Σε συνέχεια από το προηγούμενο άρθρο, ας κραυγάσουμε ότι και οι πεζοί έχουν δικαιώματα. Ωστόσο, σε μία χώρα χωρίς οδική παιδεία, χωρίς να έχουν ληφθεί τα κατάλληλα θεσμικά μέτρα για την προστασία του οδοιπόρου δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά. Συνήθως κατηγορούμε τον ίδιο τον οδηγό που παρκάρει όπου επιθυμεί, που κυκλοφορεί με το αυτοκίνητό του ακόμα και για να επισκεφτεί το… περίπτερο της γειτονιάς του. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μας το θέμα είναι γενικότερο. Κρίνουμε λάθος την απλά κι ελαφρά τη καρδία εξατομικευμένη κατηγορία και επίρριψη ευθύνης στον οδηγό. Και τούτο, διότι πολύ απλά σχεδόν το σύνολο (οι εξαιρέσεις εμπειρικά είναι πολύ λίγες για να τις υπολογίσουμε) των οδηγών πράττουν ακριβώς αυτό. Ίσως το μόνο ατομικό θέμα που μπορούμε να θέσουμε με υπευθυνότητα είναι ότι οι ίδιοι οι οδηγοί όταν δεν μπορούν να περπατήσουν λόγω των σταθμευμένων οχημάτων, απλά κατηγορούν τους άλλους οδηγούς που πάρκαραν σε πεζοδρόμιο για να επαναλάβουν οι πρώτοι ό,τι κατηγορούν τους δεύτερους. Όταν όμως η οδική μας παιδεία περιορίζεται απλά σε μία στείρα παπαγαλία σημάτων και κανόνων προτεραιότητας των οχημάτων, φαντάζει λογικό ό,τι συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους. Ακόμα, χειρότερα όταν αστυνομικά όργανα στρέφονται υπέρ των οδηγών, κατά των πεζών και όταν ακόμα ακόμα αδιαφορούν για τη βεβαίωση κλήσεων για παράνομο παρκάρισμα.
Και εδώ ακούγεται βέβαια το πολυβασανισμένο ερώτημα γιατί να μην έχουμε αρκετούς χώρους στάθμευσης και γιατί να είναι τόσο ακριβοί. Σε μία δημοκρατική χώρα όπου όλα εξετάζονται υπό το μεταμοντέρνο πρίσμα της προσφοράς και της ζήτησης οι τιμές ακολουθούν τον κανόνα. Θέλουμε να πέσουν οι τιμές; Ας σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Δε μας αρκούν οι χώροι στάθμευσης ας μην πάρουμε το όχημά μας για τον καφέ ή για την αγορά τσιγάρων. Δυστυχώς, στην Ελλάδα της καραμάνλειας αντιπαροχής που ξεπούλησε κάθε ελεύθερο χώρο χωρίς δυνατότητα δημιουργίας επαρκούς και λειτουργικού σχεδίου πόλης, πού να βρεθεί μέρος να κάνουμε πάρκινγκ… Άρα η λύση ακόμα μία φορά είναι να αφήσουμε το αυτοκίνητό μας.
Μπορούμε κάλλιστα να πιέσουμε την Πολιτεία να εντείνει τους ρυθμούς επέκτασης των αστικών διαδρομών των μέσων μαζικής μεταφοράς. Οφείλουμε να θέσουμε το ίδιο το κοινωνικό κίνημα προ των ευθυνών του. Φυσικά, ένα κίνημα υπέρ των μέσων μεταφοράς και της επέκτασής τους στρέφεται κατά της ίδιας της επίδειξης που μας διδάσκει ο καταναλωτισμός.
Σε μια εποχή που ο ελεύθερος χώρος των πόλεων λιγοστεύει όλο και περισσότερο, κάποιοι πολίτες μάχονται για το δικαίωμά τους - ένα δικαίωμα που θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο - να περπατούν στο πεζοδρόμιο. Δύο ομάδες[1] παλεύουν για τα δικαιώματα των πεζών να περπατούν χωρίς εμπόδια, ένας πολίτης που συνελήφθη για βανδαλισμό γιατί περπάτησε πάνω από... αυτοκίνητο[2] που είχε καταλάβει το πεζοδρόμιο και του έκλεινε τον δρόμο και η Ένωση πεζών κατέληξαν ακτιβιστές του πεζοδρομίου[3]. Η Τροχαία αδιαφορεί, τα συναρμόδια Υπουργεία κωφεύουν και ο ωχαδερφισμός[4] καλά κρατεί. Σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα παράνομα καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας ξεπερνούν τις 35.000. Το 45% των οδηγών, άλλωστε, «παραδέχονται» ότι, ναι, παρκάρουν όπου βρουν[5].
