστε είδος υπό προστασιά
για αυτό χρειαζόμαστε στρατούς ψηφοφόρων και βουλευτική ασυλία
Χρέωσέ τα κι αυτά στο ένδοξό μας παρελθόν
Απ’ τους προγόνους μας κρατήσαμε το περιτύλιγμα
αλλά πετάξαμε το δώρο
Όμως θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από την γκρίνια σου
για να αμαυρωθεί το αριστούργημά μας
Ακόμα και μετά τον Αρμαγεδδών
εμείς πρέπει να σώσουμε τον Λεβιάθαν
Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι την αδιαφορία σου

Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς
Μη μας κατακρίνεις από μεμονωμένα περιστατικά
Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς
Θα σε κάνουμε εμείς καλά
Και θα χρειάστει κάτι παραπάνω από την απογοήτευσή σου
για να κατέβει απ’ τη σκηνή το υπερθέαμά μας
Ακόμη και μετά την καταστροφή
τ’ ανήψια και τα εγγόνια μας θα κυβερνούν το έθνος
Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι την αδιαφορία σου

Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς
Φαντάζομαι να σε πείσαμε πια
Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς
Αν έχεις αντιρρήσεις θα σε περιποιηθούμε κατάλληλα
Κι αν σκοτώνουμε τα παιδιά σου
υπερασπιζόμαστε ότι πολυτιμότερο
τα μαγαζιά σου
Ύστερα σε αφήνουμε να κλειστείς στον ιδιωτικό σου παράδεισο
Μην παραπονιέσαι αν είναι στενάχωρος
σου εγγυόμαστε ένα πιο ευρύχωρο αύριο
Και όταν σε χρειαστούμε για να ψηφίσεις
θα σε ενημερώσουμε με διαφημίσεις
Μέχρι τότε όμως
μπορείς να εμπιστεύεσαι την αδιαφορία μας

Alf

koinh logikh είπε...

Ωραία τα λες.
Για πρώτη φορά νιώθουμε όλοι τόσες ενοχές ενώπιον των παιδιών για την κοινωνία που τους παραδίδουμε.
Για πρώτη φορά βλέπω να συνειδητοποιούμε ότι δεν φταίει μόνο η κυβέρνηση, η Πολιτεία, οι "αρμόδιοι". Φταίμε όλοι μας.

Όσο για τα "βίαια" επεισόδια, για τα οποία πολύς λόγος βλέπω να γίνεται στα ΜΜΕ και τα blogs: Μήπως πρέπει κάποια στιγμή να κάνουμε έναν διαχωρισμό μεταξύ πραγματικής βίας, η οποία ασκείται στα έμψυχα όντα, και "εικονικής", που ασκείται στα άψυχα;
Όταν ένας γλετζές σπάει ένα πιάτο, γιατί δεν το θεωρούμε βία; Αναρωτιέμαι...

Στάθης Χαϊκάλης είπε...

Οσοι έχουμε 15 χρονα παιδιά στο σπίτι, έχουμε πολύ περισσότερα να κάνουμε από το να ζητήσουμε ένα συγνώμη. (Εχω ένα 15χρονο και ένα 14 χρονο, που κάθε μέρα πήγαιναν στις πορείες, άρα καταλαβαίνετε..).
Συγνώμη ζήτησε πέρυσι, αν θυμάμαι καλά , και ο Κ.Καραμανλής για τα καμμένα της Ηλείας..
Το συγνώμη πρέπει να είναι έμπρακτο. Η ευθύνη τεράστια... Να ζητήσουμε συγνώμη για την αθλιότητα που προσφέρει ως περιβάλλον η ελληνική κοινωνία, αλλά από την άλλη να δείξουμε στα παιδιά ότι υπάρχουν δημιουργικά πράγματα να κάνουν στη ζωή τους.. Να διεκδικήσουν τις δικές τους γόνιμες επιλογές....
Αν θεοποιήσουμε την κριτική εξ επαγγέλματος και τη διαμαρτυρία από σύστημα, τότε θα τους προσφέρουμε τις χειρότερες υπηρεσίες..
Δεν είναι θεωρίες τα παραπάνω...Αν αξίζει κάτι η δική μου εμπειρία για τη συζήτησή σας, είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Alf, ωραίο το ποίημα-σχόλιο, αν και μάλλον αναφέρεται σε άλλους και όχι σε εμένα. Συμφωνώ πάντως.

Κοινή Λογική, πολύ καιρό είχα να σε δω. Καλώς ήρθες και πάλι. Δεν είναι όλα βία, μάλλον γιατί απαγορεύεται το σπάσιμο πιάτων. Για δες λίγο όμως και την ψυχική βία που ασκείται, δες και την ψυχολογική βία που ασκήθηκε από τα ΜΑΤ σε μαθητές, σαν να τους λένε μην ξανάρχεσαι σε πορεία γιατί τότε θα πάθεις περισσότερα.

Στάθη, πράγματι η συγνώμη πρέπει να είναι έμπρακτη. Όπως ισχύει για κάθε διαπίστωση. Εδώ μέσα σίγουρα δε θα δούμε την πράξη. Μόνο διαπιστώσεις και αντιρρήσεις διατυπώνονται. Όταν όμως γνωρίζουμε, όταν έχουμε προσεγγίσει την αλήθεια και έχουμε φωτίσει πτυχές που μέχρι τώρα μας διέφευγαν, τότε μπορούμε να νιώσουμε ακόμα περισσότερο την ανάγκη για έμπρακτη εφαρμογή μιας συγνώμης.

Ανώνυμος είπε...

Και βεβαια δεν αναφερεται σε 'σενα, εκτος κι αν εισαι βουλευτης και δεν το ξερουμε.

