σερφάροντας άρρωστος

Δεν πρόλαβε να περάσει ούτε εβδομάδα από τη στιγμή που βγήκε στον αέρα το δοκίμιο για τη θρησκεία και άρχισε ένας ενδιαφέρον και γόνιμος διάλογος, ο Χριστιανός ή κάποιος άλλος Θεός με τιμώρησε και από την Τετάρτη είμαι με πυρετό (περί το 37,5-38) και βήχα. Προσπάθησα βέβαια να περάσω την ίωση εν εργασία, αλλά εσύ είσαι που το λες; Όποτε βγαίνω βόλτα για δουλειά αμέσως μπαμ, από 36,6 στο 38 ο πυρετός σαν τιμωρία για τα αθεϊστικά κηρύγματά μου. Τέλος πάντων, τέλος καλό όλα καλά μοιάζουν (αν δεν υποτροπιάσω).

Όσο ήμουν σπίτι, όμως, και με αφορμή ένα σεμινάριο που παρακολούθησα σε εμπύρετο κατάσταση βρήκα την ευκαιρία και έγραψα ένα κείμενο
περί διαφθοράς και διαφάνειας. Είναι μία αδόκιμη, αρθρογραφική προσπάθεια καταγραφής των αιτίων της διαφθοράς του ελληνικού Κράτους και της κακοδιοίκησής του, ενώ από την άλλη κατατίθενται κάποιες προτάσεις, ίσως όχι και τόσο ρηξικέλευθες, αλλά νομίζω κάτι είναι.



53 έκριναν :

Ανώνυμος είπε...

Είδα φώ και πέρασα να πω μια καλησπέρα και βέβαια περαστικά :.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καλώς ήρθες κι ευχαριστώ πολύ.

Παπουτσάκης είπε...

το link της "Ευριπίδου Ελένη" δεν λειτουργεί. Πρέπει να διορθωθεί γιατί μ' ενδιαφέρει.
Το δοκίμιο περί θρησκείας θα το έλεγα δοκίμιο αθείας. Το διάβασα και διαφωνώ σε πάρα πολλές απόψεις.
Γενικά η έννοια της "πίστης" είναι πολύ δύσκολο να ερμηνευτεί γιατί οι άθεοι προσπαθούν να την ερμηνεύσουν με "φυσικό" τρόπο, ενώ οι πιστοί την ερμηνεύουν "μεταφυσικά". Δηλαδή ολοκληρωμένη ερμηνεία της πρέπει να περιέχει και τα δύο επίπεδα προσέγγισης. Η κριτική του ενός επίπεδου στο άλλο είναι αμφισβητήσιμη γιατί γίνεται μονοδιάστατα, δεν υπάρχει κατανόηση μεταξύ τους ακόμα και στη Δύση και ο ένας απορρίπτει τον άλλο εκ των προτέρων. Θα επανέλθω αργότερα.

Ανώνυμος είπε...

κι εγώ προσπάθησα να ανοίξω το λίνκ της θρησκείας και δεν μπόρεσα..
Έχω δει κι αλλού τις απόψεις σου, αλλά περί θρησκείας με ενδιαφέρουν..

Ανώνυμος είπε...

όχι ότι και οι άλλες δεν είναι αξιόλογες..

ο δείμος του πολίτη είπε...

Για την Ελένη τώρα το είδα και το παλεύω. Σχετικά με την πίστη το θέμα δεν είναι αν αυτή υπόκειται σε μία μεταφυσική ερμηνεία ή φυσική. Η πίστη (θρησκευτική) είναι δογματική αντίληψη για την ύπαρξη ενός Όντος. Αυτό ακριβώς απορρίπτω και μάλιστα προτείνω και τρόπους για μια άλλη κοινωνία κάνοντας και σχετικά σύντομη ιστορική αναδρομή.

Ναυαγός είπε...

ντριιιιιιιιιιιιιιιιν

δείμο

έχεις τηλέφωνο, από το Θεό είναι.
Λέει πως εκτιμά το γεγονός ότι το έπιασες το υπονοούμενο...

Μελέτη από αύριο, καληνύχτα τώρα.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το έπιασα δε λέει τίποτα. Το κρατάω ακόμα, αυτό είναι το πρόβλημα.

αθεόφοβος είπε...