Και ποιο είναι τελικά είναι το δικαίωμα στον ελεύθερο χώρο[6]; Σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα, το ελεύθερο πλάτος διέλευσης του πεζοδρομίου πρέπει να είναι 1,80-2,00 μ. στους μη εμπορικούς δρόμους και 3,00-3,50 μ. στους εμπορικούς και στα σημεία συγκέντρωσης του κοινού (όπως οι στάσεις των λεωφορείων). Βέβαια, η ελληνική νομοθεσία προβλέπει ελεύθερο πλάτος 1,50 μ., που αντιστοιχεί σε συνολικό πλάτος πεζοδρομίου περί τα 2 μ. Με όχημα όμως μια ανεκτική προς το αυτοκίνητο πολιτική και πρόσχημα την έλλειψη χώρων στάθμευσης, τα πεζοδρόμια, όπως και οι ράμπες των αναπήρων, έχουν μετατραπεί σταδιακά σε άτυπους χώρους στάθμευσης οχημάτων. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από τα δίκυκλα που... παρακάμπτουν τον δρόμο και κυκλοφορούν στα πεζοδρόμια, ενώ πολλά σημεία έχουν καταληφθεί από τραπεζοκαθίσματα καφετεριών. Αποκορύφωμα της κατάληψης των ελεύθερων χώρων είναι τα βουνά από μπάζα αλλά και οι κάδοι απορριμμάτων που, σε συνδυασμό με την διαρκή παραβίαση του ΚΟΚ, μπορούν να καταστήσουν μια ολόκληρη πόλη αδιάβατη. Το αποτέλεσμα είναι οι πεζοί και ακόμη περισσότερο τα άτομα με προβλήματα κινητικότητας να μετανιώνουν που βγαίνουν από το σπίτι τους αφού εκ των πραγμάτων αντιμετωπίζονται ως πολίτες β' κατηγορίας[7].
Φυσικά και είμαστε κατά της τιμωρίας. Αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ανάγκη να ξεκινήσει μία καμπάνια, με προσέγγιση διαπαιδαγώγησης του πολίτη και -ακόμα αν θέλετε- να ξαναπεράσουμε όλοι από θρανία (να δούμε πόσα απίδια χωράει το… πόρτ μπαγκάζ).
update (προκύψαν από τη συζήτηση στα σχόλια): Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέψουμε και το μεταμοντέρνο υπερκαταναλωτισμό και την επιδειξιoμανία που απαιτούν για λόγους κοινωνικής προβολής να έχουμε δύο ή τρια αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα καμία επιστημονική μελέτη να μην μπορεί να προβλέψει τι χώρους θα χρειαζόμαστε μετά από 20 και 30 χρόνια. Στην καταναλωτική μας μανία οφείλεται και το γεγονός ότι δεν έχουμε ούτε δίπλα στο σπίτι μας χώρο στάθμευσης καθώς ο νόμος περί πιλοτών προβλέπει μόνο ένα χώρο στάθμευσης για κάθε οικογένεια και όχι τρεις.
[1] Street Panthers (πάνθηρες του δρόμου) που εμφανίστηκαν στα πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης το 2003 και η "πεζή", που λειτουργεί εδώ και τεσσεράμισι χρόνια, μάχεται για τα δικαιώματα των πεζών.
[2] Σχετικά έχουν γράψει ο e-lawyer, η Καθημερινή, ΤΟ ΒΗΜΑ και ΤΑ ΝΕΑ.
[3] βλ.
[4] σ.σ. ο όρος είναι δόκιμος όπως και ο σταρχιδισμός.
[5] βλ. Λίνα Γιάνναρου, Καθημερινή.
[6] Μπορέιτε να διαβάσετε και το πόρισμα του
Συνηγόρου του Πολίτη σχετικά με την παρακώλυση της άσκησης του δικαιώματος στην κοινή χρήση του πεζοδρομίου.
[7] Βλ.
33 έκριναν :
Δείμε καλημέρα και Καλή Χρονιά,
Ρίξε μια ματιά στο metapolis.net.gr και πες μου, μήπως οργανώσουμε κάτι Δυτικά!