Alf

Ανώνυμος είπε...

kalimera se olous,
simera to proi milaga me ton yio mou 12 sta 13 einai kai tou elega oti se kapoia sxoleia oi kathigites kai oi daskaloi tha kleisoun ta sxoleia gia tis christougenniatikes diakopes apo tis 19 tou mina kai oxi stis 22 pou etsi exei oristei. Etsi o silogos ton kathigiton kai daskalon apofasizoun oti se orismena nisia etsi tha leitourgisoun ta sxoleia....Mou elege loipon o yios mou oti afou oi daskaloi kai oi kathigites den agapoun tin douleia tous kai den exoun anagi na einai oso to dinaton konda stous mathites tous etsi tha praksoun kai oti an tous elegan na figoun tora tha efefgan amesos xoris defteri skepsi...an tous agapousan kai noiazondousan gia aftous tote tha fefgan molis adiaze to sxoleio molis kai o telfaios mathitis apoxorouse apo afto...
afta mou eipe to 12chrono agori kai ego fisika simfono apolita.
Oi neoi profanos exoun katalavei oti oi megaliteroi tous den agapoun to epagelma pou kanoun kai oti olo afto einai ena katanagastiko pragma...
omos afti einai i pragmatiki ousia tis ergasias?
An o kathe ergazomenos itan efxaristimenos me tin ergasia/ergo pou paragei kai dimiourgei kathimerina i koinonia mas den tha itan diaforetiki? Vevaia to na einai kaneis efxaristimenos me afto pou kanei prepei na einai kai eleftheros na dialeksei na to kanei,
emeis megalonoume paidia elefthera na dialeksoun to mellon tous i tous programmatizoume na dialegoun simfona me ta dika mas kritiria?
O kathe enas apo emas andimetopizei tin ipokrisia tis koinonias kai ton thesmon tis kathimerina otan telika borei na milisei me ta idia tou ta paidia. Andexei na ta stiriksei omos?
makari na prospathoume na boroume.
propetis

Marina είπε...

Δυστυχώς θα συμφωνήσω μαζί σου. Γράφεις για τα παιδιά "Μα, δεν έχουν παιδικότητα, ωριμάζουν στα 12 τους σαν εικοσάχρονοι και απαιτούμε να φέρονται σαν 30χρονοι" Χρειάζεται να αναρωτηθούμε αν όλη αυτή η βιασύνη που έχουμε να ενηλικιώνονται τα παιδιά απο τα 12, είναι πρός όφελός τους. Καθώς φαίνεται δεν είναι. Δεν προλαβαίνουν να ζήσουν σαν παιδιά, συνεχώς τα σπρώχνουμε στην απόκτηση πτυχίων, γνώσεων, συμπεριφορών, κλπ στερώντας τα απο το παιχνίδι, την ξεκούραση, την έκφρασή τους σαν αυτό που είναι, δλδ παιδιά.
Και μετά ενηλικιώνονται, φθάνουν τα 30 και είναι σαν να γέρασαν πρίν την ώρα τους.

Leigh-Cheri είπε...

Καταρχήν, να πω ότι νομίζω πως αυτό είναι από τα καλύτερα ποστ που έχω διαβάσει πάνω σ'αυτό το θέμα.
Ωστόσο, έχω κομμάτια που για μένα είναι υπό συζήτηση. Όπως απάντησα και στο δικό σου σχόλιο, εγώ δεν δέχομαι ότι όλοι συμπεριφερόμαστε το ίδιο. Γνωρίζω εκπαιδευτικούς που είναι πολύ διαφορετικοί απ' αυτούς που περιγράφεις εδώ και που πάντα προσπαθούν να βρίσκονται κοντά στα παιδιά, τόσο συναισθηματικά όσο και "πραγματιστικά". Και δεν είναι λίγοι. Επίσης, ως μαθήτρια, είχα κι εγώ μερικούς τέτοιους. Δεν ήταν η πλειοψηφία αλλά ήταν αυτοί που με επηρεάσανε και που μου μείναν τελικά. Μακάρι να ήταν έτσι οι περισσότεροι. Ξέρουμε όμως καλά ότι πάντα χάρη στους λίγους -δυστυχώς- πάμε μπροστά.
Όσο για αυτούς που λένε ότι τα σημερινά παιδιά τα έχουν όλα....είναι πολύ βαθιά νυχτωμένεοι! Πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Είναι παιδιά. Όχι ηλίθια! Βλέπουνε πολύ καλά ότι το μέλλον τους είναι η ανασφάλεια και το αδιέξοδο. Δεν είναι χαζά. Ίσως μάλιστα να βλέπουνε και πιο καθαρά από εμάς. Μακάρι να μην πάρουνε τίποτα από τον σκατοσυντηρητισμό μας!

πνευμα είπε...

Οφείλουμε πολλά στα παιδιά μας!
Οφείλουμε να σταθούμε πλάι τους.
Οφείλουμε να φροντίσουμε το μέλλον τους.
Οφείλουμε να καθήσουμε επιτέλους και να ακούσουμε τα προβλήματα τους. ίσως τότε να σταματήσουν να μας "πετούν πέτρες" προκειμένου να αποσπάσουν την προσοχή μας...

Την καλησπέρα μου Δείμο

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μπα, alf, ένα μετακλητός συνεργάτης Δημάρχου είμαι μόνο και αποτυχών εκλογικά δημοτικός σύμβουλος :)

Προπέτη μου, επιτείνω το σχόλιό σου αναρωτώμενος τι σχολείο τελικά θέλουμε; Τι προσφέρουν οι γονείς και τι δε δίνουν στα παιδιά τους; Αναρωτήθηκαν, άραγε, ποτέ τους;

Μαρινάκι, η παιδοψυχολογία έχει αποδέιξει το αντίθετο. Κάθε ηλικία έχει τις δικές της ψυχικές ανάγκες (7-11 ετών ψυχοκινητικές ανάγκες, 13-15 δημιουργική κατασκευαστική ανάγκη, 16-19 αναλυτική-συνθετική δημιουργία και κατανόηση του κοινωνικού χώρου και της πολιτικής σκέψης με ρομαντικά στοιχεία). Και, φυσικά, εμείς πολύ απλά τους χαρίζουμε ένα μαύρο μέλλον όμοιο με το δικό μου Άγιο Βασίλη.

