Πλησιάζει η γιορτή της 25ης Μαρτίου και όλοι άρχισαν να θυμούνται το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ δημοτικού. Ξεχνούν βέβαια την ιστορία, μένουν κολλημένοι σε διδαχές του παρελθόντος και χάνουν την επαφή με την Ιστορία. Αυτόκλητοι ιστοριογράφοι και φανατισμένοι κάθε λογής καλούνται να διαφωνήσουν με ένα βιβλίο παιδαγωγικό. Ονομάζουν εαυτούς προστάτες και υπερασπιστές του έθνους και χάνουν το νόημα της ζωής μπροστά στον αυτοσκοπό τους -να φανατίσουν τα παιδιά για ένα ακόμα πιο ζοφερό μέλλον, εννοώ. Δε φτάνει που τα παιδιά θα μεγαλώσουν σε ένα εχθρικό φυσικό περιβάλλον, σε ένα κράτος χωρίς ιατρική προστασία, χωρίς κοινωνική πρόνοια, χωρίς δωρεάν παιδεία, χωρίς εργασία, θα πρέπει να έχουν και το φανατισμό για όλους τους γείτονες.
Δεν μπορώ πια να αντέξω αυτή την ασυδοσία δημοσιογράφων και αυτόκλητων ασχέτων περί ιστορίας και μεθοδολογίας. Ένα βιβλίο που βαθμολογήθηκε ως το καλύτερο ανάμεσα σε δεκάδες άλλα για τις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, ένα βιβλίο με άψογη παιδαγωγική κατεύθυνση που ασκεί την κριτική ικανότητα των παιδιών, ένα βιβλίο που τους στρέφει στην αναζήτηση καθιστώντας το δάσκαλο επιτέλους συντονιστή και όχι παπαγαλάκι, συκοφαντείται. Ρε παιδιά, μιλάμε για ΣΤ΄δημοτικού. Κάθε μέρα έχουν να κουβαλούν ένα σάκο 10-15 κιλών και τα ίδια είναι μόλις 30-35 κιλά. Πρέπει να τα φορτώσουμε κι άλλα;
Οι δημοσιογράφοι δεν έχουν σκάνδαλα και/ή τα εφευρίσκουν ή ασχολούνται με το βιβλίο της ιστορίας. Ας ασχοληθούν οι διάφοροι Παπαθεμελήδες, Ζουράριδες και άλλοι όχι με αυτό που διαβάζουν εκείνοι, αλλά με όσα θα διαβάσουν και θα κληθούν να μάθουν τα παιδιά μας. Ας δουν κάποτε την Παιδαγωγική και ας αφήσουν την πατριδοκαπηλία. Και καλά ο πολιτικός, ο εκδότης τι λόγο έχει;
Και τέλος πάντως τι είναι η πατρίδα; Είναι το έθνος; Όχι, οι αρχαίοι εξάλλου που δεν είχαν έθνος, είχαν πατρίδα. Πατρίδα είναι το σπίτι μου, η περιουσία μου, οι τάφοι των συγγενών μου -αν και προσωπικά αδιαφορώ πλήρως για εκείνους. Αυτά όμως επειδή δεν μπορώ να τα υπερασπίσω μόνος, αν χρειαστεί, συνεργάζομαι με άλλους που αδυνατούν να υπερασπίσουν μόνοι τα δικά τους. Άρα πατρίδα είναι κάποια περιουσιακά και συναισθηματικά στοιχεία του καθενός μας και των ντόπιων συμμάχων του. Δε νοιάζομαι ούτε για μία πατρίδα που τρώει τα παιδιά της, ούτε για εκείνοι που ξεπουλιέται σε Αμερικανούς και άλλους ούτε όμως και την πατρίδα που προστατεύουν αυτόκλητοι μαχητές.
Θα ανατείλει επιτέλους η ελευθερία της σκέψης σε αυτό τον τόπο; Κουράστηκα να εξαργυρώνω τη δόση της ελευθερίας μου μέσα στα χρέη του φανατισμού και της ανικανότητας άλλων που τάχα σκέφτονται για μένα γιατί τάχα εγώ δεν μπορώ.
