Καθημερινή επιδημία έχουν γίνει πλέον τα τροχαία ατυχήματα. Δεν είναι λίγες οι φορές που γινόμαστε μάρτυρες τέτοιων ατυχημάτων που συχνά, αλίμονο, καταντούν δυστυχήματα. Δεν λίγες και οι φορές όμως που ακούμε στατιστικές ή να γίνεται λόγος για τα αίτια των τροχαίων. Είναι όμως γεγονός ότι υπάρχει μία σχετική μείωσή τους. Το άρθρο αυτό δεν έχει στόχο να ενισχύσει την ερευνητική φιλαυτία του γράφοντος, αλλά μέσα από μία σειρά στατιστικών (που εύκολα εντοπίζει κανείς) να επαναλάβει την τραγική κατάσταση και να εκφράσει το δικό του προβληματισμό.
Από όλα τα στατιστικά και ιδιαιτέρως τα σχετικά με τα παιδιά μπορούμε πολύ εύκολα να συμπεράνουμε ότι τα βασικά αίτια κρύβονται στον τρόπο που οδηγάμε. Δεν είμαι, βέβαια, οπαδός της θεωρίας ότι για όλα ευθύνεται ο οδηγός, αλλά δεν είναι δυνατόν να κατηγορούμε με το παραμικρό το δρόμο -ένα άψυχο κατά τα άλλα αντικείμενο· δε φταίει ποτέ το μαχαίρι, αλλά ο φονιάς. Από πολύ καιρό έχω πάψει να ρίχνω ευθύνες και απλά προσπαθώ όταν οδηγώ να προβλέπω και να ψυχολογώ τους άλλους.
Δεν ξέρω αν είμαι καλός οδηγός και στο κάτω-κάτω δε με ενδιαφέρει. Θέλω όμως σε κάθε περίπτωση να είμαι δημοκρατικός σεβόμενος όποιον είναι δίπλα μου. Βέβαια, σα λογικός άνθρωπος σέβομαι και τον εαυτό μου και τη ζωή μου προσπαθώντας να στέκομαι όχι απλά προσεκτικός, αλλά και νευρικός ακόμα προκειμένου να συνταιριάσω την επιθυμητή ταχύτητα με τον εκμηδενισμό της πιθανότητας τροχαίου ατυχήματος. Σαν εκπαιδευτικός δεν μου επιτρέπεται να διδάσκω διαφορετικά πράγματα από εκείνα που κάνω. Αυτό το ξέρουν όλοι οι φίλοι, που μόλις μπουν πια στο αυτοκίνητό μου πάντα βάζουν τη ζώνη (ακόμη μέσα στην πόλη), γνωρίζοντας ότι αν το πράξουν πρέπει να βρουν άλλο μέσο μεταφοράς. Το ίδιο ισχύει και για παιδιά στο πίσω κάθισμα, αν ξεπέρασαν τα 12 έτη.
Δεν είναι λίγες, όμως, οι φορές που βλέπω γονείς και παππούδες να έχουν στο μπροστινό κάθισμα ένα παιδί και ακόμα χειρότερα στο πίσω που κινείται ελεύθερο σκύβοντας συχνά προς τον οδηγό και αποσπώντας του την προσοχή. Χειρότερα; Υπάρχουν. Μητέρα στη θέση του συνοδηγού με το παιδί αγκαλιά. Πώς να μην τους χαρακτηρίσω ως εν δυνάμει δολοφόνους που συνειδητά πια -μετά από τόση δημοσιότητα- χρησιμοποιούν σαν αερόσακο το ίδιο το παιδί τους; Προσωπικά θα ήμουν υπέρ όποιας πρότασης ήταν να πάρουν άμεσα το δίπλωμα όποιου δεν έχει παιδικό κάθισμα στην πίσω θέση του οχήματος ή ακόμα και να τον σύρουν σε αυτόφωρη δικαστική διαδικασία.
Σχετικά δε με τα κράνη -που ενοχλεί και τη φίλη μου τη Νημερτή- τα βλέπω στην ίδια περίπτωση με τη ζώνη ασφαλείας. Ωστόσο, και πάλι εδώ αν και υπάρχει σχετική μείωση παραβάσεων -μέσα στην ομολογούμενη αύξηση των ελέγχων- εμπειρικά αποδεικνύεται ότι λίγοι σέβονται τη ζωή τους και μάλιστα συναντάμε και μαγκιές, σαν το νεαρό που φυλακίστηκε για φόνο εκ προμελέτης όταν χτύπησε με αυτοκίνητο στην Αθήνα μηχανόβιο που τον έβρισε.
Λύση στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων δεν αποτελεί ούτε η βελτίωση του οδικού δικτύου ούτε απλά η ενίσχυση των προστίμων και οι αυστηρότερες διατάξεις του ΚΟΚ. Σαφώς θα ενισχύσουν την προσοχή των οδηγών, αλλά ούτως ή άλλως αυτή θεωρούμε ότι πάντα υπήρχε σε όποιον ενδιαφερόταν. Επειδή όμως τα περισσότερα ατυχήματα παρουσιάζονται στο κέντρο των πόλεων θαρρώ ότι ο μόνος τρόπος να μειωθούν είναι να μην οδηγούμε.
Η χρήση σύγχρονων και φθηνών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα αποτελέσει το αντίβαρο του αυτοκινήτου για τις αστικές μετακινήσεις επαγγελματιών και καταναλωτών σε συνδυασμό με πρόσθετα μέτρα φύλαξης του αστικού οδικού ιστού. Όταν αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε τα αστικά, το μετρό κλπ και οι δρόμοι θα είναι σε καλύτερη κατάσταση και τα τροχαία λιγότερα. Τι να πρωτοσκεφτούμε, την οικονομία από την αποφυγή δυστυχημάτων ή την οικονομία από τη συντήρηση των δρόμων; Και βέβαια την οικονομία και το κέρδος σε χρόνο των πολιτών. Φυσικά η μείωση των καυσαερίων θα είναι η τελική επιβράβευση.
Μπορούν να γίνουν αυτά; Ναι, μπορούν. Αρκεί η πολιτεία και η τοπική αυτοδιοίκηση να πιέσουν προκειμένου να οργανωθούν οι αστικές συγκοινωνίες και να στραφούν στην πρόληψη και την ανάπτυξη συνείδησης των πολιτών ότι πρέπει επιτέλους να αφήνουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι. Φυσικά, κάτι τέτοιο απαιτεί πολύχρονη εκπαίδευση με κάθε μέσο (σχολείο, τύπος, διαφήμισης). Είναι όμως δυνατόν να αποφευχθεί. Έχει φανεί ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι πολλά μόνο σε χώρες όπου οι αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες είναι υποανάπτυκτες. Ας στηρίξουμε, λοιπόν, μία άλλη λύση. Ας ζητήσουμε, λοιπόν, μία προληπτική κίνηση.