Leigh-Cheri, σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Σίγουρα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που νοιάζονται για τα παιδιά και παράγουν τω όντι παιδεία. Ωστόσο, ή είναι λίγοι ή -το συνηθέστερο- προσπαθούν να προσεγγίσουν μία τρέχουσα ταχύτατα ύλη, από εντολή του Υπουργείου, με τη σωστή παιδαγωγική προσέγγιση. Κι όμως τούτη η προσπάθεια είναι καταδικασμένη.
Παιδαγωγικά έχει αποδειχθεί ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε μία ύλη πιεστική. Η σωστή διδασκαλία απαιτεί
να σταματήσει το κυνήγι της ύλης και
να υιοθετηθούν νέες μέθοδοι διδασκαλίας και εκπαίδευσης. Ουσιαστικά, μόνο στην προσπάθεια μένουν, όσο κι αν τους αγαπούν οι μαθητές. Πόσο διάλογο μπορούμε νομίζεις να κάνουμε στην τάξη; Και ο διάλογος για να είναι ουσιαστικός οφείλει να είναι ανοιχτός, χωρίς θέμα συζήτησης, κατευθυνόμενος από τους μαθητές.

Πνεύμα, διαφωνώ (όχι με αυτό που εννοείς, αλλά με αυτό που γράφεται, όπως γράφεται). Οφείλουμε μόνο να αφήσουμε τα παιδιά μας ελεύθερα να χαρούν την παιδικότητά τους και να τα μάθουμε να σκέφτονται μόνα τους διαμορφώνοντας το δικό τους μέλλον, όχι το δικό μας ανικανοποίητο αίσθημα. Τη δική καλησπέρα...

Ανώνυμος είπε...

δείμο
Σε κοινωνικό επίπεδο δεν θα συμφωνήσω με την χρεωστούμενη συγνώμη στην νέα γενιά.
Θα έλεγα μάλιστα ότι οι γονείς των σημερινών 15άρηδων τους δίνουν τα περισσότερα απ όσα έδιναν όλες οι προηγούμενες γενιές γονέων μαζί.
Νομίζω ότι το θέμα είναι αρκετά πιο περίπλοκο.
Και για να σου βάλω δύσκολα, ας ξεκινήσουμε με τις ομοιότητες σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο ( σε επίπεδο αντίδρασης σου θυμίζω ότι τότε υπήρχε και η 17Ν που με την ενέργειά της έδωσε και πολιτικό υπόβαθρο το οποίο μοιάζει αρκετά με τα γραφόμενα σου σε αυτό το ποστ όσον αφορά τις κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις του γεγονότος ) με την περίπτωση της δολοφονίας του Καλτεζά πριν από κάποια χρόνια.
Ποια είναι η γνώμη σου και τι το καινούργιο , σε σχέση με τα συμβάντα εκείνης της εποχής, μας δείχνουν τα σημερινά γεγονότα?
( σε έχω αφήσει πολύ καιρό στην ηρεμία σου και με τρώνε τα δάχτυλα μου για ένα καβγαδάκι :)

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καπετάνιε, για καβγά είμαι πάντα έτοιμος. Οι σημερινοί γονείς -σε γενικές γραμμές και όχι ανά περίπτωση φυσικά- έχουν ικανοποιήσει κάθε υλική ανάγκη των παιδιών τους. Πραγματικά από τη νέα γενιά θα έλεγα ότι δε λείπει τίποτε υλικό. Ωστόσο, μέσα στην ανάγκη για χρήματα, μέσα στο μικροαστισμό της κοινωνικής επίδειξης και του καταναλωτισμού άφησαν μακριά τη συναισθηματική διάπλαση των παιδιών τους. Ή όπως έγραψε κάποτε ο Πλωρίτης καλύπτουν τις οικονομικές ανάγκες των βλασταριών τους επαναπαύονται και τελεία και παύλα. Πέραν όμως αυτών, αυτοί σκέφτονται στο όνομα των παιδιών τους και τα πιέζουν τάχα για το καλό τους χωρίς καν να ξέρουν πιο είναι το καλό σε ένα μέλλον αδιαμόρφωτο, σε ένα μέλλον που είναι τόσο ευμετάβολο. Χωρίς να τα αφήνουν να εκφράσουν τη δική τους θέση, χωρίς να τα επιτρέψουν να διαφοροποιηθούν, χωρίς να τα έχουν μάθει να αμφιβάλλουν, να αμφισβητούν, να έχουν δική τους γνώμη.

ELvA είπε...

Συγγνωμη που ανακατευομαι σε ξενους..."καβγαδες",αλλα
συμφωνω απολυτα με το δειμο, οσον αφορα τους γονεις και τις φιλοδοξεις των παιδιων τους, που συχνα
ειτε δεν τις γνωριζουν,ειτε
ΔΕΝ θελουν να καταλαβουν οτι τα παιδια τους δεν συμφωνουν μαζι τους περι του τι ειναι 'καλη ζωη'
και περι 'εξασφαλισης' στη ζωη! Πολλοι γονεις βλεπουν ΑΚΟΜΗ τo 'Δημοσιο' σαν λυση, αλλα αυτο δε σημαινει
οτι και τα παιδια τους το δεχονται, εχοντας ακουσει τοσα και τοσα για τετοιους χωρους που η αδρανεια, η μαλθακοτητα και η αδιαφορια στην εξυπηρετηση του μεσου πολιτη ειναι σε ημερησια διαταξη!Μετα ας μην απορουμε γιατι πολλοι νεοι γινονται συντηρητικοι οταν εχουν γαλουχηθει απο την οικογενεια τους μεσα σε ενα κλιμα φοβου για το αυριο και ενος ακρατου προτεξιονισμου που δεν αφηνει τα παιδια να σταθουν στα δικα τους ποδια, αλλα θα πρεπει ες αει να εχουν αναγκη τους γονεις τους καθως και τις γνωριμιες τους!
Υ.Γ Το ποστ σου πολυ καλο, δειμο!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Έλβα, οι καβγάδες μου με τον Καπετάνιο είναι δημόσιοι και όλοι στο ιστολόγιό μου είναι ευπρόσδεκτοι. Ο φόβος πάντως να θυμόμαστε ότι ενισχύονται από κάθε είδους βία, ψυχολογική και σωματική από όπου κι αν προέρχεται.

