Εχθές είχαμε το ευτύχημα να μάθουμε ποιοι είναι οι 50 πρώτοι μεγαλύτεροι Έλληνες. Ως ιστορικός, φυσικά όλα τα ονόματα τα γνώριζα. Ωστόσο, εντύπωση μεγάλη μου προκάλεσαν πρόσωπα όχι απλά αμφιβόλου αξίας, αλλά και σταθερά αρνητικής αποτίμησης (π.χ. ο δικτάτορας-βασανιστής Παπαδόπουλος). Φυσικά, τα μισά ονόματα (μάλλον λιγότερα από τα μισά) είναι μύθοι ιστορικοί και τα άλλα μισά μόλις του Κ΄ αιώνα και ιδιαίτερα με δράση τα τελευταία 50-60 χρόνια. Δηλαδή, επί της ουσίας οι μεγαλύτεροι Έλληνες έχουν αποτιμηθεί με βάση την αναγνώρισή τους. Επί της ουσίας, δεν πρόκειται καθόλου για ιστορική αποτίμηση, για γκάλοπ-έρευνα αναγνωρισιμότητας ιστορικών μορφών, ανάμεικτα με τους θρύλους τους. Ψηφίστηκαν οι πιο γνωστοί, με μόνο κριτήριο το πόσο γνωστοί είναι.
Και φυσικά μέσα από ένα αμιγώς εθνοκεντρικό σχολείο είναι πολύ λογικό να προκριθούν πολλοί αρχαίοι -πολύ λίγοι από το μεσαιωνικό Βυζάντιο. Πώς αλλιώς να μη δούμε τον Αισχύλο να είναι σε σημαντικότερη θέση από τον ευρηματικότατο-φιλόσοφο επί σκηνής Ευριπίδη και ο Σοφοκλής να ξεπερνά και τους δύο προηγούμενους (βέβαια, ο Σοφοκλής και ο Αισχύλος διδάσκονταν περισσότερο και παρουσιάστηκαν περισσότερα έργα τους). Είδαμε ήδη τη Βουγιουκλάκη σε σημαντική θέση και θα δούμε ονόματα της Επανάστασης, σβήνοντας άλλες σημαντικές προσωπικότητες, αλλά όχι τον Καντακουζηνό, όχι άλλους μεσαιωνικούς βασιλείς ή ανθρώπους γραμμάτων (π.χ. Φώτιος κλπ). Το τεστ στην ουσία απευθύνεται στην κομφορμιστική ελληνική παιδεία, αν πέρασε ή όχι το μήνυμά της για σύνδεση με την αρχαιότητα. Αλλιώς πώς αλλιώς να μη βρεθεί εκεί μέσα ο Ανδρόνικος ή ο Σημίτης ενώ απουσιάζουν σημαντικές γυναίκες της Αρχαιότητας (Υπατία π.χ.); Πώς αλλιώς να μη δούμε τον Μεγάλο Κωνσταντίνο (το γνωστό σφαγέα και τον Ιουνστινιανό Α΄).
Εν κατακλείδι πρόκειται για μία δημοσκόπηση αναγνωρισιμότητας. Χάνονται ονόματα αξιόλογα και ουσιαστικά σβήνονται έτι περαιτέρω από τη συλλογική μνήμη, αγιοποιούνται άλλες μορφές ως αξιόλογες. Και ακόμα χειρότερα στην παρουσίαση διανθίζονται ακόμα παραπάνω με τους μύθους του δημοκρατικού σχολείου (π.χ. ο Μέγας Κωνσταντίνος θεωρείται σημαντικός επειδή ίδρυσε την Πόλη και επέβαλε το Χριστιανισμό, όταν η μάνα του αναζητούσε το Σταυρό -αλήθεια πότε επιβεβαιώθηκε ιστορικά το τελευταίο και δεν το πήρα χαμπάρι;-, ο Βασίλειος ο Β΄ θεωρείται για τον παρουσιαστή σημαντική προσωπικότητα επειδή προσπάθησε και πέτυχε επί βασιλείας του να αποφύγει το φεουδαλικό διαμελισμό της αυτοκρατορίας -μα η αποφυγή του διαμελισμού είναι ακριβώς το πλέον συντηρητικό μέρος της Βυζαντινής Ιστορίας, η διατήρηση ενός υδροκέφαλου αυτοκρατορικού κράτους είναι το ανατολίτικο στοιχείο που τελικά εμπόδισε την πορεία προς τη δημοκρατία, αλλά εμείς τον κρίναμε σημαντική προσωπικότητα κι ας απέφυγε ο παρουσιαστής το προσωνύμιο Βουλγαροκτόνος, που ο λαός θυμάται πολύ καλά). Φανταστείτε ότι σε πλήρη ανάπτυξη τα ονόματα της Νεότερης και Σύγχρονης περιόδου (δηλαδή μόνο 200 ετών) είναι διπλά από εκείνα της Αρχαιότητας και του Μεσαίωνα μαζί (δηλαδή 1500 ετών).
