Για τους 100 πιο γνωστούς Έλληνες τα είπαμε και την άλλη φορά. Δεν είναι θέμα μεγαλοσύνης ή ανδραγαθημάτων, αλλά ποιος είναι πιο γνωστός. Αλλιώς δεν εξηγείται πώς φιγουράρουν στην πρώτη δεκάδα φιλόσοφοι τους οποίους οι χιλιάδες των ψηφισάντων ούτε καν διάβασαν ποτέ. Μιλάμε για τους φιλοσόφους που άλλαξαν τον τρόπο σκέψης προς το χειρότερο -αν και είναι βέβαιο ότι κάποιος θα εξέθετε τέτοιες σκέψεις έστω και σε άλλη χρονική περίοδο.
Αν και μόνο ένας μοιάζει να με συγκινεί, εν τούτοις a priori ξεκαθαρίζω ότι για λόγους αρχής δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να πάρει μέρος σε μια τέτοια ψηφοφορία.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ κατηγορηματικά να ψηφίσω άτομα που εξελέγησαν χωρίς ουσιαστικό κριτήριο, αλλά μόνο με βάση την κομφορμιστική, εθνικιστική και στείρα παιδεία μιας υπανάπτυκτης χώρας που ζει στο ρυθμό της δημοσιότητας και της τηλεοπτικής πλάνης.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ κατηγορηματικά να γίνω βορά στην παγίδα ενός καναλιού -που πραγματικά σέβομαι όσο κανένα άλλο- αλλά, τελικά, στόχο έχει να με πουλήσει ως προϊόν μιας εύπεπτης παραγωγής δημοσιοτήτων.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ να δεχτώ μία καταγραφή προσωπικοτήτων η οποία μεταφράζει τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες σε μία στήλη ονομάτων. Τα πρόσωπα γεννιούνται μέσα σε συγκεκριμένες δομημένες κοινότητες και ενεργούν βάσει της ηθικής τους και των κοινωνικών συνθηκών
ΑΡΝΟΥΜΑΙ να στηρίξω έναν τέτοιο προσωπολάγνο αποπροσανατολισμό που εν τέλει προπαγανδίζει μύθους και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ κατηγορηματικά να ψηφίσω άτομα που εξελέγησαν χωρίς ουσιαστικό κριτήριο, αλλά μόνο με βάση την κομφορμιστική, εθνικιστική και στείρα παιδεία μιας υπανάπτυκτης χώρας που ζει στο ρυθμό της δημοσιότητας και της τηλεοπτικής πλάνης.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ κατηγορηματικά να γίνω βορά στην παγίδα ενός καναλιού -που πραγματικά σέβομαι όσο κανένα άλλο- αλλά, τελικά, στόχο έχει να με πουλήσει ως προϊόν μιας εύπεπτης παραγωγής δημοσιοτήτων.
ΑΡΝΟΥΜΑΙ να δεχτώ μία καταγραφή προσωπικοτήτων η οποία μεταφράζει τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες σε μία στήλη ονομάτων. Τα πρόσωπα γεννιούνται μέσα σε συγκεκριμένες δομημένες κοινότητες και ενεργούν βάσει της ηθικής τους και των κοινωνικών συνθηκών
ΑΡΝΟΥΜΑΙ να στηρίξω έναν τέτοιο προσωπολάγνο αποπροσανατολισμό που εν τέλει προπαγανδίζει μύθους και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες.
31 έκριναν :
και πολύ ασχολήθηκες ρε συ Δείμε.. Δεν αξίζει..
Μια απλή αλφαβητική αναφορά σε μεγάλους ανθρώπους που έζησαν στην Ελλάδα θα αρκούσε. Θα μαθαίναμε και το έργο τους.
Αυτή η μανία όμως να ψηφίσουμε για να κατατάξουμε τους ανθρώπους σε πρώτο, δεύτερο, τρίτο κλπ. καταντάει reality...
Greek Brother, όπως πολύ εύστοχα το χαρακτήρισε ο Μητσικώστας!
Συμφωνώ με τις αρνήσεις σου και επαυξάνω. Είδα την εκπομπή και βγήκα απο τα ρούχα μου. Χάλι
δεν αντεχεται αλλη αρνηση σε αυτη τη χωρα....