Δεν είναι μόνο τα πεζοδρόμια αλλά και οι πλατείες που γεμίζουν τραπεζοκαθίσματα και αφορούν λειτουργικούς χάρους και έτσι Ο χώρος που απομένει γιά χρήση απο τον πολίτη η για τις ευεργετικές επιδράσεις της πλατείας και των πεζοδρομίων είναι πολύ περιορισμένος. Οι δήμοι αδυνατούν να ελεγξουν (είτε λόγω διαπλοκής είτε επειδή εισπράτουν) το χώρο που έχει παραχωρηθεί με αποτέλεσμα τα τραπεζοκαθίσματα να επεκτείνοντια διαρκώς.
Τελευταία υπήρξε και σχετική απόφαση του ΣτΕ αλλά φαίνεται ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί
kalispera,
theoro oti oloi mas kseroume to provlima stathmevsis stis megaloupoleis...ara otan enas odigos parkarei opou vrei, ego nomizo oti i efthini einai diki tou. I tha prepei na vrei sosto meros gia na parkarei, allios na min to xrisimopoiisei. Afti einai i sosti andimetopisi tou provlimatos apo kathe sosto aftokinitisti. Otan oloi mas kseroume ta provlimata peri stathmevsis as poume, tote giati tha eprepe na ta agnooume dimiourgondas kai allo ena provlima, me to na parkaroume se lathos meros to diko mas to aftokinito?
Afou ego exo to aftokinito, ego exo kai tin apoliti efthini sto lathos parkarisma...afti einai i diki mou apopsi.
Tora oti tha eprepe na ginoun diafora apo tous Dimous kai to kratos, makari, na kanoun kati thetiko, makari.
Gia tous xorous ton paizodromion kai tis plateies pou exoun katalavei cafeteries, afti fandazomai einai kathara eftini tou kratous mesa apo tous Dimous.
Alla more "Deime" mou, otan o odigos sto kokkino fanari stamataei pano stin diavasi kai den afinei xoro oute gia mia mana me to karotsaki tis me to moro tis na perasei i enas anapiros me to bastouni tou ...ktl. tote ti borei kaneis na perimenei parapano? Edo brosta sta matia tou borei na vlepei to provlima pou dimiourgei kai pou den ton noiazei telika, tha ton endiaferei kai tha to provlimatisei to gegonos oti blokarei kai to pezodromio?
Opos eipes kai sto proigoumeno sou post, einai thema Paideias...
prosopika nomizo oti oli mas i zoi kai oli mas i stasi apenandi stin zoi, einai thema Paideias...ti na po makari na tin exoume ...makari na tin apoktisoume mia mera an den tin exoume ...makari na theloume na tin apoktisoume an katalavainoume oti den tin exoume...tote isos kati allaksei..
kalo apogevma,
propetis
Συμφωνω με τις αποψεις των @τασος και @propetis και αφου τα ..ειπαμε στο προηγουμενο ποστ, πιο αναλυτικα, δε χρειαζεται νομιζω η επαναληψη, αν και μερικοι τη θεωρουν
μητερα της ..μαθησης! :) Nα πω μονο οτι εκτος των αλλων και η Ελλ.αστυνομια χρειαζεται καλυτερη και συγχρονη εκπαιδευση, αφου συχνα διαπιστωνει κανεις οτι αστυνομικά όργανα στρέφονται υπέρ των οδηγών (και δη αυτων με τα μεγαλα κυβικα!) και οχι υπερ των πεζων, οπως θα περιμενε κανεις, αφου σαν κατηγορια ειναι σιγουρα πιο εκτεθειμενοι και πιο ευαλωτοι σε ατυχηματα!Υπαρχουν φυσικα πολλα που πρεπει καποτε να διορθωθουν, το προβλημα ομως ειναι οτι τελικα παρ ολα τα γραφομενα τιποτα δεν
διορθωνεται, γιατι ολα περνανε μεσα απο το φασμα του 'ωχαδερφισμου' και
της κακως εννουμενης
'εξυπναδας'που χαρακτηριζει
αρκετους που δυστυχως δηλωνουν συμπατριωτες μας!
Πολύ απλά και χωρίς πολλά λόγια θα σας παραπέμψω στους www.streetpanthers.gr που έχω την τιμή να είμαι μέλος.
Θα βρείτε λεπτομερέστατα κείμενα σχετικά εκεί.
Με συγχωρείς δείμε, απαράδεκτη η βιασύνη μου να πω οτι είμαι μέλος, που δεν με άφησε να δω οτι έχεις link από κάτω, πρώτη πρώτη κιόλας.