Μιλώντας για τροχαία ατυχήματα καλό θα ήταν να τονίσουμε ότι σε συγκριτικό πίνακα των ετών 2004 και 2005 παρατηρείται μία μικρή αύξηση των μεθυσμένων οδηγών. Βέβαια κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο, λόγω ίσως της σημαντικής αύξησης των ελέγχων μετά τα τραγικά ατυχήματα στον Μαλιακό. Αναλόγως, όπως μπορούμε να δούμε πολύ μικρή είναι η πτώση και στις άλλες παραβάσεις, με μοναδική εξαίρεση αυτή της χρήσης παιδικών καθισμάτων στα αυτοκίνητα, επειδή ακριβώς αυξήθηκαν οι έλεγχοι της τροχαίας. Σε άλλο πίνακα παρατηρούμε μία σημαντική πτώση των νεκρών κατά το έτος 2005. Ενώ ως το 2002 παρατηρούμε μία αύξηση, από την ερχόμενη χρονιά μέχρι και το 2005 οράται μία σταδιακή πτώση οφειλόμενη εμπειρικά στην αύξηση των ελέγχων, αλλά και στη συνειδητοποίηση των πολιτών. Επίσης, διαπιστώνουμε ότι οι βαριά τραυματίες έχουν μία σταδιακή μείωση με αυξομειώσεις, αλλά εν τέλει λιγότερες κατά πολύ. Σε αυτό φαίνεται ότι ευθύνεται η χρήση νέας παθητικής τεχνολογίας αυτοκινήτων (αερόσακοι κλπ) και η αυξημένη χρήση της ζώνης ασφαλείας, ειδικά μετά την ένταση των σχετικών ελέγχων. Ακόμα και οι ελαφρά τραυματίες είναι σαφώς λιγότεροι από την προηγούμενη δεκαετία. Ωστόσο, στο επαρχιακό δίκτυο τα συγκριτικά του 2005 και 2004 φαίνεται ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα. Ενώ τα θανατηφόρα και τα σοβαρού τραυματισμού ατυχήματα είναι ελαφρώς μειωμένα φέτος, τα ελαφρού τραυματισμού είναι περισσότερα -δηλώνοντας μία μικρή ενίσχυση ή καμία μείωση των εκεί τροχαίων ατυχημάτων. Το ενθαρρυντικό είναι ότι στην ΠΑΘΕ είναι μειωμένοι οι περισσότεροι δείκτες -οι σχετικοί με την προστασία των οδηγών (χρήση ζώνης, κράνους)- με μικρή αύξηση της μέθης και ιδιαιτέρως σημαντική εκείνη της επικίνδυνης προσπέρασης (στο αντίθετο ρεύμα), αν και η αυξημένη ταχύτητα ήταν σαφέστατα χαμηλότερη το 2005.
Στο συγκριτικό πίνακα παραβάσεων μέθης οδηγών του Α΄ 6μήνου 2006 και 2005 διακρίνουμε μία νέα μικρή αύξηση δύο δεκαδικών της ποσοστιαίας μονάδας και μία ανάλογη μείωση φαίνεται στις επιβεβαιωμένες παραβιάσεις περι υπερβολικής ταχύτητας. Ωστόσο, στις άλλες επικίνδυνες παραβάσεις διακρίνεται σε πολλούς δείκτες παραβάσεων μείωση (προτεραιότητα, κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, αντικανονικό προσπέρασμα, κίνηση στην αριστερή λωρίδα, ζώνη ασφαλείας και σχετικές με τα επαγγελματικά αυτοκίνητα), αλλά και μία σημαντική αύξηση στους αντικανονικούς ελιγμούς, στις παραβιάσεις του κόκκινου και στη μη χρήση κράνους ή παιδικών καθισμάτων.
Στo συγκριτικό πίνακα τροχαίων ατυχημάτων και παθόντων για το Α΄ 6μηνο 2006 (σε όλη την Επικράτεια) παρατηρούμε μία σημαντική μείωση σε όλους τους δείκτες (θανατηφόρα ατυχήματα, σοβαρά και ελαφρά, νεκροί, βαριά κι ελαφρά τραυματίες) σε σχέση με το περσινό έτος.
Παρ’ όλ’ αυτά οφείλουμε να είμαστε ακόμη σε εγρήγορση παρά τα πρώτα ενθαρρυντικά μηνύματα και τούτο επειδή σε δημοσιεύματα διαβάζουμε ότι με βάση τους πίνακες της Eurostat η Ελλάδα κατέχει τη πρώτη θέση μεταξύ των χωρών - μελών της Eυρωπαϊκής Ένωσης (στη δραματική αυτή λίστα ακολουθούν η Πορτογαλία, το Βέλγιο και η Γαλλία, ενώ οι λιγότεροι θάνατοι σημειώνονται στη Φινλανδία, την Ολλανδία και τη Βρετανία). Συνολικά, πάντως, οι νεκροί από τροχαία στις χώρες της ΕΕ έχουν μειωθεί κατά 20% τη δεκαετία μεταξύ 1988 - 1998. Η Eurostat αναφέρει ότι η Ελλάδα εμφανίζει τον υψηλότερο αριθμό νεκρών, σε σχέση με τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ειδικότερα, η Στερεά Ελλάδα είναι η περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον υψηλότερο αριθμό νεκρών από τροχαία. Παράλληλα, η Πελοπόννησος είναι η περιοχή με τη μεγαλύτερη μείωση σε νεκρούς (15%) και η δυτική Μακεδονία η περιοχή με τη μεγαλύτερη αύξηση (45%).
Σε μελέτη που παρουσιάστηκε στο 6ο Πανελλαδικό Ιατροκοινωνικό Συνέδριο το 2002 ανακοινώθηκε ότι τα τροχαία ατυχήματα καταγράφονται ως πρώτη αιτία θανάτου για τα άτομα ηλικίας έως 40 ετών (ακολουθούν τα καρδιοαγγειακά προβλήματα και ο καρκίνος), ενώ το 80% νεκρών και τραυματιών από τροχαία είναι 16 – 44 ετών, κάτι που επιβαρύνει οικονομικά τις οικογένειες και επηρεάζει άμεσα τη δημογραφική εξέλιξη της χώρας και την κοινωνική συνοχή. Το δε κόστος αυτών σε ετήσια βάση υπολογιζόταν το 2002 για την Ε.Ε. σε 160 δις € και για την Ελλάδα 2.500.000 € μόνο για νεκρούς. Ας επισημάνουμε ότι οι αριθμοί αυτοί δεν είναι ακριβείς επειδή δεν υπολογίζουν τους τραυματίες και πολυτραυματίες ή το κόστος κηδειών και τη μη εργασία των πενθούντων συγγενών. Συνυπολογιζομένων και αυτών το κόστος ανέρχεται σε 1 δις €.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη unicef η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση μεταξύ των κρατών του ΟΟΣΑ στους τραυματισμούς παιδιών σε τροχαία ατυχήματα, ενώ λίγο καλύτερη είναι η θέση της χώρας στους θανάτους παιδιών από τα τροχαία. Ακόμα και στο σχετικό πίνακα με το έτος που νομοθετήθηκαν ρυθμίσεις που οδηγούν αποδεδειγμένα στη μείωση παιδικών θανάτων η Ελλάδα καθυστέρησε σημαντικά.