Δεν μπορώ πια να αντέξω αυτή την ασυδοσία δημοσιογράφων και αυτόκλητων ασχέτων περί ιστορίας και μεθοδολογίας. Ένα βιβλίο που βαθμολογήθηκε ως το καλύτερο ανάμεσα σε δεκάδες άλλα για τις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, ένα βιβλίο με άψογη παιδαγωγική κατεύθυνση που ασκεί την κριτική ικανότητα των παιδιών, ένα βιβλίο που τους στρέφει στην αναζήτηση καθιστώντας το δάσκαλο επιτέλους συντονιστή και όχι παπαγαλάκι, συκοφαντείται. Ρε παιδιά, μιλάμε για ΣΤ΄δημοτικού. Κάθε μέρα έχουν να κουβαλούν ένα σάκο 10-15 κιλών και τα ίδια είναι μόλις 30-35 κιλά. Πρέπει να τα φορτώσουμε κι άλλα;
Οι δημοσιογράφοι δεν έχουν σκάνδαλα και/ή τα εφευρίσκουν ή ασχολούνται με το βιβλίο της ιστορίας. Ας ασχοληθούν οι διάφοροι Παπαθεμελήδες, Ζουράριδες και άλλοι όχι με αυτό που διαβάζουν εκείνοι, αλλά με όσα θα διαβάσουν και θα κληθούν να μάθουν τα παιδιά μας. Ας δουν κάποτε την Παιδαγωγική και ας αφήσουν την πατριδοκαπηλία. Και καλά ο πολιτικός, ο εκδότης τι λόγο έχει;
Και τέλος πάντως τι είναι η πατρίδα; Είναι το έθνος; Όχι, οι αρχαίοι εξάλλου που δεν είχαν έθνος, είχαν πατρίδα. Πατρίδα είναι το σπίτι μου, η περιουσία μου, οι τάφοι των συγγενών μου -αν και προσωπικά αδιαφορώ πλήρως για εκείνους. Αυτά όμως επειδή δεν μπορώ να τα υπερασπίσω μόνος, αν χρειαστεί, συνεργάζομαι με άλλους που αδυνατούν να υπερασπίσουν μόνοι τα δικά τους. Άρα πατρίδα είναι κάποια περιουσιακά και συναισθηματικά στοιχεία του καθενός μας και των ντόπιων συμμάχων του. Δε νοιάζομαι ούτε για μία πατρίδα που τρώει τα παιδιά της, ούτε για εκείνοι που ξεπουλιέται σε Αμερικανούς και άλλους ούτε όμως και την πατρίδα που προστατεύουν αυτόκλητοι μαχητές.
Θα ανατείλει επιτέλους η ελευθερία της σκέψης σε αυτό τον τόπο; Κουράστηκα να εξαργυρώνω τη δόση της ελευθερίας μου μέσα στα χρέη του φανατισμού και της ανικανότητας άλλων που τάχα σκέφτονται για μένα γιατί τάχα εγώ δεν μπορώ.
29 έκριναν :
Ομολογώ ότι δεν είχα ιδέα επί του θέματος, παρόλο που δεν είναι καινούριο. Το ακούω όμως αυτές τις μέρες στις ειδήσεις και έχω φρικάρει τελείως. Ποιος είναι ο Παπαθεμελής και ο Ζουράρις να το κρίνουν; Αν τους κλείσουμε θέση στον Παράδεισο θα σταματήσουν να μιλάνε;
Στην τελική... μας ζητάνε να αποκρύψουμε την αλήθεια για να μην χάσουν τα προνόμια οι παπάδες;
@ Nemertes εκεί ακριβώς είναι το θέμα και η αιτία που πάντα στη χώρα μας δε γίνεται τίποτα σοβαρό.
"Αλήθεια" με ποια έννοια; Έκατσαν ποτέ με σοβαρότητα να εξετάσουν κάποια πράγματα, να ενημερώσουν τον κόσμο και τους αρμόδιους φορείς και εν τέλει κάνουν αυτό που πρέπει;
Εγώ πιστεύω, ποτέ.
Το μόνο που προκαλούν είναι σύγχυση και ντόρος (για τον ντόρο), με αποτέλεσμα ο καθένας να το προβάλλει για ίδιον όφελος.
Συμφωνώ ότι στα πλαίσια της πολυπολιτισμικής Παιδείας και δη σε επίπεδο δημοτικού ωφείλει να προσαρμοστούν και τα βιβλία, αλλά προσπαθήστε να προλάβετε τις αντιδράσεις.Τρόποι υπάρχουν και είναι απλοί.
Και πρώτα απ'όλα ενημερώστε τους εκπαιδευτικούς. Είμαι φιλόλογος και πραγματικά είναι δύσκολο να διδάσκεις άλλα τη μία χρονιά και άλλα την άλλη.
