Διαχωρισμός τάξεων και θανατική καταδίκη

I. Μετά από μία τυχαία κουβέντα ανέκυψε το ερώτημα του διαχωρισμού ή όχι των μαθητικών τάξεων με βάση τη βαθμολογία τους σε τμήματα “αρχαρίων” ή “προχωρημένων”. Είναι ένα αίτημα που πολλοί καλοί μαθητές ή οι γονείς τους θέτουν κατά καιρούς. Έτσι έγραψα σχετικά κάτι. Ας σημειώσω όμως ότι όλο το σχετικό άρθρο αναφέρεται στο δημόσιο σχολείο και όχι σε φροντιστήρια ή ιδιωτικά σχολεία, όπου εξ ορισμού η φύση της εκεί παρερχομένης παιδείας είναι διαφορετική.

II. Και επειδή στις 10 Δεκεμβρίου είχαμε τη μέρα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παρουσιάζω ετεροχρονισμένα ένα άρθρο για τη θανατική καταδίκη και ένα άλλο για την εικόνα του κόσμου σήμερα αναφορικά με αυτήν.

ΙΙΙ. Σε σκέψεις του preza tv προτείνω και σχολιάζω: Υπήρξαμε μαζί, αλλά ξεχνιόμαστε. Μα σβήνουν από τη μνήμη τους όσα περάσαμε. Ίσως επειδή τους κρίνουμε, ίσως επειδή δε το βουλώνουμε σαν αυτούς. Ίσως πάλι επειδή ζηλεύουν την ελευθεροστομία μας. Preza, χέσ' τους. Καλύτερα η ελευθεροστομια μας παρά η σιωπή τους να κυριαρχεί στη συνείδησή μας και να μας επιβάλλει να βγάλουμε το σκασμό προκειμένου να μας χαιρετούν. Απαντώ, λοιπόν, ρε @@@@@ (λογοκρισία καθοδήγησης) δε σκάω. Μη σώσετε και με χαιρετίσετε. Άει γαμηθείτε, μα εγώ θα μιλάω και θα προκαλώ.

27 έκριναν :

Φοινιξ είπε...

Εγώ δεν συμφωνώ με την θανατική ποινή γιατί στις πλείστες περιπτώσεις είναι λύτρωση για τον θύτη.Πραγματικό μαρτύριο θα ήταν να ζεί μαι ζωή στην φυλακή και όχι να απαλαγεί και να λυτρωθεί.

Και εκτός απο αυτό δεν υπάρχει και το περιθώρειο αλλαγής της αποφάσης.
Πόσοι καταδικάστηκαν και εκτελέστηκαν και αργότερα αποδείχτηκε πως ήταν αθώοι???

Η αλήθεια είναι πως το μισό άρθρο διάβασα λόγο του ότι δεν ειμαι και πολύ καλά και ειμαι και κουρασμένος.
Αύριο θα συνεχίσω το διάβασμα...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Φοίνικα, ακόμα και στην εκδικητική λογική που παρουσιάζεις στην αρχή με βρίσκεις σύμφωνο. Για λόγους ανθρωπιστικούς δε μπορώ να συμφωνίσω, αλλά αποδέχομαι το επιπλέον επιχείρημά σου καθώς μας θέτει στο ίδιο πλευρό.

Το άρθρο είναι μεγάλο, ξέρω. Περαστικά. Διάβασέ το θέλω την άποψή σου. Καλό βράδυ.

nassos είπε...