24 έκριναν :
Συμφωνώ με όλα όσα γράφεις, διαφωνώ όμως με τις προτεραιότητες που θέτεις και τον όλο τονισμό του κειμένου. Πρώτα απ' όλα τι πάει να πει "δεν μπορεί να φταίει ένα άψυχο αντικείμενο"; Όταν οδηγούμε θεωρούμε ως δεδομένη μια μίνιμουμ παροχή οδικής εξυπηρέτησης. Αν ο δρόμος είναι καρμανιόλα, τότε το ατύχημα θα επέλθει κάποια στιγμή με μαθηματική ακρίβεια. Και φυσικά δε θα φταίει το άψυχο αντικείμενο, ούτε όμως ο οδηγός. Θα φταίνε αυτοί που κατασκεύασαν το δρόμο κι αυτοί που τον ήλεγξαν και τον παρέλαβαν για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου, το οποίο μας φορολογεί καλά-καλά, μας χρεώνει και διόδια, μα δρόμους της προκοπής δεν φτιάχνει. Αυτό είναι το νούμερο ένα. Κι ούτε μπορεί να είναι κανείς διαρκώς στην τσίτα στο τιμόνι. Αλίμονο. Θέλεις να χαλαρώσεις, να βάλεις τη μουσικούλα σου, να ευχαριστηθείς τη διαδρομή.
Η οδική συμπεριφορά των νεοελλήνων οδηγών έπεται ως αίτιο, και πάλι όμως δεν φταίνε τόσο οι ίδιοι, όσο αυτοί που δεν τους παρέχουν την κατάλληλη παιδεία. Το Υπουργείο Μεταφορών είναι το πιο διεφθαρμένο υπουργείο. Κάτι ΚΤΕΟ και ΟΔΔΥ μας γυρίζουν στο μεσαίωνα. Δεν νοείται εν έτει 2006 κάποιοι να λαδώνουν για να πάρουν δίπλωμα, αλλά ούτε και να είναι τόσο εύκολες οι εξετάσεις. Απαράδεκτο.
Φυσικά και θα μειωθούν τα ατυχήματα αν οδηγούμε λιγότερο. Και συμφωνώ να το κάνουμε. Συμφωνώ και με την ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στη Δυτική Ευρώπη, όμως, υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη κυκλοφορία στους δρόμους, με πολύ λιγότερα ατυχήματα. Γιατί; Γιατί έχουν καλύτερους δρόμους και σωστή οδική παιδεία.
Και κάτι τελευταίο: Από κοινοτοπίες περί "μολώχ της ασφάλτου" έχουμε γεμίσει. Καμιά σοβαρή (επιστημονική) μελέτη για τα αίτια των ατυχημάτων στην Ελλάδα έχει γίνει ποτέ;
Κοίτα, εγώ δεν υπάρχει περίπτωση να συνηγορήσω υπέρ του κράτους σε καμία περίτπωση, θέτω μία διαφορετική επιπρόσθετη λύση. Σαφώς και ο δρόμος έχει επιτπώσεις στο τροπο οδήγησης και αποτελεί αίτιο κάποιων ατυχημάτων, όπως ευθύνονται σαφώς και οι σηματοδότες και τα υπαρκτά όρια ασφαλείας που γνωρίζουμε ότι συνήθως είναι μειωμένα επίτηδες. Ωστόσο, όταν γνωρίζουμε ότι ο δρόμος είναι αντοχής και δυναμικότητας 90 χλμ την ώρα και εμείς τρέχουμε με 130, τότε σαφώς ευθυνόμαστε εμείς. Νομίζεις ότι ατυχήματα δε γίνονται στο εθνικό (με νησίδα και δύο-τρεις λωρίδες) δίκτυο; Γιατί νομίζεις ότι ο Μπράλος και η Κατάρα και η Κάζα (πλην ευθειών) έχουν τόσα λίγα αναλογικά ατυχήματα; Γιατί προσέχουμε. Για μένα το αίτιο εντοπίζεται ουσιαστικά στον τρόπο που οδηγάμε.
Φυσικά αυτό δεν αποτελέι το μόνο αίτιο. Ωστόσο, στη δική μας σιγουριά και αδιαφορία οφείλεται το ποτό, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και η απουσία παιδιού καθίσματος ή το κόκκινο φανάρι που πολλοί δε σέβονται. Για αυτά δεν ευθύνεται ο δρόμος. Οι απώλειες εξαιτίας του οδικού δικτύου είναι λίγες και σε κάθε περίπτωση εφόσον γνωρίζουμε ότι ο δρόμος είναι κακός κι επικίνδυνος ας προσέχουμε.
Η πίεση για βελτίωση των οδών είναι απαραίτητη. Δε διαφωνώ. Απλά θέλει λίγη υπομονή και έλεγχο είτε του οχήματος πριν από κάθε κίνηση και να μην είμαστε αφηρημένοι. Εκτός αν θρωρείς ότι μπορούμε να κάνουμε μαγκιές ή άλλες σχετικές χαζομάρες (προσπεράσεις διπλές ή τριών οχημάτων, παραβίαδη διπλής λωρίδας, οδήγηση αριστερά στο δρόμο και υπερβολική ταχύτητα) και να φταίει ο δρόμος.
Τους δρόμους άνθρωποι δεν τους κατασκευάζουν; Άνθρωποι δεν τους συντηρούν; Μήπως τελικά και τα άψυχα αντικείμενα προέρχονται μέσα από την ανθρωπινω δημιουργία;
Ρε Μιχαλάκη, δε διαφωνώ σε αυτό το φιλοσοφικό ζήτημα. Δεν είναι αυθύπαρκτοι οι δρόμοι, παρά τη σχετική διατύπωση της φράσης. Οι δρόμοι όμως παρά τα λάθη τους δεν είναι υπεύθυνοι όταν εμείς είμαστε με τα μυαλό στο κοντέρ και την ένδειξη της βελόνας να ξεπερνά το όριό μας. Όταν εμείς τρέχουμε χωρίς ζώνη, χωρίς παιδικό κάθισμα, όταν εμείς πάμε στο περίπτερο με το αυτοκίνητο στις πόλεις, οι δρόμοι μας φταίνε; Και το ηλεκτρικό ρεύμα ευθύνεται για τόσες πυρκαγιές. Εσύ μένεις απόρσεκτος στο σπίτι και χειρίζεσαι μπρίζες όπως να 'ναι; Δεν είσαι υποχρεωμένος να προσέχεις;
Η φιλοσοφία πάντως του άρθρου ήταν διαφορετική από τη μετάθεση των ευθυνών. Μάλλον πρέπει κι εμείς τελικά να προσέχουμε και αυτό δε φαίνεται πείθει. Φταίνε οι άλλοι, αλλά φταίμε κι εμείς.
Το ζουμί, τελικά, βρίσκεται στην τελευταία μου ερώτηση: Έχει γίνει καμιά σοβαρή επιστημονική μελέτη για τα αίτια των τροχαίων στην Ελλάδα, και αν ναι, σε ποιά πορίσματα κατέληξε; Χωρίς αυτή μπορεί να καθόμαστε να διαφωνούμε για μέρες και χρόνια και τίποτα να μη γίνεται.
