Ο Καλλικράτης οικοδομεί… (μερικές θεματικές σκέψεις διαβούλευσης)

Έφτασε επιτέλους η πολυαναμενόμενη πρόταση του Υπουργείου Εσωτερικών για την αρχιτεκτονική αναδιάρθρωση της χώρας. Ως ενεργός πολίτης σε δημοτικά δρώμενα ήθελα πως και πώς να δω το σχέδιο. Μία πρόταση που φιλοδοξεί τελικά να λύσει πολλά από τα προβλήματα που παρουσιάζονται σήμερα σε δήμους αγροτικούς και αστικούς. Μία καλή μελέτη του σχεδίου αποκαλύπτει πολλά νέα θετικά στοιχεία που εισέρχονται στη δημοτική διοίκηση. Έτσι, κατατέθηκε η πρόταση της κυβέρνησης για ηλεκτρονική διακυβέρνηση σε δήμους, για δημοτικά ΑΤΜ εξυπηρέτησης πολιτών, για κάρτα δημότη, συνήγορο του δημότη κλπ. Οι συνενώσεις μπροστά σε αυτά τελικά μάλλον είναι δευτερεύον ζήτημα (έχουν εν τούτοις τη δική τους σημασία για όσους διεκδικούν την εκλογή).
Έχω καταθέσει και στη σχετική διαβούλευση τις εντάσεις μου για την κάρτα δημοτών που πολύ φοβάμαι ότι δε θα δουλέψει όπως οραματιζόμαστε. Ειδικά στα χέρια υπερηλίκων και μεσαίων ηλικιών, θα αποτελεί τροχοπέδη στην εξυπηρέτησή τους, αφού έμαθαν μόνο να στέκονται σε ουρές και να συνδιαλέγονται με το δημόσιο δια ζώσης. Από την άλλη, σχετικά με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση πρέπει να σημειώσουμε ότι ήταν ένα εγχείρημα και της προηγούμενης κυβέρνησης, που όμως έμεινε πολύ πίσω. Όχι απαραίτητα εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών για την αυτοδιοίκηση, αλλά κυρίως λόγω της αμάθειας και της φοβίας (που πολλά ΜΜΕ έχουν κατά καιρούς καλλιεργήσει στενόμυαλα και φοβούμενα τη διάχυση πληροφοριών και απομακρύνοντας το δικό τους μονοπώλιο). Την ίδια στιγμή όμως τα δημοτικά ΑΤΜ θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν πολύ κόσμο που δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Βέβαια, εγώ προτείνω και δημιουργία Δημοτικών ΚΕΠ για άμεση και καλύτερη εξυπηρέτηση και την άμεση σύνδεση των δημοτολογίων με τις ΔΟΥ και τη ΔΕΗ (για συντονισμό των δημόσιων εγγράφων –ούτως ή άλλως όλα αυτά έχουν τις ίδιες προσωπικές πληροφορίες μέσες άκρες).
Ο Καλλικράτης όμως φιλοδοξεί να οικοδομήσει όχι μόνο έναν ηλεκτρονικό Παρθενώνα, αλλά ουσιαστικά μία δημοκρατικότερη διοίκηση μιας τοπικής κοινότητας. Έτσι, το Δημοτικό Συμβούλιο ανάγεται σε πραγματικά πολιτικό όργανο αποφάσεων κι όχι διαχειριστικό διοικητικό (αν σκεφτούμε ότι θα αυξηθούν οι ευθύνες και οι σύμβουλοι, δεν είναι δυνατόν να συζητούνται θέματα τριτεύουσας σημασίας σε ένα ΔΣ, όπως γίνεται σήμερα). Το ΔΣ θα αποφορτιστεί με την παράλληλη λειτουργία Επιτροπών -αντιπροσωπευτικών παραταξιακά- που θα αποφασίζουν θέματα και η απόφασή τους θα επικυρώνεται από το ΔΣ -ως κυρίαρχο όργανο. Παράλληλα, η παλιά διοικητική ομάδα της δημοτικής αρχής θεσμοθετείται και διευρύνεται με την παρουσία διευθυντών κι άλλων υπηρεσιακών παραγόντων για καλύτερο συντονισμό (Εκτελεστική Επιτροπή). Έτσι, οι πολιτικοί θα σταματήσουν να ανακατεύονται στο γραφειοκρατικό έργο, μια και συχνά καταντούσαν προϊστάμενοι των υπαλλήλων απεμπολώντας τον πολιτικό τους ρόλο.