update: Για το θέμα έγραψε και ο άθεος.
update: Για το θέμα έγραψε και ο άθεος.
Από την άλλη, για τη eurovision έχω πολλάκις εκφραστεί σε διάφορα ιστολόγια. Ωστόσο, ο ρυθμός που αποκτά πλέον αυτός ο διαγωνισμός, αλλά και τα χρήματα που δαπανούνται για το σόου αυτό δε με αφήνουν σε ησυχία. Ο διαγωνισμός αυτός ποτέ στο παρελθόν δεν προσελκούσε τόσο πολύ την προσοχή των συμπατριωτών μας, αν και στην Ευρώπη εμφάνιζε φοβερά ποσοστά ακροαματικότητας. Στην Ελλάδα αποδείχθηκε ότι το παρακολουθούσαμε επειδή απλά το πρόβαλαν μόνο το ένα από τα δύο υπάρχοντα κρατικά κανάλια, και μη έχοντας πολλές διεξόδους... Ωστόσο, με το που άρχισε να ψηφίζει ο ίδιος ο θεατής, όλα με μιας άλλαξαν.
Ήταν που ήταν μία pop κουλτούρα μοντέρνας έκδοσης (δεκαετίας '70), τώρα πια η ποιότητα έπεσε κι άλλο και μετεξελίχθηκε σε ένα μεταμοντέρνο πανηγύρι διαφημιστών και μιντιακών ειδημόνων. Όλα γίνονται πια για την τηλεοπτική εμφάνιση και όχι για τη σκηνική παρουσία, αφού οι ψηφίσαντες μένουν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Όλα πια γίνονται για τη νίκη και όχι για το ίδιο το τραγούδι, όχι για την Τέχνη. Μία Τέχνη που πια υπό τις ευλογίες της τηλεοπτικής κουλτούρας απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τις ανάγκες του λαού, των Ευρωπαίων. Σαφώς και δε υποστηρίξω την ουάλντια θέση "η Τέχνη για την Τέχνη", αλλά όταν η Τέχνη το μόνο που εκφράζει είναι χαζοχαρούμενα ερωτικά τραγουδάκια με μουσικά ακούσματα μακριά από τα παραδοσιακά των λαών της Ευρώπης, τότε τι άλλο να πούμε; Η ίδια η μουσική είναι ξένη από τις παραδόσεις, ο στίχος αφήνει έξω όλα τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε (ανεργία, κρίση οικονομική, κοινωνικά κινήματα κλπ). Το μεταμοντέρνο έχει πια μπει για τα καλά στο πετσί της eurovision.
Φυσικά, δε πιστεύω να θέλει κανείς να σχολιάσουμε την παρουσία του Σάκηηηηηηηηη. Ωστόσο, για να μη κατηγορηθώ για μαξιμαλισμό και αποφεύγοντας το φαταλικό φαντασιακό ότι πρέπει να διακρινόμαστε πρέπει να θυμίσω μερικά εκπληκτικά τραγούδια που παρουσιάστηκαν στο διαγωνισμό αυτό (ξεχωρίζω ειδικά το μαυροβούνειο τραγούδι που κατατάχθηκε δεύτερο προ τριετίας -νομίζω). Σε κάθε όμως περίπτωση, ειδικά τα τελευταία χρόνια που ψηφίζει το κοινό, πρέπει να αναρωτηθούμε αν σε χαλεπούς καιρούς, αξίζουν τα χρήματα που τόσο απλόχερα ξοδεύονται για την προώθηση των εθνικών τραγουδιών.