Όταν με την αντιπαροχή πόλεις χωρίς πολεοδομία μεγάλωσαν καθ΄ύψος ήταν επόμενο όταν θα έφτανε να αυξηθεί στα διεθνή ποσοστά ό αριθμός των αυτοκινήτων ανα κάτοικο όλα αυτά τα αυτοκίνητα δεν θα είχαν και αντίστοιχες θέσεις παρκαρίσματος.
Παρ΄όλα αυτά η νεοελληνική μικρόνοια όταν την 10τία του 70 ο Μάνος είχε περάσει νομοσχέδιο με την υποχρεωτική ύπαρξη γκαράζ σε κάθε νέα πολυκατοικία τι έγινε;
Απλά δεν εφαρμόστηκε από τότε,προς γενικήν ευχαρίστηση, και έτσι φτάσαμε στα σημερινά χάλια!
Με τις υγείες μας!
Ταχυδρόμε, έρχομαι και τα λέμε.
Τάσο, έχεις απόλυτο δίκιο. Στο δήμο μυ, προσπαθήσαμε να αδειάσουμε τα πεζοδρόμια και να αφήσουμε ελεύθερες διόδους -με τις πλατείες καλά τα πάμε γνεικώς- και αμέσως όλοι μας επιτέθηκαν με το επιχείρημα ότι χτυπάμε τις τοπικές επιχειρήσεις. Και να σκεφτείς εμείς απλά εφαρμόζαμε πολύ απλά τις διατάξεις και τις κλήσεις κρατικών υπηρεσιών.
Προπέτη μου, συμφωνώ απολύτως ότι την ευθύνη ποαρκαρίσματος την έχει ο οδηγός. Φυσικά, οι δήμοι θα έπρεπε να βρουν χώρους στάθμευσης -υπόγειους όχι τη μετατροπή ελεύθερων χώρων σε ζώνες οχημάτων. Ωστόσο, και σε περιπτώσεις που υπάρχουν βλέπουμε πολλούς να παρκάρουν όπου βρουν και όχι στον αντίστοιχο χώρο. Ίσως απλά να πρέπει να θέσουμε και το ζήτημα ότι συχνά δήμοι ρίχνονται σε εισπρακτικό κυνήγι για το παρκάρισμα.
Elva, τα δικαιώματα του πεζού εξανεμίζονται όταν κυκλοφορούν οχήματα. Δεν πιστεύω ότι μόνη της η βεβαίωση μιας κλήσης θα λύσει το πρόβλημα. Ωστόσο, και αυτή η μισολύση, δε γίνεται. Τα περιπολικά περνάνε δίπλα από αυτοκίνητα αγκυροβολημένα σε πεζοδρόμιο, λες και προηγήθηκε τσουνάμι χωρίς να ρίχνουν κλήσεις.
Mandalore, οι πάνθηρες έχουν ένα αξιοσημείωτο έργο να επιδέιξουν. Φοβάμαι, όμως, ότι αιι αυτοί έχουν υποπέσει όπως κάθε ΜΚΟ στη λαθολογία και την αναζήτηση των εντυπώσεων. Προτάσεις ουσιαστικές δεν κατατίθενται άμεσα. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση -και το έδειξα στο άρθρο μου- δεν απεμπολώ το έργο τους.
Αθεόφοβε, πραγματικά έχεις δίκιο. ΑΠό τη μια ο καταστροφικός νόμος του Καραμανλή ευκαιριακά -έδωσε λίγη βοήθεια σε χαμηλά στρώματα ώστε να αποκτήσουν ένα σπίτι τουλαχιστον και σε ανώτερα στρώματα να πλουτίσουν και να γίνουν εισοδηματίες- κινούμενος κατέστρεψε τις λίγες ευκαιρίες που είχαν οι πόλεις μας να αναπτυχθούν με υποδομές. Και αυτό φυσικά όταν ο Εθνάρχης είχε βιώματα και επειρία από πολλές πόλεις του πλανήτη. Οι δε πιλοτές ακι σήμερα ακόμα κλείνονται και μετατρέποτναι σε παράπονα καταστήματα, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να παραμένουν έξω.
Ωστόσο, δεν πρέπει να παραβλέψουμε και το μεταμοντέρνο υπερκαταναλωτισμό και την επιδειξιομανία που απαιτούν για λόγους κοινωνικής προβολής να έχουμε δύο ή τρια αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα καμία επιστημονική μελέτη να μην μπορεί να προβλέψει τι χώρους θα χρειαζόμαστε μετά από 20 και 30 χρόνια. Στην καταναλωτική μας μανία οφείλεται και το γεγονός ότι δεν έχουμε ούτε δίπλα στο σπίτι μας χώρο στάθμευσης καθώς ο νόμος περί πιλοτών προβλέπει μόνο ένα χώρο στάθμευσης για κάθε οικογένεια και όχι τρεις...