Δυστυχώς, ο Καλλικράτης δεν προσφέρει πολλά στον εκδημοκρατισμό και την επικοινωνία του κόσμου με τη Διοίκηση. Ναι μεν ορίζονται μερικές τροποποιήσεις για τη λογοδοσία -κλάσης ανώτερες από του Παυλόπουλου- σε σταθερή βάση και επιβάλει τη σύνταξη εκθέσεων διαφόρων οργάνων, αλλά δεν έφτασε στο προχωρημένο και ριζοσπαστικό επίπεδο να απαιτεί διενέργεια πολλών λαϊκών συνελεύσεων (πχ σε κάθε γειτονιά) συντονισμού, προγραμματισμού και απολογισμού. Βέβαια, το γεγονός ότι θα έχουν χρήματα να διαχειριστούν οι τοπικές επιτροπές (τα παλιά ΔΣ) για τοπικά θέματα, είναι πολύ σημαντικό και σίγουρα δημοκρατικό, όπως και η επαφή του Δήμου με την Κοινωνία των Πολιτών. Ωστόσο, τούτη η επαφή με φορείς, συλλόγους, ΜΚΟ κλπ παραμένει θολή πρέπει να θεσμοθετηθεί πιο επιτακτικά και πιο αυστηρά.
Σίγουρα θετικό μοιάζει το βήμα για το Συνήγορο του Δημότη. Ωστόσο, σημαντικό είναι το κενό σχετικά με τη θέση στην ιεραρχία του προσώπου τούτου. Φοβούμαι ότι η μεγάλη εκτίμηση του Συνηγόρου του Πολίτη, φέρνει ιδέες που δε θα λειτουργήσουν σωστά, εκτός κι αν ο Καμίνης τους βάλει χέρι κι αρχίσει να επιβάλει ποινές. Και ο φόβος μου στηρίζεται όχι στην καλά απαιτούμενη εκλογή με τα 2/3 του Δημοτικού Συμβουλίου τούτου του Συνηγόρου του Δημότη, αλλά στη θέση που θα έχει μέσα στη δομή ενός Δήμου.
Πρέπει να είναι ανώτερος από όλους τους Αντιδημάρχους και τουλάχιστον ισότιμος του Δημάρχου (να μπορεί να τον κρίνει). Δεν πρέπει να είναι όμως αναγκαία νομικός (δεν τίθεται καν στο σχέδιο) ούτε όμως και να καταλήξει μετακλητός υπάλληλος-φερέφωνο της Διοίκησης. Σίγουρα δεν πρέπει να έχει το ρόλο του αναχώματος, του προφυλακτήρα του Δημάρχου για την προστασία από παράπονα, αλλά της προστασίας του πολίτη.
Είναι γνωστό ότι η πρώτη τετραετία κάθε καλλικρατικού δήμου θα είναι περίοδος προσαρμογής και διαβούλευσης με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και το λαό. Ο συντονισμός των νέων υπηρεσιών, οι συγχωνεύσεις και οι αρμοδιότητες είναι οι μεγάλες δυσκολίες. Ο χάρτης απασχολεί μόνο τα κόμματα και τους αιρετούς, όχι το λαό. Η διαμόρφωση όμως μιας ενιαίας Υπηρεσίας είναι δύσκολη και χρονοβόρα -αν σκεφτούμε ότι θα αργήσει ο σχετικός κώδικας και πώς λειτουργεί το δημόσιο- και αυτό θα έχει αντίχτυπο στον πολίτη. Παράλληλα, ο εκσυγχρονισμός, η ηλεκτρονική διασύνδεση των υπηρεσιών κλπ θα απαιτήσουν μεγάλο κόστος (η λέξη δεν έχει πληθυντικό αριθμό παιδιά) και σίγουρα σχετικό βάθος χρόνου. Και όλα αυτά τα δύσκολα και μπαχαλώδη θα προστεθούν στα υπάρχοντα οικονομικά προβλήματα και το σχεδιασμό των υποδομών τους. Σαφώς οι συνενώσεις νομικών προσώπων των δήμων και υπηρεσιών θα επιβάλουν τον εξορθολογισμό της κατανομής του προσωπικού και αισιοδοξώ ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία θα καλυφθούν οι κενές θέσεις που υπάρχουν σε πολλές υπηρεσίες.
Σε άμεση συνάρτηση όμως με τον εξορθολογισμό της κατανομής του προσωπικού και τον εκσυγχρονισμό της Υπηρεσίας τίθεται αποφασιστικά το ερώτημα του διαχωρισμού των δημοτών-ετεροδημοτών. Γιατί πρέπει ακόμα να διατηρούμε τον απαρχαιωμένο αυτό θεσμό που είναι τόσο αντι-οικονομικός (μεταφορές, ατυχήματα, υπέρογκο κόστος εκλογών κλπ) και να θεωρούνται αυτόματα δημότες όλοι οι πραγματικοί κάτοικοι μιας περιοχής (πιστοποιημένοι μέσω της ΔΕΗ και της ΔΟΥ τους). Γιατί το Δημόσιο να μην μπορεί να ακολουθήσει στην εποχή των υπολογιστών τις μεταναστευτικές ροές και τις μετακινήσεις;

