Εν δυνάμει δολοφόνοι

Παράγινε το κακό. Αγωνιζόμαστε για ελεύθερους χώρους και μονίμως φορές ξεχνάμε το αυτονόητο: ελεύθερη διέλευση για τους πεζούς. Όλα σχεδόν τα πεζοδρόμια έχουν εξελιχθεί σε υπαίθρια καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Στο όνομα της της ανάπτυξη,  στο όνομα της κρίσης κανείς δε φαίνεται να νοιάζεται για τον πεζό.
Η καθημερινή εικόνα τα λέει όλα: οι γιαγιάδες με τα παιδικά καρότσια καταμεσής του δρόμου, οι μητέρες στο οδόστρωμα, οι πεζοί να κάνουν παρ-κουρ ανάμεσα σε σταθευμένα οχήματα και τα παιδιά μας να παίζουν στο δρόμο. Ο Νεοέλληνας και η αδιαφορία σε όλο τους το μεγαλείο. Αφήνουμε το αυτοκίνητο όπου θέλουμε (τι κι αν είναι ράμπα, τι κι αν είναι γωνία, τι κι αν αφήσαμε μόνο λίγα εκατοστά για τον πεζό) και φεύγουμε για τη δουλειά μας αμέριμνοι.
Πόσοι άραγε οδηγοί σκέφτηκαν τη δική τους μητέρας ή σύζυγο να κινδυνεύει από διερχόμενα αυτοκίνητα; Εν δυνάμει δολοφόνοι, λοιπόν. Με πλήρη συνείδηση της παρανομίας και του προβλήματος που δημιουργούν απειλούν με θάνατο όποιον θέλει να διασχίσει ένα πεζοδρόμιο. Οι πεζοί και ακόμη περισσότερο τα άτομα με προβλήματα κινητικότητας μετανιώνουν που βγήκαν από το σπίτι τους αφού αντιμετωπίζονται ως πολίτες β' κατηγορίας. Εν δυνάμει δολοφόνοι, λοιπόν.
Το ψάρι όμως βρωμάει από το κεφάλι. Σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα, το ελεύθερο πλάτος διέλευσης του πεζοδρομίου πρέπει να είναι 1,80-2,00 μ. στους μη εμπορικούς δρόμους και 3,00-3,50 μ. στους εμπορικούς και στα σημεία συγκέντρωσης του κοινού (όπως οι στάσεις των λεωφορείων). Βέβαια, η ελληνική νομοθεσία προβλέπει ελεύθερο πλάτος 1,50 μ., που αντιστοιχεί σε συνολικό πλάτος πεζοδρομίου περί τα 2 μ. Με όχημα όμως μια ανεκτική προς το αυτοκίνητο πολιτική και πρόσχημα την έλλειψη χώρων στάθμευσης, τα πεζοδρόμια, όπως και οι ράμπες των αναπήρων, έχουν μετατραπεί σταδιακά σε άτυπους χώρους στάθμευσης οχημάτων. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από τα δίκυκλα που... παρακάμπτουν τον δρόμο και κυκλοφορούν στα πεζοδρόμια. Αποκορύφωμα της κατάληψης των ελεύθερων χώρων είναι τα βουνά από μπάζα αλλά και οι κάδοι απορριμμάτων που, σε συνδυασμό με την διαρκή παραβίαση του ΚΟΚ, καθιστούν το δήμο μας αδιάβατο.
Προ ετών είχε γίνει μία προσπάθεια στη Σταυρούπολη για να καθαρίσουν τα πεζοδρόμια, αλλά έμεινε στη μέση.
Η ανάπτυξη νέων γραμμών μαζικής μεταφοράς με λεωφορεία (που θα συνδέουν τις γειτονιές μεταξύ τους) και σιδηρόδρομο σταθερής τροχιάς θα κάλυπταν τις ανάγκες μεταφοράς των πολιτών και περιόριζαν σημαντικά το παράνομο παρκάρισμα. Η Δημοτική Αρχή οφείλει να πρωτοστατήσει σε δράσεις για την ενίσχυση των αστικών γραμμών μεταφοράς. Και παράλληλα, βέβαια, να αστυνομεύσει επιτέλους την επικράτειά της ή να το επιβάλει στα αρμόδια κρατικά όργανα. Να περιφρουρήσει την ελευθερία μετακίνησης του πολίτη. Όλοι μας βιώνουμε τη φεουδαρχική αυθεντία των οδηγών.
Στο ίδιο πνεύμα ας δούμε λίγο και τις πολεοδομικές παραβάσεις των διαφόρων καταστημάτων που έχουν κάνει κατάληψη στα πεζοδρόμια. Οι δήμοι είναι υπεύθυνοι κι όχι η αγορά για την ασφάλεια.