Ανώνυμος είπε...

@δείμε
μην αποφεύγεις να τοποθετηθείς [Elva κανένα πρόβλημα, όλοι χωράμε σε ένα καλό καυγά :)]πολιτικά!
Η άποψη του Πλωρίτη, όπως και της @elva δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την βίαιη αντίδραση των 15αρηδων!
Αλλά και η δική σου περί δήθεν καταπίεσης των νέων( προσωπικά δεν ξέρω κανέναν νέο που να μην μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα ακόμη κι αν οι απόψεις του διαφοροποιούνται σημαντικά από τους γονείς τους).
Όχι
Να μου επιτρέψεις να θεωρώ την προσέγγιση σου απλοϊκή ( χώρια που είναι και βιαστική μιας και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο!)
ΥΓ
Να ξέρεις ότι ΠΟΛΥ χάρηκα από το νέο που άκουσα δείμε!


@Elva
Η συνέχεια της άποψης σου διαπιστώνει ακόμη και μια ροπή της νεολαίας προς τον συντηρητισμό.
Θεωρείς ότι οι εκδηλώσεις βίας από την μεριά των σημερινών 15αρηδων δεν είναι τίποτε άλλο παρά το άλλο το "σκοτεινό πρόσωπο" του συντηρητισμού?

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μα, καπετάνιε, η εκφραζόμενη από τους νέους βία δεν είναι παρά το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους να βρουν το δικό τους τρόπο πολιτικής έκφρασης. Σαφώς και δε δικαιολογώ τη βία. Προσπαθώ όμως να την κατανοήσω. Δικαιολογώ σε κάθε περίπτωση την αντίδρασή τους και αναζητώ μία ερμηνεία. Αναζητώ ερμηνείες και από τους ίδιους τους μαθητές τους οποίους καθημερινά πλησιάζω εκπαιδευτικά. Και εγώ συμμετέχω προσωπικά σε αυτό που χαρακτηρίζω καταπίεση και επιπλέον φόρτωμα (αφού χρόνια τρέφομαι από την παραπαιδεία). Φυσικά και δεν απαιτώ το αλάθητο (γι' αυτό βέβαια θέλω και τους καβγάδες).

Δε θέλω πάντως σε καμία περίπτωση να κάνω σύγκριση στη δράση δύο γενεών. Δύο γενεών που ανδρώθηκαν σε διαφορετικές κοινωνικοπολιτικές συνθήκες. Όπως λες κι εσύ δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσουν αυτές οι κινήσεις. Ίσως τώρα πουθενά κι ίσως ξαναφανούν ως ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων μετά από δέκα αντιδράσεις προς το σύστημα. Έτσι, η σύγκριση είναι και αθέμιτη και αντιεπιστημονική, αφού η μία κρίνεται εκ του σύνεγγυς ούσα αδιαμόρφωτη ακόμα και η άλλη εκ του αποτελέσματος.

Από την άλλη, οι κινητοποιήσεις αυτές έχουν έντονα πολιτικό χαρακτήρα, ακόμα κι αν πολλοί νέοι δεν το έχουν συνειδητοποιήσει. Η οργή των παιδιών οφείλεται στην παραδομένη κοινωνία, σε μία κοινωνία που άλλα λέει και άλλα πράττει. Απέναντι σε μία εκπαίδευση που μιλά για συνεργασία, ενεργητικότητα κλπ κλπ, αλλά προάγει μόνο τον κοινωνικό κανιβαλισμό. Εξάλλου, ζούμε σε μία μεταμοντέρνα πολιτικά εποχή, όπου όλα στηρίζονται στην κατανάλωση και τη στείρα άρνηση. Αυτά είναι πολιτική άποψη, αλλά χωράει ακόμα πολύ δουλειά.

Ανώνυμος είπε...

"ti sxoleio theloun ta paidia" ennoeis, Deime?
tha prepei na erotithoun fandazomai kai tote tha prepei aftoi pou ta rotoun na ilopoiisoun i na prospathisoun toulaxiston na pragmatopoiisoun tis epithimies tous.
Apo tin allin, esi san ekpaideftikos, nomizeis oti enas kathigitis exei kai tin efthini tou paidagogou? Tis proalles, eixa paei sto gimnasio gia na rotiso tous kathigites gia tin proodo tou yio mas. Kapoia kathigitria mou eipe oti kalounde na einai ektos apo kathigites kai paidagogoi...Kalosini tis vevea na to vlepei etsi alla an enas gonios pou exei ena i dio i ande tria paidia den borei na ta diapaithagogisei me epitixeia tote pos borei enas ekpaideftikos pou exei 25-30 paidia se ena tmima epi 7 tmimata tin imera ison peripou 180 paidia tin imera ..pos na ta andimetopisei ?
Oti iparxoun xarismatikoi kathigites kai daskaloi sigoura iparxoun kai eftixos gia afto.
Kathe gonios xairetai kai evgnomonei aftous tous kathigites. Alla mipos einai poli na zitoume apo tous ekpaideftikous kai na metaferoun gnoseis alla kai na asxolounde me tin diapaithagogisi ton neon?
Nomiza oti stin elliniki koinonia kai sta sxoleia den eixa thesi koinonikoi leitourgoi opos afto ginetai se alles xores opos ameriki, agglia...
nomiza oti i elliniki koinonia einai pio prosopiki kai aisthimatiki...
borei na kano lathos.
an ta paidia i emeis xreiazomaste voitheia telos pandon as tin zitisoume apo opou borei na dothei.
propetis

koinh logikh είπε...

