Κατοικίδια ζώα: μήπως τελικά τα φυλακίζουμε;

Συχνά ακούω φίλους να μιλάνε για τα κατοικίδιά τους. Μερικά ζώα ομολογουμένως είναι πολύ έξυπνα, ενώ άλλα παιχνιδιάρικα και τόσο χαριτωμένα. Η θέση μου δε υπέρ της προστασίας της φύσης και μιας λελογισμένης χρήσης της τεχνολογίας είναι δεδομένη, πιστεύω, για τους φίλους επισκέπτες του ιστολογίου. Ωστόσο, δεν μπορώ με κανένα τρόπο να δεχτώ την ύπαρξη κατοικίδιων. Την κατοχή ενός ζώου την παρομοιάζω με τη φυλάκιση. Και άντε σε κάποιον που λειτουργεί αντικοινωνικά να επιβληθεί τέτοια ποινή, τα ζώα όμως τι φταίνε; Ποια ποινή τους επιβάλλεται και για ποιο αδίκημα;

Κατά τη γνώμη μου η φύση -με την απρόσωπη έννοια της φυσικής επιλογής πάντα- ως κορυφαία γενναία πράξη επέβαλε την ελευθερία. Μία ελευθερία που εκφράζεται τόσο μέσα στον καθημερινό αγώνα επιβίωσης ενός ζώου ή φυτού όσο και στην ίδια τη διαδικασία της εξέλιξης. Αυτή η φυσική ελευθερία καθόρισε την εξέλιξη, αυτή όρισε τη λειτουργία και τις δομές του ζωικού περιβάλλοντος. Πόσο ορθό, λοιπόν, και ηθικό είναι να ερχόμαστε εμείς οι φιλόζωοι και να καταργούμε αυτή την ελευθερία; Και μάλιστα την καταργούμε μέσα από μία εντελώς ανθρωποκεντρική και μισόφυση -αδόκιμος όρος- λογική;

Ακούγονται επιχειρήματα ότι τα ζώα αποτελούν εργαλεία ή παρέα για τους ανθρώπους και συχνά τονίζονται τα οφέλη των ανθρώπων από τη χρήση των ζώων. Μα αυτή η σκέψη και η επιχειρηματολογία είναι η γνήσια ανθρωποκεντρική αντίληψη για τη φύση, ότι δηλαδή η φύση υπάρχει μόνο και μόνο για τη δική μας εξυπηρέτηση. Χάρη στην σύγχρονη Μηχανική και την όλη τεχνολογική μας ανάπτυξη, τα ζώα έπαψαν να αποτελούν εργαλεία. Προς τι λοιπόν όλη τούτη η τάση; Στο παρελθόν πράγματι ήταν αναγκαία -κρίνοντας εκ των υστέρων και ανθρωποκεντρικά, ομολογώ-, αλλά σήμερα τι δικαιολογία έχουμε πια;

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι έτσι βοηθιούνται τα ζώα προκειμένου να μην πεθάνουν στην ελεύθερη φύση. Δηλαδή, από πότε κληθήκαμε να παραβιάσουμε τις φυσικές επιλογές επιβίωσης ενός μοναδικού ζώου (το οποίο μάλιστα δεν το σώσαμε, αλλά το αγοράσαμε -νόμιμα ή άλλοτε παράνομα;). Κάποιοι μιλάνε για τα πουλιά, κάποιοι για χρυσόψαρα. Αντιτείνω όμως ας πεθάνουν, ας φαγωθούν γιατί η φύση το θέλησε έτσι. "Προστατεύοντας" όμως ένα ζώο, αντιβαίνουμε στις επιλογές τούτες και μάλιστα κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας αφού παρασταίνουμε τους οικολόγους και τους φυσιολάτρες -κάτι σαν τους κυνηγούς κάνουμε (αλλά ας μην επαναφέρουμε το θέμα αυτό).

Βέβαια, τέτοια επιχειρήματα υπέρ της προστασίας ενός "κατώτερου" είδους χρησιμοποιούσαν και οι λευκοί για τους μαύρους στις νότιες Πολιτείες των ΗΠΑ και στη Νότιο Αφρική ή την Αυστραλία. Την προστασία των μαύρων και των ιθαγενών υποτίθεται ότι ήθελαν με τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα και οι εκκλησιαστικοί παράγοντες που κήρυτταν το Χριστιανισμό και μετάφεραν σε καράβια τους σκλάβους. Και μη μου πει κανείς ότι τα σκυλιά ζουν καλύτερα από πολλούς ανθρώπους, γιατί τότε και οι μαύροι στις φυτείες ήταν αχάριστοι που ξεσηκώνοντας ενώ τους παρέχονταν τροφή.

Κατοχή κατοικίδιων σημαίνει φυλάκιση και σκλαβιά με τη δικαιολόγηση που παρέχει η κάθε ψευτοεπιχειρηματολογία. Προσωπικά βεβαίως κατ’ επιλογή δεν έχω κατοικίδια και απολαμβάνω την ελευθερία των δικών τους κοινωνιών παρατηρώντας τα. Μάλιστα αξίζει να σημειώσω ότι προτιμώ τα αδέσποτα ζώα -με όρους - παρά την αυστηρή φυλάκισή τους σε ιδρύματα. Κλείνοντας, θα ήθελα μόνο το θυμίσω ότι ο ανθρώπινος πολιτισμός και η αμετροέπεια που τον χαρακτηρίζει είναι αυτός που έφερε τη φύση τελικά μέσα στις κοινωνίες του και αυτός μαζί με την ασυνείδητη τακτική ορισμένων που δημιουργεί το πρόβλημα (ενίοτε επικίνδυνο λόγω των σχηματιζόμενων αγελών) στα αστικά κέντρα.


65 έκριναν :

diva είπε...

..έχω μια γάτα..12 χρόνια μαζί..από δύο μηνών (αυτή :-)..
του διαμερίσματος, πριγκιπέσα
άντε να βγει μέχρι το μπαλκόνι
στην μετακόμιση πιο πολύ ανησυχούσα πώς θα την μεταφέρω 12 χρόνια μετά εκτός σπιτιού και πώς θα προσαρμοστεί παρά για την δική μου επιβίωση..
δυο μέρες ήθελε τελικά και συνήρθε..τώρα βγαίνει στο μπαλκόνι πιο σπάνια και κάθε που ανοίγω λίγο την μπαλκονόπορτα τρέχει να μυρίσει τον κρύο αέρα..κι αν μου ξεφύγει..κυλιέται στο κρύο δάπεδο .."μπανάκι στο μπαλκονάκι" το ονομάζω..
ναι μερικές φορές νιώθω πως την έχω φυλακισμένη μα τις περισσότερες φορές τ'αλλάζω το ρήμα.."προστατευμένη" λέω..ειδικά όταν τρέχει να κουλουριαστεί στην αγκαλιά μου μόλις ξαπλώνω στο πλάι
[Σε ευχαριστώ πολύ Δείμε μου που μου'δωσες την ευκαιρία για πρώτη φορά στα μπλογκ να μιλήσω για έναν από τους μεγαλύτερους έρωτες μου]

ο δείμος του πολίτη είπε...

diVA, γνωρίζω την αδυναμία που τόσοι πολλοί έχουν συχνά για τα κατοικίδιά τους. Γνωρίζω επίσης και τις ευεργετικές ιδιότητες ενός ζώου προς τον άνθρωπο -π.χ. γέροντες, πάσχοντες από άνοια κτλ- και τη χαρά που του προσφέρουν. Ωστόσο, τούτο δεν παύει όμως να σημαίνει φυλακή, όσο ωραία και αν στολίσουμε τη λέξη.