Πότε έγινε μία σοβαρή ιστορική έρευνα και βγήκαν κάποια πορίσματα αποδεκτά (όσο το δυνατόν περισσότερο) από όλες τις πλευρές;
Γιατί πάντα να λύνονται όλα στα δελτία ειδήσεων και ο κάθε άσχετος να χει λόγο (και τις περισσότερες φορές να κερδίζει και τις εντυπώσεις; ).
Τεσπα, σταματάω εδώ μιας και το θέμα είναι κάτι περισσότερο από πολυδιάστατο...
Η συνέχεια (αναγκαστικά), επί της οθόνης ;-) ...
Εικόνα 1.Οι Βούλγαροι κατακτητές μαζεύουν τους κατοίκους του χωριού και δήθεν φιλικά ζητούν από όλους να δηλώσουν την εθνικότητά τους.Όταν έρχεται η σειρά του Μ. απαντά με ένα ξερό (όχι). Ο Σ. που τους είχε υποδεχτεί με ζητωκραυγές καμαρώνει για το βροντερό (ναι).
Εικόνα 2. Είκοσι χρόνια μετά ο γιος του Μ κρίνεται ακατάλληλος για ανθυπολοχαγός ενώ του Σ. γίνεται. Ο Σ. καμαρώνει που οι κόποι του δεν πήγαν χαμένοι, η πατρίδα που την είχε χ... τον αντάμειψε. Αυτά για την συγκεκριμένη πατρίδα αγαπητέ συνάδελφε.
Φίλε Δήμο, όπως είδες θεωρώ ότι τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν την αλήθεια και όχι κάποια εξιδανικευμένη εικόνα του κόσμου. Με αυτή τη λογική δεν θεωρώ σωστή την απόκρυψη της ιστορικής αλήθειας, όποια κλι αν είναι αυτή. Για το συγκεκριμένο βιβλίο δεν μπορώ να έχω άποψη, δεν το έχω διαβάσει και δεν μπορώ να πω τίποτα γι αυτό.
Καλό βράδυ
Παιδιά κάποτε πρέπει να μάθουμε ότι το μεσαιωνικό ιδανικό των παν-επιστημόνων πέρασε με την αλλαγή στους Νέους Χρόνους.
Γάτε μου, σίγουρα δεν θέλω ένα άμαθο παιδί. Αλλά όλα θα τα μάθουν μέσα σε μια χρονιά και μάλιστα με το γνωστό ύφος του εθνικισμού;
"νεοταξική συνομωσία" καταγγέλει ο Παπαθεμελής με αφορμή το περιεχόμενο του συγκεκριμμένου βιβλίου. ευτυχώς που υπέπεσε στην αντίληψη του και μπορούμε πλέον ως έθνος να έχουμε τα μάτια μας ανοικτά ;ρ
Πάντως Δείμε η διαφορά Βιττεμβέργης και Βυρττεμβέργης εκεί στα περί Λούθηρου δεν έχει να κάνη με κακούς σκοταδιστές και καλούς φωταδιστές αλλά με εγγραμματοσύνη επιπέδου τι Λωζάννη, τι Κοζάνη...
συμφωνώ σε όλα μαζί σου. Τι είναι η Πατρίδα τέλος πάντων, και τι η προδοσία.
οι φανερές (οικονομικές) συναλλαγές από κάποιους εδώ και χρόνια δεν είναι προδοσία;
ε, λοιπόν αυτοί μιλούν για πατρίδα, πάντα αυτοί μιλούσαν και οι άλλοι με IQ καρφίτσας εθνικόφρονες της πεντάρας, ακολουθούν.
Stormy, και είχα να σε δω εδώ μέσα. Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Ροΐδη,γέλασα με την καρφίτσα. Ακριβώς όπως το λες. Δεν είναι προδοσία το γεγονός ότι μας παρακολουθούσαν και δεν μάθαμε ακόμα τι έγινε; Δεν είναι προδοσία ότι ξεπουλώνται τα πάντα σε ιδιώτες;
Θανάση, λαθάκια αστεία και μη θα βρεθούν και είμαι βέβαιος. Να δεις εγώ τι βλέπω στα ιστορικά βιβλία που τόσο χρησιμοποιώ. Ακόμα και σε φιλολογικά βρίσκουμε λάθη ορθογραφικά ή συντακτικά και είναι σχεδόν ανθρώπινο ή δαίμων. Δεν διαφωνώ σε αυτά. Διαφωνώ στη λογική του κάθε ειδήμονα. Γιατί άλλο να λέμε μία άποψη κι άλλο να την επιβάλλουμε με τέτοιο τρόπο.