ολοι αρνουμαστε και κατακρινουμε.
καμια προταση;
Εγώ θα ψηφίσω την σπουδαιότερη Ελληνίδα, δηλ. την Πετρούλα! Πάει και τέλειωσα...
Κι εγώ αρνούμαι! Μόνο άμα προσθέσουν το μεγαλοπαράγοντα Σταυρούπολης, Μπλογκόσφαιρας και Περα Δωθε Παναγιάς, Δήμο Χλωπτσιούδη θα ψηφίσω. Τέλος.
Arnoume kai ego na lavo meros se tetoia psifoforia,
alla pio poli mou aresei i aitiologisi sou stis arniseis sou!
Na eisai kala,
kalo vradi,
propetis
δίνεις μεγάλη σημασία σ' ένα όχι σημαντικό γεγονός, σε μια τηλεοπτική παραγωγή.Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με την άποψη σου για τη παιδεία και τη χώρα,''κομφορμιστική, εθνικιστική και στείρα παιδεία μιας υπανάπτυκτης χώρας'' όμως οι ''απόλυτες'' τοποθετήσεις σου είναι χωρίς αντικείμενο νομίζω. Ακόμα και να διαφωνείς αυτό το στυλ του:''ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ όλα είναι μια προπαγάνδα'' δεν βγάζει πουθενά απεναντίας ενισχύει αυτά που γράφεις περί υπανάπτυκτης χώρας.Δεν μας κάνει καλό τόση άρνηση...και θα συμφωνήσω με τον Suspect που λέει ''ολοι αρνουμαστε και κατακρινουμε.
καμια προταση;''
Είναι λογικό να ψηφιστούν οι περισσότερο προβαλλόμενοι στο σχολείο και δεν μπορούμε να περιμένουμε με λογική δημοσκόπησης σοβαρά αποτελέσματα. Ακόμα και η παρουσίασή τους από το ΣΚΑΙ, π.χ. τα βιογραφικά που έχουν αναρτήσει, δείχνει προχειρότητα. Όμως πιστεύω ότι έχει ενδιαφέρον η όλη συζήτηση που προκύπτει, έστω και για αυτούς τους 10.
http://lykawn.blogspot.com/2009/02/blog-post_24.html
Στάθη, ίσως να έχεις δίκιο. Αλλά ειδικά με την ιστορία -η ειδικότητά μου- με ενοχλεί ιδιαιτέρως.
ikor, πραγματικά η όλη φάση θυμίζει μία δημοσκόπηση. Εγώ πάντως σκέφτομαι μία δική μας δημοσκόπηση. Απλά δεν έχω το χρόνο, μόλις τον βρω θα το κάνουμε.
Μαρινάκι, εγώ να δεις και τις δύο φορές.
Ύποπτε, δεν είναι στείρα άρνηση. Αρνούμαι, επειδή προτείνω και για την παιδεία και για τα μίντια και ειδικότερα για τη διδασκαλία της Ιστορίας. Ξέρεις πολύ ότι πάντα αποφεύγω τη στείρα άρνηση.
Άσκαρ, μόνο έτσι πάει τελικά. Ίσως και τη Θώδη.
Προπέτη μου, δεν είμαι εγωιστής ή μηδενιστής. Πάντα κρίνομαι και πάντα απολογούμαι.
Δάσκαλε, συνάδελφε, μία εκπομπή τόσων χρημάτων που στηρίζεται στην άποψη του κόσμου, μία εκπομπή που διαμορφώνει συνειδήσεις και έχει τόση ακροαματικότητα -και κυρίως ψευδολογεί- είναι ένα σημαντικό γεγονός. Η άρνησή μου αιτιολογείται, δεν είναι μαξιμαλιστική ούτε με διακρίνει και κάποια φαταλική διάθεση. Προτείνω να εξετάσεις την κριτική μου σε παλαιότερο άρθρο (με το κίτρινο είναι το link). Προτάσεις υπάρχουν.
lykawn, λογικό είναι. Σωστό δεν είναι. Δεν κρίνω τη λογική της τηλεοπτικής επένδυσης και της προπαγάνδας που θέλει να κάνει στον τρόπο σκέψης, αλλά στο αποτέλεσμα. Διαφωνώ με την προοπτική -σέβομαι τα επιχειρήματά σου και πολλά άλλα- αλλά είμαι βέβαιος ότι η εκπομπή δε χάσει χωρίς την ψήφο μου. Απλά δικαιολογώ την άρνησή μου.