Lorelei Am Rhein είπε...

Καλησπέρα, Δείμε!
Συμφωνώ απόλυτα!
Αλλά είναι κάποια ζώα, καθαρά κατοικίδια. αρκεί να μην τα φυλακίζουμε και τα βασανίζουμε με τις ιδιοτροπίες μας.
Καλό βράδυ!

mm είπε...

Τη σκυλίτσα μου τη μαζέψαμε απ' το δρόμο. Ήταν άρρωστη, τσιμπημένη από έντομα, τα μαλλιά της ήταν σε κακό χάλι, ήταν φοβισμένη, πεινασμένη και σε λίγο θα τη σκότωνε κάποιο αυτοκίνητο. Ήταν όμως ελεύθερη...
Τώρα είναι υγιέστατη, το τρίχωμα και τα μάτια της λάμπουν, κοιμάται στα μαξιλάρια και τα παπλώματα, έχει παιχνίδια, καλό φαγητό και ατελείωτα χάδια. Έχει οικογένεια και σπίτι. Αφήνω την πόρτα ανοιχτή και δεν βγαίνει ποτέ έξω παρά μόνο αν βγω κι εγώ έξω. Δεν την εκπαίδευσα για να το κάνει αυτό. Έκανε πάντα αυτό που ήθελε. Εντόσ ή εκτόσ σπιτιού, δεν ξεκολλάει από πάνω μου. Δε την νοιάζει, δηλαδή, που θα είναι, αρκεί να είναι μαζί μου. Καλά όλα αυτά που σκέφτεσαι αλλά, η σκυλίτσα φαίνεται πως περνάει πολύ καλύτερα στο σπίτι...

ο δείμος του πολίτη είπε...

lucy of wild flowers, ποια είναι τα καθαρά κατοικίδια ζώα; Δηλαδή η φύση τα έκανε έτσι για να γίνονται αιχμάλωτοι της ανθρώπινης παράνοιας; Ή η εξέλιξή τους στο ζωικό βασίλειο τα άλλαξε ώστε να δικαιολογούμε το χαρακτηρισμό κατοικίδια; Δεν κατάλαβα τι εννοείς.

mm, μην ξεχνάς ότι ο δικός μας πολιτισμός θα τη σκότωνε. Και αν μεγάλωνε στη φύση, δε θα είχε πρόβλημα με τα έντομα, γιατί ή θα είχε βρει τρόπο να πλένεται μόνο του το ζώο και να γλιτώνει ή θα πέθαινε -όσο ψυχρό κι αν ακούγεται. Αισθάνεται καλύτερα σήμερα -και μπράβο εν μέρει που φιλοξενείς εγκαταλελειμένο ζώο- αλλά μην ξεχνάς ότι έτσι έμαθε από την αρχή. Η δική μας παρέμβαση το μετέτρεψε σε εκούσιο φυλακισμένο. Και δε μου λες, όταν βγαίνεις έξω δεν κάνει σαν τρελή για βόλτα; Δεν τραβάει όπου θέλει (άσχετα αν μετά επειδή έμαθε στη σκλαβιά προτιμά να επι9στρέψει σε εσένα).

patsiouri είπε...

Τότε γιατί τα αδέσποτα μόλις τα κοιτάξεις με στοργή η τους χαιδέψεις το κεφαλάκι μάλλον θα σε ακολουθήσουν μέχρι το σπίτι σου και θα θέλουν να μπούν μέσα? Και σίγουρα δε θα θέλουν να ξαναβγούν...Δένονται Δείμε με μάς, όπως δενόμαστε κι εμείς μεταξύ μας.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πατσιούρη, δεν θα το έλεγα για κάθε αδέσποτο. Μερικά ναι. Ειδικά εκείνα που μεγάλωσαν δίπλα σε ανθρώπους, το κάνουν για να φάνε. Άλλο λοιπόν να τα ταΐσεις κι άλλο να τα σκλαβώσεις. Δένονται όπως μπορούν όλα τα ζώα να δεθούν. Εμείς όμως κατηγορούμε τη σκλαβιά, των δελφινιών και των άλλων άγριων ζώων που βλέπουμε σε τσίρκο, αλλά όχι τα σκυλάκια, τα γατιά και τα πουλιά ή τα ψάρια που κρατάμε σπίτι μας.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Tα φυλακίζουμε στην "αγάπη μας"...

patsiouri είπε...

Στο τσίρκο τα βασανίζουν, είναι διαφορετικό. Ένα ταλαιπωρημένο αδέσποτο, 2 μέρες να κάτσει μαζί σου, μετά και ελεύθερο να το αφήσεις θα γυρίσει.
Μου έχει πεθάνει σκυλάκι από μαρασμό, επειδή χάθηκε και δε βρήκε το δρόμο.
Θυμάσαι το πόστ μου με το μαλάκα που εγκατελειψε το σκυλάκι?
Αν άκουγες πόσο σπαραχτικά έκλαιγε...

Ανώνυμος είπε...

[[Αυτή η φυσική ελευθερία καθόρισε την εξέλιξη, αυτή όρισε τη λειτουργία και τις δομές του ζωικού περιβάλλοντος]].Μηπως στα πλαισια αυτης της ελευθεριας ηρθε και η συμβιωση;[[Μα αυτή η σκέψη και η επιχειρηματολογία είναι η γνήσια ανθρωποκεντρική αντίληψη για τη φύση,]]Μηπως κρινεις και συ ετσι;Ρωτησες τα ζωα και σου απαντησαν οτι συμφωνουν με τις αποψεις που εκφραζεις;[["Προστατεύοντας" όμως ένα ζώο, αντιβαίνουμε στις επιλογές τούτες και μάλιστα κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας αφού παρασταίνουμε τους οικολόγους και τους φυσιολάτρες ]]Μηπως κοροιδευουμε τον εαυτο μας με την ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ μας σε πολυ σοβαροτερα θεματα απο αυτο;[[ τέτοια επιχειρήματα υπέρ της προστασίας ενός "κατώτερου" είδους χρησιμοποιούσαν και οι λευκοί για τους μαύρους ]]Εχουν καμμια σχεση οι ανθρωποι με τα ζωα;εκτος και αν θεωρεις τους μαυρους ζωα και δεν λειτουργουν με τη λογικη αλλα με το ενστικτο.Αυτο που ισχυριζεσαι οτι συνεβει με τους μαυρους [οπου ασκηθηκε βια,οπως συνεβαινε με ολους τους σκλαβους ανα τους αιωνες]μηπως συμβαινει σημερα στη κοινωνια μας και μαλιστα εκουσια, που ξεπουλιεται η ελευθερια για την ευκολη επιβιωση;Οι φυλλακισμενοι ανθρωποι θελουν την ελευθερια τους;[[Κατοχή κατοικίδιων σημαίνει φυλάκιση και σκλαβιά με τη δικαιολόγηση που παρέχει η κάθε ψευτοεπιχειρηματολογία.]]Αυτο παλι το συμπερασμα απο που βγαινει;Αυτα που ισχυριζεσαι δεν ειναι ψευτοεπιχειρηματολογία;[[Η θέση μου δε υπέρ της προστασίας της φύσης και μιας λελογισμένης χρήσης της τεχνολογίας είναι δεδομένη,]]Ολοι οι υπολοιποι θελουμε αλογιστη χρηση της τεχνολογιας και την ΑΜΕΣΗ καταστροφη της φυσης;ΔΗΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ.ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΘΙΟ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ.[Αυτο για το προηγουμενο αρθρο που ουσιαστικη απαντηση δεν εδωσες.Ελπιζω να μη ξανασυμβει.]

