Οι καταλήψεις πάλι φούντωσαν. Μερικοί βέβαια βλέπουν την κίνηση καθαρά από μία σκοπιά αρνητική, αφού στις μαθητικές κινητοποιήσεις θέλουν να βλέπουν ενέργειες που στόχο έχουν να χαθεί μάθημα και να διασκεδάσουν. Βέβαια παλαιότερα είχα γράψει δύο άρθρα (εδώ κι εδώ).
Εχθές λοιπόν ξαφνικά -τουλάχιστον για μένα- έφτασε στο Δημαρχείο μία ομάδα μαθητών από τα ΕΠΑΛ της περιοχής κι ένα Ενιαίο Λύκειο. Συνομίλησαν για αρκετή ώρα με το Δήμαρχο που αμέσως κατέβηκε κάτω και τους υποδέχτηκε. Γνωρίζοντας το θεσμό στον οποίο απευθύνθηκαν -ίσως όχι τις ενέργειές του, αλλά σίγουρα τις αρμοδιότητές του- του έθεσαν εκτός από τα διάφορα πανελλαδικά αιτήματα (αύξηση προϋπολογισμού, ολιγάριθμες τάξεις κτλ) και ζητήματα της γειτονιάς, όπως εγώ αρέσκομαι να τα λέω. Ζητήματα για το στρατόπεδο[1], ο χώρος του πρώην εργοστασίου του ΑΓΝΟ, το κολυμβητήριο της Ηλιούπολης[2] κτλ. Τέθηκαν με φοβερή ωριμότητα. Μία ωριμότητα που πολλούς θα τους έκανε να ντραπούν και μη σκεφτούν καθόλου ότι κάθε κινητοποίηση γίνεται απλά και μόνο για να χαθεί μάθημα.
Υπάρχουν ορισμένοι μαθητές που πραγματικά αγωνίζονται -και αυτό τον διαπαιδαγωγητικό χαρακτήρα βλέπω στις κινητοποιήσεις που διδάσκουν τον αγώνα, παρά τα όποια παρατράγουδα. Ορισμένοι κινούνται με γνώμονα το κοινό συμφέρον και όχι τον ωφελιμισμό της τεμπελιάς. Τα προβλήματα της παιδείας είναι τόσα που θεωρώ ότι κάνουν και λίγα. Τα τοπικά δυσεπίλυτα που κάθε κίνηση οράται με μάτι θετικό. Μακάρι να υπήρχαν στο Δημοτικό Συμβούλιο τέτοιοι Σύμβουλοι, που να σέβονται τον ομιλητή τους, να κρίνουν με προτάσεις ουσιαστικές και να θέτουν μέσα από τον αγώνα τους ζητήματα που αφορούν όλη την κοινωνία.
Και αν κάποιοι θέλουν να επηρεάζονται από τη δημαγωγία των δημοκρατών που συκοφαντούν την αγωνιστική προσπάθεια καθενός, δεν πειράζει. Είναι και αυτό μέσα στο παιχνίδι. Αλλά φυσικά με τίποτα δε δέχομαι την επίθεση που εξαπέλυσε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης στους καταληψίες πιέζοντας γονείς κι εκπαιδευτικούς να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις.
[1] Βλ. το παλαιότερο σχετικό άρθρο μου, καθώς και στην ιστοσελίδα του Δήμου Σταυρούπολης εδώ κι εδώ.
[2] Βλ. το παλαιότερο σχετικό άρθρο μου, όπως και στην ιστοσελίδα του Δήμου Σταυρούπολης εδώ κι εδώ.
15 έκριναν :
Ως τρις καταληψίας εις το παρελθόν όφείλω να ομολογήσω ότι καραγουστάρω τα παιδιά που κάνουν καταλήψεις είναι το καλύτερο -πρακτικο- πολιτικό σχολείο!
Αρκεί βέβαια να μην το παραχέζουν όπως τότε στον Ευκλείδη που ζητούσαν στρόγγυλες τυρόπιτες αντί για τρίγωνες και μια συγκεκριμένη κορασίδα από το Ανατόλια...
Όσο για τους "διαμαρτυρόμενους πολίτες" που σκίζουν τα ρούχα τους γιατι τα παιδιά διαμαρτύρονται και βρήκαν επιτέλους ενάν τρόπο να ακουστούν θυμάμαι εκείνη την καθηγήτρια που ειχα στην Γ' Γυμνασίου το Δεκέμβρη του 1990 και μου έλεγε στοργικά "θα καείς στην κόλαση για αυτά που κάνεις.."
Πέρα από την πλάκα μόνο έτσι μπορείς να καταλάβεις ότι υπάρχει και άλλος τρόπος από την προβατοποίηση! Τέτοιους πολίτες θέλω εγω και ας ζητάν καμιά φορά απλά να αλλάξουν οι τυρόπιτες στο κυλικείο.