Deime kalimera sou efxomai,
eksaitias tis metamondernas zois stin poli tis athinas dialeksame kai apofasisame me to etairo imisi na figoume apo aftin, prin apo 16 oloklira chronia...(kai tote kapos etsi itan ta pragmata stin athina...tora akoma xeirotera, alla kai tote den borouses na perpatiseis sta paizodromia kai tote o odigos den sevotan ton paizo, ton podilati, ton motosikletisti...
kai tora meta apo 16 chronia, oi paidikes anisixies tou poliagapimenou mas yiou kai anagi gia athlitismo kai kaliteri ekpaidefsi ktl. ktl..... mas ksanafernoun stin poli....
etsi ola afta apo ta opoia ithela na ksefigo ta vlepo brosta mou kai asfiktio...tora den boro na figo.
mallon exeis dikaio ...san polites prepei na vroume liseis prepei na protinoume enallaktikes simberifores....
tha mathoume loipon.
kali sou mera Deime mou.
Na sou po tin alitheia mou aresoun ta grapta sou (to ksereis alloste).
mou aresei pou den milas mono gia afto pou simvainei alla panda protineis kati gia na allaksei isos afto pou simvainei lanthasmena.
Na eisai kala,
propetis
@deime
Ετσι τουλαχιστον οπως ειναι
σημερα η κατασταση δε βλεπω
λυσεις,οποτε ΜΟΝΟ η κριση στην αυτοκ/βιομηχανια,που εχει ΗΔΗ ερθει στην Ευρωπη,
αλλα οχι..ακομη στην Ελλαδα,μπορει να μας σωσει απο τα πολλα Ι.Χ! Οταν,
οπως και εσυ αναφερεις, οικογενειες χρειαζονται περισσοτερους απο ενα χωρο σταθμευσης σε καθε πολυκ/κια,πως να λυθει τοτε
το προβλημα των πεζοδρομιων
'υπο ..μονιμη καταληψη'; Μετα ειναι και η επιδειξιομανια πολλων Ελληνων, που επιμενουν να αγοραζουν Ι.Χ μεγαλου κυβισμου & jeep, αφου ουτε για τις συνεπειες στο
περιβαλλον(υπερβολικη καταναλωση καυσιμων), ουτε για την ελλειψη χωρου σταθμευσης ενδιαφερονται.
Φυσικα ΑΝ το κρατος ηθελε πραγματικα να προστατευσει το περιβαλλον και τη ζωη των πολιτων και οχι να αερολογει,θα επρεπε ΗΔΗ να ειχε θεσπισει αναλογες διαταξεις με αλλες χωρες της ΕΕ. Στη Σουηδια το κρατος,(το τονιζω και οχι η κυβερνηση)εδω και χρονια,
εδωσε ισχυρα κινητρα και διευκολυνσεις* σε οσους ηθελαν να αγορασουν I.X με βιοκαυσιμα, με αποτελεσμα πολλοι να κανουν τη κινηση αυτη και να ειναι εξ ισου ευχαριστημενοι και με τη συνειδηση τους, αλλα και με την καλη επιλογη που εκαναν.Βεβαια το συστημα
με τα παρκομετρα, εδω, λειτουργει πολυ καλα και κανενας δεν διανοειται καν να ζητησει να σβηστουν κλησεις σε...γνωστους και ημετερους! Πεφτουν μεχρι και υπουργικα κεφαλια οταν ακουστει το παραμικρο παραπτωμα κλπ. οποτε λιγοι θα τολμησουν κατι τετοιο, οταν ξερουν οτι και..ρομπα θα γινουν αλλα και θα χασουν σιγουρα τη θεση τους! Οπως βλεπουμε λοιπον ειναι θεμα αρχων, νομων και παιδειας,ενα συνδυασμο που δυσκολα θα τον αφηναν να πετυχει μερικοι μερικοι στην Ελλαδα. Αν ποτε δω κατι τετοιο,τοτε θα πιστεψω οτι υπαρχει ελπιδα,
για ουσιαστικη αλλαγη,μεχρι
τοτε ομως...
*Δωρεαν προσελευση στο κεντρο της πολης,ενω τα συμβατικα I.X πληρωνουν για να μπουν.
Ως πατέρας που χρησιμοποιεί καροτσάκι για τα παιδάκια του, έχω κατεβάσει πολλές χριστοπαναγίες και έχω βρίσει πάρα πολλούς ασυνείδητους οδηγούς.