Αυτό που ξέρω είναι ότι η θανατική καταδίκη δεν μειώνει την εγκληματικότητα. Αυτό γίνεται στις Η.Π.Α.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αυτό έχει αποδεθχεί, Νάσσο, με απόλυτους αριμθούς. Όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά ακόμα και στην Αίγυπτο και στην Ινδία και βεβαίως στην ΚΪνα. Εξάλλου, η εγκληματικότητα συνδέεται με την ανέχεια και το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (πλην του οικονομικύ εγκλήματος και της παιδεραστίας)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

Αγαπητέ μου δείμο ελευθεροστομία ναι, τέτοιου είδους αθυροστομία όμως δεν σου ταιριάζει. Δεν σου πάει αδερφέ. Ακόμη και ως σχόλιο κάπου αλλού.
Παρεπιπτόντως είναι αλήθεια ότι ο Λοβέρδος πρότεινε την επαναφορά της θανατικής ποινής; Αν είναι αλήθεια τότε όντως το ΠΑΣΟΚ αλλάζει.

nassos είπε...

Ναι το είπε στο Mega Channel. Όταν τα έλεγε ο καρατζαφέρης, μόνο που δεν τον έφαγαν ζωντάνο. Αλλά βλέπεις...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αυτό δεν το έμαθα. Ίσως ναι. Το ΠΑΣΟΚ αλλάζει, αλλά ποτέ προς το καλό. Ελευθεροστομία μου αρμόζει, ε? Καλή είναι. Το βρίσιμο έχει στόχο να προκαλεί όχι στις λέξεις, αλλά με τις λέξεις να προσελκύει την προσοχή στις ιδέες.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

Πάντως από τη φύση του το βρίσιμο τονίζει τις λέξεις και όχι τις ιδέες. Θέλει καλλιτέχνες του λόγου που μπορούν να αντιστρέψουν την εικόνα με μια βρισιά (βλ. Λευτέρης Παπαδόπουλος).

Το ΠΑΣΟΚ αλλάζει κι αυτό πολύ με τρομάζει. Δηλ. για να καταλάβω η επόμενη "σοσιαλιστική" κυβέρνηση θα επαναφέρει τη θανατική ποινή; Τελικά οι ολοκληρωτικές-φασιστικές αντιλήψεις υπάρχουν σε όλους τους πολιτικούς χώρους ανεξαρτήτως χρώματος; Να ένα ωραίο θέμα για κουβέντα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δηλαδή δεν είμαι δεξιοτέχνης του λόγου; Με προσβάλλεις... :)

Είναι ωραίο θέμα. Μη μου κολλάς όμως γιατί εγώ ήμουν στο ΠΑΣΟΚ με ημερομηνία λήξης :) Ωστόσο, είναι λυπηρό πολιτικοί άνδρες και σημαντικοί επιστήμονες να προβάλλουν θέσεις απάνθρωπες απλά για να προκαλέσουν την προσοχή των μέσων. Το ίδιο έκανε και παλαιότερα η Μπενάκη και νομιζω ότι ο εν λόγω βουλευτής το είχε προτείνει το 1997 (δεν είμαι σίγουρος) μαζί με άλλους. Είναι ένδειξη όχι μόνο του ΠΑΣΟΚ, αλλά γενικά του πολιτικού κόσμου όπως διαμορφώνεται από τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωση και επικοινωνίας.

nassos είπε...

Ο Φασισμός έχει αριστερές ρίζες.

Το ΠΑΣΟΚ για να αλλάξει θα πρέπει να πεί στον Ελληνικό λάο πολλά πράγματα για αυτά τα 20 χρόνια. Και δεν είναι μόνο το Χρηματιστήριο (εδώ είναι περίπλοκο το πράγμα, γιατί πολύ απλά τότε όλα τα Χρηματιστήρια του κόσμου ανεβοκατέβαιναν από τους ξένους), και το κυριότερο, να αλλάξει άρδην όλα τα πρόσωπα. Να βάλει νέους και νέες, που δεν έχουν αμαρτωλό παρελθόν.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μπα, Νάσσο, το ΠΑΣΟΚ για να αλλάξει οφείλει επιτέλους να θυμηθεί ιδεολογίες (το μαρξισμό δηλαδή που ολοένα τον ξεχνάει και σαν όρο και σαν ιδέα) και να αρχίσει ξανά να φουγκράζεται το λαό και να ενσκύψει στα προβλήματά του.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

@Nassos : Εύκολα ξεμπέρδεψες με το θέμα. Γι' αυτό κι εγώ απαντώ τηλεγραφικά. Διαφωνώ "ολοκληρωτικά". Όταν αναλύσεις την άποψή σου τότε κι εγώ θα αναλύσω τη δική μου.