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μάλλον θέλεις να ξεχνάς απόψεις μου από παλιά διατυπωμένες. Δεν πρόκειται να μιλήσω περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή για την ελευθερία που σκοτώνει η σύγχρονη δημοκρατία ή άλλους περιορισμούς που τις τίθενται.

Αν νομίζεις ότι μόνο η συζήτηση με τα ζώα κρίνει την ορθότητα μιας θέσης υπέρ της ελευθερίας τους, τότε δεν ξέρω προς ο διάλογος αφού εμβόλιμα σοφιστείες έρχονται να αναιρέσουν την επιχειρηματολογία και να αντικαταστήσουν αυτή του σχολιαστή. Είναι εύκολο με παραλογισμούς και σοφιστικά αντεπιχειρήματα να θέλουμε να αντικρούσουμε επιχειρηματολογία. Βέβαια για τους χαρακτηρισμούς απαξιώ να απαντήσω, αλλά αναμένω να ακούσω πραγματικά επιχειρήματα υπέρ της κατοχής κατοικιδίων από τη σκοπιά της φυσικής επιλογής. Γιατί το επιχείρημα περί συμβίωσης δε γίνεται εκούσια, αλλά με αγοραπωλησία (βλ. δημοκρατία) παρά τα αγαθά αισθήματα που ίσως κρύβει ο κάτοχος.

Αν διαβάσεις λίγο τη λευκή επιχειρηματολογία, θα δεις τελικά αν θεωρούσαν ή όχι τους μαύρους ζώα. Άσε τις σοφιστείες και κάνε διάλογο. Σε άλλη περίπτωση απλά μπορείς να σιωπήσεις και να δεις τις δικές σου ευθύνες. Α, ναι, μη βάζεις λόγια κι αναιρέσεις στο στόμα μου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεις κάτι -αν το κάτι τελικά υπάρχει.

demetrat είπε...

Τότε να μας πάρουν και μας να μας ξαναρίξουν στα δάση,γιατί και η φύση των ανθρώπων ήταν να ζει σε αγέλες αλλά εμεις τόπαμε πατριές γιατί ήταν πιό ανθρώπινο.
Κατοικίδια ,μάθαμε στο σχολείο, πως είναι τα ζώα που μπορούν και ζουν μαζί με τον άνθρωπο.
Σε σημείο που άμα ο άνθρωπός τους χαθεί , πεθαίνουν κιαυτά.
Ε στο τέλος τέλος, άν υπάρχει τόσο μεγάλη αγάπη , ποιός τη χέζει τη ρημάδα την ελευθερία που ψάχνεις.
Ο σπίθας μου δεν θα την έψαχνε ποτέ.
δ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Φραγκισκος της αζιζης ζει

fitsoulas είπε...

Ποτε ξανα δεν θα φαω κρεας χοιρινο βοδινο ουτε κοτα ουτε γαλα και την περιουσια θα αφησω απροστατευτη χωρις σκυλια και παγονια τα ξυλα απο το δασος θα τα παρω μετα χερια χωρις μουλαρια
τι αλλο να κανω για να ειμαι οπως πρεπει...
ΟΜΩΣ ειμαι ΚΑΤΑ στο εμποριο των ζωον και πτηνων που καθε ανοητος αγοραζει ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΕΙ ΤΟ ΚΕΝΟ ΤΟΥ απο τα Pet Shop ή αλλιως κολαστηρια αθοων πλασματων και καταντημα της ανθρωπινης φυσης

Lion είπε...

Δειμο, ριξε μια μικρη ματιά γυρω σου. Τι φυσικο βλεπεις; Τον υπολογιστη σου, τα ρουχα σου, το σπιτι σου ... Πες μου ΕΝΑ φυσικο πραγμα που ειναι αυτην την στιγμη διπλα σου. Και μην βιαστεις να σκεφτεις τις βιολογικες σου λειτουργιες, γιατι στην Φυση δε εχω δει πουθενα τουαλετες με χαρτι υγειας και καζανακι, ουτε κρεββατια με στρωμα και κουβερτες.

Οσο για τα αδεσποτα, δεν μας ζητησαν εκεινα να μεινουν στις τσιμεντουπολεις μας και στα σκουπιδια μας. Εμεις τα αναγκασαμε, που σημαινει (για τα δικα μου μετρα ηθικης) οτι εμεις εχουμε και την ευθυνη.

Ξερεις που χωλαινουν ολες αυτες οι θεωριες περι ελευθεριας των ζωων, την δηθεν φυλακιση τους σαν κατοικιδια κλπ.; Στις 2 εκεινες μικρες λεξουλες που λεγονται "ευθυνη" και "βολεμα". Το να αφησουμε τα αδεσποτα να πεθαινουν στους δρομους ειναι απλα βολικο .

Τωρα, τα υπολοιπα περι ελευθεριας, σκλαβιας, φυσης και αυθεντικοτητας ειναι ωραιοποιημενες φιλοσοφιες εκ του ασφαλους.
Αν πραγματικα σου αρεσει η Φυση, σταματησε να καλλιεργεις χωραφια (κλεβεις ζωτικο χωρο απο τα ζωα της φυσης), σταματησε να χτιζεις σπιτια (βρωμιζεις), σταματησε να ντυνεσαι, σταματησε να καταναλωνεις πετρελαιο.

Οχι να μου εχεις ξεκοιλιασει, βιασει, κατακλεψει, καταβρωμισει την Φυση και μετα - επειδη πολυ σε βολευει - να μου λες: "Ααα, τα ζωα. Αυτα πρεπει να ζουν ελευθερα στην Φυση, επειδη εγω πιστευω στην ελευθερια και την φυσικοτητα".

Οχι να ειναι η Φυση για φτυσιμο οπου μας βολευει και να μετατρεπεται στο Ιερο Μας Καθηκον οταν προκειται για τα (αδεσποτα) ζωα.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου.
Θα μπορούσα εύκολα να συμφωνήσω όμως αν σκεφτείς ότι τα λεγόμενα κατοικίδια ζώα που αναφέρεις είναι μαζί με τον άνθρωπο εκατοντάδες χρόνια πίσω τότε πρέπει να υπολογίσουμε ότι η εξέλιξή τους λίγο ή πολύ συμβαδίζει με αυτή του ανθρώπου. Άρα όπως εμείς προτιμούμε το διαμερισματάκι μας από μια σπηλιά στο βουνό, έτσι και οι περισσότερες γάτες δεν θα άντεχαν να κοιμηθούν στο δάσος.
Είναι διαστροφή της φυσικής εξέλιξης, αλλά εδώ που φτάσαμε είναι μονόδρομος το να φροντίζουμε οι καλοί μας φίλοι να περνούν "σκυλίσια ζωή"

Με εκτίμηση
Παράφωνος
http://parafoniades.wordpress.com

Lion είπε...