Εδώ υπάρχει κάτι καλό:
http://ellinaki.blogspot.com/2009/02/blog-post_11.html
Όπου ο doctor δήλωσε:
[...] Όσοι ασπάζονται το ιδεολόγημα περί της τρισχιλιετούς και αδιασπάστου συνέχειας του ελληνικού έθνους, είναι υποχρεωμένοι (ναι, υποχρεωμένοι) να αποδεχθούν τον Δήμα δίπλα στον Αισχύλο, την Βουγιουκλάκη δίπλα στον Όμηρο.
Έτσι κι αλλιώς η έννοια του έθνους είναι συναισθηματικής φύσεως και όχι θεωρία βιολογικής συνέχειας (αυτό ισχύει μόνο στα καθαρόαιμα ζώα-άλογα ως επί το πλείστον).
Αφού λοιπόν η συντριπτική πλειονότητα θεωρεί εαυτήν ως βιολογικό απόγονο των αρχαίων ελλήνων, τότε η παρουσία αυτής της κιτς ομάδας αποτελεί την επιτομή της θεωρίας αυτής (ή τον ιδεολογικό οργασμό της ιδεοληψίας τους κατά μια άλλη άποψη, λίγο πιο ελιτίστικη).
Και αφού καταχραστώ πλήρως το βήμα ας το προχωρήσω λίγο ακόμη.
Αυτή η κιτς κίνηση του Σκάι έχει να κάνει κυρίως με το χάιδεμα των αυτιών του μέσου νεοέλληνα μέσω της εκμετάλλευσης της κατίσχυσης του εθνικιστικού λόγου στην σκέψη του τελευταίου.
Τέλος, όλη αυτή η κίνηση αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην συναισθηματική παρηγοριά που νιώθει ο πολίτης μέσα από την φαντασιακή κοινότητα (Imagined community κατά τον Benedict Anderson)στην οποία ζει και νιώθει μια σιγουριά, μια ασφάλεια.
Έτσι, το αθάνατο ελληνικό πνεύμα διαχέεται από τον Σοφοκλή και μπαίνει στα μπράτσα του Πύρρου και έτσι η μπάρα σηκώνεται.
Βοηθά λίγο και ο Ιακώβου με το μαγικό φίλτρο που του φτιάχνει ο Πανοραμίξ που πήρε κινεζική υπηκοότητα και έγινε Τσου Λι...
doctor
Δείμε, δεν ξέρω αν θα το πάρεις ως κοπλιμέντο (αν και δεν νομίζω) αλλά όταν σε είδα στην φωτογραφία νόμισα ότι έβαλες την φωτογραφία του Παπακωνσταντίνου, του ΠΑΣΟΚ!
Ελπίζω να μην θύμωσες!!!! χα χα!
Γιατρέ, ο Παπακωνσταντίνου θα θυμώσει, όχι εγώ. Είπα ότι μετά από τόσα άρθρα είναι καιρός να δέιξει τη φατσούλα μου πια. Στο σχόλιό σου, πάντως, συμφωνώ αναφανδόν.
Δεν διαφωνούμε σε κάτι. Απλά εσύ, ορθά, αναλύεις τους λόγους για τις επιλογές του κοινού. Λόγοι οι οποίοι επηρεάζουν και πολύ σημαντικότερα θέματα από αυτό μίας τηλεοπτικής ψηφοφορίας.
Ελληνάκι, το ξέρω ότι συμφωνούμε. Διαφωνώ, ξέρεις μόνο με την κριτική για τον τηλεθεατή για την αδυναμία του οποίου ευθύνεται πασιφανώς ένα ολόκληρο σύστημα που στειρώνη την πνευαμτική και κριτική του ικανότητα από μικρή ακόμα ηλικία.
@ Δείμος
Εγώ προσωπικά, καταλογίζω ευθύνες και στον ίδιο τηλεθεατή. Όλοι μας μεγαλώσαμε στο ίδιο σύστημα, αλλά κάποιοι αποφασίσαμε να ανοίξουμε τα στραβά μας και λίγο πιο πέρα. Αυτό είναι καθαρά πράξη δικής μας ευθύνης.