Στο παρελθόν έχω τοποθετηθεί δημόσια για την ανάγκη δημιουργίας μητροπολιτικών αυτοδιοικητικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με συγκεκριμένες αρμοδιότητες (όποιος θέλει ας διαβάσει τις προτάσεις για μια ανθρώπινη Θεσσαλονίκη ή τις προοπτικές σύστασης μητροπολιτικών διοικήσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Ωστόσο, στο σχέδιο "Καλλικράτης" τούτο το θέμα τίθεται ακροθιγώς.


22 έκριναν :

Catherine είπε...

Να τελειώσει επιτέλους αυτή η "κρίση" να αρχίζουν να γίνονται πράξεις τα σχέδια...
Καλημέρα!

theorema είπε...

Big Brother or saviour?

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κατερίνα, δε διαφωνώ καθόλου. Καιρός ήταν όμως να αρχίσουμε να σχεδιάζουμε σοβαρά.

theorema, δε κατάλαβα το ερώτημα. Ποιος παρακολουθεί και ποιος σώζει;

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς αμφιβολία, βρισκόμαστε μπροστά σε νέες προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Ηταν αναγκαίος ο ανακαθορισμός των εκλογικών περιφερειών και είχε καθυστερήσει, υπερβολικά.

Το θέμα, το θέτεις, σωστά, Δήμο.
Ο Καλλικράτης είναι προ των πυλών και αποτελεί αναγκαιότητα.
Απομένουν, όμως και οι βασικοί παράμετροι. Οι αρμοδιότητες, η λειτουργικότητα στην πράξη..

Χρειάζεται, σοβαρότητα η κάθε άποψή μας και όχι αφορισμούς..
Είναι μια μεγάλη ευκαιρία να αλλάξουν μερικά πράγματα.

Θα τα καταφέρουμε..;

Για δες τις απόψεις του Ανδρέα, έχουν ενδιαφέρον
ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Σπίθα, δυο σκασίλες είχαμε, η μία είναι η άποψη του "Αντρέα" για τον Καλλικράτη!

Ανατροπές πρέπει να γίνουν και στην αυτοδιοίκηση. Αλλά η "ελληνική ιδιορρυθμία" δεν αφήνει και μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας!
Για να δούμε...

ellinaki είπε...

Ο Καλλικράτης θα είναι στην ουσία το crash test της κυβέρνησης σε σχέση με την εφαρμογή των σχεδίων της. Διότι, πολύ απλά θα είναι ένα εγχείρημα που εκτός από το μεγάλο μέγεθός του, θα βγάλει στην επιφάνεια και όλα τα στραβά της Ελλάδας.

Ήδη έχουν αρχίσει οι πρώτες γκρίνιες από δημάρχους και νομάρχες, ενώ ανενημέρωτοι δημότες σύντομα θα ταχθούν με τον τάδε ή τον δείνα.

Από αυτή την χαοτική προσπάθεια, θα φανεί κατά πόσο τελικά είμαστε ικανοί να οργανωνόμαστε σε ορισμένα στοιχειώδη πράγματα, ενώ ενδεχομένως και η κυβέρνηση να μετρήσει τις δυνάμεις της για τέτοιου είδους εγχειρήματα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σπίθα, είναι μεγάλες οι προκλήσεις, ακόμα και τις όποιες κοινωνικές ή πολιτικές συμμαχίες. Είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε σε αναδιατάξεις, αλλά όχι χωρίς διάλογο και χωρίς κάποιο σχέδιο που περιλαμβάνει τη συμμετοχή του λαού.