Η κατάσταση στην Αθήνα είναι δραματική και δεν υπάρχει κανένας για να επιβάλει τον νόμο.
Υπάρχει κάτι που λέγεται τροχαία, αλλά νομίζω ότι είναι είδος προς εξαφάνιση...
kai giati more "Deime" tha eprepe i epistimi na asxoleitai me ta provlimata ton epideiksiomanon?
Giati diladi na min asxoleitai me aftous pou peinoun?
Ap'oso exo katalavei i epistimi i toulaxiston i texnologia stirizetai stous epideiksiomaneis kai se oti allou eidous compleksikous...kai stis anages tous...ara me to iparxon sistima tha prepei na tous parexei kai tis liseis ...
telos pandon...ektos thematos gia alli mia phora eimai,
signomiiiiiiiiii
propetis
Προπέτη μου, καλή σου μέρα. Η Θεσσαλονίκη ήταν προ 15ετίας το ίδιο χάλια με την Αθήνα και σήμερα φυσικά χειρότερα. Δίπλα στα ελεύθερα πεζοδρόμια το κίνημα οφέιλει να αναδέιξει την αναγκαιότητα ελεύθερων χώρων (κάτι που ήδη γίνεται από επριβαλλοντικές οργανώσεις και το ΣΥΡΙΖΑ και ομάδες του ΠΑΣΟΚ -όπως έδειξε πιο πάνω ο
Ταχυδρόμος).
Πραγματικά, Elva, οφείλει επιτέλους το κράτος και οι διάφοροι φορείς του να εργαστούν με βάση κάποιο σχεδιασμό και κοινή τακτική (να μη σβήνονται κλήσεις κτλ). Μακάρι να αρκούσαν μόνο αυτά. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, όλα τα μέτρα είναι φοροεισπρακτικά και όχι στη λογική των διευκολύνσεων. Αυτό πρέπει ουσιαστικά να αλλάξει. Να απαιτήσουμε ενίσχυση και όχι επιπλεόν έμμεσους φόρους, όπως προγραμματίζει η κυβέρνηση.
Μην ξεχνάς όμως ότι οι ταξικές διακρίσεις είναι εντονότερες στο εξωτερικό και τις ανεπτυγμένες χώρες. Τα πολλά αυτοκίνητα είναι και ένδειξη ευημερίας, αλλά εμπειρέχουν και
συμπτώματα νεοπλουτισμού.
Γιατρέ, περισσότερο πάντως φοβάμαι τους πεζούς και λιγότερο τα αυτοκίνητα όταν οδηγώ. Το ζήτημα είναι και οι πεζοί δεν ξέρουν συχνά να περπατούν.
Το απλο γεγονός οτι ούτε καν οι διαβάσεις πεζών δεν γίνονται σεβαστές λέει απο μόνο του πολλά. Ούτε το ίδιο το κράτος δείχνει να πιστεύει οτι υπάρχουν πεζοί. Οι διαβάσεις είναι όλες ξεθωριασμένες και ούτε ένα "όργανο" δεν έχει κόψει κλήσει σε οδηγό που παραβιάζει την προτεραιότητα.
Τα πεζοδρόμια με ευθύνη των Δήμων είναι ανύπαρκτα, περισσότερο χρησιμεύουν για κολώνες διαφημιστικές και αυτές των ΔΕΚΟ, ή σαν παρτέρια στην καλύτερη για να έχουν πράσινο οι οικοδομές του εξαντλημένου συντελεστή δόμησης.
Πως μετά να μην παρω το αυτοκίνητο για το περίπτερο;
Άντε και κραυγάσαμε. Εμείς είμαστε οι πεζοί εμείς και οι οδηγοί. Ας το συνειδητοποιήσουμε αυτό. Όταν είμαστε πεζοί, μας πειράζει η κατάληψη των πεζοδρομίων. Όταν ανεβαίνουμε στο τιμόνι ,όμως, αμέσως το ξεχνάμε. Ας γίνουμε άνθρωποι …άνθρωποι!
@deimo
Οι ταξικές διακρίσεις υπαρχουν δυστυχως ΠΑΝΤΟΥ!Απο τις πιο μικρες χωρες μεχρι τις ανεπτυγμενες!Εφοσον υπαρχουν κρατη που (ακομη;)δινουν δανεια με ευκολια (κατι τετοιο,δειμο,
ισχυε μεχρι τωρα, περισσοτερο στην Ελλαδα, παρα στο εξωτερικο!)εννοειται οτι πολλοι θα παρουν και 2 και..3 αυτοκινητα εφοσον τους δινεται η δυνατοτητα για δανειο. Αν ομως τα δανεια δινονταν λιγο πιο δυσκολα,
στην περιπτωση αγορας επιπλεον Ι.Χ απο την ιδια οικογενεια, τοτε ισως να μην ειχαμε φτασει στα σημερινα χαλια...