Προπέτη,

ωραία τα λες.
Κι αν είναι ανεπαρκείς οι καθηγητές δεν φταίνε μόνο αυτοί. Τι εκπαίδευση πήραν; Παιδαγωγικά μαθήματα διδάχθηκαν; Πρακτική άσκηση έκαναν; Αξιολογήθηκαν ώστε να βελτιωθούν;
Επίσης, ποια ύλη και ποια βιβλία καλούνται να υποστηρίξουν;

Από την άλλη μεριά,
όλοι εμείς οι "ενήλικες" που ασκούμε ένα επάγγελμα, έχουμε συναίσθηση της ευθύνης μας;
Έχουν συναίσθηση οι καθηγητές ότι διαπλάθουν παιδικές ψυχές, τους αυριανούς πολίτες;
Οι δημόσιοι υπάλληλοι του ΟΕΔΒ ότι από την εμφάνιση των βιβλίων θα εξαρτηθεί η στάση των παιδιών απέναντι σε έναν ολόκληρο επιστημονικό κλάδο;
Οι γιατροί ότι παίζουν με τη ζωή μας;
Ένας ταξιτζής που παίρνει έναν τουρίστα, ότι επηρεάζει εκείνη τη στιγμή την διεθνή εικόνα της χώρας;
Ένας εργολάβος που κατασκευάζει έναν δρόμο ότι απ' αυτόν εξαρτάται η οδική ασφάλεια όλων μας;
Το εθνικό μας σπορ είναι να αποποιούμαστε τις ευθύνες μας. Πάντα φταίει το κράτος που δεν δίνει αυξήσεις (λες κι αν μας δώσει αύξηση θα κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας... φούμαρα!), η Πολιτεία που δεν νομοθετεί σωστά, οι "αρμόδιοι" που δεν άσκησαν ελέγχους. Εμείς ποτέ.

Σαφέστατα και χρειάζονται κοινωνική λειτουργοί στα σχολεία. Δες αν θες μια υπέροχη αγγλική ταινία που ασχολείται με πολλά απ' αυτά που λέμε, το Happy-Go-Lucky, ελληνικός τίτλος "Τυχερή κι ευτυχισμένη". Θα καταλάβεις και θα προβληματιστείς για πολλά.

diva είπε...

Εξαιρετική αναφορά των πεπραγμένων χωρίς στομφώδεις εκφράσεις ψευδεπίγραφης αιτιολογίας.
Ακόμα κι εγώ - που τόσο ..ΔΕΝ δικαιολογώ τα παιδιά- "είδα" την αντίδραση (τους) υπό την οπτική της..αποκλειστικά δικής μου ευθύνης.

Η κοινωνία μας απαιτεί αλλαγές με υπευθυνότητα και σοβαρότητα.
Εγώ αυτό το μήνυμα έλαβα Δείμε από το κείμενο σου.
Κάτι σαν "δώσε επιτέλους ένα σωστό παράδειγμα στα παιδιά- δείξε τους έναν τουλάχιστον σοβαρό λόγο να σε ακούσουν: απόδειξε τους πως τους ακούς εσύ"

Καλημέρα

Ανώνυμος είπε...

pros koinh logikh

mipos me eironevesai, ligo?
den krino oute ekrina tous kathigites, pos tha borousa eksallou. Molis fetos, exo sxeseis me kathigites.
den eipa oti einai aneparkeis oi kathigites.
rotisa mono, den nomizo oti zito tipote apo tous kathigites. rotisa mono an boroun na leitourgoun kai os paidagogoi epeidi kapoia kathigitria mou eipe oti etsi prepei na einai. pistevo oti einai poli kai diskolo kati tetoio,
kalimera,
propetis

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Χθες το απόγευμα έπινα τον καφέ μου κάπου στην πλατεία Εξαρχείων.
Προσπαθούσα να αναπτύξω σε κάποιους νεαρούς τα πλεονεκτήματα των νόμιμων και ειρηνικών μέσων πολιτικού αγώνα.
Το ερώτημά τους ήταν καταλυτικό: "και τόσα χρόνια τι απέδωσαν οι ειρηνικοί πολιτικοί αγώνες;".
Τα παιδιά έχουν δίκιο. Όταν οι κυβερνήσεις θεωρούν χρέος τους να μην υποχωρήσουν σε καμιά "συνδικαλιστική πίεση", όταν προσπαθούν να βαφτίσουν "προνομιούχους" κάθε κοινωνική ομάδα που εγείρει κάποιες διεκδικήσεις, όταν γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τις απεργίες, τις ειρηνικές διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες... είναι φυσικό να καλλιεργηθεί σε μια μερίδα του λαού η άποψη "κάψτε τα όλα... μόνο έτσι καταλαβαίνουν αυτοί"!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προπέτη, η δημοκρατία απαιτέι σεβασμό σε κάθε άτομο, η δημοκρατία απαιτέι να ρωτάμε και να συνεργαζόμαστε με τον άλλο προκειμένου να διαμορφώσουμε ένα υγιές κοινωνικό περιβάλλον. Ποιος ρώτησε ποτέ τα παιδιά πώς θέλουν να κάνουν μάθημα; Ποιος τα ρώτησε πώς θέλουν αυτά το σχολείο τους; Δημοκρατική αγωγή σημαίνει πολύ απλά ότι μαζί διαμορφώνουμε το μάθημα και την ύλη που θα ακολουθήσουμε. Δημοκρατική παιδεία σημαίνει ότι κάνουμε ανοιχτό διάλογο χωρίς το κυνήγι της ύλης και χωρίς ένα σύστημα που έχει ως άξονα περιστροφής της ανταμοιβής τους τις εξετάσεις, τα διαγωνίσματα και τη χρησιμοθηρία της γνώσης. Σαφώς και οι σημερινοί εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν συχνά τίποτα από Παιδαγωγική προσέγγιση. Γιατί δε θα έπρεπε να υπάρχει ψυχολόγος σε σχολεία και για καθηγητές και για μαθητές; Και τι ποινές δέχονται τελικά οι ανεπαρκείς καθηγητές; Μάλλον τις ίδιες με τους μπάτσους που παραβαίνουν το νόμο.