Και ας σταματήσουν πλέον οι αρμόδιοι να τα ρίχνουν όλα στις βελτιώσεις των αυτοκινήτων.
Οι πλείστες βελτιώσεις που γίνονται στα περισσότερα αμάξια γίνονται για την ασφάλεια του αμαξιού και όχι μόνο.
Αλλά μάθαμε να βρίσκουμε εξιλαστήρια θύματα και να βγάζουμε πάνω τους τα αδικαιολόγητα.
Κοινή λογική, μου διέφυγε η τελεταία ερώτησή σου. Sorry. Λοιπόν, κατά τη γνώμη των πολιτών ευθύνεται το οδικό σύστημα. Ως πραγματικό αίτιο παρουσιάζεται η μέθη και η υπερβολική ταχύτητα σε συνδιασμό και με τους δρόμους. Υπάρχουν πολλές σχετικές μελέτες από διάφορους φορείς που επιρρίπτουν διάφορες ευθύνες. Η πιο έγκυρη -που δεν μπορούσα να την παραθέσω- ερεύνησε το μορφωτικό επίπεδο του οδηγού σε συνδιασμό με τον τρόπο οδήγησης. Κατά τα άλλα υπάρχει ο όρος υπερβολική ταχύτητα που δίνεται στα περισσότερα ατυχήματα από την Τροχαία, αλλά δεν αποδίδει την πραγματικοτητα.
Φοίνιξ, όντως το μόνο που δεν ευθύνεται είναι οι βελτιώσεις. Αυτές είναι τόσο λίγες που σαφώς δεν ευθύνονται για τόσες απώλειες ζωών. Άσε που η λεγόμενη επιθετική οδήγησε βρίσκεται στην τελευταία θέση αιτίων.
Τα κύριο αίτιο είναι οτι οι Έλληνες δεν έχουν μάθει να οδηγούν. Να πω οτι δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία ? Να πω οτι δεν έχουν μάθει να τηρούν τους κανόνες ή γενικά έχουν μια έχθρα προς αυτούς ?
Αυτό βέβαια γίνεται διότι η παιδεία αυτή δεν τους παρέχεται απο κανένα. Πόσα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχουν στην Ελλάδα ? Σίγουρα δεν είναι αρκετά ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες την απαραίτητη παιδεία πριν βρεθούν πίσω απο το τιμόνι. Κάποια περιοδικά κάνουν μια προσπάθεια για να αυξηθούν τα κέντρα αυτά , ακόμα γίνονται εθελοντές δάσκαλοι , αλλά δεν υπάρχει υποστήριξη απο το κράτος. Προφανώς αυτό γίνεται διότι το κράτος δεν το ενδιαφέρει η ασφάλεια του πολίτη , αλλά τα πρόστιμα που θα πληρώσει (που πλέον διπλασιάστηκαν - για να αποτρέψουν και καλά τον πιθανό παραβάτη , όπως επίσης μαζί με το καινούριο αυτό σχέδιο πιθανόν να ψηφιστεί σχετικός νόμος που δίνει πριμ σε αστυνομικούς που κόβουν κάποιο αριθμό κλήσεων και ταυτόχρονα μετατρέπει τις περισσότερες παραβάσεις απο ποινικές σε διοικητικές , με λίγα λόγια αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο , ο κάθε οδηγός θα είναι το έρμαιο του κάθε αστυνομικού που θέλει να κόβει κλήσεις προς όφελος του)
Τέτοια βλέπουν οι Έλληνες οδηγοί και απελπίζονται , για αυτό υπάρχει αυτό το κλίμα σήμερα.
Αυτό ήταν το κύριο αίτιο για τα περισσότερα δυστυχήματα. Βέβαια εγώ πιστεύω οτι το Υπουργείο Μεταφορών θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Ανεβάζοντας τον πήχη τον εξετάσεων θα σιγουρευόταν οτι στον δρόμο υπάρχουν οι καλύτεροι οδηγοί. Να είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις. Να κατασκευαστούν ειδικές πίστες όπου οι οδηγοί θα ελέγχονται σε extreme καταστάσεις , για να ελεγχθέι κατα πόσο διατηρούν την ψυχραιμία τους , αλλά και το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Το ξέρω οτι απο αυτές τις δοκιμασίες λίγοι θα περάσουν. Αυτό όμως είναι και το σκεφτικό. Παράλληλα θα λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα , καθώς δεν θα έχει ο καθένας αυτοκίνητο. Καιρός είναι να αρχίσουν να εκτιμούν τα Μ.Μ.Μ. όσοι οδηγοί δεν νοιώθουν άνετα πίσω απο το τιμόνι - γιατί κατα πασα πιθανότητα αυτοί θα είναι που θα προκαλέσουν το ατύχημα.
Τώρα όσο αναφορά τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων , και το πόσο επιθετικά οδηγούν οι νέοι ή οτι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν (που απο τελευταίες έρευνες αποδυκνείεται το αντίθετο) , θα έλεγα οτι αυτές είναι απόψεις ανθρώπων που είτε δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ή απλά γενικέυουν επειδή είδαν ένα συγκεκριμένο περιστατικό.
Σε αυτό το σημείο να πω , οτι απο μικρός είχα τρέλα για την αυτοκίνηση , και ήμουν συνδρομητής στο Auto Motor Und Sport και αργότερα στο Evo απο την ηλικία των οχτώ χρόνων (ίσα που διάβαζα τότε δηλαδή) ! Αν και δεν είμαι ακόμα οδηγός (λόγω ηλικίας) , έχω δει και έχω ακούσει πολλά απο το παράθυρο του συνοδηγού. Οι περισσότεροι που έχουν βελτιωμένα (ή πείτε τα "φτιαγμένα" ή "τούμπανα") αυτοκίνητα είναι και οι καλύτεροι οδηγοί , ακριβώς επειδή έψαχναν για την παιδεία που όφειλε να τους δώσει το κράτος , αλλά έμαθαν μόνοι τους. Οι νέοι οδηγοί αν και χαρακτηρίζονται μερικές φορές "βαρυπόδαροι" τρέχουν μόνο σε δρόμους που τους παίρνει , και γενικά οδηγούν πολύ πιο προσεκτικά απο τον κάθε 50ρη με την CLK του που πιστεύει οτι οι ταμπέλες είναι φτιαγμένες για όσους "δεν ξέρουν τους δρόμους" (συγγνώμη και για τον χαρακτηρισμό). Οι γυναίκες οδηγοί απο την άλλη , έχοντας φάει τέτοιο βρύσιμο αδίκως απο άντρες "Σουμάχερ" οδηγούς , έφτασαν στο σημείο να οδηγούν καλύτερα , απο τον φόβο και μόνο μην βγεί αληθινή η προκατάληψη οτι οι γυναίκες είναι χειρότεροι οδηγοί.
Για να κλείσω γιατί φαντάζομαι οτι γίνομαι κουραστικός , να πω μια φιλοσογική σκέψη μου. "Τόσο το αυτοκίνητο , όσο και ο οδηγός έχουν ένα όριο. Αν ξεπεραστεί οποιοδήποτε απο τα δύο όρια , έχουμε ατύχημα".