@Δείμος : Εσύ αγόρι μου είσαι αριστερο-τέχνης του λόγου. Και φυσικά χαίρομαι όταν εξακολουθείς και έχεις ως εργαλείο ανάλυσης την επιστημονικότητα του Μαρξ. Αλλά γνωρίζεις πολύ καλά ότι υπάρχουν και άλλα εργαλεία.
Ερώτηση κρίσεως: Είμαι ή θες να γίνω η καθοδήγησή σου; Αν έχεις άλλον καθοδογητή τότε κλαψ...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αντώνη, αναφέρεσαι στο ότι ο φασισμός έχει αριστερές ρίζες; Δεν τοποθετούμε καν. Το προσπερνώ μη μπορώντας να κάνω ολόκληρη ιστορική ανάλυση του τι εστί φασισμός και μαρξισμός ή σοσιαλισμός ή κομμουνισμός.

Ευχαριστώ για το κοπλιμέντο. Όσον αφορά το εργαλείο, πότε θεώρησες ότι το αποσιώπησα ή ότι το αναίρεσα; Όλες οι μελέτες και η ιτσορία μου πηγάζει από τον Μαρξ και τον Ένγκελς χρησιμοποιώντας και άλλες φιλοσοφικές θεωρήσεις που δεν έρχονται σε αντίθεση με αυτούς, π.χ. διαλεκτική, υλισμός στη φυσική, βιολογία κλπ και κυρίως υλιστική κοινωνιολογία και ιστορία.

Απαντώντας κριτικά, λοιπόν, τι να πω για την καθοδήγησή μου. Την παράτησα αρκετά χρόνια πριν, γιατί δεν με κάλυπτε πολιτικά (φανατισμός, ανικανοτητα διαλόγου κλπ). Σημειωτέον και αυτοκριτέον ότι τα ίδια έκανα κι εγώ ως καθοδήγηση. Όχι άλλη καθοδήγηση pls. Συμβούλους ναι.

nassos είπε...

O Mussolini ήταν σοσιαλιστής, και ο Χίτλερ Εθνικο-σοσιαλιστής. Και ο φασισμός στην ουσία είναι ένα αντι-καπιταλιστικο και αντι-κομμουνιστικό κίνημα με κάμποσα στοιχεία Παγανισμού (οι Ναζί παγανιστές ήταν).

"Mussolini's fascist state, established nearly a decade before Adolf Hitler's rise to power, would provide a model for Hitler's later economic and political policies. Both a movement and a historical phenomenon, Italian Fascism was, in many respects, an adverse reaction to both the perceived failure of laissez-faire economics and fear of international Bolshevism (a short-lived Soviet influence was established in Bavaria just about this time), although trends in intellectual history, such as the breakdown of positivism and the general fatalism of postwar Europe were also factors. Fascism was a product of a general feeling of anxiety and fear among the middle-class of postwar Italy, arising out of a convergence of interrelated economic, political, and cultural pressures. Italy had no long-term tradition of parliamentary compromise, and public discourse took on an inflammatory tone on all sides."