Έχω βέβαια κάποιες αντιρρήσεις με τον Αντρέα (ειδικά στην απλή αναλογική, που σε δημοτικό επίπεδο θα οδηγήσει σε απόλυτη αναρχία κι αδυναμία ακόμα και επιλογής αντιδημάρχων, πολλώ δε μάλλον σε υιοθέτηση πολιτικής ισορροπιών μέσα σε παρατάξεις που θα λειτουργήσει ως τροχοπέδη στη χάραξη ουσιαστικής και συνεχούς πολιτικής.

Άσκαρ, είμαι πιο αισιόδοξος από εσένα. Δεν είμαι τόσο αυστηρός, επειδή γνωρίζουμε καλά ότι με το διάλογο μπορεί το προτεινόμενο σχέδιο να γίνει ακόμα πιο δημοκρατικό.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ελληνάκι, όλοι θα υποκύψουν και θα δεχτούν το όποιο αποτέλεσμα. Το πρόβλημα με τους Δημάρχους είναι ότι συχνά δε βλέπουν ούτε μπροστά από τη μύτη τους και δεν είναι λίγοι εκείνοι που ενδιαφέρονται μόνο για το θώκο. Λίγες οι εξαιρέσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ασκαρ, μόνο δυο σκασίλες, έχεις;

Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ να δεις πόσες έχει:)

Δήμο, η απλή αναλογική χρειάζεται, ικανές και αναγκαίες συνθήκες.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν..

Οι εκλογικές περιφέρειες, ήταν αναγκαίο να ανακαθορίστουν.
Το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, μας αφορά όλους.

Οι παθογένειες που μας διακρίνουν και αν θα ξεπεραστούν, είναι το πολυσύνθετο και δυσεπίλυτο πρόβλημα που απαιτεί μεγάλες προσπάθειες και αλλαγές στις νοοτροπίες.

Αυτά τα χρόνια παθογενή αίτια, δεν εξαλείφοννται, από την μια μέρα στην άλλη.

Απαιτούν παίδεμα και παιδεία. Πολιτικό πολιτισμό και συνευθύνες. Αναζητούνται.

Δεν αφορά, μόνο, στην βούληση και στις επιθυμίες της κυβέρνησης, η επιτυχία του ή η χρηστή εφαρμογή του, βέβαια.

Ανώνυμος είπε...

Εσύ που είσαι " μέσα " στα πράγματα , τα ξέρεις καλύτερα...πάντως ακούγονται πολλά ( θετικά αλλά και αρνητικά) για το όλο σχέδιο, πριν λίγες μέρες ακουγα την κυρία Κανέλη που σέβομαι , να είναι σκεπτική...
Τι να πω μακάρι να βρεθεί μία φόρμουλα που θα λειτουργεί κιόλας
( οχι μονο θεωριτικά ) ώστε η ζωή μας να γίνει καλύτερη και ευκολότερη.

Suspect είπε...

οσο λιγοτεροι δημοσιοι υπαλληλοι, τοσο καλυτερα

Υπατία είπε...

Δήμο,
Αρχίζει μια μεγάλη συζήτηση σε ένα μεγάλο σχέδιο διοίκησης, το μεγαλύτερο σε σπουδαιότητα, από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους.
Δύο παρατηρήσεις:
Α. Αν δεν υπάρξει αντίστοιχη μεταφορά ΠΟΡΩΝ στην ουσία της ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ και ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ όλα μένουν ξύλινα. Να δούμε μόνο μερικούς αριθμούς: Ποιά είναι τα ποσοστά επί των κρατικών δαπανών που διαχειρίζεται η αυτοδιοίκηση γενικά σε χώρες της Ε.Ε.
Αυστρία 25 %, Γαλλία 24%, Ιρλανδία 33%, Σουηδία 53%, Ελλάδα 7% περίπου στις αρχές του 21 αιώνα.
Β. Δεν αγγίζει το θέμα ΣΩΣΤΟΥ καταμερισμού ΕΞΟΥΣΙΩΝ . Φοβάμαι οτι το ΔΗΜΑΡΧΟΚΕΝΤΡΙΚΟ μοντέλο παραμένει και είναι ΛΑΘΟΣ. Χρειάζεται μεγαλύτερη τόλμη στο θέμα αυτό. Ισχυρές και αποφασιστικές επιτροπές με ασφαλιστικές δικλείδες δημοτικού συμβουλίου., ιδιαίτερες πλειοψηφίες (αυξημένες) σε κρίσιμα θέματα και ανακατανομή αρμοδιοτήτων σε δήμαρχο, δημαρχιακή, επιτροπές και συμβούλιο θα άλλαζαν τη νοοτροπία λήψης αποφάσεων.
Φυσικά έχουμε θετική εξέλιξη. Με τους νέους δήμους θα εξαφανιστούν και οι τοπικές μιζέριες.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σπίθα, σε τούτη την προσθήκη θα συμφωνήσουμε απολύτως. Αν ξέραμε να συνεργαζόμαστε και να μην αναζητούμε μόνο την καρέκλα, τότε θα ήταν καλή ευκαιρία να εξετάσουμε την απλή αναλογική σε τοπικό επίπεδο.