35 έκριναν :
Ο Χατζηγιαννης δεν ηταν στους 50 μεγαλυτερους Ελληνες ?
Εν κατακλείδι πρόκειται για μία δημοσκόπηση αναγνωρισιμότητας.
συμφωνώ απόλυτα...
Ρε συ Δείμε απορώ τι άλλο περίμενες από την Καθημερινή..
Οι Εγγλέζοι στο αντίστοιχο project παραγωγή είχαν προτιμήσει πολλούς περισσότερους ποδοσφαιριστές και τραγουδιστές.Για την ιστορία είχα ψηφίσει Μιλτιάδη, Θεμιστοκλή, Σωκράτη,Αριστοτέλη και Καποδίστρια. Καλό είναι να συζητάμε τέτοια, η ιστορία η συλλογική μνήμη είναι το θησαυροφυλάκιο του σήμερα.
Όχι, γαμώ το, λείπει απ' ότι κατάλαβα... Μάλλον επειδή δεν το αποτιμήσαμε ακόμα σε όλη του την αξία, Mandalore.
Στάθη, περίμενα κάτι πιο σοβαρό από το ΣΚΑΙ, αλλά με τον Παπαχελά μέσα τι περιμένεις;
Διόνυσε, η συλλογική μνήμη είναι το αποτέλεσμα μιας προπαγάνδας που κρατά από τα πρώτα σχολιθκά χρόνια κι ενισχύεται από το πιο γνωστό και κοντινό μας.
Σοφέ άνθρωπε, συμφωνούμε απολύτως.
Μέσα στη μαλακία είμαστε..
Συμφωνω με το κειμενο σου πανω στο 'κονσεπτ' του γκαλοπ. Αν μπορουσαν να προταθουν μονο οσοι θα ειχαν σοβαρο λογο υπαρξης στη λιστα, τοτε, ειτε ο πολυς κοσμος δεν θα τους ηξερε, ή θα υπηρχαν διαφωνιες για το αν θα
επρεπε καν να ειναι σε μια τετοια λιστα, if you know what I mean...
Η Εurovision,τωρα, ενω θα μπορουσε να λειτουργει σαν φορεας που να προωθει το καλο τραγουδι, σ ολη την Ευρωπη, οπως καταντησε δεν προσφερει τιποτα αλλο,παρα
'φατε ματια ψαρια' και αυτο
για οσους εχουν μεγαλες αντοχες στο κιτς!
Η Πετρούλα δεν ήταν;
Ίσως του χρόνου. :)
ετσι που ειναι η κατασταση ,μαλλον θετικο το βλεπω
Μάλλον σε δημοσκόπηση μου φέρνει το όλο πράγμα (άλλωστε νομίζω δεν είχαν μπει καν κριτήρια), απο την οποία μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για την αντίληψη του νεοέλληνα για την ιστορία του και τη μόρφωσή του.
Elva, σκέψου πολύ απλά ότι ο θεσμός για όλους τους Ευρωπαίους έχει συνδεθεί άμεσα με την προοπτική νίκης. Αλλιώς παύει να προσφέρει ενδιιαφέρον στο τηλεοπτικό κοινό. Τούτο φάινεται από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες, που όσο το κοινό δεν ψήφιζε -και άρα νικούσαν- ενδιαφέρονταν και σήμερα -που χάνουν με την ψήφο των ανατολικοευρωπαίων- απομακρύνονται από την παρακολούθησή του.
Άγγελε, όχι. Με τέτοια προσόντα γιατί όχι; Ίσως, βέβαια, να περιμένουν πολλοί να δέιξει κι άλλα προσόντα το καλοκαίρι με τις ζέστες.
Ποιο θετικό εννοείς, Πεντανόστιμη; Αν αναφέρεσαι στο 100 τότε το μόνο καλό που υπάρχει είναι ότι επιβεβαιώνουμε την κακή μας παιδεία που εθνικιστικά έθαψε μεγάλες προσωπικότητες.
Ταχυδρόμε, χαίρομαι που συμφωνούμε.