13 έκριναν :

gatodiakritikos είπε...

Καλησπερα!! Αυτο ειναι χρονια τωρα. Μαλιστα θα τραβηξω καποια στιγμη φωτο και θα ανεβασω κολωνακια. Αυτα που υπαρχουν στην αρχη πεζοδρομων και καλα για να μην παραβιαζονται οι πεζοδρομοι. Εχουν φτασει μερικοι σε σημειο ΝΑ ΤΑ ΞΥΛΩΝΟΥΝ ωστε ειτε να παρκαρουν, ειτε να περνουν, αντι να κανουν το κυκλο του δρομου. Τι να πω. Αλλα αν αυτοι που οφειλουν να τους ελεγξουν και να επιβαλλουν ελεγχους δεν το πραττουν, ή και να το πρατουν οι υπαιτιοι τη βγαζουν ξανα με μικρο προστιμο, καθαρη...Και μετα παραπονιουμαστε.

Kelsos είπε...

Δυστυχώς το πρόβλημα είναι τεράστιο και οι ασυνείδητοι πάρα πολύ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πριν από μερικά χρόνια το δρόμο πάνω από το αριστοτέλειο που παρόλο που είχε μεγάλο πεζοδρόμιο, αυτό είχε μετατραπεί σε άτυπο parking με αποτέλεσμα οι πεζοί να αναγκάζονται να περπατούν στο δρόμο.

Άλλο ένα χαρακτηριστικό που με εκνεύριζε συχνά ήταν τα μηχανάκια που ήταν παρκαρισμένα στο πεζοδρόμιο ακριβώς πάνω στις γραμμές για τους τυφλούς...

Και για να μην μιλήσω για τα τραπεζάκια και τις καρέκλες...

Caesar είπε...

Μέσα στο γενικό πλαίσιο συμπεριφοράς που μας διακρίνει, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει κι αυτό το φαινόμενο που περιγράφεις.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Γατοδιάκριτε, έτσι είναι σχεδόν παντού. Και ακόμα χειρότερο στο όνομα της ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας η τοπική αυτοδιοίκηση πανταχού... απούσα.

Κέλσε, ακόμα έτσι είναι. Ειδικά πάντως τα ειδικά πεζοδρόμια για τα ΑμεΑ είναι η αποκορύφωση της γαϊδουριάς.

Καίσαρα, είναι η γνωστή αντιδημοκρατικότητα του Έλληνα. Μόνο στα λόγια απαιτούμε ελευθερίες και προστασία του κράτους. Κι όταν αυτό επέμβει, τότε φωνάζουμε.

Alex είπε...

πρόσφατα ήρθε στα χέρια μου ένα αυτοκόλητο που έγραφε : "είμαι γάιδαρος , παρκάρω όπου γουστάρω"...
παρήγγειλα μια ντουζίνα να τα κολάω αν χρειαστεί στο παρπρίζ ασυνείδητων..

Mandalore είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Mandalore είπε...

Alex, σε περίπτωση που δεν το έχεις κάνει ήδη θα σου πρότεινα να διαβάσεις το site (http://www.streetpanthers.gr/) για διάφορες πληροφορίες για να μην έχεις κανένα θέμα με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου που θα κολήσεις το ραβασάκι (περι φθοράς ξένης ιδιοκτησίας κτλπ)

Είμαι μέλος εδώ και χρόνια, απο όταν "έλαβε" ένα τέτοιο αυτοκόλητο ο πατέρας μου.

