Θυμήθηκαν όλοι
αυτές τις μέρες και άρχισαν να μιλάνε
για τον κίνδυνο εκφασισμού της κοινωνίας. Πρώτο πρώτο ΤΟ ΒΗΜΑ με σειρά άρθρων
εδώ και 10 μέρες μας θυμίζει πόσο επικίνδυνος είναι ο φασισμός. Βέβαια, όλο το
προηγούμενο διάστημα οι συντάκτες του εποίουν
την νήσσαν, κοινώς έκαναν την πάπια, όταν μάλιστα ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα
αποβλάκωσης πρόβαλαν τις εγκληματικές δράσεις της Χρυσής Αυγής.
Η αριστερά
μάλλον ακόμα στην παραζάλη της αξιωματικής αντιπολίτευσης -αν και δεν ξέχασε τις
αντιφασιστικές προτροπές, κυρίως ο κόσμος της- δεν κατάφερε να συνδέσει τις πιέσεις
της βάσης με το νέο ρόλο της. Κάτι εξαιρετικά δύσκολο βέβαια ειδικά εν όψει
τέτοιων μέτρων.
Ωστόσο, το
πρόβλημα είναι ακόμη εδώ. Βέβαια, ο εκφασισμός δεν έρχεται με την κοινοβουλευτική
παρουσία της Χρυσής Αυγής, αλλά η είσοδό της στη Βουλή αποτελεί προαπαιτούμενο
του εκφασισμού και στοιχείο επαναπροώθησής του. Όταν για δεκαετίες ταυτίζαμε
τον Αλβανό με τον εγκληματία στις ειδήσεις, όταν για δεκαετίες αφήνονταν οι
εθνικιστικές κορώνες να καλύπτουν τις ψύχραιμες φωνές, λογικό ήταν να
εκφασιστεί η κοινωνία. Το ίδιο το αντιμνημονιακό μπλοκ από νωρίς άλλωστε είχε
εθνικιστικά κι ακροδεξιά στοιχεία (ΣΠΙΘΑ, δηλώσεις περί Κατοχής από αριστερούς,
κεντρική προβολή κλπ).
Η κοινωνική και
πολιτική κατάσταση είναι τέτοια που αποδεσμεύει μικροαστικά και μεσοαστικά
στρώματα από το σύστημα του αστικομματικού διπολισμού. Η σημερινή διάταξη των
πολιτικών δυνάμεων είναι μεταβατική. Η κοινωνική βάση των μνημονιακών κομμάτων
συρρικνώνεται και θα συρρικνώνεται ακόμη περισσότερο κάτω από το βάρος της
επίθεσης στα λαϊκά στρώματα. Η αστική ελίτ αδυνατεί να ελέγξει την οικονομική
κρίση και αυτό μεγαλώνει την πολιτική κρίση και την αποσύνθεση του πολιτικού
της συστήματος. Πρέπει να κατανοηθεί ο χαρακτήρας της περιόδου που διανύουμε.
Στην πολιτική
κρίση και μπροστά στον κίνδυνο να διαμορφωθεί μια ριζοσπαστική κατάσταση, το
ίδιο το σύστημα έδωσε από νωρίς τη δική του απάντηση: τον εκφασισμό της
κοινωνίας. Και πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε ότι άσχετα από τα ποσοστά που
δίνουν τα γκάλοπ στο ναζιστικό μόρφωμα ότι σήμερα είμαστε σε μια τέτοια
πολιτική φάση (άνοδος της ρατσιστικής και φασιστικής βίας, ανοχή ή και στήριξη
από τους μηχανισμούς καταστολής , αδυναμία του κινήματος να την αντιμετωπίσει,
ο ρατσισμός γίνεται πλευρά της κρατικής ιδεολογίας και πολιτικής).