Αναμενόμενο ότι θα είχαμε ένα μεγάλο κενό στην περίοδο του Βυζαντίου. Το αστείο είναι ότι σε εκέινη την περίοδο έχουμε δύο που δεν είναι Έλληνες (Κωνσταντίνος και Ιουστινιανός) ενώ εντάχθηκε και ο Γκρέκο που γεννήθηκε 100+ χρόνια μετά την Άλωση!
Η Υπατία;
Πώς στον Ήφαιστο τον κούτσαβλο να ψηφιστεί η Υπατία;
Σταυροκοπήθηκε ποτέ της; A;
Δε βαριέστε, όπως ορθώς επισημαίνετε, διαγωνισμός αναγνωρισιμότητας ήταν, τίποτε άλλο.
Άντε με το καλό να σηκώσει ο διαπρεπής Σάκης το βαρύτιμο μπρίκι της Γιουροβύζιον ώστε να βγει ο διάδοχος του Σιούφα στο υπουργείο ανάπτυξης, ως άλλος Σιούφας (σας μπέρδεψα ε;) να δηλώσει ευθαρσώς και υπερηφάνως:
- Επί των ημερών μας πήραμε (ΠΑΣΟΚ) ή ξαναπήραμε (ΝΔ) την Γιουροβύζιον!
Άντε καλά μυαλά.
Δεν είναι καθόλου τυχαία η συνύπαρξη της Eurovision με την παραπάνω εκπομπή στο σχόλιο σου. Το όλο concept, για να πω σε άψογη ελληνική, είναι Eurovisionιστικής αισθητικής και αντίληψης, απ'ούλα και από λίγο, τσάτρα πάτρα, ό,τι να 'ναι, με ολίγη από καλλιστεία...
Ανέστη, πράγματι μια δημοσκόπηση είναι και μάλλον τελικά τίποτε το φοβερό. Εκτός αν είναι κατόρθωμα η μεταμοντέρνα εκτίμηση της Ιστορίας. Γιατί αλλιώς τι άλλο σκοπό έχει το δόγμα ότι οι προσωπικότητες διαμορφώνουν την Ιστορία;
Vrennus, συμφωνούμε απολύτως. Αλλά υπήρχαν κι Έλληνες αξιόλογοι, όπως οι Κομνηνοί, ο Καντακουζηνός και τόσοι άλλοι.
pølsemannen, έτσι είναι πράγματι :)
kokalina, το έπιασες απόλυτα. Και καθαρά μιντιακής λογικής και το δύο, απέχοντα πλήρως από την κριτική και την ποιότητα (ιστορικής αναζήτησης ή μουσικής λαϊκής καθαρά πρωτοτυπίας).
Τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα και αντίστοιχα με την ψηφοφορία που έγινε για τα 7 θαύματα του κόσμου.
alithia giati o boulgaroktonos toys tyflose.mipos eixan ertei gia toyrismo h eixan erimosi ti xora.
Όσα blog και να επισκεφτώ, δες και το δικό μου, με το ίδιο θέμα, το όνομα του αρχιδικτάτορα ποζάρει πρώτο-πρώτο, που λίγοι νοσταλγοί του το πρότειναν και οι ειδήμονες του ΣΚΑΪ το συμπεριέλαβαν για να μην κατηγορηθούν σαν μη δημοκρατικοί!
Πόσο δημοκρατικό όμως είναι να συμπεριλαμβάνουμε σαν ίδιους σε αξία, τον Περικλή που ίδρυσε τη Δημοκρατία με τον Παπαδόπουλο που την κατέλυσε…
Κάπως έτσι είναι, αθεόφοβε. Ακριβώς.
Άθεε, δε θα διαφωνήσςουμε καθόλου. Και πόσα άλλα ονόματα θα μπορούσαμε να βάλουμε.
Και που είμαστε ακόμη φίλε Δείμε...
Μένω στα περί "κομφορμιστικής" Παιδείας που πολύ σωστά ανέφερες.
Σιγά σιγά χάνεται μεγάλο μέρος της ιστορικής μνήμης και των μεγάλων προσωπικοτήτων, που μονάχα ελάχιστοι θα μείνουν τελικά να τους μνημονεύουν..
Και δεν είδαμε ακόμη τίποτα.
Αλλά προσυπογράφω το ρητορικό ερώτημα παραπάνω φίλου... "Η Πετρούλα δεν είναι";;;
Στην επόμενη δημοσκόπηση, ίσως...