http://en.wikipedia.org/wiki/Benito_Mussolini

Αλλά οι διάφοροι αριστεροί όταν μιλάνε για φασισμό αυτομάτως αναφέρονται στη Δεξιά, ξεχνόντας(σκοπίμως;) από που ξεκίνησε όλο αυτό το θέμα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κοίτα, Νάσσο, πήρες ίσως λίγο φόρα και φεύγεις πολύ. Πώς ήταν αντικαπιταλιστικό σύστημα ο φασισμός και ο ναζισμός όταν ενίσχυε την ιδιωτική πρωτοβουλία και στήριζε εργοστάσια που παρήγαγαν όπλα κλπ ή όταν άρπαζε περιουσίες από Εβραίους και αριστερούς και τα χάριζε σε ιδιώτες; Βασική αρχή του σοσιαλισμού (όπως ο εμπνευστής του ο Μαρξ έθεσε) είναι η κρατικοποίηση των μέσων παραγωγής (εργοστάσια και βασικε΄ς μονάδες της γης). Ο Λένιν οργάνωσε στις νέες συνθήκες της ημιβιομηχανοποιημένης Ρωσίας την βασική αυτή ιδέα (αφήνοντας με τη ΝΕΠ τη μικρή ιδιωτική πρωτοβουλία και μικρή αγροτική ιδιοκτησία, τα οποία αργότερα ο πατερούλης αποφάσισε ότι ήταν καιρός να κρατικοποιηθούν.
Αυτό που εγκαθιδρύθηκε στη Βαυαρία δεν ήταν σοσιαλισμός, επειδή υπήρχε ιδιωτική πρωτοβουλία. Δεν ήταν καν η Κομμούνα του Παρισιού, 1,5 αιώνα νωρίτερα. Η βικιπαίδεια αν μετέφρασα σωστά συμφωνεί με τις θέσεις μου. Ο φασισμός είναι δεξιός σαφώς και όχι απλά δεξιός, γιατί δεξιά πολιτική είναι αυτή της ελεύθερης οικονομίας, του laissez faire, laissez passer. Ο φασισμός ενίσχυε μόνο την οικονομική μονάδα που εκτιμούσε, αδιαφορώντας για την κρατική ιδιοκτησία.

Στους αριστερούς φασισμός σήμερα είναι ο αυταρχισμός και δε σχετίζεται άμεσα με το Μουσολίνι. Κάτι σε μπέρδεψε.

nassos είπε...

Ο Φασισμός ήταν κρατικοδίαιτη οικονομία αλλά με ιδιώτες μετόχους. Η Krupp ήταν μεν ιδιωτική, αλλά το Κράτος πλήρωνε για την αγορά και ανάπτυξη των οπλικών συστημάτων.

γιατί δεξιά πολιτική είναι αυτή της ελεύθερης οικονομίας, του laissez faire, laissez passer.
===================================
Με τη διαφορά ότι προσφορά και ζήτηση δεν καθορίζονται από το Κράτος, αλλά από την αγορά. Και τότε δεν υπήρχε ελεύθερη αγορά με τη σημερινή έννοια.

Κατά τα άλλα, ευχαριστώ για το μάθημα γιατί με την παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί αρχίζω και μπερδεύομαι. Απλά καιρός είναι και οι Αριστεροί νακάνουν την αυτοκριτική τους και να μην κρύβονται.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το ότι το κράτος αγόραζε απο ιδιώτες σημαίνει ότι η εταιρίες του Κ¨οκκαλη είναι κρατικές ή σημαίνει ότι είχαμε φασισμό ή σοσιαλισμό επί ΠΑΣΟΚ; Αυτή είναι η πολιτική είναι το New Deal που εφάρμοσε ο Ρούσβελτ για να φύγουν τα προβλήματα που δημιούργησε το οικονομικό κραχ του 29-31. Τι σημαίνει αυτό; Εξάλλου ούτε ο Άνταμ Σμιθ θα απέρριπτε την αγορά από ιδιώτες όπλων ή άλλων αντικειμένων. Μη μένεις κολλημένος σε μία ιδέα αλλά σκέψου ότι άλλη η εποχή του 30 κλπ και άλλο σήμερα όπως λες παρακάτω. Ο Σμιθ σήμερα είναι εξαιρετικά πίσω, γιατί το laissez faire, laissez passer θα οδηγούσε σε άλλες καταστάσεις και η Κίνα σε διάστημα μικρό θα κατακτούσε τα πάντα αλλάζοντας όλες τις ισορροπίες.

nassos είπε...