Εδώ πήραμε σχεδόν το στρατόπεδο και ακόμα μας λένε ότι το ξεπουλάμε, γιατί εκείνη που ήθελαν να το χτίσουν τάχα θα το έπαιρνε ο δήμος (εμείς θέλουμε ακαδημαϊκούς, λαό-τοπικούς φορείς, αυτοδιοικητικούς και επιμελητήρια). Σκέψου ότι αυτή η μικροπολιτική λέγεται για μία από τις μεγαλύτερες ιστορικά κατακτήσεις του Δήμου. Πόσο μάλλον να είχαμε απλή αναλογική και να έπρεπε να έχουν αντιδήμαρχο κλπ.

Τρελοφαντασμένη, πάντα θα υπάρχουν κάποια αρνητικά. Κι εγώ μην ξεχνάς ότι έθεσα τα δικά μου (απλά δεν επανέλαβα κάποια αρνητικά που είπαν άλλοι). Είναι μία φόρμουλα που επιδέχεται πολλές αλλαγές. Εξάλλου, ακόμα ο νόμος πλαίσιο-ο νέος δημοτικός κώδικας δεν έχει έρθει στη Βουλή.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Υπατία, πιστεύω ότι οι δήμοι λόγω πολλών γραφειοκρατικών αγκυλώσεων υποχρεώνονται σε μεγάλες σπατάλες. Όχι συνειδητά πάντα. Πάντως σχετικά με τα νούμερα το έχω θέσει ήδη στη μελέτη μου. Αν πρόκειται να γίνουν μεταφορές αρμοδιοτήτων πρέπει να δίνονται και χρήματα. Εξάλλου, έχουμε τη μεγαλύτερη διαφορά σε αναλογία δημοτικού και δημόσιου προσωπικού.

Στο δεύτερο ζήτημα που θέτεις μάλλον είμαι κάπου στη μέση λύση. Πολιτειακά είναι καθιερωμένο να υπάρχει ένας αρχηγός που να επιλέγει εκτελεστικά και συμβουλευτικά όργανα με τα δικά του κριτήρια (τουλάχιστον δεν υπήρξε μεταβιομηχναικά άλλο σύστημα πολιτειακό). Αυτή την αναλογία πρέπει να τηρεί κι ένας δήμος. Ωστόσο, το δημαρχοκεντρικό μοντέλο θα περιοριστεί όχι νομικά, αλλά με την παρουσία-παρέμβαση των πολιτών. Ο νέος νόμος δεν έφτασε στο σημείο να επιβάλλει λαϊκές συνελεύσεις. Συμφωνώ πάντως απόλυτα με την καταληκτική σου πρόταση.

αθεόφοβος είπε...

Σαφώς και το νομοσχέδιο είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Προσωπικά θεωρώ αναγκαία μαζί με την εφαρμογή του και την μεταφορά πόρων αλλά και τον μηχανισμό έλεγχου των δημοτικών συμβουλίων και των δημάρχων ωστε να ξεπεραστούν οι σημερινές πολλές φορές απαράδεκτες συμπεριφορές και τακτικές.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αθεό, προσωπικά δε θέλω μηχναιμσούς ελέγχψου. Δεν πορέις να φανταστείς πόσοι είναι οι ήδη υπάρχοντες. Με μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών θα υπάρξει και καλύτερη πίεση και αναγκαστικά και διαφάνεια.