Το
αντιμνημονιακό μπλοκ ενίσχυσε ένα νέο εθνικισμό που παρατηρείται πια σε όλη την
Ευρώπη. Από χρόνια το φαινόμενο έκανε αισθητή την παρουσία του, αλλά μετά το
2008 αυτό ενισχύεται σταθερά. Στη χώρα μας κάνει δυναμική εμφάνιση μετά το 2004
και την υπερενίσχυση -με ισχυρές δόσεις ντόπινγκ εθνικισμού- της υπερηφάνεια
που καλλιεργήθηκε για την ολυμπιακή επιτυχία και αργότερα την εθνική οικονομική
ύφεση που άρχισε με το πέρας των Αγώνων.
Ωστόσο, ακόμα
οι φιλελεύθερες δυνάμεις αδυνατούν να αντιληφθούν τον φασιστικό κίνδυνο.
Δυστυχώς, μόνο δυνάμεις της αριστεράς μένουν σε αντιφασιστικές δράσεις ή
κρίσεις. Οι φιλελεύθεροι μπροστά στον εγχώριο εθνικισμό υιοθετούν προτάσεις εθνικιστικές
ή ακροδεξιές (Τζήμερος, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ) ή σιωπούν μπροστά στον κίνδυνο (Μάνος,
ΔΗΜΑΡ). Και όταν μιλούν ευκαιριακά αποπροσανατολίζοντας.
Και όσο εμείς
ακόμα αναζητούμε τρόπους ενημέρωσης των συμπολιτών μας που στηρίζουν έξω από
νόμους, έξω από Ανθρώπινα ή Αστικά Δικαιώματα τις δράσεις της Χρυσής Αυγής, τα
μέλη της τελευταίας απλά ενεργούν και ικανοποιούν τα βιαιότερα ένστικτα μίσους
ανθρώπων που οδηγούνται στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής, πολιτών φιλήσυχων
που θέλουν να εκδικηθούν όποιον διαφέρει ή συνδέουν ως αίτιο με τα ατομικά τους
προβλήματα. Γιατί στην τελική ο εκφασισμός γεννιέται από τη φτώχεια (στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ η Ελλάδα συμμετέχει με 2%, την ώρα που στην ευρωπαϊκή ανεργία συμμετέχει με 9%), από την
αναζήτηση ενός νέου χώρου προστασίας, από την ψυχική ανάγκη υιοθέτησης απόψεων
που να ικανοποιούν την αναζήτησης αιτίων και στοχοποιούν/συγκεκριμενοποιούν τους
ενόχους.
23 έκριναν :
Εκφασίστηκε η κοινωνία μας. Το είδα πεντακάθαρα πολλές φορές
Ο εκφασισμός της κοινωνίας μας έγινε αντιληπτός από τους περισσότερους όταν η ΧΑ εκμεταλλεύτηκε τις ανεπάρκειες της πολιτείας αλλά και την ανόητη πολιτική της αριστεράς όταν το πρόβλημα των μεταναστών έγινε εκρηκτικό.
Όταν πχ ο πολίτης φοβάται να κυκλοφορήσει στην συνοικία του, ή ο καταστηματάρχης βλέπει να τον παράνομο μετανάστη μικροπωλητή να του παίρνει την πελατεία αντιμετωπίζει την φασιστική εισβολή των αλητοταγμάτων της ΧΑ στην λαϊκή σαν την μόνη λύση που θα του λύσει τα προβλήματα του.
Έτσι φτάνουμε στην ανακοίνωση των μικροπωλητών να ΕΠΙΚΡΟΤΕΙ όλη αυτή την άθλια εικόνα.
Δεν κάθεται Δήμο μου να κάνει αναλύσεις για τα αίτια του εκφασισμού και αν για την όλη κατάσταση ευθύνεται ο διεθνής καπιταλισμός και όλα τα μπλα μπλα της αριστεράς που έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα και δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι ένα συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό του λαού βλέπει σαν τους μόνους ικανούς να του προσφέρουν λύση τους ναζί της ΧΑ.
Αθεόφοβε, αντιλαμβάνομαι τι λες, αλλά το κείμενο δεν απευθύνεται στον υποστηριχτή της ΧΑ. Κάθε άλλο.