Θα συμφωνησω και με τον @doctor που δικαια αγανακτει, οπως και καθε γονιος, με τη δραματική
κατάσταση στην Αθήνα και την καθε μεγαλουπολη που εχει γινει σαν εικονα της Αθηνας οσον αφορα τα προβληματα σταθμευσης!
Α,και @ανεστη,μη παρεις το αυτοκίνητο σου για το...
περίπτερο! Please! :)
Ανέστη, τα πεζοδρόμια από μόνα τους είναι συχνά πολύ μικρά λόγω των πολεοδομικών κανονισμών του παρελθόντος που ήθελαν να χαρίζονται όσο περισσότερα τετραγωνικά στις οικοδομές. Αυτή και μόνο η σχετική ύπαρξη νόμων αποδεικνύει αυτό που έθεσες πρωταρχικά:Ούτε το ίδιο το κράτος δείχνει να πιστεύει ότι υπάρχουν πεζοί.
Ν.Ago, πόσο δίκιο έχεις. Σκέψου πολύ απλά πως όταν οδηγάμε παρκάρουμε όπου θέλουμε κι όταν είμαστε πεζοί κατηγορούμε όσους παρκάρουν στα πεζοδρόμια με ψεύτικες και αναγκαστικές δικαιολογίες φυσικά για τον εαυτό μας.
Elva, σήμερα ο πολίτης δεν έχει απλά να χάσει αλυσίδες ξέρεις. Η ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε στηρίζεται σε μία σειρά παραγόντων που σαφώς στηρίχτηκαν και στο δανεισμό -που μόνο του δεν τον κρίνω αρνητικό (φυσικά τίθενται πολλά ζητήματα σχετικά με την τραπεζική τοκογλυφία και τον υπερδανεισμό πολλών νοικοκυριών μπροστά στο όνειρο της κοινωνικής επίδειξης).
Μια λύση που εχει ήδη εφερμοσθεί σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις είναι πρόστιμα, αυστηρά πρόστιμα..που να τηρούνται και να εισπράττονται..παράλληλα με την ενθάρρυνση χρήσης άλλων μέσων (τραίνα, λεωφορεία,ποδήλατα)..
τι παιδεία και τρίχες...
ουφ..με κουράσατε..
Τάκη, έχω συγκεκριμένη θέση για τα πρόστιμα. Ή τουλάχιστον τα πρόστιμα μποπρούν να βοηθήσουν στην κατεύθυνση αυτή, μόνο εφόσον έχουν υπάρξει άλλες προϋποθέσεις: οργανωμένα και φτηνά μέσα μεταφοράς, οδική παιδεία και συμπεριφορά, ελεύθερα πεζοδρόμια. Χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις τα πρόστιμα καταντούν ένας ακόμα φορομπηχτικός μηχανισμός που πολύ απλά εξατομικεύει τις ευθύνες του πολίτη αποσιωντάς αυτές τις Πολιτείας.
εγώ γενικά φίλε μου το ξέρεις με θεωρούν περίεργο.. πολλές φορές και εσύ ίσως...
ΣΕ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΧΩ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.... ΣΥΜΦΩΝΩ... αν το έγραφα εγώ θα ήταν ίσως οργισμένο αλλά ταμαμ ανάρτηση...
Πραγματικά, akrat, σε είχαμε συνηθίσει να είσαι πιο επιθετικός.
Telika oloi exoume dikaiomata oxi mono san pezoi i san aftokinistes i motosikletistes ktl. opos oloi mas exoume ipoxreoseis...(alli mia geniki apopsi gia ta pragmata)
Simfono me tin thesi sou Deime gia ta prostima...apo mona tous den voithoun katholou...
ksero Vorioevropaious pou stis chores tous foroun kai zoni asfaleias kai krani kai den petoun skoupidia apo do kai apo ekei...kai otan aftoi oi idioi erthoun ellada kikloforoun xoris zones asfaleias, xoris krani kai den prosexoun me ta skoupidia...methoun kai odigoun aprosekta afou telika afto pou fainetai na exoun mathei einai na min theloun na plironoun prostima...mallon den exoun mathei tipote parapano...
