Έχουν τελικά δικαιώματα οι 800.000 μουσουλμάνοι στη χώρα μας;


1,57 δισεκατομμύρια μουσουλμάνοι ζουν σε oλόκληρο τον κόσμο, ένας στους τέσσερις κατοίκους. Κατοικούν σε 232 κράτη με τους σιίτες να αποτελούν το 10 έως 13% του μουσουλμανικού πληθυσμού του κόσμου και κατά 80% να ζουν σε Ιράν, Πακιστάν, Ινδία και Ιράκ. Οι περισσότεροι όμως μουσουλμάνοι κατοικούν στην Ασία -δεν είναι Άραβες εκ των πραγμάτων.
Τα δύο τρίτα του παγκόσμιου μουσουλμανικού πληθυσμού ζουν σε δέκα κράτη, έξι στην Ασία (Ινδο-νησία, Πακιστάν, Ινδία, Μπαγκλαντές, Ιράν και Τουρκία), τρία στη βόρεια Αφρική (Αίγυπτος, Αλγερία και Μαρόκο) και στην Τανζανία. Η Ινδονησία έχει το μεγαλύτερο μουσουλμανικό πληθυσμό του κόσμου (203 εκ). Στη δε Ευρώπη ζουν 38 εκατομμύρια μουσουλμάνοι, εκ των οποίων τα τέσσερα εκατομμύρια στη Γερμανία, ενώ στην αμερικανική ήπειρο 4,6 εκατομμύρια μουσουλμάνοι.  
Σύμφωνα με την έρευνα στη χώρα μας ζουν περίπου 310.000 πιστοί του Ισλάμ κάτι που μεταφράζεται περίπου στο 3% του ενήλικου πληθυσμού. Σύμφωνα όμως με τον πρόεδρο της Ένωσης Μουσουλμάνων, Ναΐμ Ελγαντούρ, που ζει 35 χρόνια στη χώρα μας, στην Ελλάδα ζουν περίπου 800.000 μουσουλμάνοι, οι 500.000 με άδεια παραμονής και άλλοι 250.000 με πράσινη κάρτα. Και φυσικά το ερώτημα που προκύπτει είναι τι γίνεται με τον πληθυσμό αυτό;

Οι θρησκευτικές μου θέσεις είναι βέβαια γνωστές (βλ. "δοκίμιο), αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει κάποτε να δούμε συνολικά το ζήτημα των υποχρεώσεων του κράτους απέναντι στους κατοίκους αυτής της χώρας που δεν είναι Χριστιανοί.
Η πρόταση για μουσουλμανικά τεμένη έχει πολλάκις κατατεθεί από τον προοδευτικό κόσμο. Λόγοι ασφαλείας (αφού μέχρι τώρα συνωστίζονται σε υπόγεια ή καταστήματα) και κυρίως λόγοι σεβασμού των ανθρωπίνων και θρησκευτικών δικαιωμάτων των μεταναστών και των ημεδαπών επιβάλλουν άμεσα την οικοδόμηση -δύο τουλάχιστον- τεμένων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στα δικαιώματα των κατοίκων αυτής της χώρας δε μπορούν να γίνονται εκπτώσεις. Όσο και να κραυγάζουμε ότι η εθνική μας θρησκεία είναι άλλη, δε μας επιτρέπεται ηθικά να εμποδίζεται η λατρεία των αλλόπιστων. Η ισότητα των πολιτών δεν είναι ούτε απόφθεγμα κενού νοήματος ούτε μπορεί να περιορίζεται μόνο ανάμεσα σε Έλληνες και δη Χριστιανούς. Μία παρατήρηση: σεβασμός θρησκευτικών δικαιωμάτων, σε καμία περίπτωση δε σημαίνει αποδοχή κοινωνικών συμβάσεων που στο όνομα της θρησκευτικής ελευθερίας μπορούν να οδηγήσουν σε σεξιστική αντιμετώπιση των γυναικών.
Βέβαια, στο όλο ζήτημα οφείλουμε να θέσουμε και το ζήτημα του ρατσισμού που τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν οι μουσουλμάνοι, όχι τόσο λόγω της θρησκείας, όσο λόγω της αλλοδαπής καταγωγής τους. Τελευταία, η τρομοκρατική έξαρση ενέτεινε το συναίσθημα του φόβου σε συνδυασμό με την έλλειψη αστυνόμευσης και όλο το εγκληματοφοβικό και ξενοφοβικό σύνδρομο που καταλαμβάνει τους συμπατριώτες μας. Την ίδια στιγμή όμως παρατηρείται και μία έλλειψη παιδείας αναφορικά με το Ισλάμ. Το αίτημα για θρησκειολογική εκπαίδευση στο ελληνικό σχολείο παραμένει επίκαιρο, ειδικά όταν οι μουσουλμάνοι αυξάνονται παράλληλα με τις μεταναστευτικές ροές.
Μερίδιο ευθύνης στο όλο ζήτημα έχει όμως και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Μοιρασμένη σε μικρές μονάδες, χωρίς μητροπολιτική σύνδεση στα μεγάλα αστικά κέντρα δεν μπορεί να πάρει θέση. Παράλληλα, εξαρτημένη από εκλογικές φοβίες δεν τολμά -ακόμα και όταν πρόκειται για προοδευτικές διοικήσεις- να προβάλει αυτονόητα δικαιώματα. Εξαρτημένη δε από την υποχρηματοδότηση και την αδυναμία χάραξης στρατηγικών πολιτικών ισότητας και κοινωνικής συνοχής καταλήγει πάντα να αποφεύγει τις καυτές πατάτες των θρησκευτικών ερίδων.