Ο εκφασισμός ξεκίνησε δεκαετίες νωρίτερα. Σήμερα απλά τον θυμήθηκαν εκείνοι που τον ανέθρεψαν...
Κοπριά, όντως εκφασιζόμαστε. Το ζητούμενο είναι τώρα το θυμήθηκαν; Τώρα το είδαν;
Είναι χρόνια που έχει αρχίσει αυτή η διαδικασία. Άρχισε από το λεξιλόγιο. Να θυμίσω ότι οι "παράνομοι μετανάστες" ή "λαθρομετανάστες" είναι οι πρόσφυγες. Αλλάζοντας το όνομα, αλλάζεις σιγά-σιγά και την οπτική των ανθρώπων.
Δεν κατάλαβα;
Υπήρξε ποτέ περίοδος που να μην ήταν φασιστική η ελληνική κοινωνία;
Swell, έτσι ακριβώς είναι. Ή όπως είπε και η Ντία Κουδούνη
Ντία στο facebook Να μην ξεχνάμε, στη δουλειά που επί χρόνια γινόταν, όχι μόνο μέσα από τις ειδήσεις που ταύτιζαν τον αλβανό με τον εγκληματία, αλλά και από άλλες εκπομπές όπως τα τηλεοπτικά μεσημεριανάδικα που κυρίως μέσω κοινωνικών θεμάτων, έκαναν πλύση εγκεφάλου με τις πιο ακραίες συντηρητικές θέσεις, τις εκπομpές τύπου Nικολούλη, τον τρόπο που παρουσίαζαν τα θέματα Pαπαδάκηδες και Aυτιάδες, ακόμα και τις εκπομpές της απόλυτης αποβλάκωσης με θέματα λάιφ στάιλ ή τα μπιγκ μπρόδερ και όλα τα υπόλοιπα ριάλιτι μέσα από τα οποία καλλιεργήθηκε συστηματικά μιά φασιστική νοοτροπία απολύτως αποδεκτή πλέον. Και στο ίδιο πνεύμα έχω πολλλάκις αρθρογραφήσει.
Άσκαρ, δεν είναι τόσο ισοπεδωτικά τα πράγματα, αλλά αντιλαμβάνομαι τι εννοείς.
Το να βλέπεις όμως τα παλικάρια του Μιχαλολιάκου να αναλαμβάνουν το ρόλο του μασκοφόρου εκδικητή, υπερασπιστή του φυλετικού μίσους, που σπέρνει ανενόχλητος τον τρόμο και μοιράζει από μπουνιές μέχρι μαχαιριές σε όποιον, όπου και όποτε γουστάρει, με την ίδια χαλαρότητα που παρακολουθείς την κλήρωση του ΤΖΟΚΕΡ στην τηλεόραση, είναι σημείο της τραγικότητας των καιρών μας. Τα πρόσφατα γεγονότα καταδεικνύουν με τον πλέον σαφή τρόπο ότι η ανοχή της δικαιοσύνης -που συμπορεύεται με αυτήν της ελληνικής κοινωνίας, πηγάζει και τροφοδοτείται μάλιστα από αυτή- έπρεπε να έχει από καιρό εξαντληθεί.
Το ίδιο το αντιμνημονιακό μπλοκ από νωρίς άλλωστε είχε εθνικιστικά κι ακροδεξιά στοιχεία (ΣΠΙΘΑ, δηλώσεις περί Κατοχής από αριστερούς,'
καλά αυτάηταν και δειγματα ΒΛΑΚΕΙΑς και αγραμματοσυνης
δυστυχώς καθε λαός - εχει εκτος απο την κυβερνηση που του ταιριαζει και τους φασιστες ...
ΚΑΙ Δυστυχώς εμας μας ελαχε το χειροτερο ειδος
Τι μας λες Νοσφεράτε;
Δεν διαχωρίζεις μερίδια ευθυνών;
Καλά, το ξέρουμε και ισχύει το "εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω "
αλλά ξεχνάς και ποιός έχει την πρώτιστη ευθύνη;
Ισχύει όμως και το παρακάτω.