Τα κύριο αίτιο είναι οτι οι Έλληνες δεν έχουν μάθει να οδηγούν. Να πω οτι δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία ? Να πω οτι δεν έχουν μάθει να τηρούν τους κανόνες ή γενικά έχουν μια έχθρα προς αυτούς ?
Αυτό βέβαια γίνεται διότι η παιδεία αυτή δεν τους παρέχεται απο κανένα. Πόσα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχουν στην Ελλάδα ? Σίγουρα δεν είναι αρκετά ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες την απαραίτητη παιδεία πριν βρεθούν πίσω απο το τιμόνι. Κάποια περιοδικά κάνουν μια προσπάθεια για να αυξηθούν τα κέντρα αυτά , ακόμα γίνονται εθελοντές δάσκαλοι , αλλά δεν υπάρχει υποστήριξη απο το κράτος. Προφανώς αυτό γίνεται διότι το κράτος δεν το ενδιαφέρει η ασφάλεια του πολίτη , αλλά τα πρόστιμα που θα πληρώσει (που πλέον διπλασιάστηκαν - για να αποτρέψουν και καλά τον πιθανό παραβάτη , όπως επίσης μαζί με το καινούριο αυτό σχέδιο πιθανόν να ψηφιστεί σχετικός νόμος που δίνει πριμ σε αστυνομικούς που κόβουν κάποιο αριθμό κλήσεων και ταυτόχρονα μετατρέπει τις περισσότερες παραβάσεις απο ποινικές σε διοικητικές , με λίγα λόγια αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο , ο κάθε οδηγός θα είναι το έρμαιο του κάθε αστυνομικού που θέλει να κόβει κλήσεις προς όφελος του)
Τέτοια βλέπουν οι Έλληνες οδηγοί και απελπίζονται , για αυτό υπάρχει αυτό το κλίμα σήμερα.
Αυτό ήταν το κύριο αίτιο για τα περισσότερα δυστυχήματα. Βέβαια εγώ πιστεύω οτι το Υπουργείο Μεταφορών θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Ανεβάζοντας τον πήχη τον εξετάσεων θα σιγουρευόταν οτι στον δρόμο υπάρχουν οι καλύτεροι οδηγοί. Να είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις. Να κατασκευαστούν ειδικές πίστες όπου οι οδηγοί θα ελέγχονται σε extreme καταστάσεις , για να ελεγχθέι κατα πόσο διατηρούν την ψυχραιμία τους , αλλά και το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Το ξέρω οτι απο αυτές τις δοκιμασίες λίγοι θα περάσουν. Αυτό όμως είναι και το σκεφτικό. Παράλληλα θα λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα , καθώς δεν θα έχει ο καθένας αυτοκίνητο. Καιρός είναι να αρχίσουν να εκτιμούν τα Μ.Μ.Μ. όσοι οδηγοί δεν νοιώθουν άνετα πίσω απο το τιμόνι - γιατί κατα πασα πιθανότητα αυτοί θα είναι που θα προκαλέσουν το ατύχημα.
Τώρα όσο αναφορά τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων , και το πόσο επιθετικά οδηγούν οι νέοι ή οτι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν (που απο τελευταίες έρευνες αποδυκνείεται το αντίθετο) , θα έλεγα οτι αυτές είναι απόψεις ανθρώπων που είτε δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ή απλά γενικέυουν επειδή είδαν ένα συγκεκριμένο περιστατικό.
Σε αυτό το σημείο να πω , οτι απο μικρός είχα τρέλα για την αυτοκίνηση , και ήμουν συνδρομητής στο Auto Motor Und Sport και αργότερα στο Evo απο την ηλικία των οχτώ χρόνων (ίσα που διάβαζα τότε δηλαδή) ! Αν και δεν είμαι ακόμα οδηγός (λόγω ηλικίας) , έχω δει και έχω ακούσει πολλά απο το παράθυρο του συνοδηγού. Οι περισσότεροι που έχουν βελτιωμένα (ή πείτε τα "φτιαγμένα" ή "τούμπανα") αυτοκίνητα είναι και οι καλύτεροι οδηγοί , ακριβώς επειδή έψαχναν για την παιδεία που όφειλε να τους δώσει το κράτος , αλλά έμαθαν μόνοι τους. Οι νέοι οδηγοί αν και χαρακτηρίζονται μερικές φορές "βαρυπόδαροι" τρέχουν μόνο σε δρόμους που τους παίρνει , και γενικά οδηγούν πολύ πιο προσεκτικά απο τον κάθε 50ρη με την CLK του που πιστεύει οτι οι ταμπέλες είναι φτιαγμένες για όσους "δεν ξέρουν τους δρόμους" (συγγνώμη και για τον χαρακτηρισμό). Οι γυναίκες οδηγοί απο την άλλη , έχοντας φάει τέτοιο βρύσιμο αδίκως απο άντρες "Σουμάχερ" οδηγούς , έφτασαν στο σημείο να οδηγούν καλύτερα , απο τον φόβο και μόνο μην βγεί αληθινή η προκατάληψη οτι οι γυναίκες είναι χειρότεροι οδηγοί.
Για να κλείσω γιατί φαντάζομαι οτι γίνομαι κουραστικός , να πω μια φιλοσογική σκέψη μου. "Τόσο το αυτοκίνητο , όσο και ο οδηγός έχουν ένα όριο. Αν ξεπεραστεί οποιοδήποτε απο τα δύο όρια , έχουμε ατύχημα".
Τα κύριο αίτιο είναι οτι οι Έλληνες δεν έχουν μάθει να οδηγούν. Να πω οτι δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία ? Να πω οτι δεν έχουν μάθει να τηρούν τους κανόνες ή γενικά έχουν μια έχθρα προς αυτούς ?
Αυτό βέβαια γίνεται διότι η παιδεία αυτή δεν τους παρέχεται απο κανένα. Πόσα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχουν στην Ελλάδα ? Σίγουρα δεν είναι αρκετά ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες την απαραίτητη παιδεία πριν βρεθούν πίσω απο το τιμόνι. Κάποια περιοδικά κάνουν μια προσπάθεια για να αυξηθούν τα κέντρα αυτά , ακόμα γίνονται εθελοντές δάσκαλοι , αλλά δεν υπάρχει υποστήριξη απο το κράτος. Προφανώς αυτό γίνεται διότι το κράτος δεν το ενδιαφέρει η ασφάλεια του πολίτη , αλλά τα πρόστιμα που θα πληρώσει (που πλέον διπλασιάστηκαν - για να αποτρέψουν και καλά τον πιθανό παραβάτη , όπως επίσης μαζί με το καινούριο αυτό σχέδιο πιθανόν να ψηφιστεί σχετικός νόμος που δίνει πριμ σε αστυνομικούς που κόβουν κάποιο αριθμό κλήσεων και ταυτόχρονα μετατρέπει τις περισσότερες παραβάσεις απο ποινικές σε διοικητικές , με λίγα λόγια αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο , ο κάθε οδηγός θα είναι το έρμαιο του κάθε αστυνομικού που θέλει να κόβει κλήσεις προς όφελος του)
Τέτοια βλέπουν οι Έλληνες οδηγοί και απελπίζονται , για αυτό υπάρχει αυτό το κλίμα σήμερα.