Εχμμμ, για να αποφυγω καθε παρεξηγηση (αν και μαλλον ειναι ξεκαθαρο): οσα γραφω πιο πανω δεν ειναι προσωπικα εναντιον του Δειμου. Οπου γραφω "εσυ" εννοω γενικα το ανθρωπινο ειδος - συμπεριλαμβανομενου και του εαυτου μου.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δήμητρα, μόνο αυτό έμαθες στο σχολείο; Έμαθες κι άλλα λάθη ή εκτιμήσεις της εποχής κι όλες τους ανθρωποκεντρικές, αν και σήμερα απλά διαφωνείς μαζί τους. Έμαθες και ότι ο άνθρωπος απλά είναι το ανώτερο είδος στον πλανήτη. Το δέχεσαι ακόμη; Εγώ απλά μετριάζω μία αντίληψη φυλάκισης. Δε μιλώ για δάση, ούτε προτείνω τρόπους παρεμπόδισης από τη χρήση εργαλείων από πιθήκους (απλοϊκά, αλλά αποτελεσματικά εργαλεία).

Dralion, θες να πεις ότι επειδή ο ανθρώπινος πολιτισμός δεν είναι φυσικός, έχουμε δικαίωμα να καταργήσουμε την ελευθερία; Επιπλέον, ουδέποτε μίλησα για θάνατο ζώων. Προτιμώ να τα ταϊζουμε -έτσι κάνει μία γειτόνισσά μου και μου αρέσει. Μάλιστα με το τάισμα, θα σου πω ότι σπάνια βλέπω ανοιγμένες από σκυλιά και γατιά σακούλες σκουπιδιών.

Απλά μου λίγα λόγια μέσα σε μία ωραιοπαθή αντίληψη προτείνεις, ότι ο άνθρωπος ως κέντρο των πάντων μπορεί να έχει φυλακισμένα ζώα, επειδή ακριβώς λειτουργεί η κοινωνία μας παρά φύσει; Θα έλεγα ότι μία τέτοια πρόταση ακούγεται παράηχη από το πληκτρολόγιό σου. Τι να κάνουμε δηλαδή; Η φυλάκιση εκτιμάς ότι απλά είναι βοήθεια στη φύση; Λες έμμεσα αν κατάλαβα καλά ότι επειδή φέραμε στο σημείο αυτό τον πλανήτη. Δεν υπάρχει δηλαδή γυρισμός και άρα η φυλάκιση βοηθά τα ζώα. Μα αυτό έλεγαν και στις νότιες ΗΠΑ.

Παράφωνε, το ξέρω αυτό που λες. Κι όμως έχουμε δει ότι τέτοια στην άγρια φύση είχαν άλλη εξέλιξη (βλ. δάση, βλ. σαβάνα με συγγενικά είδη).

Φίτσουλα, δεν σε κατάλαβα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Dralion, κατάλαβα τι εννοείς. Εγώ πάντως αδιαφορώ αν κάποιος μπορεί να πεισθεί. Ουσιαστικά εκθέτω τις απόψεις μου, τις σκέψεις μου. Σαφώς και προτιμώ όποιον έχει ζώα σπίτι του από εκείνον που πετάει φόλες ή εγκαταλείπει ζωάκια νεογέννητα ή ενήλικα επειδή απλά τα βαρέθηκε.

Ανώνυμος είπε...

Η γιαγιάκα που λες Δείμο μου, είχε πάρει ένα σκυλί, τον Ηρακλάκο. το προβατάκι μας όπως το έλεγα. Όταν πέθανε ο παππούς, αυτό ήταν η μοναδική της παρέα. Όταν βρέθηκε ο ηλίθιος που του έβαλε φόλα, μόλις στα 2 χρόνια ζωής του, αποφάσισε να μην ξαναπάρει άλλο.

Πρακτικά ο Ηρακλής αποτελούσε υποκατάστατο και κρύψιμο των ενοχών μας. Ποτέ δεν υπήρχε χρόνος να πούμε ένα γεια στην γιαγιά που έμενε έναν όροφο κάτω!

Δεν είναι λοιπόν ότι τα ζώα πρέπει απλά να ζουν στη φύση για το δικό τους καλό. Πρέπει να ζουν στη φύση για το δικό μας καλό. Όσο και αν φαίνεται περίεργο τα κατοικίδια... μας αποξενώνουν!

spirosvii είπε...

Χαιρετήσματα από Αυλώνα κύριε Δείμο! Δυστυχώς δεν μπορώ να σας διαβάζω μέσα στο στρατόπεδο!!

Ανώνυμος είπε...

[[ αναμένω να ακούσω πραγματικά επιχειρήματα υπέρ της κατοχής κατοικιδίων από τη σκοπιά της φυσικής επιλογής]]Για να υπαρξει πραγματικη επιχειρηματολογια πρεπει να δουμε ενα ζητημα απο την αρχη.Τα κατοικιδια συνυπαρχουν με τον ανθρωπο τουλαχιστον τα τελευταια 10000 χρονια.Συμφωνα με την φυσικη επιλογη που επικαλεισαι αν δεν ειχαν προσαρμοστει σε αυτη τη συμβιωση θα ειχαν εκλειψει,αρα εξελιχθηκαν διπλα στον ανθρωπο,αρα αν τα αφησουμε ελευθερα στη φυση[ποια φυση;]υπαρχει και η πιθανοτητα να εκλειψουν.Και εκτος των αλλων τι συζηταμε;Για να αλλαξει η κατασταση θελει αλλες 10000 χρονια .Ποιος κανει υπομονη μεχρι τοτε.Υπαρχει κανενας λογος να αναλωνωμαστε σε τετοιες συζητησεις οταν εχουμε να λυσουμε [να συζητησουμε]αμεσα προβληματα που αφορουν την κοινωνια μας;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Νημερτής, δεν έχω υπόψη κάτι τέτοιο. Ξέρω ότι η αγάπη που προσφέρουν οι άνθρωποι σε ζώα τους κρατά περισσότερα χρόνια στη ζωή. Το ίδιο και με τους βοηθούς σε χιονοδρομικά κέντρα κτλ. Αλλά αυτά είναι από τη δική μας σκοπιά για δικαιολογήσουμε τη δική μας παρέα.

Σπυράκο, κουράγιο. Σε περιμένω για το πάρτι απόλυσης.