"Ένας διεφθαρμενος ηγέτης αρκεί για να διαφθείρει μια ολόκληρη κοινωνία"
Εδω είχαμε κυβερνήσεις που οργιάζαν κή κάνω λάθος;
Μεταξύ της διάχυσης των ευθυνών και της εξεύρεσης εξιλαστηρίων θυμάτων, εκεί ανάμεσα την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ταγοί.
Εκείνες οι ευθύνες που προκύπτουν εκ του συντάγματος πότε τις τήρησαν;
Πότε είχαμε διάκριση των τριών εξουσιών;
Ποιός νομοθετεί; Εγώ και εσύ;
Ποιός ασκεί εκτελεστική εξουσία;
Ποιός "σοφός" είπε και δεν τόχω μάθει ότι "η ατομική ευθύνη" αρκεί και μόνο για να δημιουργηθεί μια ευνομούμενη πολιτεία;
Τι μπορεί να κάνει ένας πολίτης, όταν ίσχυε το ωραίο..
"όποιος έχει αποδείξεις να πάει στον εισαγγελέα" ; Αφενός..
Και το " δεν θα ποινικοποιήσουμε την πολιτική ", Αφετέρου..!
Βάλε και την ασυλία για κερασάκι
Τον νεποτισμό που διακρίνει επί χρόνια την διακυβέρνηση της χώρας;;
Αυτά όλα για την δίκαιη απόδοση ευθυνών.
Δεν ισχυρίζομαι ότι ο λαός είναι αθώος.
Κάθε άλλο.
Αλλά για τις κοινωνίες εκείνες του τρίτου κόσμου, ποιός έχει την ευθύνη;;
Ο λαός του Νίγηρα;; ( π,χ)
* το σχόλιο του Swell μας αρκεί για να κατανοήσουμε την μεθόδευση.
Υ.Γ.
Είναι γνωστό ότι δεν έχω καμμία σχέση με την ΣΠΙΘΑ.
Αν μείνουμε και γι΄αυτό το θέμα μόνο στην αναζήτηση υπευθύνων και πρωταιτίων κάπου, νομίζω, θα χαθούμε ανάμεσα σε αναποδογυρισμένους πάγκους και σε τηλεοπτικές κορώνες. Κατά τη γνώμη μου τα δεδομένα είναι αποστομωτικά για τις μέχρι σήμερα παραλείψεις τόσο του κράτους όσο και της κοινωνίας. Ούτε οι καταδίκες αρκούν πλέον, ούτε η καταστολή. 'Οταν οι θεσμοί και οι θεματοφύλακες βρίσκονται σε λανθάνουσα κατάσταση ή εν υπνώση, κάποιοι θα τους υποκαταστήσουν, έστω κι αυτόκλιτοι.
Αν προστατέψουμε κι ενδυναμώσουμε τους θεσμούς και δεν παρασυρθούμε σ' ένα ατέλειωτο κυνήγι μαγισσών, δαιμονοποιώντας αυταρχικές δράσεις και βίαιες συμπεριφορές, όπως φούντωσε αυτό το φαινόμενο, με τον ίδιο τρόπο, πιστεύω, θα ξεφουσκώσει.
"Γιατί στην τελική ο εκφασισμός γεννιέται από τη φτώχεια (στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ η Ελλάδα συμμετέχει με 2%, την ώρα που στην ευρωπαϊκή ανεργία συμμετέχει με 9%), από την αναζήτηση ενός νέου χώρου προστασίας, από την ψυχική ανάγκη υιοθέτησης απόψεων που να ικανοποιούν την αναζήτησης αιτίων
** και στοχοποιούν/συγκεκριμενοποιούν τους ενόχους."
Την απουσία της ουσιαστικής πολτικής.