Δυστυχώς, τα στερεότυπα κι οι εμμονές βλέπω να κυριαρχούν και στο στρατόπεδο των υπερασπιστών του βιβλίου. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, βέβαια (τι να πρωτοκάνω;), όμως από τις αντιδράσεις επικριτών και υποστηρικτών τείνω να πιστέψω πως το βιβλίο προάγει έναν «αντί-εθνικισμό» τόσο ανιστόρητο όσο το εθνικιστικό κατασκεύασμα που διδασκόμασταν χρόνια τώρα.
Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να μιλάς για βιασμούς και σφαγές σε 12χρονα. Εξάλλου, ορισμένοι προτιμούν την παπαγαλία από τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους.
Ρε παιδιά αν είναι προδοσία έναντι στην πατρίδα η διακοπή συσσωρευμένων ΜΥΘΩΝ και υπερφίαλων ανοησιών τότε δηλώνω μια χαρά προδότης....
Είπαμε πως κάθε ιδεολογία αναγκαστικά βασίζεται εν μέρει στο ψεύδος αλλά να έχει και κανένα κόκκο αλήθειας.... Φλόμπες σαν το κρυφό σχολείο και τον ηρωισμό του Π Π Γερμανού που στο καλό βασίστηκαν και μας έγιναν και βίωμα και απαίτηση για μερικούς;
Εύγε φίλε δείμε για την σωστή τοποθέτηση
Όταν ακούω για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό ή για τη στάση της Εκκλησίας λύνομαι στα γέλια είναι η αλήθεια. Βέβαια κρυφό σχολειό δεν υπήρχε και είναι αποδεδειγμένο, αλλά ας όψεται ο Παπαρηγόπουλος. Zaphod, ευχαριστώ.
Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο και δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για το περιεχόμενο του.
Απλά από ότι έχω διαβάσει δεν περιέχει από ότι φαίνεται μερικά από τα εθνικοθρησκευτικά στερεότυπα που μέχρι σήμερα ταλαιπωρούν την σχολική παιδεία.
«Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να μιλάς για βιασμούς και σφαγές σε 12χρονα».
Δεν θα είχα την παραμικρή αντίρρηση να στρογγυλέψουν κάποιες πολύ αιχμηρές γωνίες αν ο σκοπός ήταν αυτός. Είναι όμως; Πολύ φοβούμαι πως όχι. Όσο για τους «εθνικούς μύθους» μας, πολύ φοβούμαι πως αντί να επαναδιατυπωθούν κριτικά, ορθολογικά και αποιδεολογικοποιημένα (όσο είναι δυνατόν το τελευταίο), βλέπω να οδηγούμαστε σε μια στείρα άρνησή τους. Δεν νομίζω ότι έτσι προάγεται η ιστορική γνώση.
Ακριβώς, αθεό, το βιβλίο περνάει πολύ γρήγορα μερικά σημεία που προκαλούν σύγχυση σε μικρά παιδιά, και εξετάζει βαθύτερα άλλα ζητήματα προσπαθώντας να καλλιεργήσει τη συνεργατικότητα και την αναζήτηση αιτίων στα παιδάκια.
Vrennus, η ιστορική γνώση προάγεται με το κρυφό σχολειό και το θάνατο των διαφόρων ρουφιάνων (βλ. Γρηγόριος Ε΄); Όχι βέβαια. Σαφώς και θα βρούμε προβλήματα, αλλά επιτέλους ας φύγουμε από την εθνοφροσύνη. Καλύτερα προδότης που σέβομαι τα παιδιά και την ψυχολογία τους παρά αντιπαιδαγωγικός φιλόπατρις.