Την καλησπέρα μου .
να πω κάτι διαφορετικό που θα μπορούσε να γίνει..
αντί της ψηφοφορίας που κανείς δεν ξέρει τι δείγμα ήταν, θάταν καλύτερο νομίζω, μια ομάδα δημοσιογράφων του σταθμού να επέλεγε χωρίς τίτλους "οι μεγάλοι" κλπ. 100 προσωπικότητες προς παρουσίαση, έτσι για ανημέρωση και των πλέον αδαών.
Το όλο εγχείρημα "βρωμάει" κάτι που δεν μπορώ να προσδιορίσω...λίγο ξεφτίλα μου κάνει ο Παπαδόπουλος αντάμα με τον λάκη και τον γλέζο και κείνη την πιανίστα που μόνο ο σκάι την ξέρει.
τι να πω..
η EUROVISION είναι αυτό που είναι, δεν χρήζει επί πλέον ανάλυσης.
Στην αναφορά για τον Σημίτη ένας εκ των σχολιαστών ορθά παρατήρησε ότι κάποιος που είναι ζωντανός αυτή την στιγμή πρέπει να είναι γελοίος για να βγει και να πει ότι αξίζει να είναι στους 100 σημαντικότερους Έλληνες πριν προλάβει να αποτιμηθεί το όποιο έργο του. Και λίγο πριν ο κύριος Λαζόπουλος προσπαθούσε να εξηγήσει τι ήταν αυτό που οδήγησε τους Έλληνες να τον επιλέξουν...
Υ.Γ: Ο Παπαχελάς μπορεί να εγκατέλειψε τις παλιές θεσεις του, μπορεί να είναι το αποπαίδι του Λευκού Οίκου στην Ελλάδα, αλλά λέει κάποια εντελώς απλά πράγματα χωρίς λαικισμό.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_89_18/02/2009_303908
Πράγματι, τσομπάνι μου, σύντομα θα γίνουν τα παιδιά μας σαν τα πρόβατά σου. Εκτός, αν μάθουν να αναζητούν πληροφορίες μόνα τους.
Ανεπίδοτη, δεν θα ήθελα ούτε ένα δημοσιογράφο να αποφασίσει. Λες να κάνουμε μια δική μας δημοσκόπηση;
Χαμένε, συμφωνούμε απολύτως. Νομίζω για το Σημίτη είχε μιλήσει έτσι ο Καφετζόπουλος.
oikonomiki krisi sou leei meta...
gia ton sakh kai ton kathe sakh omws vrethiakn xrhmata gia na kanei prowthei tou tragoudiou tou...
mas koroideuoun kanonikotata kai emeis arkoumaste me tin karamela sakh.
Έτσι, είναι Συμεών. Δανειζόμαστε προκειμένου να χαρίσουμε σε τράπεζες και μετά τα ξοδεύουμε και στο Σάκη και τη eurovision.
Σίγουρα δημοκόπηση αναγνωρισιμότητας ήταν!!
Όσο για την eurovision το σύγχρονο μαρκετιν έκανε καλή δουλειά και το καθιέρωσε το "πανηγυράκι".
Εμένα προσωπικά μου άρεσε ΠΟΛΥ η Έλενα Παπαρίζου!!
Πολύ γέλασα με δύο λεπτομέρειες:
Πρώτον, ο Παπαδόπουλος ακουλουθεί στην κατάταξη τον Παναγούλη (λατρεμένοι μου γείτονες).
Και δεύτερον, ο Μανώλης Ανδρόνικος, με έργο ζωής την ανακάλυψη του τάφου του Φιλίππου, προηγείται σε ψήφους από τον ίδιο τον Φίλιππο. :^)
Φαντάζομαι ότι όποιος ανακαλύψει τον τάφο του Ανδρόνικου έχει εγγυημένη πρωτιά στην κατάταξη... ;^)
Δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω το πρώτο μέρος της εκπομπής για τους 50 πρώτους .."δημοφιλείς" (έχετε δίκιο) έλληνες (άλλες αμφιβολίες κι εδώ..)
Σήμερα στις 11, έμαθα πως θα δείξουν επανάληψη.