Όσο υπάρχουν οι επιδοτήσεις και ο εθνικός προστατευτισμός τόσο θα απομακρυνόμαστε από το laissez-faire.

Τι σημαίνει αυτό; Εξάλλου ούτε ο Άνταμ Σμιθ θα απέρριπτε την αγορά από ιδιώτες όπλων ή άλλων αντικειμένων.
===================================
Αυτό ήδη γίνεται σήμερα στο Ιράκ και το Αφγανιστάν με τους Private Military Contractors - Private Security Detail (PMC - PSD) που παίρνουν τις δουλειές του Αμερικανικού Στρατού.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Όλο αυτό ήταν το επιχείρημά σου προκειμένου να αποδέιξεις ότι ο φασισιμός έχει αριστερές ρίζες. Εγώ απλά το μεταθέτω και τονίζω ότι η κρατικοδίαιτη πολιτική ισοδυναμεί με κρατικά μέσα παραγωγής τότε σοσιασλισμό και φασισισμό είχαν και στις ΗΠΑ του 30 και παντού στον κόσμο, επειδή το κράτος στηρίζει με αγορές το ιδιωτικό κεφάλαιο. Ωστόσο, ο σοσιαλισμός δεν το έκανε ποτέ, επειδή δεν υπήρχε καν ιδιωτική πρωτοβουλία. Άρα, είναι λάθος να γίνεται λόγος για αριστερό φασισμό κλπ.

Λύσιππος είπε...

Το να προσπαθούμε να φορέσουμε διεθνή κινήματα στον Ελλαδικό χώρο ισοδυναμεί με το ζόρι παντρειά. Δε γίνεται.

Διότι πολύ απλά, η Ελληνική νοοτροπία είναι μοναδική στο είδος της ανά την υφήλιο. Η χώρα που γέννησε το δράμα και την τραγωδία αρέσκεται στο να στροβιλίζεται, να πιπιλίζει την καραμέλα της εκάστοτε στιγμής, χωρίς μακροπρόθεσμο πλάνο και άνευ διαχωρισμού της απλής επιβίωσης από το επιθυμητό όραμα.

Οσο αφήνονται να εκλέγονται οι πολιτικοί καριέρας από "τζάκι" - κληρονομικό θαρρείς δικαίωμα από παππού σε εγγονό - τόσο αυτός ο τόπος δε θα προκόψει, γιατί οι έχοντες σώας τα φρένας είναι άτολμοι, οι δε τολμηροί εξοστρακίζονται από τον όχλο που προτιμά τη σιγουριά των τζακιών.

Τα είπε ο Θοδωράκης ο Κολοκοτρώνης, τα λέω κι εγώ. Τίποτα δεν έχει αλλάξει.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό μάλιστα το τελευταίο ισχύει και σε δημοτικό επίπεδο (το γνωρίζω εκ πείρας). Δεν αλλάζουν εύκολα οι ιδέες. Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία, αλλά λίγοι το αντιλαμβάνονται και μόνο να απαιτούν θέλουν. Δεν είναι θέμα να έρθουν διεθνή κινήματα στη χώρα μας, αλλά να προσπαθήσουμε να μπολιάσουμε ιδέες -έστω και ξένες- στην ελληνική ζωή.

Στη λογική αυτή εξάλλου και κάποιοι πρότειναν διαχωρισμό τάξεων (το θέμα του άρθρου) για να φτάσουμε τους ξένους. Μα ο σκοπός μας δεν είναι να φτάσουμε τους ξένους, αλλά απλά να μπορούμε να επιβιώσουμε στις νέες εξελίξεις του 21ου αιώνα και ίσως να συμβάλλουμε και εμείς λίγο σε αυτόν.

nassos είπε...