Προβοκάτορα, το θέμα αυτό το γνωρίζω και τόνισα, νομίζω, ότι βοήθησε υπερβολικά στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού. Αλλά χάθηκε ο σεβασμός μας προς τη φύση -όπως λες κι εσύ- μέσα στην αγοραπωλησία ζώων. Πραγματικά εκτιμώ αφάνταστα όποιον παίρνει σπίτι του ένα αδέσποτο ή όποιον τα βοηθά με κάθε τρόπο, παρά όποιον τα αγοράζει. Αλλά, ρε φίλε, πόσο να δέχομαι πια μία ανθρωποκεντρική αντίληψη που απλά καλείται να δικαιολογήσει τις επιλογές μας απέναντι στη φύση; Έχουμε ξαναπεί ότι το παρελθόν και η παράδοση δεν αποτελούν άλλοθι για τίποτε.

-keimgreek- είπε...

prox8es perasa apo ena pet-shop. xereis pos exune ekei ta kutabakia? kleismena se tetragones gyales. tulaxiston otan ta pairnei kapios ta bazei se pio... eurixori fylaki.

Lion είπε...

Δειμο, το 2ο σου σχολιο προς εμενα ειναι ολα τα λεφτα. Προφανως το συνυπογραφω και με τα 2 χερια.

Τωρα στα υπολοιπα. Πιστευω οτι δεν λεμε κατι απλα για να περναει η ωρα, ουτε οτι αμπελοφιλοσοφουμε. Αν το ριξουμε στις ανωδυνες φιλοσοφιες, τοτε ναι. Θεωρητικα, εχεις δικιο. Τα κατοικιδια ζωα ειναι φυλακισμενα και αυτο αντιβαινει στο θεμελιωδες δικαιωμα της ελευθεριας.

Περα ομως απο την αμπελοφιλοσοφια, υπαρχει η πολυ πρακτικη και συγκεκριμενη πλευρα. Η συγκεκριμενη κατασταση δειχνει, οτι υπαρχουν αδεσποτα, οτι υποφερουν, οτι δεν μπορουν να τα βγαλουν μονα τους περα (εδω δεν μπορουν ουτε οι ανθρωποι να επιβιωσουν με αξιοπρεπεια στις πολεις που φτιαξαμε - ποσο μαλλον τα ζωα). Το ερωτημα λοιπον δεν ειναι η θεωρητικη αξια της ελευθεριας και οι φυσικοι κανονες. Το ερωτημα ειναι αν αγνοουμε το δραμα τους ειτε αν τα βοηθαμε. Μια (θεωρητικα σωστη) φιλοσοφια που ενισχυει την απραγια και την αδιαφορια μας απεναντι στα ζωα με βρισκει αντιθετο.

Υ.Γ. Τα πετ σοπ που πουλανε ζωα ειναι κολαστηρια. Υπαρχουν παμπολλες ιστοριες φρικης με πρωταγωνιστες τα πετ σοπ. Αν καποιος θελει να ζησει με ενα κατοικιδιο, υπαρχουν γυρω στις 15000 αδεσποτα σκυλια στην Αθηνα και μονο.

Agobooks είπε...

Οχ! Το κουνέλι μας.
Θα βάλω τη κόρη μου να το διαβάσει αυτό!

ο δείμος του πολίτη είπε...

keimgreek, λατρεύω τα ζώα, δίνουν μία εικόνα της φύσης, χαρίζουν ζωντάνια και συναισθήματα στον άνθρωπο πρωτόγνωρα. Καταλαβαίνω τι λες, αλλά ρε φίλε πονάω όταν τα βλέπω σε φυλακή -ευχάριστη λιγότερο ή περισσότερο φυλακή νομίζω ότι είναι.

Dralion, συμφωνούμε. Απλά εκτός από ότι δεν κατηγρώ τους συμπαθούντες των ζώων, έχω προτέινει έμμες ή άμεσα σε σχόλιά μου τρόπους να επιβιώσουν τα ζώα σε αστικά ή όχι κέντρα, χωρίς να τα κλειδώνουμε στο σπίτι μας (οργανωμένο τάισμα -γιατί το κάνουμε στα ελάφια της Πάρνηθας μόνο;- κτλ). Ωστόσο, η κατοχή ενός ζώου δεν παύει να είναι προϊόν αγοραπωλησίας.

Δε νομίζεις ότι η κατοχή κατοικίδιων συνδέεται άμεσα με την υπερκατανάλωση και αναζητήσεις που τάχα θα φέρουν το φυσικό περιβάλλον στην οικία μας; Μέσα στον κορεσμό των αγαθών τα ζωάκια έρχονται ως έμψυχα αγαθά να στολίσουν τη μιζέρια του αστικού κέντρου. Έτσι, ως προϊόν απλά αναπαράγονται -σαν να παράγονται. Αν δεν υπήρχε κίνημα αγοράς τους δεν θα "παράγονταν" και δε θα κλειδώνονταν σε καταστήματα ή τέτοια.

Ν.Ago, αν είναι μεγάλη δώσ' το να δει μία άλλη οπτική. Αν είναι μικρή προτείνω να μην το δώσεις.

Ανώνυμος είπε...

Μέσα στον κορεσμό των αγαθών τα ζωάκια έρχονται ως έμψυχα αγαθά να στολίσουν τη μιζέρια του αστικού κέντρου. Έτσι, ως προϊόν απλά αναπαράγονται -σαν να παράγονται. Ειδες ειδησεις σημερα;Το νεο κλωνοποιημενο φωσφορουχο γατακι χρησιμευει και σαν φωτιστικο στις διακοπες ρευματος.Και συ μιλας ακομα για φυση και ελευθερια των ζωων;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω αν λένε κάτι τα κατοικίδια σκυλάκια που αυνανίζονται στα μαξιλάρια, εν αντιθέσει με τα αδέσποτα που δύσκολα θα τα δεις να το κάνουν αναζητώντας έξω κάποιο ταίρι ! Παρόλα αυτά, την ελευθερία των ζώων μου είναι δύσκολο να την προσδιορίσω αφου δεν αντιλαβάνομαι πλήρως τη δικιά μας !

ο δείμος του πολίτη είπε...

Απόστολε, κατανοώ όσα λες όπως και την ένσταση προς τη θέση της καταναλωτικής μανίας του προβοκάτορα. Απλά προτείνω μια άλλη οπτική της κατοχής των κατοικίδων. Δεν είναι θέμα μόνο φυσικού δικαιώματος, αλλά κυρίως ότι η ελευθερία είναι ύψιστο δικαίωμα, χωρίς εκπτώσεις. Και όσοι το βλέπουν αγωνίζονται για την ελευθερία τους τελικά.

demetrat είπε...

δείμο λες
..υπερκατανάλωση και αναζητήσεις που τάχα θα φέρουν το φυσικό περιβάλλον στην οικία μας; Μέσα στον κορεσμό των αγαθών τα ζωάκια έρχονται ως έμψυχα αγαθά να στολίσουν τη μιζέρια του αστικού κέντρου...

Οπερ έδει δείξαι.
Εξ' ού και ο πάππος μου ο βασίλης είχε το γκέκα στο χωριό.

δήμητρα.

demetrat είπε...