Για την γιουροβίζιον,
πρέπει να αποδεχτούμε πως είναι ένα ευρωπαϊκό καρναβάλι εντεταγμένο σε ένα χείρστης μορφής πολιτικό PR.
Οκ..αν και τα έξοδα ήταν λιγότερα, δε θα μας ενοχλούσε ολίγον ..καρναβαλισμός παραπάνω.
[Διαδίδω το ποστ στο twitter]
Η πραγματική αξία της δημοσκόπησης και της ανάρτησης είναι η ανάδειξη του επιπέδου της παιδείας μας.
Όσο για την ΕV (όχι την ... diVa :P), it's business! Αρκεί να το καταλαβαίνουμε αυτό. Το πρόβλημα είναι ότι προωθείται-προβάλλεται από την κρατική τηλεόραση που ο προσανατολισμός της θα έπρεπε να είναι σαφώς διαφορετικός.
Στους 100 μεγάλους υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις.
Που είναι η Μιμή Ντενίση;
Που είναι ο "εθνομαρτυρ" και μεγάλο κάθαρμα ο Γρηγόριος ο 5;
Ο Πτωχοπρόδρομος;
Ο συγγραφέας της Πατρικής διδασκαλίας;
Ο ανώνυμος κουκουλοφόρος της κατοχής;
Ο εξαίρετος ανήρ Ιωαννίδης;
Ο..... Ιούλιος Καίσαιρας; (γιατι ρε ο Ιουνστινιανός ήταν πιο ...έλληνας;)
Δεν πάμε καλά!!!
Σουίτα, έχεις απόλυτο δίκιο. Σημασία τελικά έχει ποιος είναι ο πιο γνωστός και όχι ο πιο άξιος, ο πιο μεγάλος.
diVa, εμένα θα με ενοχλούσε σε κάθε περίπτωση, όχι μόνο για τα έξοδα. Άσε που έξοδα είναι ο τηλεοπτικός χρόνος που χρησιμοποιείται, ενώ θα μπορούσε να αναλωθεί σε κάποια σοβαρή εκπομπή ή κάτι ανάλογο.
Μυστήριε, συμφνωούμε απολύτως.
Zaphod, σωστός.
Καλημέρα,
έλα να διαβάσεις και από μένα το αντίστοιχο πόστ, είναι πιο κάτω από αυτό που είναι αναρτημένο. Σε άλλο πνεύμα, να χαμογελάσεις λίγο με τα χάλια μας.
Σοφία, έρχομαι.
εαν αναφερεσε σε αυτη την αναρτηση και παλι δεν με βρισκεις στο πλευρο σου ως προς την αιτιολογηση...
και ο κυριος λογος ειναι το οτι εισαι ιστορικος και οτι εχω διαβασει αυτα που γραφεις...
σε αυτη την αναρτηση και στην συνεχεια της σε βρικα περισσοτερο πολιτικο και λιγοτερο ιστορικο...
γιατι σου κανει εντυπωση ο Γ.Παπαδοπουλος οταν στην Βουλη εχουμε ακροδεξιο κομμα με φαιοκοκκινους οπαδους...
και δεν σου εκανε εντυπωση ο ΤιΒι Λαζοπουλος....;
αν δεν υπηρχαν Σωκρατης Πλατωνας και Αριστοτελης(θεωρητικη βαση για Χριστιανισμο, Κουμουνισμο κλπ) ποιοι θα ηταν στην ψηφοφορια...
ποιος μιλαει για τον Αρισταρχο τον Επικουρο και τους σοφιστες....
τελος καποια στιγμη θα καταλαβουμε αλλα θα ειναι αργα
Δημήτριε, έχεις ίσως δίκιο. Δεν πρόκειται όμως να κάτσω καν να μπω σε μία συζήτηση σχετικά με ιστορικές προσωπικότητες. Και τούτο κυρίως επειδή η όλη κίνηση του καναλιού στηρίζεται σε μία σκέψη πολιτική και κοινωνική με την οποία διαφωνώ. Μία κουβέντα για προσωπικότητες ιστορικές ποτέ δε βγάζει σε ουσιαστικό συμπέρασμα, διότι δεν είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε πλήρως τις κοινωνικές συνθήκες στις οποίες ανδρώθηκαν. Και ως εκ τούτου είναι αποπροσανατολιστική.
Δημοσίευση σχολίου