Όλο αυτό ήταν το επιχείρημά σου προκειμένου να αποδέιξεις ότι ο φασισιμός έχει αριστερές ρίζες.
===================================
Κάτι τέτοια μας έλεγαν στο σχολείο. Εντάξει, υπήρχαν καθηγητές που δεν "γούσταραν" τους Αριστερούς (είχαμε και έναν φιλο-Βασιλικό!), ίσως γι'αυτό να το έλεγαν...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μάλλον δεν κατάλαβες τι εννούσα. Άστο δεν πειράζει θα αναλυθεί άλλη φορά.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

Είδατε τελικά που το θέμα χωράει πολύ συζήτηση; Για να τα πιάσουμε τελικά τα στοιχεία που κατατέθηκαν ένα – ένα. Ποια είναι η εγγενής διαφορά μεταξύ φασισμού και των μη απολυταρχικών καθεστώτων; Ο φασισμός πηγαίνει στην κατηγοριοποίηση των ανθρώπων βάσει του γενετικού τους κώδικα. Αν το αίμα τους λέει π.χ. Έλληνας, λευκός τότε αυτομάτως είναι στην περίφημη Άρια φυλή, δηλ. σε μια ανώτερη θέση στην ανθρώπινη κλίμακα. Οι αναλύσεις του Μαρξ, της Λούξεμπουργκ, του Γκράμσι, του Πουλαντζά από την άλλη δεν αναφέρονται πουθενά σε γενετήσια διάκριση. Το κριτήριο όλων αυτών είναι, με διαφορετικές εκφάνσεις βέβαια, οι κοινωνικο-οικονομικές τάξεις και ο αγώνας τους για την ηγεμονία στην υπάρχουσα καπιταλιστική κοινωνία. Στην ίδια, αλλά όχι παρόμοια, διάσταση ο καπιταλισμός δεν είναι αυταρχικό καθεστώς με την έννοια της γενετήσιας διάκρισης πάντα. Και αυτό γιατί δεν τον συμφέρει να έχει σπατάλη εργατικού δυναμικού (το οποίο οδηγεί σε παραγωγή κεφαλαίου) σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και τόπους εξορίας. Ο σημερινός καπιταλισμός στηρίζεται κατά πολύ στον μονεταρισμό του Φρήντμαν, ο οποίος είναι μια παραλλαγή του laissez faire. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όπως λέει και ο δείμος ότι ο κρατικομονοπωλιακός καπιταλισμός υπήρξε και υπάρχει ακόμη (όχι τόσο έντονος). Κι εδώ είναι που μπορούμε να συζητήσουμε ακόμη και τον φασισμό της αγοράς (αν υπάρχει, με ποιες μορφές, που και γιατί υπάρχει).

Σοσιαλιστικές ταμπέλες και αριστερές καταβολές μπορεί να επικαλείται ο καθένας (Μουσολίνι, Χίτλερ). Η πολιτική όμως δεν είναι μόνο προθέσεις και διαθέσεις αλλά πάνω από όλα πράξεις. Κι εδώ θα μπορούσα να πω και για τα σημερινά πρόσωπα ενός εκσυγχρονισμένου φασισμού (Καρατζαφέρης ο οποίος επικαλείται ότι είναι και κομμουνιστής).

Για να το συνδέσω τώρα όλο αυτό με την επιβολή της θανατικής ποινής. Θεωρώ ότι με το να παίρνεις τη ζωή ενός ανθρώπου σημαίνει ότι δεν του δίνεις την παραμικρή πιθανότητα έστω να ζήσει τη μίζερη ζωή ενός φυλακισμένου. Κι αυτό γιατί έτσι δείχνεις ότι είναι εγκληματίας εκ γενετής (και άρα δεν μπορεί να ζήσει γιατί θα ξανακάνει έγκλημα) και όχι λόγω κοινωνικών προβλημάτων. Γι’ αυτό το λόγο πιστεύω ότι η επαναφορά της θανατικής ποινής είναι εκ της φύσεώς της φασιστική.