Κοινή Λογική, συμφωνώ μαζί σου και βέβαιος ότι και η προπέτης το ίδιο. Σαφώς όμως και η προπέτης -δε μεταφέρει απλά τις ευθύνες, αλλά- προσπαθεί να τονίσει τις ατομικές ευθύνες.

Άσκαρ, αυτό που είπαν τα παιδιά, αυτό που βγαίνει από τον μεταφερόμενο διάλογό σας είναι ολοκάθαρα ότι τα κράτος διδάσκει ένα διάλογο που απέχει παρασάγγης από τον αληθινό διάλογο. Ένα κράτος που οιονεί προχωρά σε διάλογο και επιβάλλει ό,τι θέλει χωρίς να λαμβάνει υπόψη κανέναν πολίτη. Ένα κράτος που λειτουργεί τελικά μακριά από τον πολίτη.

ο δείμος του πολίτη είπε...

diVa, το σωστό μήνυμα έλαβες. Ας προχωρήσω και λίγο ακόμα: ας συζητήσουμε επιτέλους με τα παιδιά. Ας προσπαθήσουμε να δούμε τον κόσμο με τη δική τους ματιά, με τη δική τους -μαύρη σαν το δικό μου Άγιο Βασίλη- προοπτική. Σ' ευχαριστώ σε κάθε ευκαιρία για τις φιλοφρονήσεις.

Ανώνυμος είπε...

δείμε
είχες δεν είχες την γύρισες την κουβέντα στο μελό :)
Τα παιδιά και τα παιδιά ...
Δηλαδή για να καταλάβω ( αργώ να στροφάρω λίγο) εάν τα παιδιά αποφασίσουν μια διαφορετική εκπαίδευση θα έρθουν τα πολιτικά κόμματα και η κοινωνία και θα τους την παρέχει?!
Δηλαδή ο πολιτικός χώρος στον οποίον ελπίζεις ( ψηφίζοντας τον) να αλλάξει προς το καλύτερο την υπάρχουσα κατάσταση ( έστω και σαν απλός διαχειριστής του) ΔΕΝ έχει άποψη για το εκπαιδευτικό σύστημα που θα εφαρμόσει?
Και ποιο αλήθεια είναι αυτό αγαπητέ μου φίλε?
Ποια η άποψη του για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια?
Για τα κολέγια και την επισημοποίηση τους ?
Για την σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας ακόμη και από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση ποια η άποψη του(σου)?
Για τις φυλακές ανηλίκων και το σωφρονιστικό σύστημα ?
Για τα ναρκωτικά που τείνουν να ποδηγετήσουν ένα μεγάλο μέρος της νεολαίας μας σήμερα ( την πόλη μας την αφορά ίσως περισσότερο το θέμα μιας και αναλογικά έχουμε τους περισσότερους νεκρούς από την χρήση τους) καθιστώντας τους ( έαν καταφέρουν και ζήσουν) πειθήνια ‘οργανα της αστυνομίας
Αλλά και σε επίπεδο δυνάμεων καταστολής, δυνάμεων που έχουν -ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ 100%- επωμισθεί αποκλειστικά το βάρος ενός εγκλήματος ( λες και από μόνος του γύρισε το όπλο πάνω στον μικρό Αλέξη ο ειδικός κάφρος) ποια η γνώμη του ΠΑΣΟΚ σήμερα?
Θα καταργήσει τις συγκεκριμένες μονάδες ή απλά θα τους αλλάξει όνομα?
Α και κάτι που δια΄βασα σήμερα!
Αληθέυει το γεγονός ότι ο Δήμαρχος Σταυρούπολης κάνει τον αστυνόμο της περιοχής τις απογευματινές-νυχτερινές ώρες ?
Φεύγω τώρα ( γιεα σου και σενα Ντίβα μου :))γιατί έχω βόλτα στην θάλασσα αλλά όταν θα γυρίσω ( κι αν εν τω μεταξύ δεν έχουμε προλάβει να τα πούμε από κοντά ) θα τα πούμε πιο διεξοδικά!

ΥΓ.
Και μακριά τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς από τα σχολεία !!!
Μας φτάνουν τα SKATA που παράγουν στις περιπτώσεις που ο νόμος τους ορίζει "επιβλέποντες"-αφεντάδες κάποιων παιδιών ή οικογενειών!
Ας μείνουν εκεί μέχρι να μπορέσουμε να τους απομακρύνουμε και από κει, όχι να τους βάλουμε και στα σχολεία!!!

spirosvii είπε...

#$@%@ το ΠΑΣΟΚ τη ΝΔ το ΚΚΕ το ΣΥΡΙΖΑ και καθε κομματοσκυλο και ανίκανο να σκεφτεί άνθρωπο.

Είμαστε τα ζώα της Ε.Ε. διαβάστε καμμιά ξένη εφημερίδα να δείτε πως μας περιγράφουν

viva la revolution

Ανώνυμος είπε...

Tha simfoniso me osa thelei na pei o kapetanios, (to ksero oti apefthinesai ston Deimo).
parolla afta simfono.
Alla, o Deimos nomizo milise, gia dialogo me tous mathites. Gia enan dialogo pano se ena koino provlima to opoio prepei na sinipoligizonde protaseis kai anages, oste na dimiourgithei kati kainourgio kai elefthero, pou na min iparxei epitelous i nootropia "ego ksero akrivos ti prepei na matheis kai pos".
Afti i thesi (tou "ego ksero"), den einai pia apodekti. Einai fanero, olofanero tha elega.
Mono enas dialogos borei na ferei, na genisei liseis, alla kseroume na kanoume dialogo?
Kai katalavaino tin aganaktisi sou (Kapetanie), me tous psixologous kai tous koinonikous leitourgous, apolita.
Den exoun voithisei me to ergo tous, mallon ta exoun kanei thalassa me tis theseis tous kai tis epemvaseis tous.
Apla, kalo einai sto mellon na prospathoume na kanoume dialogo oste na dimiourgisoume mia koinonia pou na mathei na sizita ta provlimata tis kai oxi kapioi na diafendevoun tous ipoloipous(sto onoma oti aftoi skeroun).
propetis

akrat είπε...