Αυτό ήταν το κύριο αίτιο για τα περισσότερα δυστυχήματα. Βέβαια εγώ πιστεύω οτι το Υπουργείο Μεταφορών θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Ανεβάζοντας τον πήχη τον εξετάσεων θα σιγουρευόταν οτι στον δρόμο υπάρχουν οι καλύτεροι οδηγοί. Να είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις. Να κατασκευαστούν ειδικές πίστες όπου οι οδηγοί θα ελέγχονται σε extreme καταστάσεις , για να ελεγχθέι κατα πόσο διατηρούν την ψυχραιμία τους , αλλά και το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Το ξέρω οτι απο αυτές τις δοκιμασίες λίγοι θα περάσουν. Αυτό όμως είναι και το σκεφτικό. Παράλληλα θα λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα , καθώς δεν θα έχει ο καθένας αυτοκίνητο. Καιρός είναι να αρχίσουν να εκτιμούν τα Μ.Μ.Μ. όσοι οδηγοί δεν νοιώθουν άνετα πίσω απο το τιμόνι - γιατί κατα πασα πιθανότητα αυτοί θα είναι που θα προκαλέσουν το ατύχημα.
Τώρα όσο αναφορά τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων , και το πόσο επιθετικά οδηγούν οι νέοι ή οτι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν (που απο τελευταίες έρευνες αποδυκνείεται το αντίθετο) , θα έλεγα οτι αυτές είναι απόψεις ανθρώπων που είτε δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ή απλά γενικέυουν επειδή είδαν ένα συγκεκριμένο περιστατικό.
Σε αυτό το σημείο να πω , οτι απο μικρός είχα τρέλα για την αυτοκίνηση , και ήμουν συνδρομητής στο Auto Motor Und Sport και αργότερα στο Evo απο την ηλικία των οχτώ χρόνων (ίσα που διάβαζα τότε δηλαδή) ! Αν και δεν είμαι ακόμα οδηγός (λόγω ηλικίας) , έχω δει και έχω ακούσει πολλά απο το παράθυρο του συνοδηγού. Οι περισσότεροι που έχουν βελτιωμένα (ή πείτε τα "φτιαγμένα" ή "τούμπανα") αυτοκίνητα είναι και οι καλύτεροι οδηγοί , ακριβώς επειδή έψαχναν για την παιδεία που όφειλε να τους δώσει το κράτος , αλλά έμαθαν μόνοι τους. Οι νέοι οδηγοί αν και χαρακτηρίζονται μερικές φορές "βαρυπόδαροι" τρέχουν μόνο σε δρόμους που τους παίρνει , και γενικά οδηγούν πολύ πιο προσεκτικά απο τον κάθε 50ρη με την CLK του που πιστεύει οτι οι ταμπέλες είναι φτιαγμένες για όσους "δεν ξέρουν τους δρόμους" (συγγνώμη και για τον χαρακτηρισμό). Οι γυναίκες οδηγοί απο την άλλη , έχοντας φάει τέτοιο βρύσιμο αδίκως απο άντρες "Σουμάχερ" οδηγούς , έφτασαν στο σημείο να οδηγούν καλύτερα , απο τον φόβο και μόνο μην βγεί αληθινή η προκατάληψη οτι οι γυναίκες είναι χειρότεροι οδηγοί.
Για να κλείσω γιατί φαντάζομαι οτι γίνομαι κουραστικός , να πω μια φιλοσογική σκέψη μου. "Τόσο το αυτοκίνητο , όσο και ο οδηγός έχουν ένα όριο. Αν ξεπεραστεί οποιοδήποτε απο τα δύο όρια , έχουμε ατύχημα".
Τα κύριο αίτιο είναι οτι οι Έλληνες δεν έχουν μάθει να οδηγούν. Να πω οτι δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία ? Να πω οτι δεν έχουν μάθει να τηρούν τους κανόνες ή γενικά έχουν μια έχθρα προς αυτούς ?
Αυτό βέβαια γίνεται διότι η παιδεία αυτή δεν τους παρέχεται απο κανένα. Πόσα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχουν στην Ελλάδα ? Σίγουρα δεν είναι αρκετά ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες την απαραίτητη παιδεία πριν βρεθούν πίσω απο το τιμόνι. Κάποια περιοδικά κάνουν μια προσπάθεια για να αυξηθούν τα κέντρα αυτά , ακόμα γίνονται εθελοντές δάσκαλοι , αλλά δεν υπάρχει υποστήριξη απο το κράτος. Προφανώς αυτό γίνεται διότι το κράτος δεν το ενδιαφέρει η ασφάλεια του πολίτη , αλλά τα πρόστιμα που θα πληρώσει (που πλέον διπλασιάστηκαν - για να αποτρέψουν και καλά τον πιθανό παραβάτη , όπως επίσης μαζί με το καινούριο αυτό σχέδιο πιθανόν να ψηφιστεί σχετικός νόμος που δίνει πριμ σε αστυνομικούς που κόβουν κάποιο αριθμό κλήσεων και ταυτόχρονα μετατρέπει τις περισσότερες παραβάσεις απο ποινικές σε διοικητικές , με λίγα λόγια αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο , ο κάθε οδηγός θα είναι το έρμαιο του κάθε αστυνομικού που θέλει να κόβει κλήσεις προς όφελος του)
Τέτοια βλέπουν οι Έλληνες οδηγοί και απελπίζονται , για αυτό υπάρχει αυτό το κλίμα σήμερα.
Αυτό ήταν το κύριο αίτιο για τα περισσότερα δυστυχήματα. Βέβαια εγώ πιστεύω οτι το Υπουργείο Μεταφορών θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Ανεβάζοντας τον πήχη τον εξετάσεων θα σιγουρευόταν οτι στον δρόμο υπάρχουν οι καλύτεροι οδηγοί. Να είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις. Να κατασκευαστούν ειδικές πίστες όπου οι οδηγοί θα ελέγχονται σε extreme καταστάσεις , για να ελεγχθέι κατα πόσο διατηρούν την ψυχραιμία τους , αλλά και το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Το ξέρω οτι απο αυτές τις δοκιμασίες λίγοι θα περάσουν. Αυτό όμως είναι και το σκεφτικό. Παράλληλα θα λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα , καθώς δεν θα έχει ο καθένας αυτοκίνητο. Καιρός είναι να αρχίσουν να εκτιμούν τα Μ.Μ.Μ. όσοι οδηγοί δεν νοιώθουν άνετα πίσω απο το τιμόνι - γιατί κατα πασα πιθανότητα αυτοί θα είναι που θα προκαλέσουν το ατύχημα.