Καλημέρα Δείμε
Υπάρχουν δύο ειδών καταληψίες και αυτό το γνωρίζουμε όλοι.
Ας στέλνουν λοιπόν (καλή ώρα) σοβαρούς αντιπροσώπους με εμπεριστατωμένη άποψη γενικώς και ειδικώς στους αρμόδιους φορείς, στα κανάλια κτλ και τότε θα πειστεί και ο κόσμος πως υπάρχουν και πιο σοβαρά προβλήματα στην εκπαίδευση από τα "βλαμμένα με τις τυρόπιττες".
Γιατί ο περισσότερος κόσμος το αγνοεί.
Ενα καλό αίτημα θα ήταν και οι ποινές των μπάτσων της ζαρντινιέρας μιας και μιλάμε για τα μέρη σας...
καλημέρα
κάτι είχα ακούσει για καταλήψεις ... αλλά στο νυχτερινό μια κάναμε (εποχή ΣΕΜΜΕ) ...
τώρα δεν ξέρω και ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ...
Ακριβώς αυτό λέω κι εγώ, Στάθη. Τουλάχιστον εγώ έχω ήδη εξασφαλισμένη τη θέση στην κόλαση. Να μην ψάχνομαι ρε παιδί μου μεθαύριο.
Πατσιούρη, ο κόσμος δυστυχώς έχει χαλουχηθεί με τον ωφελιμισμό και τη βίαιη αντίδραση σε ό,τι μας ενοχλεί από τους άλλους, αλλά όχι όταν το κάνουμε εμείς. Έτσι, όλοι νομίζουν ότι όλα γίνονται για το χαβαλέ και μόνο.
Ακράτ, υπάρχουν πολλές οπτικές των πραγμάτων, αρκεί να θέλουμε να τις δούμε.
Να μιλήσω για συντεταγμένη και ευνομούμενη κοινωνία και για διασάλευση της τάξης από τους νεαρούς;
Θα ακουστώ ως ...μεγάλος και θα ξενερώσω τα παιδιά.
Θα συνταχθώ λοιπόν με τα παιδιά, ως 35άρης έφηβος και θα πάω μαζί τους να ακούσω Metallica πίνοντας μπίρες από το κουτάκι απευθείας.
Όσο για τον εισαγγελέα, μάλλον του χρειάζεται βιάγκρα...
το έχω ξαναγράψει, δυστυχώς το δημόσιο σχολείο έχει καταντήσει ένα βαρετό διάλλειμα, ανάμεσα στα ιδιωτικά μαθήματα. Ας γίνει ένα αγωνιστικό διάλλειμα, φτάνει να' ναι πράγματι αγωνιστικό.
Εγώ πλέον δεν πείθομαι για τις ειλικρινείς προθέσεις των μαθητών!
Θα με έπειθαν αν επέλεγαν ως διαμαρτυρία άλλες μεθόδους: π.χ. να θυσίαζαν την ημέρα της εκδρομής τους για να προσφέρουν κάποια κοινωνική υπηρεσία ή να έβαφαν το σχολείο τους...
ασκαρδαμυκτί, επειδή έχω πολύ πρόσφατα τελειώσει την δευτεροβάθμια θα συμφωνήσω μαζί σου.
Οι μαθητές που τα σκέφτονται αυτά (ναι αυτό το μικρό ποσοστό που ΔΕΝ τα κάνει αυτά για να πάνε για καφέ) τους υποκινούν κόμματα. το δε ποσοστό που ανήκει σε αυτους και ΔΕΝ υποκινείται απο μεγαλύτερους είναι απειροελάχιστο.
Ναι, θέλω να πω οτι τα παλικάρια που το έκαναν αυτό δεν έχουν αντίληψη τέτοια. Αν ελέγξετε μάλιστα ποιοι ήταν οι αντιπρόσωποι μαθητές και πως κατέλαβαν αυτές τις θέσεις θα δείτε οτι δεν τα βγάζω απο το κεφάλι μου. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε το στρατόπεδο, ούτε το ΑΓΝΟ. Πολύ πιο πιθανό θα μου φαινόταν να ανησυχούσαν για τις τυρόπιτες. Το οτι το ΕΠΑΛ εχει στην κατασκευή του αμίαντο είναι εγκληματικό, όμως το ίδιο εγκληματικό είναι το οτι το θυμούνται αυτό οι μαθητές συγκεκριμένες μέρες του χρόνου. Θα κάνουν τις καταλήψεις τους, θα περάσουν οι μέρες, δεν θα γίνει τίποτα, θα αγριέψουν για 2-3 μέρες ακόμα επειδή δεν γίνεται τίποτα, και μετά θα ξαναξεκινήσουν το μάθημα. Θα ξεχαστεί το θέμα του αμίαντου για άλλους 11 μήνες.