Δείμε, δεν εννοώ ότι η ιστορική γνώση προάγεται αναπαράγοντας μύθους (εθνικούς και μη). Ωστόσο, ο μύθος από τη στιγμή που υπάρχει συσιστά κι αυτός ιστορικό γεγονός! Δηλαδή, κρυφό σχολειό δεν υπήρχε μεν αλλά ο μύθος του κρυφού σχολειού υπάρχει. Θεωρώ ότι η ιστορία πρέπει να διερευνά τους όρους υπό τους οποίους αναπτύχθηκε η εθνική συνείδηση (σύμφωνοι. στο βαθμό που αναπτύχθηκε!) επιμένως θα πρέπει να εξετάζει και τους εθνικούς μύθους, με κριτική άποψη φυσικά, όχι αναπαράγοντάς τους. Για σκεφτείτε, μπορούμε να πετάξουμε εκτός ιστορίας τα Ομηρικά έπη επειδή δεν περιγράφουν ιστορικά γεγονότα; Φυσικά και όχι, δεδομένου ότι συνιστούν το συνεκτικό μύθο ενός από τους πλέον σπουδαίους πολιτισμούς. Φανταστείτε την απορία ενός παιδιού που δεν έχει ακούσει τίποτε περί κρυφού σχολείου μπροστά στον ομώνυμο πίνακα του Γύζη!
Προς Vrennus:
Η σύγκριση μεταξύ Ομήρου και κρυφού σχολείου είναι μη δόκιμη. Ο λόγος είναι ότι παραδεχόμαστε ότι τα ομηρικά έπη είναι μυθολογία (στηριγμένη σε ένα ιστορικό γεγονός.) Αλλά κανείς δεν επιβάλλει σε μαθητές να πιστέψουν ότι όντως υπήρξανε τα μυθικά πρόσωπα (Θεοί, μάγισσες, κύκλωπες κ.τ.λ).
Στην περίπτωση του κρυφού σχολείου όμως ο μύθος δεν είναι ακριβώς μύθος. Η απαίτηση είναι να διδάσκεται ως ιστορία και όχι ως μύθος. Και υπάρχει ένα οργανωμένο ιερατείο που κερδίζει από αυτή την διδασκαλία. Αρα λοιπόν δεν μπορεί να διδασκόμαστε «ιστορία» για να μπορεί να τρέφεται και να πλουτίζει μια θρησκευτική κάστα που δεν εργάζεται ποτέ και δεν παράγει τίποτα.
Πάρης
Ούτε εγώ το έχω δεί καν (και είμαι και αδικαιολόγητος, καθώς περiτριγυρίζομαι από νύν, μελλοντικούς και πρώην εκπαιδευτικούς, άρα δεν τίθεται θέμα πρόσβασης), πάντως το να το πολεμούν με τόσο σθένος το παπαδαριό και οι γνωστοί απολογητές τους, δε μπορεί παρά να κινείται στη σωστή κατεύθυνση ;-)
Απλά ελπίζω να μην προλάβουν να το εξαφανίζουν πριν φτάσει το αδερφάκι μου (Β' δημοτικού τώρα) στην έκτη.
@Vrennus: Για τον πίνακα του Γύζη, ένα ταμπελάκι / επεξήγηση με δυο λόγια για το τι θεωρούνταν οτι είναι το [...] δεν θα είναι αρκετό;
συμφωνώ σε όλα όσα έγραψες
έχω καιρό που απαξιώ όσους βγαίνουν στα ΜΜΕ και το παίζουν γνώστες απο την ιστορία μας και τα σύμβολα μας μέχρι τι βρακί φοράει η γειτόνισσά τους!
όσοι έχουν αντίληψη βλέπουν , ακούνε και ξέρουν!
είχα πάρει απόφαση να μην μπαίνω σε blog που ασχολούνται με την επικαιρότητα και να μην σχολιάζω για τον λόγο αυτό... τους συχαίνομαι!!!
σ'εσένα κάνω εξαίρεση γιατί με τραβάει ο τρόπος που γράφεις και είσαι αρκετά αντικειμενικός(όσο μπορείς φυσικά!)με ότι καταπιάνεσαι και αποδεδειγμένα συμφωνώ σε πάρα πολλές απόψεις σου που είναι και δικές μου.
συγνώμη για την πολυλογία μου αλλά ήθελα απο καιρό να στο γράψω...
δεν είναι τυχαίο που αποφάσισα να ασχοληθώ έμμεσα... με τις νεράιδες!