Τώρα όσο αναφορά τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων , και το πόσο επιθετικά οδηγούν οι νέοι ή οτι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν (που απο τελευταίες έρευνες αποδυκνείεται το αντίθετο) , θα έλεγα οτι αυτές είναι απόψεις ανθρώπων που είτε δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ή απλά γενικέυουν επειδή είδαν ένα συγκεκριμένο περιστατικό.
Τα κύριο αίτιο είναι οτι οι Έλληνες δεν έχουν μάθει να οδηγούν. Να πω οτι δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία ? Να πω οτι δεν έχουν μάθει να τηρούν τους κανόνες ή γενικά έχουν μια έχθρα προς αυτούς ?
Αυτό βέβαια γίνεται διότι η παιδεία αυτή δεν τους παρέχεται απο κανένα. Πόσα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχουν στην Ελλάδα ? Σίγουρα δεν είναι αρκετά ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες την απαραίτητη παιδεία πριν βρεθούν πίσω απο το τιμόνι. Κάποια περιοδικά κάνουν μια προσπάθεια για να αυξηθούν τα κέντρα αυτά , ακόμα γίνονται εθελοντές δάσκαλοι , αλλά δεν υπάρχει υποστήριξη απο το κράτος. Προφανώς αυτό γίνεται διότι το κράτος δεν το ενδιαφέρει η ασφάλεια του πολίτη , αλλά τα πρόστιμα που θα πληρώσει (που πλέον διπλασιάστηκαν - για να αποτρέψουν και καλά τον πιθανό παραβάτη , όπως επίσης μαζί με το καινούριο αυτό σχέδιο πιθανόν να ψηφιστεί σχετικός νόμος που δίνει πριμ σε αστυνομικούς που κόβουν κάποιο αριθμό κλήσεων και ταυτόχρονα μετατρέπει τις περισσότερες παραβάσεις απο ποινικές σε διοικητικές , με λίγα λόγια αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο , ο κάθε οδηγός θα είναι το έρμαιο του κάθε αστυνομικού που θέλει να κόβει κλήσεις προς όφελος του)
Τέτοια βλέπουν οι Έλληνες οδηγοί και απελπίζονται , για αυτό υπάρχει αυτό το κλίμα σήμερα.
Αυτό ήταν το κύριο αίτιο για τα περισσότερα δυστυχήματα. Βέβαια εγώ πιστεύω οτι το Υπουργείο Μεταφορών θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Ανεβάζοντας τον πήχη τον εξετάσεων θα σιγουρευόταν οτι στον δρόμο υπάρχουν οι καλύτεροι οδηγοί. Να είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις. Να κατασκευαστούν ειδικές πίστες όπου οι οδηγοί θα ελέγχονται σε extreme καταστάσεις , για να ελεγχθέι κατα πόσο διατηρούν την ψυχραιμία τους , αλλά και το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Το ξέρω οτι απο αυτές τις δοκιμασίες λίγοι θα περάσουν. Αυτό όμως είναι και το σκεφτικό. Παράλληλα θα λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα , καθώς δεν θα έχει ο καθένας αυτοκίνητο. Καιρός είναι να αρχίσουν να εκτιμούν τα Μ.Μ.Μ. όσοι οδηγοί δεν νοιώθουν άνετα πίσω απο το τιμόνι - γιατί κατα πασα πιθανότητα αυτοί θα είναι που θα προκαλέσουν το ατύχημα.
Τα κύριο αίτιο είναι οτι οι Έλληνες δεν έχουν μάθει να οδηγούν. Να πω οτι δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία ? Να πω οτι δεν έχουν μάθει να τηρούν τους κανόνες ή γενικά έχουν μια έχθρα προς αυτούς ?
Αυτό βέβαια γίνεται διότι η παιδεία αυτή δεν τους παρέχεται απο κανένα. Πόσα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχουν στην Ελλάδα ? Σίγουρα δεν είναι αρκετά ώστε να έχουν όλοι οι Έλληνες την απαραίτητη παιδεία πριν βρεθούν πίσω απο το τιμόνι. Κάποια περιοδικά κάνουν μια προσπάθεια για να αυξηθούν τα κέντρα αυτά , ακόμα γίνονται εθελοντές δάσκαλοι , αλλά δεν υπάρχει υποστήριξη απο το κράτος. Προφανώς αυτό γίνεται διότι το κράτος δεν το ενδιαφέρει η ασφάλεια του πολίτη , αλλά τα πρόστιμα που θα πληρώσει (που πλέον διπλασιάστηκαν - για να αποτρέψουν και καλά τον πιθανό παραβάτη , όπως επίσης μαζί με το καινούριο αυτό σχέδιο πιθανόν να ψηφιστεί σχετικός νόμος που δίνει πριμ σε αστυνομικούς που κόβουν κάποιο αριθμό κλήσεων και ταυτόχρονα μετατρέπει τις περισσότερες παραβάσεις απο ποινικές σε διοικητικές , με λίγα λόγια αν εφαρμοστεί αυτό το νομοσχέδιο , ο κάθε οδηγός θα είναι το έρμαιο του κάθε αστυνομικού που θέλει να κόβει κλήσεις προς όφελος του)
Τέτοια βλέπουν οι Έλληνες οδηγοί και απελπίζονται , για αυτό υπάρχει αυτό το κλίμα σήμερα.
Αυτό ήταν το κύριο αίτιο για τα περισσότερα δυστυχήματα. Βέβαια εγώ πιστεύω οτι το Υπουργείο Μεταφορών θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Ανεβάζοντας τον πήχη τον εξετάσεων θα σιγουρευόταν οτι στον δρόμο υπάρχουν οι καλύτεροι οδηγοί. Να είναι πιο δύσκολες οι εξετάσεις. Να κατασκευαστούν ειδικές πίστες όπου οι οδηγοί θα ελέγχονται σε extreme καταστάσεις , για να ελεγχθέι κατα πόσο διατηρούν την ψυχραιμία τους , αλλά και το αυτοκίνητο μέσα στην πίστα. Το ξέρω οτι απο αυτές τις δοκιμασίες λίγοι θα περάσουν. Αυτό όμως είναι και το σκεφτικό. Παράλληλα θα λυθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα , καθώς δεν θα έχει ο καθένας αυτοκίνητο. Καιρός είναι να αρχίσουν να εκτιμούν τα Μ.Μ.Μ. όσοι οδηγοί δεν νοιώθουν άνετα πίσω απο το τιμόνι - γιατί κατα πασα πιθανότητα αυτοί θα είναι που θα προκαλέσουν το ατύχημα.
Τώρα όσο αναφορά τις βελτιώσεις των αυτοκινήτων , και το πόσο επιθετικά οδηγούν οι νέοι ή οτι οι γυναίκες δεν ξέρουν να οδηγούν (που απο τελευταίες έρευνες αποδυκνείεται το αντίθετο) , θα έλεγα οτι αυτές είναι απόψεις ανθρώπων που είτε δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ή απλά γενικέυουν επειδή είδαν ένα συγκεκριμένο περιστατικό.