12 έκριναν :

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Το σοβαρότερο πρόβλημα των μουσουλμάνων στη Ελλάδα είναι πως ουσιαστικά εμποδίζονται να αποκτήσουν τζαμιά (εκτός Θράκης).
Κατά τα λοιπά, τα δικαιώματά τους γίνονται ψιλοσεβαστά, αφού και τις Παρασκευές τους τηρούν, και τα ραμαζάνια τους και τα τσαντοράκια τους μπορούν να φορέσουν και τις υπέροχες μαντίλες τα κορίτσια τους.
Κατά τη γνώμη μου, το "κόλλημά" μας με τα τζαμιά οφείλονται στην τραγική περίοδο της τουρκοκρατίας. Αλλιώς, πιστεύω, πως δεν θα είχαμε πρόβλημα...

pølsemannen είπε...

Βέβαια αναφορικά με τις διάφορες θρησκείες οι θέσεις ημών ταυτίζονται με τι θέσεις του γνωστού ιστολόγου Ρο, αλλά:

Δεδομένου ότι η "παραμύθα" της θρησκείας βοηθά αρκετούς συνανθρώπους μας να σταθούν ψυχολογικά σε έναν σκληρό κόσμο, θα πρέπει να μας κάνει ανεκτικούς.

Ήτοι να μπορούν άνθρωποι οιασδήποτε θρησκείας να έχουν τους δικούς τους λατρευτικούς χώρους, υπό την εποπτεία ενός κοσμικού και θρησκευτικά ουδέτερου κράτους.

Φυσικά, οι νόμοι του κράτους θα υπερισχύουν έναντι οποιασδήποτε Σαρία. Δεν μπορούμε να επιτρέπουμε κλειτοριδεκτομές σε κοριτσάκια γιατί το είπε ο μουλάς τάδε. Αν είναι έτσι, θα βγουν μετά και οι σατανιστές να μας ψέξουν που δεν τους αφήνουμε να θυσιάζουν παρθένες στον Εωσφόρο, αφού έτσι τους επιβάλει η μπουρδολογία που ακολουθούν.

Επιπρόσθετα με το Ισλάμ υπάρχει το εξής:

Η Σαουδική Αραβία, πατρίδα του ιερότερου τόπου του Ισλάμ και της σκληρότερης σέκτας του, του Ουαχαμπισμού, χρηματοδοτεί τζαμιά και Ισλαμικά κέντρα στην Ευρώπη προσπαθώντας να χρησιμοποιήσει τους εκεί μουσουλμάνους σαν 5η φάλαγγα για τα συμφέροντά της.

Βέβαια στην Ελλάδα νομίζω μας πρόλαβε ήδη αφού με χρήματά της έχει στηθεί ουχαμπικό ισλαμικό κέντρο, πριν τα θυρανοίξια ενός κανονικού τζαμιού...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Άσκαρ, φοβάμαι ότι δεν είναι η τουρκοκρατία που φταίει, αλλά ο φανατισμός που καλλιεργήθηκε στο λαό από το σχολείο, τα ΜΜΕ, το κράτος. Η νέα γενιά είναι πιο ανεκτικοί και τούτο γιατι διαπαιδαγωγήθηκε σε ένα πιο δημοκρατικό σχολείο.

pølsemannen, πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι αυτά τα ισλαμικά κέντρα επί της ουσίας δεν είναι τεμένη, αλλά σημεία κατήχησης. Απλά χρησιμοποιούνται και για προσευχή, ελλείψει ναών.

αθεόφοβος είπε...

Είναι προτιμώτερο να έχεις έπίσημα ισλαμικά πολιτιστικά κέντρα και τζαμιά αντί για ανεξέλεκτα μέρη συνάθρισης.

Ανώνυμος είπε...