καλημέρα σου
Vrennus, την απάντηση ο Πάρης απαντά σχετικά με το θέμα που έβαλες. Εγώ απλά θα συμπληρώσω ότι το κρυφό σχολείο έγινε πράγματι από το ιερατείο, αλλά επειδή ακριβώς δεν υπήρχε οργανωμένο κρατικό σχολείο. Ο ρόλςο του κλήρου ήταν θεσμικά εκπαιδευτικός όπως και των μοναστηριών. Η οθωμανική διοίκηση (και by the way κάνουμε λόγο μόνο για οθωμανοκρατία και όχι για τουρκοκρατία) επέτρεπε τη λειτουργία "σχολείων" σε εκκλησίες και μοναστήρια, αφού το ίδιο έκαναν κι εκείνοι για τα αραβικά (και όχι τουρκικά -αυτά τα έφερε στο φως ο Κεμάλ). Επιπλέον, δεν είναι δυνατόν να κάνουμε τα παιδάκια στα 11 τους να καταλάβουν ζητήματα μεθοδολογίας, όταν το ίδιο το βιβλίο είναι σε σημεία δυσνόητο για εκείνα. Άσε που τα ομηρικά έπη τα διδάσκουμε όχι σαν ιστορία, αλλά από φιλολοφική σκοπιά και για συμπληρωματική ιστορική αντίληψη (ήθη, αντιληήψεις κλπ).
Πάρη, καιρό είχαμε να σε δούμε. Να μας επισκέπτεσαι συχνότερα, οι θέσεις σου είναι πάντα αρεστές ακόμα και όταν διαφωνούμε.
stavrosg, καλώς ήρθες. Πράγματι, την πρώτη κινητοποίησή μου την έφερε η αντίδραση του παπαδαριού.
Μελομένε, εγώ θέλω να έρχεσαι συχνότερα και ας μη σχολιάζεις. Απλά να διαβάζεις ένα κειμενάκι. Αυτό εξάλλου, νομίζω μας αρκεί όταν δημοσιεύουμε κάτι στο διαδίκτυο.
Καλημέρα.
Εχω ακούσει του κόσμου τις σαχλαμάρες για το βιβλίο αυτό απο τους υπερμαχους της ιδέας Πατρίς-Θρησκεία-οικογένεια. Είναι αυτοί που φτύνουν καθημερινά την πατρίδα μας λερώνοντάς την στα μάτια των ξένων (βλέπε χθεσινά επεισόδια στον Αγνωστο Στρατιώτη). Είναι αυτοί που κάνουν την Ελλάδα παραδειγμα πρός αποφυγήν.
Ας μας αποδείξουν αυτοί οι φανατισμένοι Ελληναράδες τις αξίες τους στην πράξη και μετά ας κάνουν και τους ειδήμονες ΚΑΙ σε θέματα μάθησης.
Μπράβο αγάπη μου. Αυτό είναι. Και να σκεφτείς ότι όταν έγραψα το άρθρο δεν είχε γίνει τίποτα.
Πάρη & Δείμε, μάλλον με παρεξηγήσατε, αυτό που ισχυρίστηκα είναι ότι πρέπει να διδάσκεται η ιστορία των μύθων. Nα μην διδάσκονται οι μύθοι ως ιστορία φυσικά, αλλά ούτε και να παραβλέπονται από την ιστορία ως τέτοιοι.
Τώρα κατάλαβα τι εννοείς, αλλά το θέμα είναι αν μπορούμε να διδάξουμε μύθους το κρυφό σχολείο με το συναισθηματικό φόρτο που έχει επάνω του. Αλλά ως ιδεά δεν είναι κακή.
Πιστεύω για να γίνει αυτό που λες Vrennus πρέπει να περάσουν άλλα 10-20 χρόνια για να φτάσουμε στο επίπεδο να διδασκόμαστε το κρυφό σχολείο όπως το εννοείς.
Θέλω να ελπίζω ότι αυτό που γίνεται σήμερα στην Ελλάδα θα οδηγήσει κάποτε στα επιθυμητά αποτελάσματα. Έτσι και αλλιώς φαίνεται ότι περνάμε τη φάση που πέρασαν οι Ευρωπαίοι πριν από 3-4 αιώνες. Ίσως το καταφέρουμε πιο συμπυκνωμένα από άποψη χρόνου καθώς υπάρχει το έτοιμο παράδειγμα.
Δείμε, ευχαριστώ.
Ξέχασα να γράψω το όνομα για το προηγούμενο
Πάρης
Το βιβλίο διδάσκεται από την αρχή της σχολικής χρονιάς και τώρα αναμόχλευσαν την αναπηρία του...και μετά ήρθε η Ακρόπολις...σκάνδαλα να υπάρχουν.
Έλα μου ντε. Όλοι τώρα το θυμήθηκαν.
Δημοσίευση σχολίου