Καλοπερασάκιδες είναι, γιατί έτσι τους θέλει το σύστημα, ώστε να ελέγχονται εύκολα. Και βέβαια είναι πολύ λυοηρή εικόνα να βλέπεις τους μικρούς να είναι στην ίδια ελεινή κατάσταση με τους μεγαλύτερους, γιατι ξέρεις οτι δεν θα αλλάξουν τίποτα.
Αλλα δεν βαριέσαι, πάντα οι λίγοι κάνουν τις αλλαγές, και συνήθως δεν ανήκουν σε κόμματα.
υγ : δεν είμαι πεσσιμιστής, ρεαλιστής είμαι και προσπαθώ να τα βλέπω όλα όσο πιο αντικειμενικά μπορώ.
Γιατρέ, -είμαστε και συνομήλικοι- συμφωνούμε απολύτως.
Κομμούνι, θυμάμαι αυτή την άποψη. Ας κάνουμε τουλάχιστον ένα σχολείο που να είναι αρεστό σε όλα τα παιδιά και σύμφωνο με τις ψυχοσυναισθηματικές τους ανάγκες.
Άσκαρ, γιατί πρέπει να θυσιάσουν την εκδρομή; Γιατί πρέπει να τους βλέπουμε ως υστερόβουλα όντα και όχι ως ειλικρινή επιθυμία δημιουργίας ενός ευχάριστους και δημιουργικού σχολείου; Μήπως επειδή έτσι σκεφτόμαστε εμείς οι ίδιοι;
Mandalore, δε νομίζω. Τα παιδιά που επισκέφτηκαν το Δημαρχείο είχαν μεταξύ τους ΚΝίτες, αλλά τα περισσότερα ήταν απέξω. Δεν ήσουν παρών δυστυχώς για να δεις τον τρόπο έκφρασής τους και ακόμα τις θέσεις τους.
Αλοίμονο αν οι νέοι δεν αγωνιζόντουσαν για ένα καλύτερο κόσμο.
Όμως οι καταλήψεις πλέον έχουν χάσει καθε νόημα αγώνα και έχουν καταντήσει σαν τις εθνικές γιορτές, εθιμικές.
Κάθε χρόνο η ίδια ιστορία την ίδια εποχή με την ίδια κατάληξη.
Και όταν η ιστορία επαναλαμβάνεται καταντά κωμωδία.
Αθεόφοβε, μάλλον θα διαφωνήσω. Το γεγονός ότι οι καταλήψεις επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο απλά αποδεικνύει ότι τίποτε ουσιαστικό δεν άλλαξε στη β΄βάθμια εκπαίδευση (τουλάχιστον). Το σχολείο παραμένει το ίδιο βαρετό και συχνά μισητό από μαθητές που βρίσκουν ευκαιρία και το χτυπούν με τις καταλήψεις. Γιατί να μην προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα αρεστό, ένα αγαπητό στα παιδιά σχολείο;
Ο/Η ο δείμος του πολίτη είπε...
"Δεν ήσουν παρών δυστυχώς" για να δεις τον τρόπο έκφρασής τους και ακόμα τις θέσεις τους.
------------------------------
Ακριβώς. Εμείς οι πιο πονηροί βλέπουμε σκοπιμότητα σε αυτό.
Διότι όταν δηλώνεις οτι θες να πάρεις μέρος σε κάτι τέτοιο και σου λένε ή θα πεις αυτά, η δεν πας καθόλου αν σέβεσαι έστω και λίγο τον εαυτό σου θα τους πεις να πάνε από εκεί που ήρθαν, και θα πάρει την θέση σου ο αμέσως επόμενος που θα κάνει ό,τι του ζητήσουν για να "έχει αυτή τη τιμή".
Τα έζησα πολύ πρόσφατα και είδα ότι είναι ακριβώς έτσι. Δυστυχώς.
Mandalore, το τι έζησε ο καθένας μας είναι μέρος της προσωπικής του μαρτυρίας. Κανείς όμως δεν μπορεί να μου πει ότι οι καταληψίες μαθητές στην εν λόγω επίσκεψη-διαμαρτυρία ήταν βαλτοί. Από ποιον; Από εμένα ή από κάποιον άλλον που ταυτίζεται με τις δικές μας θέσεις; Αν θέλαμε παπαγαλάκια θα ελέγχαμε το Τοπικό Συμβούλιο Νέων και δεν θα το αφήναμε αυτοδιαχειριζόμενο παίρνοντας δικές του πρωτοβουλίες (όποιες κι αν είναι αυτές).
ισως το μονο αποτελεσμα απο τις καταληψεις ειναι να βρεθει ο μελλοντικος τσιπρας
polu kalh douleia to blog s
..
k wraio keimeno
eipa na s steilw na m peis mia gnwmh kai gia to keimeno pu eixa anevasei kegw prin apo ligo kairo gia tis katalhpseis
thnx..
Δημοσίευση σχολίου