Από που προκύπτει ότι η συγκέντρωση μεγάλων πληθυσμών με πλήρη πολιτιστική ασυμβατότητα θεωρείται προοδευτική προοπτική της κοινωνίας;
Πυχτό αίμα
Πυχτό αίμα στο πεζοδρόμιο,
πρώτη φορά έβλεπα στην ζωή μου στην Πειραιώς μετά από μια μάχη με μαχαίρια αντίπαλων θρησκευτικών ισλαμικών ομάδων.
Από πόυ προκύπτει ότι αυτό είναι πρόοδος;
Φίλος μου αναγκάστηκε να φύγει από την γειτονιά του, γιατί οι μουσουλμάνοι τσιγγάνοι από την Ανατολία, έσφαζαν αρνιά μέσα στο διπλανό διαμέρισμα.
Το μίσος των Αλβανών εναντίον των Πακιστανών είναι ανεξέλεκτο, πεδίο σύγκρουσης η γειτονιά μου.
Από πότε η εισαγόμενη Βία και το Μίσος θεωρούνται πολιτιστικά αγαθά μιας ανοικτής πολυπολιτισμικής κοινωνίας;

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αθεόφοβε, συμφωνούμε απολύτως.

Ανώνυμε, δεν ξέρω πώς ένα συγκεκριμένο επεισόδιο καταντά να σημαίνει ότι οι μουσουλμάνοι είναι μαχαιροβγάλτες ή κάτι κακό; Γιατί να μην είναι πρόοδος ο σεβασμός των δικαιωμάτων τους; Όλοι τους έχουν έριδες και συγκρούσεις;

spirosvii είπε...

Κατ'αρχάς να πω ότι είναι φοβερό το νέο θέμα του blog σας! Μ 'αρέσει πάρα πολύ αν και κάπως άκυρη η ξαπλώστρα με την ομπρελα.

Σχετικά με το θέμα θα θέλω να πω, πως στη δουλειά μου καλώς ή κακώς έχουμε πολλούς αλλοδαπούς (φθηνότερα εργατικά χέρια) και έχω παρατηρήσει πως οι μελαμψοι είναι μεροκαματιάρηδες και χωρίς πονηριά, σε αντίθεση με τους Αλβανούς που όταν τους παρέχεις βοήθεια κοιτάνε πως να σε εκμεταλλευτούν. Αυτό ισχύει στο 98%-99% των αλλοδαπών. Σε εταιρία με 400 άτομα προσωπικό...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σπύρο, είναι η έλλειψη διακοπών. Φ΄λετος με το μωρό δεν πήγαμε που θενά και έχω σκάσει αοπό το κακό μου και τη ζήλεια.

Πέρα από αυτό, το θέμα του αν είναι κάποιος πονηρός δε σημαίνει ότι εγώ -ως Κράτος δημοκρατικό- δε θα σεβαστώ τα δικαιώματά τους. Το Κράτος δεν εκδικείται ούτε τιμωρεί τη συμπεριφορά κάποιου με το να του αφαιρέι τα θρησκευτικά δικαιώματα.

Suspect είπε...

καταρχην νομιζω πως φουσκωνεις πολυ τον αριθμο τους.
κατα δευτερον τι εννοεις με τα δικαιωματα;
Εφοσον σεβονται τους νομους, εχουν και δικαιωματα! Απλο δεν ειναι;

Ελπιζω στο μελλον να κανεις και αναρτησεις για τους Ελληνες της Αλβανιας και τους Ελληνες της Τουρκιας...

Οσο για το τζαμι, ας χτισουν ενα, αλλα μακρια απο το σπιτι μου.
Και για να προλαβω πιθανο αντιλογο περι ελευθεριας κλπ να πω πως ειναι και δικαιωμα μου επισης να θελω διπλα στο σπιτι μου εκκλησια παρα τζαμι...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ύποπτε, να σε ενημερώσω ότι δεν έχεις δικαίωμα επιλογής -χριστιανικό ναό ή μουσουλμανικό τέμενος; Η ναοδομία και η χωροθέτησή της υπάγονται σε συγκεκριμένους κανονισμούς.

Το θέμα δεν είναι όμως τι θέλουμε εμείς έτσι απλά. Αν απαιτούμε το σεβασμό των δικών μας δικαιωμάτων πώς τολμάμε να περιορίζουμε των άλλων; Η δημοκρατία απαιτεί το σεβασμό και την ισονομία. Αλλά για τους μουσουλμάνους αυτό δεν ισχύει.

abravanel είπε...

Η ναοδομία και η χωροθέτησή της υπάγονται σε συγκεκριμένους κανονισμούς.

Οι οποίοι περιλαμβάνουν την απαραίτητη έγκριση από τον οικείο Μητροπολίτη.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ναι, βέβαια. Και δεν εχουν καμια σχέση με την πολεοδομία, αλλά μόνο με τη ΣΧΟΠ λκαι το γενικό Πολεοδομικό για τη χωροθέτησή τους. Ωστόσο, δεν ερωτάται ποτέ κανείς για αυτή τη χωροθέτηση, abravanel.

ShareThis