@Nassos
“Fascism was a product of a general feeling of anxiety and fear among the middle-class of postwar Italy, arising out of a convergence of interrelated economic, political, and cultural pressures”
Μια καλή μετάφραση όλου του κειμένου και ιδιαίτερα αυτή της πρότασης θα σου δώσει πολλές απαντήσεις για την πηγή δημιουργίας του φασισμού.

@δείμος
Γενικά συμφωνώ μαζί σου. Πάντως ούτε στους συμβούλους λέω άκριτα ναι. Περισσότερο θα μου άρεσε ο όρος “συνομιλητής”

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καλά, Αντώνη, το ρατσιστικό της υπόθεσης δεν είναι βασικό στοιχείο διαφοροποίησης, επειδή υπήρχε και προκαπιταλιστικά (βλέπε αρχαιοελληνικό ρατσισμό). Εξάλλου, οι ρατσιστικές καταβολές του φασισμού και του ναζισμού έχουν αναφορά μόνο στο επικοδόμημα και δεν απασχολούν καθόλου το ίδιο το οικονομικό σύστημα, που το αφήνουν απαράλαχτο (εν αντιθέσει με το σοσιαλισμό που κρατικοποιεί τα μέσα παραγωγής).

ρε αδελφέ, σύμβουλοι=> αυτοί που συμβουλεύουν, που προτείνουν, που εκφράζουν ιδέες. Το παν είναι να κατεβάζεις ιδέες (συμβουλή είναι) με ή όχι θεσμική μορφή. Αλλά, αν ο όρος επηρεάζει και παρεξηγείται τι να πω, συμομιλητές τότε. Δεν την ψώνισα (ακόμη τουλάχιστον).

Nemertes είπε...

Πάντα μα πάντα φώναζα και θα φωνάζω κατά της θανατικής καταδίκης. Δεν έχει κανείς δικαίωμα να αφαιρέσει την ζωή του άλλου. Για αυτό και υπάρχουν οι φυλακές και η δικαιοσύνη. Ύστερα, η θανατική καταδίκη αποτελεί και ένα είδος λύτρωσης, δεδομένου του ότι ο φυλακισμένος βασανίζεται κατά μία έννοια. Εμείς θέλουμε να βασανιστεί, όχι να λυτρωθεί πεθαίνοντας. Όμως... όμως Δείμο μου έρχονται κάποιες στιγμές... σαν αυτή στην Βέροια της Κικής, σαν αυτή του Άλεξ, σαν αυτή με τα πέντε παιδιά... που όσο δίκαιος και όσο ανθρώπινος και να θες να είσαι... δεν ξέρω αν αντέχεις να τους βλέπεις υπάρχουν...

Σημείωση σημαντική. Πότε επιτέλους θα λέμε ισόβια και θα εννοούμε ισόβια;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Συμφωνώ, μαζί σου Νημέρτη. Ωστόσο, η άποψή σου αυτή και όλων μας διαμορφώνεται υπό κατάσταση συναισθηματικής φόρτισης, όπως είπα και στο άρθρο. Τα ανθρώπινα δικαιώματα καλώς ή κακώς δεν μπορούν να ορίζονται με βάση τη συναισθηματική μας κατάσταση ούτε με βάση το τι θέλει ο λαός. Λέγονται ανθρώπινα, επειδή ακριβώς οφέιλουμε να τα σεβόμαστε σε κάθε εποχή σε κάθε άνθρωπο. Απαρέγκλητα. Για αυτούς, λοιπόν, μπορούμε να επιβάλουμε τα πραγματικά ισόβια που λες κι εσύ. Και επιβάλλονται σε πολλούς ανθρώπους δις και τρις ισόβια ή δις σε θάνατο, που σημαίνει ότι δεν θα βγει ποτέ από τη φυλακή (εκέι θα πεθάνει).

ShareThis