ΔΕΙΜΟ
Δεν ξέρω άν αυτές οι απόψεις που παραθέτεις δημιουργούνται μετά από χρόνια παραμονής σε κατοίκους μεγάλων αστικών κέντρων,
αλλά εδώ στην επαρχία , ακούγονται κάπως.
δ.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δήμητρα, εγώ απλά μεταφέρω τις σκέψεις μου. Δεν είναι τούτο το άρθρο μία μελέτη ή αποτέλεσμα βαθιάς πολιτικής σκέψης. Ιδέες ακι σκέψεις είναι. Δεν έχω το αλάθητο και σαφώς ζώντας 35 έτη σε πόλη, έχω διαμορφώσει τέτοιες ιδέες. Στην πόλη τα ζώα είναι παρέα και ψυχολογικά είναι η μεταφορά της φύσης στο σπίτι μας.

Ανώνυμος είπε...

Έχω κάτι λουλούδια εσωτερικού χώρου. Μερικά από αυτά αρρώστησαν. Συνήλθαν μόλις τα έβγαλα έξω. Τώρα τρέχω. Το πρωί έξω το βράδυ μέσα. Πόσο μόνο τα ζώα. Αν έχεις κήπο και μπορούν να γυρίζουν ελεύθερα τότε εντάξει αλλά σε διαμέρισμα λίγο δύσκολο.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Και τα φυτά, εξάκτινε, είναι μία προσπάθειά μας στην πόλη να φέρουμε μία γεύση φύσης στο άχαρο διαμέρισμά μας. Για τον κήπο δεν το σκέφτηκα, είναι η αλήθεια -ίσως και επειδή δεν το σχετικό ευτύχημα.

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει μεγάλη αλήθεια σε αυτά που γράφεις.
Τελικά όμως όλα είναι ζήτημα του μαζικού κινήματος:
" Δεν ξαναμένω σε άλλες Φαβέλες!"

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Δείμε μου και Δειμέ ΜΟΥ,

Τα ζώα αυτά είναι οικόσιτα, εξοικειωμένα από αιώνων να δια/συμ-βιώνουν κοντά στον άνθρωπο.
Επ' ουδενί θεωρώ πως είναι φυλακισμένα, εφ' όσον βεβαίως τηρούνται οι στοιχειώδεις υποχρεώσεις από πλευράς ιδιοκτητών(αφεντικών).

Τα ελεύθερα/αδέσποτα θεωρώ πως δυστυχούν από την κακομεταχείριση ορισμένων (τα βλέπουμε και τα ακούμε)

Θα έχεις δει (μου έχει τύχει πολλές φορές) να με ακολουθεί σκυλάκι και το βλέπεις πως βρίσκεται στη βασανιστική για κείνο διαδικασία αναζήτησης "συντρόφου/αφεντικού/προστάτη".

Τα οικόσιτα που ταλαιπωρούνται είναι όσα πέφτουν σε αφεντικά...σαν την καλή μάνα από το ΄Ιλιον....

Δείμε μου έχω 3 γάτες και δυο σκύλους. Τα έξοδα για τη διατροφή τους και τα εμβόλια τους, είναι γερή δαπάνη. Εκτός αυτού, πρέπει να έχεις και αποθέματα αγάπης πολλά...

΄Ομως, πίστεψε με πως τα γατιά μου, ως φύσει ανεξάρτητα ζώα, όσες φορές δραπετεύσουν, έστω για λίγες ώρες... σα μωρά φωνάζουνε όταν γυρίσουν για να τους ανοίξουνε να μπούνε στο σπίτι. Κλάαααμα να δεις....
Ευχαρίστηση να δεις ύστερα, που βρίσκονται στο "σπίτι τους"...

Δεν το θεωρώ λοιπόν σκλαβιά.
Εν τοιαύτη περιπτώσει κι' εμείς που ζούμε σε οργανωμένες κοινωνίες, "σκλαβωμένοι" θεωρούμαστε, γιατί η φύση ελεύθερους μας έπλασε να ζούμε...

Πάρε ένα ζωάκι, ΜΠΟΡΕΙΣ!!!
Ξέρεις, πόσα ευγενικά, τρυφερά, αγαπησιάρικα συναισθήματα θα σου προσφέρει...

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

(υ.γ. άυτή τη φορά δεν έκανα delete... πάτησα publish....για τα ζωα ρε γμτ...)

Unknown είπε...

φίλε δείμο
ενδιαφέροντα και πολύ καλά τα κείμενα σου, το ξέρεις..
Δεν χρειάζεται, εγώ να στο πώ.
Σ' έχω χάσει...υπάρχει λόγος σοβαρός;

ανεστης είπε...

Να με συμπαθάτε που δεν κατάφερα να διαβάσω όλα τα σχόλια σε όλη τους την έκταση.
Σωστός ο προβληματισμός σου Δείμο αλλά η φύση δεν είναι πια φιλική για τα ζώα, και το φυσικό τοπίο έχει μειωθεί και αλοιωθεί και η τροφική αλυσίδα έχει διαρραγεί. Άρα τα "κοινωνικά" μικρά οικόσιτα ζώα επόμενο είναι να μπουν κάτω απο την προστασία μας, να μοιραστουν τη δική μας ποιότητα ζωής.
Αν και νομίζω οτι μάλλον φιλοσοφικό είναι το post σου και όχι πρακτικό.

ο δείμος του πολίτη είπε...

κομμούνι, δεν ξαναμπαίνω. Για τα ζωάκια όμως τι να κάνουμε;

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ, θες να πεις ότι τα καναρίνια και τα ψαράκια είναι οικόσιτα από αιώνες; Και τα σκυλιά όλα είναι οικόσιτα; Δε νομίζω και αποδείξεις έχουμε σε μπόλικα συγγενικά είδη. Αν ήταν το κάθε είδος οικόσιτο, τότε και τα συγγενικά θα ήταν. Απλά μαθαίνουν να ζουν αρμονικά μαζί μας, όπως τα σκυλάκια που αναζητούν την παρέα μας στο δρόμο. Εκπαιδεύτηκαν βιωματικά. Τούτο όμως δεν αναιρεί την τάση για ελευθερία. Γιατί δηλαδή να είμαστε κατά των ζώων σε τσίρκο -που δεν τα βασανίζουν- και κατά των ζωολογικών κήπων και όχι στο σκύλο; Επειδή έχουμε συνηθίσει την παρέα του; Ας μη συγχέεται όμως η αγελαία ζωή -κοινωνία στην περίπτωσή μας- με τη σκλαβιά. Και οι λύκοι είναι αγελαίοι, αλλά δεν τους θέλουμε στην παρέα μας (από φόβο ότι το άγριο ήθος δε χάνεται -κάτι που είναι γνήσια δεισιδαιμονία).

Στράτο, δεν υπάρχει κανένας ιδιαίτερος λόγος πλην της πολλής δουλειάς -ως αργά το βράδυ.

Ανέστη, μιλάς δηλαδή για είδη υπό εξαφάνιση; Γιατί όχι οι λύκοι και οι αλεπούδες -που είναι σε ίδιο μέγεθος; Γιατί όχι τα κούγκαρ ή οι αγριόγατες (ίδιου μεγέθους με τα συνηθισμένα κατοικίδια)

ΣΠΙΘΑΣ είπε...

...Νάσαι καλά..
την καλησπέρα μου..

Lion είπε...

Μιας και συμφωνουμε στο οτι συμφωνουμε, ;-) δεν εχω πολλα να προσθέσω.