Επί δυόμιση χρόνια ακούμε αυτά τα μέτρα είναι τα τελευταία, καθημερινά στα μέσα μαζικής εξημέρωσης από πολιτικούς που έχουν βάλει κασέτα.
Γιατί έγιναν δυο εκλογικές αναμετρήσεις αφού το Δ.Ν.Τ έχει κοπιαρισμένα μέτρα;
Είπε κάποιο από τα τρία κόμματα της κυβέρνησης
"ευρώ και η ύφεση θα βαθαίνει;
"τα μέτρα θα συνεχίσουν τα ίδια και χειρότερα;"
Δεν νομίζω. Ο κόσμος έχει λαλήσει και μας οδηγούν σε άσχημες καταστάσεις.
Κοιτάς από την μια :βαράει η τρόικα
κοιτάς από την άλλη:βαράει η χρυσή αυγή
Από την σκύλα ατην χάρυβδη.
Σωστά, Ευάγγελε.
Μόνο που δεν βλέπουμε να υπάρχουν κάποιες θετικές ενδείξεις από την κυβέρνηση, προς αυτήν την κατεύθυνση.
Πράγματι ισχύει η κριτική προς όλους όσους όψιμα θυμήθηκαν τον κίνδυνο από την ακροδεξιά. (Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να ταυτίσουμε τον φασισμό με το φαινόμενο της Χρυσής Αυγής, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην αποδοχή).
Αν όμως θέλουμε να επεκτείνουμε στις ευθύνες ή και στην αντιμετώπιση, η στάση του Βήματος και των λοιπών ΜΜΕ ελάχιστα βοηθάει.
Ως προς τις πολιτικές ευθύνες την πρώτιστη ευθύνη φέρει μεν η πολιτική ηγεσία, αλλά δεν γνωρίζω άλλον αποδεκτό τρόπο αποπομπής της, πλην του υπάρχοντος, και όσο επανεκλέγουν του συγκεκριμένους την τελική πολιτική ευθύνη φέρει ο λαός. Η πολιτική ευθύνη των "ταγών" ανάγεται στην σφαίρα της Ηθικής και ελπίζουμε στην τυχαία εκλογή του "Ηγέτη" που θα ανατρέψει το σκηνικό.
Η Αριστερά, εγκλωβισμένη είτε στον κρατισμό, είτε σε μια Σοσιαλδημοκρατία που έχει απεμπολήσει τους αρχικούς στόχους, δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει εναλλακτική πρόταση.
Η αναβίωση των εθνικισμών και οι λόγοι για αυτό δεν εκτιμήθηκαν σωστά από την Αριστερά (αλλά και ούτε από τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις) με αποτέλεσμα η ακροδεξιά να τον ενστερνισθεί και να τον οδηγήσει στις πλέον αρρωστημές μορφές.
"Η πολιτική ευθύνη των "ταγών" ανάγεται στην σφαίρα της Ηθικής και ελπίζουμε στην τυχαία εκλογή του "Ηγέτη" που θα ανατρέψει το σκηνικό."
Διευκρίνηση,
Ταγός= οδηγός
Οδηγός μας; οι τρείς διακριτές εξουσίες
Νομοθετική, εκτελεστική, δικαστική.
Αυτό εννοούσα,Δημήτρη και τόχω πει κατα επανάληψη, όχι πάντως με την έννοια που το βάζεις.
Κατά τα υπόλοιπα, απολύτως σύμφωνος.
Υ.Γ.
Τόσα χρόνια,(ήμαρτον), δεν έχω πει για πεφωτισμένη ηγεμονία πουθενά.
Νόσφυ, από τη μια δε βλέπω ούτε χούντα ούτε κατοχή (γιατί αλλιώς λησμονούμε το παρελθόν μας στο πλαίσιο της σχηματικής συνθηματολογίας), αλλά δε θα φτάσω στο σημείο να απομονώσω μόνο ένα σημείο.