πολλά λόγια βρε παιδί μου...
καίγετε.... και εγώ να διαβάζω???
δεν λέει...
για μετά....

ELvA είπε...

Τελικα μου φαινεται οτι καπου ισχυει το..
'συμφωνουμε διαφωνοντας' σχετικα με τον τροπο εκφρασης της αναγκης για διαλογο με ολους και δημοκρατικοτητα, δυο απο τα πολλα προβληματα που και σαν κοινωνια αλλα και σαν Παιδεια βιωνουμε καθημερινα. Να συμφωνησω ξανα με τον δειμο και να προσθεσω οτι στο ονομα καποιων κακων επαγγελματιων
και ενδεχομενων κακων εμπειριων,δε σημαινει οτι πρεπει να καταργηθουν και καποια πραγματα. Οτι υπαρχουν παντου πολλα στραβα ειναι σιγουρο και δεν νομιζω-χωρις να δικαιολογω τιποτα και κανενα-οτι ειναι ιδιον της Ελλαδας και μονο! Ζω στο εξωτερικο και ξερω καλα οτι πολλοι θεσμοι οταν
δεν 'δουλευουν καλα' συζητιωνται απο τα ενδιαφερομενα μερη και μεσα απο τοποθετησεις και επιχειρηματα διαμορφωνονται
νεες γνωμες και συχνα τα πραγματα αναμορφωνονται με δημοκρατικους τροπους χωρις
κανεις να τα θεωρει
'δεδομενα',ουτε υπαγονται σε δυσκαμπτα συνταγματα που φτιαχτηκαν αιωνες πριν και που δεν ανταποκρινονται
πια στις αναγκες μιας μοντερνας κοινωνιας,ουτε φυσικα εξαρτωνται απο τη διαθεση του καθε κομματος για αλλαγες, η μη!

@kapetanios
Γιατι πιστευεις οτι 'η αποψη του Πλωριτη ΔΕΝ δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την βίαιη αντίδραση των 15αρηδων'; Πως μπορει να εισαι τοσο σιγουρος;
Σχετικα με τις εκδηλωσεις βιας δε μπορω να ξερω αλλα ισως μερικοι νεοι να εχουν αγανακτησει και με τις κατευθυνσεις συντηρητικων γονιων και εκπαιδευτικων τους, δεν το ξερω, αλλα ισως καπου ισχυει και αυτο.

@προπετης
Ειναι σιγουρο οτι υπαρχουν πολλα που θα επρεπε να αλλαξουν στα σχολεια και ειναι αληθεια οτι ολοι οι καθηγητες δεν ειναι και αναγακαστικα παιδαγωγοι, ουτε λειτουργουν ετσι γιατι
πρωτα δεν διδαχθηκαν παιδαγωγικη στο παν/μιο, η και επειδη δεν τους ενδιαφερει αυτη η πτυχη του θεματος,(λαθος τους βεβαια, αλλα δεν φταινε ΜΟΝΟ αυτοι!) Για εμενα φταιει πρωτα το κρατος που και σε αυτη την περιπτωση καλλιεργει τη πολιτικη του
'διαιρει και βασιλευε' για προφανεις λογους! Αυτο δυστυχως συμβαινει και στο εξωτερικο!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καπετάνιε, φυσικά και τα κόμματα δε θα συμφωνήσουν με αυτό που θέλουν τα παιδιά. Τούτο εννοείται -αν το επιχείρημα άλλο ήταν. Ωστόσο, ενώ τα θέματα που θέτεις τα έχουμε προ πολλού συζητήσει αναλυτικότερα, δεν έχει καμία επαφή με αυτό που το άρθρο έθεσε. Τη στάση τη νέων που πήραν μέρος στις κινητοποιήσεις και την αιτιολογημένη οργή τους. Επιπλέον, οι ψυχολόγοι έχουν ρόλο στο σχολείο, γιατί είναι εκείνοι που θα μπορούν να ελέγχουν επί της ουσίας το εκπαιδευτικό έργο και να προλάβουν μία κακή κατάσταση.

Σπύρο, αντιθέτως, οι πολίτες και δη οι αριστεροί είδαν με θετικό μάτι τις εξελίξεις. Οι δημοκράτες φυσικά και φοβούνται για μιμητισμό.

Προπέτη, εγώ απλά θυμίζω ότι όσοι σχολιάζουμε ή ποτέ δεν κάναμε αληθινό διάλογο με τα παιδιά -ελεύθερο χωρίς θεματολογία, χωρίς υποβολές απόψεων (ίσως γιατί κάποιοι δεν έχουν καν μεγάλα παιδιά)- ή κάποιοι έκαναν διάλογο και παρερμήνευσαν τα λόγια μου.

akrat, οι εξελίξεις τρέχουν, ο διάλογος καλύπτει τα κενά, και η δράση διαμορφώνει τη θεματολογία του διαλόγου.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Έλβα, συμφωνούμε ακόμη μία φορά. Σε όλα.

koinh logikh είπε...

Προπέτη,
δεν σε ειρωνεύομαι, όχι.
Μ' άρεσαν τα ερωτήματα που θέτεις, και μ' αυτή την αφορμή προέκτεινα τη συζήτηση με κάποιες δικές μου σκέψεις.

Ανώνυμος είπε...

Pros Koinh logikh

lathos katalava, signomi.
tha ksanadiavaso to sxolio sou,
propetis

Ανώνυμος είπε...

Deime gia diavase to parakato,
mou to seilane kai emena kai mou arese poli. Skeftika na to moirasto kai me sas...
den ksero latinika opote den boro na eggitho gia tin orthi simasia tis leksis opos dinete sto parakato keimeno, mou fenetai sosti.