Μονο αυτο: ειμαι κατά της αγοραπωλησίας ζωων, ιδίως όσων προέρχονται απο πετ σοπς (ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΠΟ ΠΕΤ ΣΟΠ - ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ). Επισης ειναι μαυρολεφταδες και παρανομοι και εγκληματιες οσοι κανουν αγοραπωλησιες ζωων σε "φιλική" βαση, δηλαδη απο σπιτι σε σπιτι (οι εφημεριδες ειναι γεματες απο τετοιες αγγελιες).

Αν ομως παρεις ενα αδεσποτο απο τον δρομο και το φροντίσεις οπως οριζει ο νομος (οπως βλεπεις, δεν ζηταω πολλα, αρκει το μινιμουμ που επιβαλλει η ελληνικη νομοθεσια), τοτε ειναι 1000 φορες καλυτερο για το ζωο απο το να το αφησεις να ζει στα σκουπιδια, μεσα στα αυτοκινητα και με κινδυνο να φαει φολα καθε μερα. Ακομα και αν - θεωρητικα - του στερεις ενα μερος της ελευθεριας του.

doctor είπε...

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε χωριό.

Εδώ στην Αθήνα, στενοχωριέμαι να βλέπω σκυλιά στα μπαλκόνια και στις ταράτσες, το θεωρώ παρά φύσιν και νομίζω ότι είναι.

doctor

ο δείμος του πολίτη είπε...

Dralion, βλέπεις τελικά πόσο συμφωνούμε; Ειδικά για την εμπορία είμαστε ταυτόσημοι.

Γιατρέ, εγώ να δεις που δεν έζησα παρά μόνο διακοπές στην ύπαιθρο.

Ταχυδρόμος! είπε...

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση, όπως και σε τόσα άλλα πράγματα. Όπως και οι άνθρωποι. Άλλοι είναι για σχέση και άλλη για μια ζωή ελεύθερη. Και μη μου πείτε πως έτσι τους έμαθαν κι αυτούς. Κάπως έτσι και τα ζώα. Άλλα, πράγματι ζουν στη σκλαβιά, και άλλα, έχοντας περάσει του Χριστού (μέρες που είναι) τα πάθη δεν θέλουν να φύγουν από την αγκαλιά μας. Εγώ έχω δύο κατοικίδια σκυλιά. Και τα δύο αδέσποτα, ήρθαν στην πόρτα μας και δεν φύγανε ποτέ. Πάντα γυρνούν.

Όπως και η Λούση 15 χρόνια πριν. Είχε μεγαλώσε πολύ το σκυλί και τότε δεν μπορούσαμε να το έχουμε (για να μην είναι φυλακισμένο) και το αφήσαμε σε κάτι φίλους στη Χαλκιδική με μεγάλο κτήμα. Γύρισε μόνη της έπειτα από 3 μέρες. Πήδησε το φράχτη μας είπαν. Κλάμα εγώ, χάθηκε η Λούση. Έπειτα από 3 μέρες επέστρεψε από 100 χιλιόμετρα απόσταση και γρατζουνούσε την πόρτα για να μπει μέσα.. Τώρα εσείς πείτε μου..

Ανώνυμος είπε...

Kalimera "Deime",
simfono apolita me to post sou, eidika otan anaferesai gia katoikidia sta diamerismata...
Palaiotera otan diavazame gia ta katoikidia zoa sto mathima tis fisikis istorias, tote oi perissoteroi anthropoi zousan se monokatoikies me kipous kai apla trigiro opou ean eixes tin tixi i tin anagi na exeis ena skilo...i mia gata afti kallista borouse na paei kai kamoia volta kata tin deiarkia tis imeras kai na girisei otan pinasei...Alla ola afta se diamerismata opou outos i allos polles fores einai mikra kai gia tis oikogeneies na prostethei kai ena katoikidio, isos leo isos na einai polla....
Emeis edo sto nisi exoume mia gata ekso ston kipo...pote den benei mesa sto mikro spitaki...(theoroume akardi?) telos pandon pote den benei mesa ...den thelo ego na benei ...i gata afti opos kai oles oi gates edo zoun ekso stin fisi...kseroun oti to vradi i otan vrexei tha pane na vroun prostasia se kapoia gonia tou kipou, tha fane fisika edo otan pinasoun kai meta tha figoun gia tis voltes tis megales...etsi zoun oi gates tis perioxis mas...Iparxei vevea o kindinos tou kakou geitona pou apo kairo eis kairo petaei foles kai etsi iparxei afto to risko...exeis gatous pou tous afineis na zoun ekso stin fisi kai pou borei kapoia stigmi na min girisoun pote piso....apo tin allin o gatos sta spitia pou vriskonde stous agrous einai aparaititos afou krataei ta pondikia makria...eite epeidi ta troei eite epeidi ta pondikia fovounde...
Edo malista iparxoun kai kati filozooi oi opioi theloun na evnouxizoun tis kaimenes tis gates kai tous skilous gia na min trigirnoune...(afto kai an einai filozoia)))))
tin kalimera mou Deime

ο δείμος του πολίτη είπε...

ταχυδρόμε, δε θα επιμείνω. Γνωρίζουμε περιπτώσεις ζώων που κακοποιούνται και δεν επιθυμούν να δραπετεύσουν και επιστρέφουν στο αφεντικό τους. Αυτό όμως αποδεικνύει νομίζω πως τους έγινε βίωμα η συμβίωση -που εγώ βλέπω σαν σκλαβιά. Βέβαια μετά την απελευθέρωσή τους το ίδιο και πολλοί άνθρωποι μη έχοντας την ικανότητα να ζήσουν ελεύθεροι -το ίδιο με τον ιδρυματισμό είναι στην ουσία.

Προπέτη, συμφωνούμε. Δεν έχω καλή εμπειρία από τα χωριά ή τις κωμοπόλεις. Γνωρίζω μόνο την πόλη επί της ουσίας βιωματικά.

ανεστης είπε...

Εννοώ οτι τα "ζώα συντροφιάς" δεν θα τα κατέφερναν εκεί έξω και όταν λέω "εκεί έξω" εννοώ στις πόλεις όπου έχουν κατα παράδοση τη "φωλιά" τους.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πιστεύω, Ανέστη, ότι θα τα κατάφερναν, όπως επιβιώνουν στην ύπαιθρο πιο ελεύθερα και στα βουνά. Το βλέπουμε σε τόσα συγγενικά είδη. Εξάλλου, και οι σκύλοι με τις γάτες έχουν άγρια ένστικτα και τις ίδιες ικανότητες προσαρμογής με όλα τα θηλαστικά. Εξάλλου, οι πόλεις όπως τις ξέρουμε υπάρχουν μόνο 1-2 αιώνες. Τι είναι αυτό μπροστά στην εξέλιξη;

Swell είπε...

rebel

ανεστης είπε...

Δείμο μου, τα σκυλιά και οιγάτες ζουν με τους ανθρώπους απο τότε που κι εμείς περπατούσαμε στα 4! Κατοικούσαν στις πόλεις μας απο την εποχή των Φαραώ. Τώρα θα τα αφήσουμε "εκτός" που όπως σου είπα δεν υπάρχει καν τροφική αλυσίδα;
Θα επιβίωναν φυσικά τα πλέον προικισμένα αλλά με κόστος!
Κόστος που θα βρεις οτι είναι ηθικά αντίθετο με το politically correct ενστικτό μας μας που μας οδηγεί σε τούτες τις απόψεις.