Βλέπεις -πέρα από το ότι συμφωνώ με το Σπίθα- υπάρχουν πολύ χειρότεροι οδηγοί από εκείνους που όρισε η αριστερά (παιδεία, οικονομική πίεση, μιντιακή χειραγώγηση κλπ).
Ευάγγελε, αντιλαμβάνομαι την αγωνία σου, αλλά προσωπικά δε δέχομαι να μου βγαίνει ΤΟ ΒΗΜΑ -χτες ο ΣΚΑΪ- και να μιλούν για εκφασισμό ειδικά όταν εκείνοι τον στήριξαν για να ανακόψουν τη ριζοσπαστικοποίηση του κόσμου.
Από την άλλη, οι κλασσικοί αρνητές των λαϊκών αγώνων -που πάντα συμπτωματικά είναι εκείνοι που ανέθρεψαν τη Χρυσή Αυγή- ταυτίζει τη βία ενάντια στο κράτος με τη βία ενάντια στον κάθε κατεστημένο. Όταν όμως κάποιος ταυτίζει τη βία ενάντια στον Άλλον με την αντίσταση/βία κατά του κράτους (αντισυστημική βία) τότε απλά μεταχειρίζεται σοφιστείες (κι αν έχει συμφέρον προπαγανδίζει και λαϊκίζει). Ταυτίζει απλά την εγκληματικότητα με την παρακρατική βία, για να απομακρύνει τον κόσμο από την αντίσταση και θολώνει ακόμη περισσότερο τα νερά.
Η προβολή των αγωνιών και των αντιδράσεων του λαού κρίνεται ως λαϊκισμός, τη στιγμή που όλα τα δελτία ειδήσεων ή άλλες εκπομπές τα "κόβουν", τα αποσιωπούν.
Δημήτρη, σωστά το θέτεις. Γιατί μιλώντας για τη Χρυσή Αυγή αφήνουμε τον εθνικισμό και τον απομονωτισμό που προβάλλεται (ακόμα κι από το ΚΚΕ έστω και με άλλο σκεπτικό) ενάντια στην παγκοσμιοποίηση. Και βέβαια, μέσα σε όλα ξεχνάμε το ΛΑΟΣ και όλα τα προηγούμενα (ή τον ίδιο το Σαμαρά με το Χρυσοχοΐδη και το Λοβέρδο)
ενδιαφέρουσα για μια ακόμη φορά η ανάλυσή σου φίλε δείμε όπως και οι απόψεις των φίλων στα σχόλια... η ανησυχία όλων είναι έκδηλη καθώς όποιος συνηθίσει το... δηλητήριο, δεν του κακοφαίνονται τα φίδια πλέον... ο Μιθριδατισμός είναι το φαινόμενο που ζούμε και σύντομα θα ζήσουμε και την υιοθέτηση των τακτικών της Χρυσής Αυγής από όλους τους άλλους... ζούμε μέρες Γερμανίας του 36 ή του 38; όχι βέβαια αλλά η μεθοδολογία είναι ίδια... τότε έφταιγαν για όλα οι εβραίοι, τώρα οι αλλοδαποί...
και η ηρωοποίηση των Κασιδιάρηδων καλά κρατεί...
Σ' ευχαριστώ πολύ, καλέ μου Νημερτής, για τα καλά σου λόγια. Κάπως έτσι είναι πάντως και δυστυχώς οι φασίστες ηρωοποιούνται (εκεί που το κράτος επίτηδες σιωπά ή εκεί που η φτώχεια ξεπέρασε τα όρια κοινωνικής αντοχής).
Δείμε, το πρόβλημα κάποιοι το αναδεικνύουν μόλις τους ξεφύγει από τον έλεγχο. Οι Πραιτωριανοί δεν ενοχλούσαν ποτέ μέχρι που αυτονομήθηκαν.