I parapano paratirisi mou stirizei akrathanda to pistevo mou ...oti diladi telika me ta prostima, elafria i varia den kataferneis ousiastika polla pragmata...Pali vre paidia ta xrimata ginonde o bousoulas? Aman pia...theloume mia pio anthropini zoi..
propetis
Δεν νομιζω να υπαρχει κανεις που να ειναι υπερ των προστιμων οταν αυτα λειτουργουν σαν 'τιμωρια' του πολιτη, ουτε ειναι φυσικα..πανακεια στα προβληματα των πολεων!Θα πρεπει να υπαρξουν πρωτα οι προϋποθέσεις που ανεφερε
και ο @deimos, παραπανω, (οργανωμένα και φτηνά μέσα μεταφοράς, οδ.παιδεία,
ελευθ.πεζοδρόμια, κλπ) και
μετα να μιλησει κανεις για προστιμα, οταν και οποτε χρειαστουν.Ομως εφοσον αυτα
ισχυουν και στην Ελλαδα και στο εξωτερικο θα πρεπει
τοτε:
Να πληρωνονται απο ΟΛΟΥΣ ανεξαιρετα, ειτε αυτοι ειναι βουλευτες,υπουργοι, κλπ.,oπως γινεται σε χωρες που σεβονται τον εαυτο τους και να μη.. σβηνονται επειδη εχουμε 'γνωστο'.Ολη η Ελλαδα ολο και καποιο γνωστο εχει και γι αυτο φροντιζει να το γλυτωσει...
@propetis
Παντου τα παντα. Το οτι πολλοι(λουμπεν)τουριστες συμπεριφερονται ετσι στην Ελλαδα και αλλου, δεν τους τιμαει καθολου,φυσικα!Αλλα
βλεπουμε και τα αντιθετο, οι Ελληνες που ταξιδευουν εξω,τα βρισκουν 'ολα καλα' εξω και μετα οταν επιστρεψουν μιλανε για
'οργανωση και συστημα στο εξωτερικο'!!...Γιατι ομως
δεν τους αρεσει η ταξη και η συμμορφωση στους οδικους κανονες στην χωρα τους, αλλα το δεχονται, μια χαρα,
οταν υπαρχει αλλου; Δεν ειναι αυτο πολυ λαθος νοοτροπια;
καλησπέρα,
Το Σ/Κ θα μαστε Σαλονίκη.
εδώ:
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Το Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009 και ώρα 20.00 στον πολυχώρο ΠΕΙΡΑΜΑ,
(Βαλαωρίτου 18+Λέοντος Σοφού, 7ος όροφος, Θεσσαλονίκη) θα γίνει η παρουσίαση του τελευταίου τεύχους του περιοδικού ΕΝΕΚΕΝ. Ο ποιητής Ανδρέας Παγουλάτος θα μιλήσει
για την Video ποίηση ενώ θα γίνει προβολή βιντεοποιημάτων
Προπέτη, συμφωνούμε ακόμη μία φορά.
Elva, ξεχνάς ότι οι βουλευτές ποτέ δε σταματούνται για κλήσεις, όπως και τα καλά και ακριβά αυτοκίνητα.
vita, θα έρθω μετά της συζύγου. Το link δεν έπιασε. Αν θες σε e-mail στείλε κανένα όνομα ή τηλ.
ωραιο το ποστ και ειμαι υπερ της αποψης πως η κυκλοφοριακη αγωγη πρεπει να μπει στα σχολεια.
@Deimo
Δεν ξεχναω τιποτα και
επειδη ακριβως οποτε το θυμαμαι μου τη ..δινει, γι αυτο λεω και ξαναλεω οτι στην Ελλαδα υπαρχουν δυστυχως περισσοτερες διακρισεις απο τους πολιτικους,απ οτι σε αλλες χωρες της ΕΕ οπου τα πραγματα 'ελεγχονται' καλυτερα & αποκαλυπτονται.
Σε περιπτωση,δε,που κατι παει στραβα βγαινει στο φως πολυ πιο γρηγορα και δε 'θαβεται'για να ξεχαστει
μετα απο καιρο, καλη ωρα οπως στα μερη μας! :(
Ύποπτε και elva, συμφωνούμε απολύτως.
Σου το λέω ειλικρινά. Αυτός ο μετρητής σφαγής που έχεις βάλει είναι συγκλονιστικός!
Απειρώτα, τον βρήκα στη magica τη γειτόνισσά μου magicasland. Κλεμμένος είναι.
Δημοσίευση σχολίου