Unknown είπε...

Και πού να δεις πόσο μπαχαλώδης θα γίνει η εκπόνηση και ο συντονισμός προγραμμάτων που τρέχουν οι διάφοροι φορείς με τους δήμους...
Άσε που αν η εκτέλεση μεταφερθεί "κεντρικά" στο νέο μεγάλο δήμο, τα προγράμματα θα καταστραφούν

Είπαμε αποκέντρωση, αλλά το να κάνεις αποκέντρωση δε σημαίνει να αυξήσεις το συγκεντρωτισμό εξουσίας διαφορετικών περιοχών σε λίγα χέρια...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Darthiir the Abban, και με τα προγράμματα και ακόμα με το ISO κλπ. Ο συνωστσμός δε θα αυξηθεί, αντίθετα θα υπάρξει καλύτερος καταμερισμός προσωπικού.

geokalp είπε...

ο Καποδίστριας ΙΙ άργησε...
και πάλι είμαστε κοντά:
-η κάρτα δημοτών είναι άχρηστη, αυτό που προτείνεις και το έχω ακούσει και από άλλους είναι καλύτερη, να γλιτώσουμε και κάποια έξοδα
-η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι απαραίτητη: σε κάθε πολιτεία ή και κομητεία στις ΗΠΑ διεξάγονται κάθε τρεις και λίγο ηλεκτρονικά δημοψηφίσματα, γιατί όχι και εδώ (που θα περάσει ο δρόμος, που να στέκονται οι πυροσβέστες κλπ)
-ο κάθε πολίτης θα πρέπει να μην έρχεται ποτέ σε επαφή παρά μόνο με υπαλλήλους ταχυδρόμους, οι οποίοι ούτε τον αριθμό πρωτοκόλλου της υπηρεσίας ενέργειας να μην τους δίνουν
ΑΥΤΟ ΠΑΝΤΟΥ!
οπότε κεντρικά ΚΕΠ που να εξυπηρετούν το σύνολο των υποθέσεων και όχι θεματικά (one-stop-shops) και όχι εξειδικευμένα

άφησα και εγώ τα δικά μου σχόλια στη διαβούλευση, αλλά δυστυχώς έχω σταματήσει στα των περιφερειών

ο δείμος του πολίτη είπε...

geokalp, δεν κάνω λόγο για θεματικά one stop shop, αλλά κέντρα πληροφοριών επί πάντως επιστητού με υπαλλήλους κάθε κατηγορίας (πχ χρειάζεται εξειδίκευση για τους μετανάστες). Χαίρομαι πάντως που συμφωνούμε.

geokalp είπε...

λοιπόν, ίσως δεν το κατάλαβα καλά για τα ΚΕΠ, πάντως τελικά είμαστε κι εδώ κοντά!

ξαναδιάβασα το σχόλιο που έγραψα και νομίζω ότι πρέπει όλοι να συνειδητοποιήοσυμε τι δυνατότητες υπάρχουν για το αύριό της κάθε περιοχής: ΔΕΝ πρέπει να αφήσουμε το πάσα ένα άσχετο, με ιδιοτέλεια τοπικό πολιτικό, να καπηλευτεί με τις αποφάσεις του τις επιλογές τις δικές μας αλλά και των παιδιών μας ακόμα
(γραμμένο με κλισέ αλλά αληθινό)

η μόνη λύση είναι η απροσωποποίηση του συστήματος κυρίως μέσω διασφαλισμένων διαδικασιών και ΜΗ-ΕΠΑΦΗ του συναλλασόμενου πολίτη τόσο με τον αιρετό όσο και με τη γραφειοκρατία που θα τον εξυπηρετήσει - να μένει μακρυά από τη καρδιά του συστήματος, να έρχεται σε επαφή μόνο με τις παρυφές του
η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι από τα (λίγα) μέσα που μπορούν να βοηθήσουν

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το πρόβλημα είναι ότι οι τυχάρπαστοι, εκείνοι που δεν έχουν επαφή με τον κόσμο, οι λαϊκιστές και οι παντογνώστες, πάντα θα είναι παρόντες. Το ζήτημα είναι εμείς να τους κόβουμε τα φτερά μέσα τη δράση και τις τεκμηριωμένες προτάσεις μας. Εκεί ακριβώς κολλάει και οι μελέτη μου, τόσα χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

ShareThis