Ανώνυμος είπε...

Οι άνθρωποι θέλουμε να έχουμε ένα σύνδεσμο με τη φύση. Από την αρχαιότητα κάποια ζώα ήταν δίπλα μας. Το θέμα είναι ότι ενώ από την μια θέλουμε να εξημερώνουμε και καρχαρίες..από την άλλη συνεχώς απομακρυνόμαστε από τη φύση.
Δεν θα ήταν άσχημο να ζούσαμε μαζί με γατιά, σκυλιά και κοτούλες, αλλά όχι σε αυτές τις σκλαβουπόλεις. Γιαυτό και εγώ μίλησα για Φαβέλες..

ο δείμος του πολίτη είπε...

Swell, διάβασα το διήγημά σου. Πολύ όμορφο.

Ανέστη, δεν είναι τι θα βρω εγώ ως πολιτικά ορθό. Το θέμα είναι θα σταματήσει η μόδα των κατοικιδίων που έχει γίνει ένα από τα πιο κερδοφόρα εμπορικά παιχνίδια ακόμα και σε σπάνια είδη; Θα σταματήσει ο βασανισμός των ζώων;

Κομμούνι, στην ουσία δηλαδή συμφωνούμε -τουλάχιστον με την έννοια ότι οι εμπειρίες μου είναι αστικής φύσης.

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

καλά αυτά που λες δείμε αλλά στην δικιά μας περίπτωση δεν έχουμε κατοικίδιο αλλά μας φιλοξενεί η γάτα μας!

Πέρα από την πλάκα, έχουμε γάτα και σε καμιά περίπτωση δεν την θεωρώ κατώτερο είδος. Ίσα ίσα που είναι ακόμη ένας φίλος. Από την άλλη μερικά ζώα δεν είναι για τα μαντρώνουμε σε διαμέρισμα αντίθετα στην φύση τους..

christina είπε...

Μόνο σε δυο περιπτώσεις συμφωνώ μαζί σας:

όταν έχουμε ένα κατοικίδιο (πχ σκυλάκι) και γελοιοποιούμε τη φύση του με φιογκάκια, γαντάκια, παπουτσάκια, βαφές μαλλιών/φτερών κλπ γιατί είμαστε επιδειξιομανείς (σόρρυ αν το διαβάζει κάποιος που λειτουργεί έτσι, αλλά αυτή ειναι η γνώμη μου)

και

όταν το κατοικίδιό μας επιβιώνει σε εντελώς διαφορετικό κλίμα ή έχει ανάγκη κάποιο συγκεκριμένο περιβάλλον. Στην Αθήνα δεν μπορώ να έχω κατοικίδιο πιγκουίνο ή πάντα ή κροκόδειλο.

Στα υπόλοιπα θα διαφωνήσω.

Με την ίδια λογική είμαι κι εγώ καλύτερα άστεγη, άρρωστη και νηστική παρά φυλακισμένη, ασφαλής, ξεκούραστη (λέμε) και ζεστή στο σπίτι, μιας και στη Φύση δεν υπάρχουν σπίτια;

Οι άνθρωποι που ζουν σαν οικογένεια, 'φυλακίζουν' την αγάπη τους ο ένας τον άλλο, ενώ θα μπορουσαν να ζουν κι αυτοί τελείως ελευθεροι και να επιβιώνουν όπως μπορούν στους πέντε δρόμους, με φυσικό τρόπο;

Ο λόγος που το μόνο μου κατοικίδιο ήταν (μέχρι πρόσφατα) δυο ψάρια, είναι η δική μου άνεση και ελευθερία. Εγώ θα έπρεπε να 'φυλακιστώ' και όχι το ζώο.

annamaria είπε...

Μακάρι Δειμε
οι φυλακισμένοι να έπαιρναν από τους δεσμοφύλακες τους τόση αγάπη
όση δίνουμε εμείς σε αυτά τα πλασματακια!!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Στάθη, ποια ζώα εννοείς;

Περαστικιά, η φύση έχει σπίτια για την οικειακή προστασία και των μικρών ακόμα. Για το ψαράκι δεν σε κατάλαβα πάντως.

Ανναμαρία, δέχομαι τη διαφωνία σου, όπως και των άλλων. Ξέρουμε όμως πολύ καλά ότι δεν είναι όλοι έτσι. Και στο κάτω-κάτω η έλλειψη ελευθερίας κινήσεων κτλ δεν ξέρω κατά πόσο μπορέι να αντικατασταθεί με την αγάπη.

Ανώνυμος είπε...

I ellipsi eleftherias kiniseon oute ego nomizo oti borei na andikatastathei me tin agapi....(mou arese poli afto pou egrapses)
kalimera Deime!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καλή σου μέρα, Προπέτη.

ανεστης είπε...

Δείμο, υπάρχουν ήδη συνθήκες που απαγορεύουν την εμπορία "άγριας ζωής".

ο δείμος του πολίτη είπε...

Και περιορίζονται, Ανέστη, μόνο σε εκείνα.

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

Μεγάλα ζώα, όπως λυκόσκυλα και ντόμπερμαν δεν πρέπει να τα φυλακίζεις σε διαμερίσματα ούτε σε πυλωτές πολυκατοικίας. Τα μικρότερα πάντως δείχνουν να το απολαμβάνουν, όταν τα αγαπάς βέβαια.

Ανώνυμος είπε...

@Δείμε,

Τα ψάρια είναι πολύ "ανώδυνο" κατοικίδιο.Αν τους έχεις φίλτρα, αντλίες και ταϊστρες μπορείς να τα αγνοήσεις γαι μέρες. Γάτες, σκυλιά κλπ, εκτός από τάισμα και καθάρισμα θέλουν και παιχνίδι και αγάπη και δέσμευση. Δεν μπορεί ο καθένας να τα δώσει αυτά.

Roadartist είπε...

καλησπερα ωραια τα λες. "Δεν μπορω να τη βλεπω" ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ .. πρωτη φορα στο blog σου, επρεπε να το επισημανω αυτο.. :)

ο δείμος του πολίτη είπε...

Στάθη, απλά θα πω πως έτσι έμαθαν. Όλα μεγαλώνεις μέσα σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, τότε φαίνεται ότι σου αρέσει. Τα αγριόσκυλα που αιχμαλωτίστηκαν, όπως πάντα προσπαθούν να επιστρέψουν στην ελεύθερη φύση. Εκεί φαίνεται η πραγματική εικόνα, αφού είχαν την ελευθερία τους και την έχασαν.

Περαστικιά, θα συμφωνήσω. Στο κάτω κάτω κι ένας άνθρωπος δεν είναι ανώδυνο μα μένεις μαζί μας. Το ότι χαρίζουμε συχνά αγάπη και φροντίδα σε ζώα, δε μειώνει την αιχμαλωσία τους, φοβάμαι.

Roadartist, πρώτη φορά έγραψα κάτι καλό, εννοείς; Να σ' ευχαριστήσω τότε :)))

Προπέτης, τέλειο. Χρόνια σου πολλά.

ShareThis