Οι κουκουλοφόροι είναι άνθρωποι που φοράνε κουκούλα για να μην αναγνωρίζονται. Η λέξη κουκούλα προέρχεται από το λατινικό cuculla και σημαίνει το κάλυμμα της κεφαλής που χρησιμοποιείται κυρίως για προστασία από τη βροχή και το κρύο.

Για τους κουκουλοφόρους διαβάζουμε στο Νεοελληνικό σατιρικό λεξικό: «Η αστυνομία αδυνατεί να τους συλλάβει επειδή φοράνε κουκούλα και δε φαίνονται τα πρόσωπά τους. Σου λέει ο αστυφύλακας, αρπάζεις έναν, του βγάζεις την κουκούλα, ξέρεις πού μπορείς να πέσεις; Αν είναι κόρη υπουργού, τι κάνεις; Φοράς ο ίδιος την κουκούλα και τρέχεις για να μη σε αναγνωρίσει ο μπαμπάς της».

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προπέτη, Κοινή Λογική, χαίρομαι που τα βρήκατε.

Ανώνυμε, είναι αλήθεια ότι πρόσφατα δύο συλληφθέντες κουκουλοφόροι ήταν γιοι ανωτάτων -πρόσεξε όχι ανωτέρων- δικαστικών. Επίσης, στον αναρχικό χώρο γνωρίζω καλά ότι πολλά άτομα είναι οικονομικά ευκατάστατα (όχι πλούσια), ζουν άνετα και μορφωμένα. Φυσικά και αυτά δεν απαιτούν να μην είσαι αναρχικός ή αριστεριστής, αλλά σε κάθε περίπτωση προκλαέι το κοινό αίσθημα.

Ανώνυμος είπε...

Deime kalimera,
sinxorame pou grafo sxolio se ena palio sou post alla mallon s'afto teriazei afto pou skeftome afti tin stigmi akougondas ta nea ton eidiseon, sto radiophono.
Oi dimosiografoi protrepoun ton kosmo (isos kaloproaireta) na paei na psonisei apo ta magazia tis athinas gia na voithisei tous magazatores, aftes tis imeres tis krisis.
Emeis na voithisoume?
Pali emeis?
Emeis tha plirosoume tous forous gia tis apozimioseis, emeis tora tha prepei na pame soni kai kala na psonisoume gia na voithisoume tous idiotes katastimatarxes? Ego nomiza oti agorazeis epeidi exeis anagi kati oxi apo eleimosini?
Einai dinaton na andimetopizoun etsi kai tous katastimatarxes kai tin aksioprepia tous?
Ma einai dinaton, na mas lene kai pote tha prepei na pigainoume gia psonia?
Eleos!
Na pane ekeinoi, oi batsoi, oi arxigoi tis astinomias, oi koukouloforoi na agorasoun kainourgies koukoules ama theloun. Na paei kai o prothipourgos kai aftoi pou prospathoun na psifisoun ton proipologismo tou kratous gia to epomeno xrono...aftoi na pane na psonisoun...
Alla fisika aftoi agorazoun mono apo Parisi kai Londino.
Prosopika den thelo tipote, oute dora oute ekptoseis oute tipote...
thelo na mas afisoun isixous kai na min mas lene ti na kanoume.
Oute dentro thelo na stolisoume fetos oute dora na andallaksoume oute tipote...an thelo kati tha psakso na to vro moni mou, den tha to sizitiso pia me aftous, aman pia...
Den ftanei pou ta kapsane gia na tromokratisoun ton kosmo ...den ftanei pou kathimerina deixnoun epilegmenes simblokes gia na apoprosanatolisoun tin koini gnomi gia tin ousia ton diadiloton mathiton kai ekpaideftikon, den ftanei pou o kosmos arxizei na fovatai na kikloforei...tora tou lene...tora boreis na vgeis apo to spiti sou apo to kavouki sou kai na pas isixa kai eirinika na agoraseis kati kai as min to poli theleis gia na enisxiseis ton amoiro kai atixo katastimatarxi kai meta, piso sto spiti sou kai stin tileorasi sou...kai fisika na eisai kai evgnomon pou den sou irthe kai kamoia petra sto kefali...
Sixora me gia to paralirima,
eimai poli stenoxorimeni kai eksorgismeni,
Fetos ta Christougenna den tha stolisoume dentro, giati alloste?
exoume na giortasoume kati?
Mipos tin gennisi tou Christou?
afou aftin den tin pistevoume.
Mono liges zestes sizitiseis kai peripatous me agapimenous anthropous, oikogeneiakous kai mi (giati oxi) afto malista.
Min pareksigiseis Deime mou tin adiaforia mou gia ta psonia ton eorton. Den einai oti den katalavaino tin oikonomiki krisi pou pernoun kapioi.
apla varethika pia, tin ilithia taktiki tous, na xrisimopoioun tis evaisthisies kai ton esoteriko kosmo mas otan aftos tous volevei,
mono tote oxi panda fisika.
kali sou mera,
na eisai kala,
propetis

Ανώνυμος είπε...

Aftes tis giortes, den theloume na giortasoume, theloume na penthisoume gia to nearo paidi pou toso adika ma toso adika, efige apo tin zoi.
propetis

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προπέτη μου έχεις απόλυτο δίκιο. Ωστόσο, το δικό μου το ερώτημα είναι άλλο. Έχει λεφτά ο κόσμος -αν και απαντάς έμμεσα με το σχόλιό σου στην ερώτησή μου-; Μπορεί ο κόσμος να ψωνίσει; Αν ήταν έτσι, τα συνοικιακά καταστήματα δε θα ήταν γεμάτα κόσμο; Η ύπαρξη ενός δέντρου πάντως για μένα είναι η άρνηση ακόμα μία φορά να δούμε τα προβλήματα της κοινωνίας. Το δέντρο που φυλάνε οι μπάτσοι έγινε το σύμβολο της αντίδρασης, το σύμβολο της φιέστας που στόχο έχει μόνο τον αποπροσανατολισμό.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Προπέτη, συμφωνούμε απολύτως...

ShareThis