Σίγουρα ένα εκπαιδευτικό σύστημα, ή μία κοινωνική νοοτροπία, έχουν μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στον αποπροσανατολισμό και την έλλειψη σωστής παιδείας, όμως είμαι και υπέρμαχος της προσωπικής ευθύνης.
Ελληνάκι, όλοι μας μεγαλώσαμε στο ίδιο σύστημα, αλλά με διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες ο καθένας μας.
prosypografo kai me ta dyo xeria tin teleytaia soy protash
Κομμούνι, πώς αλλιώς να το διατυπώσουμε; Αντί να δούμε το ρόλο που έπαιξαν κάποια πρόσωπα σε δεδομένες κοινωνικές συνθήκες, καθόμαστε και τους μυθοποιούμε.
Συμφωνώ.
Αλλα το σύστημα δουλεύει γιατί εγώ έχω λάβει ήδη πάμπολλα forwards του τύπου 'ψηφίστε τον τάδε, είναι από το χωριό μου, που σημαίνει ότι το πείραμα πέτυχε και οι ιστορικές προσωπικότητες (της οποιας υποκειμενικής αξιας) έγιναν είδη προς κατανάλωση και έναυσμα τυφλής ομαδοποιησης, σαν το ποδόσφαιρο.
Τα γνωστά, κοινώς.
Lalu, και ήδη να σκεφτείς ότι πέφτουν ατάκες στον ΣΚΑΪ του τύπου "ψήφισέ με γιατί έκανα..." αυτό ή εκείνο, θυμίζει ένα καθαρόαιμο reality.
Πάντως το οι ιστορικές προσωπικότητες έγιναν είδη προς κατανάλωση και έναυσμα τυφλής ομαδοποίησης: είναι η καλύτερη ατάκα.
και γιατί να ψηφίσεις...
για να συμμετέχεις που και γιατί...
όπως τα λες, αλλά γιατί ν' ασχολιόμαστε και με αυτό, δεν είναι δα θέμα προς αγώνα!
καλό βράδυ!!
Κι όμως, ανεπίδοτη, αυτές οι αντιλήψεις όπως περνάνε προκαλούν περίεργες σκέψεις στους τηλεθεατές και τους παρασύρουν.
Έχω σχολιάσει ακριβώς με το ίδιο σκεπτικό.
Συμφωνώ απόλυτα και καλώς το έκανες ανάρτηση, Δείμε.
Ούτε που πήρα είδηση τη ψηφοφορία!
Αυτό που έμαθα όμως με τάραξε: στους 100, λέει, συμπεριλαμβάνεται και ο Γεώργιος Παπαδόπουλος, βοήθειά μας. :(
+μπαγλάρωσον και τουλούμιασον+
Ροδιά, τι να κάνουμε καλή μου; Όλη μέρα τρέχουμε, ας μη μάθουμε και κάτι.
Σπίθα, δεν αντέχω άλλες παπαριές. Καιρός να αντιδράσουμε τελικά.
συμφωνω για την μη ψηφοφορια
η αιτιολογηση σου ομως...
ειναι ανεπαρκης.
σε ποιους φιλοσοφους αναφερεσε;
σε ποιους αγραμματους;
πως και με ποια κριτηρια;
πεφτεις στην ιδια υποκειμενικη παγιδα που υπαρχει και στην ψηφοφορια...
αλλες εποχες αυτο θα το λεγαμε Σταλινισμο...
Δημήτριε, βασικά αναφερόμουν στον Πλάτωνα και το Σωκράτη. Αλλά το θέμα δεν είναι η δική μου υποκειμενική άποψη, αλλά κυρίως ότι δεν επιχειρηματολογώ βάσει αυτών. Η ουσιαστική μου επιχειρηματολογία είναι στο πρώτο σχετικό άρθρο και δευτερεύοντος εδώ.
γειά σας κύριε Δείμο. Ούτε καν μου είχ περάσει από το μυαλό αυτός ο τρόπος να δω με άλλο μάτι αυτή την κίνηση του καναλιού. Για την ακρίβεια έχω να δω τηλεόραση περίπου 5 μήνες γιατί πολύ απλά δεν έχουμε τηλεόραση στο σπίτι μας.
Δημοσίευση σχολίου