Σε αυτό το σημείο να πω , οτι απο μικρός είχα τρέλα για την αυτοκίνηση , και ήμουν συνδρομητής στο Auto Motor Und Sport και αργότερα στο Evo απο την ηλικία των οχτώ χρόνων (ίσα που διάβαζα τότε δηλαδή) ! Αν και δεν είμαι ακόμα οδηγός (λόγω ηλικίας) , έχω δει και έχω ακούσει πολλά απο το παράθυρο του συνοδηγού. Οι περισσότεροι που έχουν βελτιωμένα (ή πείτε τα "φτιαγμένα" ή "τούμπανα") αυτοκίνητα είναι και οι καλύτεροι οδηγοί , ακριβώς επειδή έψαχναν για την παιδεία που όφειλε να τους δώσει το κράτος , αλλά έμαθαν μόνοι τους. Οι νέοι οδηγοί αν και χαρακτηρίζονται μερικές φορές "βαρυπόδαροι" τρέχουν μόνο σε δρόμους που τους παίρνει , και γενικά οδηγούν πολύ πιο προσεκτικά απο τον κάθε 50ρη με την CLK του που πιστεύει οτι οι ταμπέλες είναι φτιαγμένες για όσους "δεν ξέρουν τους δρόμους" (συγγνώμη και για τον χαρακτηρισμό). Οι γυναίκες οδηγοί απο την άλλη , έχοντας φάει τέτοιο βρύσιμο αδίκως απο άντρες "Σουμάχερ" οδηγούς , έφτασαν στο σημείο να οδηγούν καλύτερα , απο τον φόβο και μόνο μην βγεί αληθινή η προκατάληψη οτι οι γυναίκες είναι χειρότεροι οδηγοί.
Για να κλείσω γιατί φαντάζομαι οτι γίνομαι κουραστικός , να πω μια φιλοσογική σκέψη μου. "Τόσο το αυτοκίνητο , όσο και ο οδηγός έχουν ένα όριο. Αν ξεπεραστεί οποιοδήποτε απο τα δύο όρια , έχουμε ατύχημα".
sorry για το triple post (μαζί με αυτό) - αλλά είχα πρόβλημα σύνδεσης και μέχρι να καταλάβω οτι πήρε το comment το ξαναπάτησα :S
Mandalore
Αν κι εχεις μικρη ηλικια σε βλεπω πολυ ωριμο στο θεμα της οδηγησης και μπραβο σε σενα και σ' οσους βοηθησαν να γινεις!
Μεσες ακρες συμφωνω σε αρκετα απ' αυτα που ειπες.
Γνωμη μου ειναι πως δεν ειναι δυνατον να ριχνομαστε στην ασφαλτο με τον τιτλο του οδηγου με εμπειρια μολις 30 ωρων οδηγησης κι ενα βιβλιαρακι για τον ΚΟΚ.(αυτα ειναι τα υποχρεωτικα για να δωσεις εξετασεις)
Μιας μερας σχεδον οδηγος (30 ωρων ειπαμε) θα αποτρεψει ή θα προκαλεσει ατυχημα στον δρομο;;
Θα ηταν παραλογο να υπαρχουν υποχρεωτικης εκπαιδευσης μαθηματα σε δημοτικα-γυμνασια-και λυκεια;;
Τοσο ασχημο θα ηταν στα δημοτικα να διδασκονταν τα παιδια κατι σχετικο με συμπεριφορα πεζου, στα γυμνασια και λυκεια δε θεωρικης εστω βασης μαθηματα οδηγικης συμπεριφορας και ΚΟΚ;;
Οσο για τις γυναικες οδηγους πιστευω οτι η πλειονοτητα οδηγει πιο συνετα απ' τους ανδρες.:-)
Mandalore μου, τι να πω. Ο φιλόλογός σου πρέπει να βάλει 20 στον έλεγχο (μόνο για το περιεχόμενό σου). Συμφωνώ σε όσα λες και δεν υπάρχει τίποτε να διορθώσω ή να διαφωνήσω. Ήδη είπα ότι στατιστικά η "επιθετική" οδήγηση δεν ευθύνεται για τα ατυχήματα (έχει πολύ μικρό ποσοστό), αλλά και οι "επιθετικοί" οδηγποί είναι λίγοι αναλογικά. Φοβάμαι ότι οι εξετάσεις και να δυσκολέψουν, ισχυούντος του λαδώματος οι οδηγοί δεν θα πάψουν να είναι κακοι, ακριβνώς επειδή σκέφτονται μόνο τον εαυτό τους.
αερικό μου, παραφέρεσαι. Κανένα φύλο δεν οδηγά πιο προσεκτικά από το άλλο, επειδή δεν γενετιή ικανότητα η οδήγηση, αλλά επίκτητη και αναπτυσσόμενη εκπαιδευτικά.
...εγω τωρα γιατι νομιζω οτι αλλο το "οδηγουμε συνετα" που ανεφερα κι αλλο το "οδηγουμε προσεκτικα" που ανεφερες;;...:-)
Έχει καμία διαφορά στην πράξη; ΣΥνετή οδήγηση με επικίνδυνες προσπεράσεις γίνεται; Εκτός αν κάνεις λόγο για ζώνες, κράνη και παιδικά καθίσματα. Τα φανάρια κλπ είναι και θέμα προσοχής και σύνεσης.
Αλλά δε διέφερε αυτό που ανέφερα.
Οσα γράφεις είναι σωστά, όλοι συμφωνούμε αλλά δεν τα εφαρμόζουμε. Κάθε μέρα είμαι στο τιμόνι τουλάχιστον 3 ώρες. Το τι βλέπω δεν λέγεται. Οταν χτυπήσει το κινητό ΟΛΟΙ οι οδηγοί θα απαντήσουν..αυτό θα έχει αντίκτυπο στο οδήγημά τους, σαν μεθυσμένο θα κινείτε το όχημα.
Μερικές φορές φταίνε τα οδοστρώματα, είναι λίγες οι φορές αυτές. Για τις υπόλοιπες φταίνε οι οδηγοί. Με τα προσπεράσματα απο τα δεξιά, τις σφήνες και την ταχύτητα. Για να μην πώ για τους λαμάκες μοτοσυκλετιστές που κρατάνε το κράνος στο χέρι σαν τσαντούλα.
Η τροχαία στην Ελλάδα είναι πολύ χαλαρή. Με το παραμικρό έπρεπε να παίρνουν την άδεια οδήγησης και αυτόφωρο.
ΜΑρίνα, δεν μπορώ να ριξω ευθύνη στην αστυνομία που είναι χαλαρή. Ο υροχονόμος δεν μπορεί να κυκλοφορεί με ένα μπλοκάκι στο χέρι, όσο κι αν ορισμένοι τους θέλουν σαν μέσο καταστολής της λαϊκής διαμαρτυρίας. Το θέμα είναι ότι πάντα οι άλλοι φταίνε, μερικές φορές φταίνε οι δρόμοι, αλλά ποτέ εμείς.
έχω στα χέρια μου μελέτη που λέει πως οι παρασύρσεις έχουν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Κινδυνεύουν κι οι πεζοί πλέον διπλάσια :(
Τρελέ, πρώτη φορά το ακούω, αν και δε μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.
Δημοσίευση σχολίου