Επί του θέματος, πιστεύω οτι η ρίζα του προβλήματος αυτού (όπως και η πληθώρα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα) είναι θέμα παιδείας - για την ακρίβεια, της έλλειψης της. Εφόσον δεν υπάρχει τίποτα σχετικό με το σεβασμό που οφείλεις να έχεις προς τον συμπολίτη σου στο σύστημα παιδείας της χώρας μας - αντιθέτως να θεωρείται οτι είναι μάγκας όποιος κοροϊδέψει τον συνάνθρωπο του για να έχει κέρδος, είναι λογικό και επόμενο να μην υπάρχει καν σαν concept στο μυαλό μας κατι τέτοιο.

Όσο είναι θέμα παιδείας το να μην παρκάρεις το αυτοκίνητο σου σε διάβαση άσχετα του πόσο βιάζεσαι, τόσο είναι θέμα παιδείας το να μην κάνεις οποιαδήποτε είδους "επέκταση" στο πεζοδρόμιο (ή ακόμα χειρότερα να λαδώσεις έτσι ώστε να γίνει το παράνομο νόμιμο).

Όσο δεν βελτιώνεται η παιδεία δυστυχώς βλέπω το μέλλον να γίνεται ολοένα και χειρότερο, χωρίς να υπάρχει κανένα περιθώριο για ανάκαμψη. Και η παιδεία βλέπει τις περικοπές την μία μετά την άλλη.

Darthiir the Abban είπε...

Τα δίκυκλα είναι τα πιό εκνευριστικά. Αν ο έλληνας οδηγός έχει την αίσθηση ότι του ανήκει ο δρόμος, ο έλληνας δικυκλιστής έχει την αίσθηση ότι του ανήκει το σύμπαν και όλοι πρέπει να υποκλίνονται ανοίγοντάς του δρόμο να διαβεί... :@

ο δείμος του πολίτη είπε...

Κάνε το, Άλεξ, κάνε το.

Τι κάνεις, Mandalore; Συμφωνούμε ουσιαστικά. Στο προηγούμενο post ασχολήθηκα με την εκπαίδευση των οδηγών.

Darthiir the Abban, εμπειρικά μάλλον θα πω ότι έχεις δίκιο.

Epanechnikov είπε...

"Στο όνομα της της ανάπτυξη..."

Στο όνομα των ιδιοτελών συμφερόντων θα έλεγα...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Epanechnikov, ορισμένες δημοτικές αρχές βλέπουν την επέκταση καταστημάτων σε βάρος του πεζοδρομίου υπό τη λογική της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας και της στήριξής της κλπ. Δε διαφωνώ μαζί σου. Συχνά το ιδιοτελές συμφέρον και η ανομία έχουν πολιτική κάλυψη.

Marina είπε...

Μια χαρά είσαστε εσείς στη Θεσσαλονίκη που κατά τη γνώμη μου είναι θαυμάσια πόλη. Για κατέβα πρός τα κάτω, στην Αθήνα και στα πέριξ να δείς τι γίνεται στα κατ' ευφημισμό πεζοδρόμια: που για να αποτραπούν τα αυτοκίνητα να σκαρφαλώνουν επάνω βάζουν κολωνάκια!! Παρκαρουν παντού, κλείνοντας ράμπες, πάρκινγκ, ακόμη και εισόδους πολυκατοικιών. Σπρώχνουν τους κάδους απορριμάτων ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ για να πάρουν τη θέση..
Ο Δήμος που μένω πήρε χρηματα απο την ΕΕ για να στενέψει τη λωρίδα διέλευσης αυτοκινήτων σε κεντρικό δρόμο, να φαρδύνει τα πεζοδρόμια αφού τα υψώσει τόσο ώστε ούτε ένα φορτηγάκι να μη μπορεί ν' ανέβει.. θα βάλει και κολωνάκια καλού κακού..
Αστα μωρέ..Δεν είμαστε άνθρωποι, οι Ζουλού είναι πιο πολιτισμένοι.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μαρινάκι, φαντάζομαι... Όσο μεγαλύτερη πόλη τόσο χειρότερα.

ShareThis