" Η αριστερά μάλλον ακόμα στην παραζάλη της αξιωματικής αντιπολίτευσης -αν και δεν ξέχασε τις αντιφασιστικές προτροπές" ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΕΙΣ. Όχι μόνο τις ξέχασε αλλά έκανε τόσο δυσδιάκριτα όλα αυτά τα χρόνια τα όρια που μπορεί να φτάσει η ο "πολιτικός αγώνας" που είναι ένας από τους βασικούς αναδημιουργούς της Χρυσής Αυγής. Όρισε τερέν. υβριστικό μηδενιστικό και πολλές φορές χυδαίο. Και στο τερέν. βγήκε και άλλος παίχτης. Καλώς τα δεχτήκαμε Κουβέντα από κανέναν αριστερό. Οι αριστεροί που σέβονται την ανθρώπινη ύπαρξη όπως διατείνονται και δέχομαι την ύπαρξή τους πρέπει άμεσα να αναθεωρήσουν και να καυτηριάσουν πρακτικές που εξέθρεψαν το θηρίο όσο υπάρχει ώρα. Οι αριστερές δυνάμεις καλλιεργούσαν "παράδειγμα" και αν μένεις στο φαινότυπο, που μένεις, χάνεις τον γονότυπο που είναι ίδιος. Τα παραδείγματα άπειρα. Ένα απλό. Ελληνικά Πανεπιστήμια. Ένα άλλο Υπατία. (ένας από τους ιστορικούς πυροκροτητές των δημοκοπικών ποσοστών του κατάπτυστου κόμματος) Οι τοποθετήσεις από τον σοβαρό κόσμο της αριστεράς...... με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Βρήκαν μιμητές. Καλό ξεμπέρδεμα. Η ηθική ευθύνη τεράστια. Η αποδοχή της σωτήρια για όλους.
Νίκο, σέβομαι την άποψή σου, αλλά διαφωνώ καθέτως. Η Υπατία (για την οποία είχα γράψει παλαιότερα) και όλες οι σχετικές φιλομεταναστευτικές κι αντιφασιστικές δράσεις της αριστεράς ήταν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά ενάντια στα συμφέροντα εκείνων που υπερασπίζονταν τα καθεστώτα μίντια.
Άδη μου, συμφωνούμε απολύτως.
και το πιο προκλητικο η καθημερινη να ταυτιζει τη βια των ναζιστων με την αντισταση των πολιτων στη λεηλασια της ζωης τους ΒΑΣΩ
Συγγνώμη αλλά πότε έπαψε να είναι υπερσυντηριτική και κατά συνέπεια φασιστική η ελληνική κοινωνία.. Φυσικά όταν το βιοτικό επιπεδο - σε οικονομικούς όρους - αυξάνει επί σειρά ετών τότε εύλογα το πρόβλημα αυτό καλύπτεται.. Να σημειώσουμε ότι το ελληνικό κέντρο (αριστεροδέξιας μα κυρίως δεξιάς χροιάς) τις τελευταίας δεκαετίας, συντηρούσε με δανεική ευμάρεια και διάφορες εκδουλεύσεις, στους κόλπους του όλη αυτή την εκλογική πελατεία.. Τώρα στη διάλυση αυτών των κομμάτων, με την παράλληλη φτωχοποίηση των μικρομεσαίων στρωμάτων, οι "νοικοκυραίοι" απενεχοποιημένοι πλέον στρέφονται στο κάλλος της φυλής που εκφράζετε μέσω της Χ.Α. Η ελληνική κοινωνία δεν ήταν ποτέ μια πραγματικά δημοκρατική κοινωνία και αυτό οφείλεται στην έλλειψη λειτουργικου κράτους και την διαχρονική έλλειψη λειτουργίας των θεσμών, ιδίως της δικαιοσύνης.. Οι στεβλώσεις που δημιουργούν αυτές οι ελλέιψεις στα πλαίσια της κοινωνίας, λογικά οδηγούν στον εκφασισμό αυτής. Μια από τις ευκαιρίες της πολύπλευρης κρίσης που βιώνουμε είναι να δούμε σαν κοινωνία τον εαυτό μας στον καθρέφτη...
Κώστας
Δημοσίευση σχολίου