H κάμερα της αστυνομίας σε συνέλαβε σε νυχτοπερπατήματα και εκεί φαίνεται ότι κρύωσες .
Να πάς γονατιστός μια λαμπάδα στο μπόι σου στον Άγιο Δημήτριο να ζητήσεις συγνώμη για αυτά που γράφεις στο δικό σου και στα μπλόγκ των άλλων απίστων που συναναστρέφεσαι και θα γίνεις καλά.!Περαστικά. :))

ion είπε...

Περαστικά σου Δείμο.
Άναψα κεράκι υπέρ υγείας για σένα..
Και να τρώς πορτοκάλια. Βοηθάνε.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Όλοι αρχίσατε το δούλεμα, ε; Καλά να πάθω.

@αθεόφοβε, η λαμπάδα στο μπόι μου θα είναι φτηνή.

Klearchos είπε...

Δήμο, περαστικά και καλή εβδομάδα... Και εγώ τα ίδια είμαι!

Όσον αφορά την διαφθορά, θα ήθελα να προσθέσω, όσο και αν μερικές φορές κάτι τέτοιο ακούγεται τετριμμένο, ότι ένας κύριος λόγος για την διαφθορά στην ελλάδα είναι ότι επί 400 χρόνια ζούσαμε με το "μπαχτσίσι"

αλκιμήδη είπε...

Περαστικά σας αγαπητέ

(Άντε κι εγώ η άθεη, για χάρη σας και μόνο, θα κάνω ένα ευχέλαιο)

ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ είπε...

Δείμο μου, σύντομη ανάρρωση σου εύχομαι & εγώ η χριστιανή & ας μη συμφωνώ με τις απόψεις σου περί θρησκειών! Κι όσο για το Θεό που σε τιμώρησε, όλη η Ελλάδα αυτή τη στιγμή ...βήχει! Λες να είναι τόσο κακός αυτός ο Θεός, έ;
Καλημέρα & Καλή εβδομάδα, με υγεία!

melomenos είπε...

καλή σου ανάρρωση
δεν είσαι ο μόνος άρρωστος!
μας τιμωρεί όλους ο θεός που σε διαβάζουμε λές;
άντε καλή μας βδομάδα και να έρθει και κανένα κρύο να ψοφήσουν τα μικρόβια!

nassos είπε...

Δείμο περαστικά. Η γυναίκα σου είναι και αυτή άρρωστη ή όχι; Αχ, αυτός ο Θεός.

Όσον αφορά το άρθρο σου περί διαφθοράς, συμφωνώ απόλυτα. Πλέον με την ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι καιρός να εισάγουμε, έστω και σταδιακά, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, έτσι ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια.

Θεωρώ θετικό π.χ. ότι πλέον πολλοί φορολογούμενοι επιλέγουν το Internet για να καταθέσουν τις φορολογικές τους δηλώσεις, και έτσι το Κράτος, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, μπορεί να κάνει διασταυρώσεις και να περιορίσει όσο γίνεται περισσότερο τη φοροδιαφυγή.

Βέβαια και εμείς θα πρέπει να γίνουμε ενεργοί πάνω σε αυτό το θέμα και όχι να καθόμαστε.

Καλή εβδομάδα και πάλι περαστικά σου.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ηλιαχτίδα, Μελομένε, ευχαριστώ πολύ. Εϊμαι βέβαιος ότι είναι θεϊκή τιμωρία.

Νάσο, ευχαριστώ για τα σχόλιά σου. Χαίρομαι που συμφωνούμε.

Unknown είπε...

Θεϊκή τιμωρία; «Δόξα τω θεώ, παραμένω άθεος!» (Luis Buñuel, και όχι Άντζελα Δημητρίου όπως κάποιοι κακεντρεχείς αγράμματοι νομίζουν!)

Kapetanios είπε...

Καλησπέρα και περαστικά!
Ας κάνω λίγο τον συνήγορο του διαβόλου ...μιας και με τον Θεό δεν βλέπω να τα πας και τόσο καλά :)
1)Φωτογραφίες της Βουλής κάτω από τίτλους άρθρων " περί διαφθοράς και διαφάνειας" δίνουν την αίσθηση ότι μέμφεσαι ένα ολόκληρο κράτος και το πολίτευμα του. Θεωρώ ότι δεν υπαινίσσεσαι κάτι τέτοιο και ότι η επιλογή της φωτο ήταν απλώς μια ατυχής έμπνευση. Το λέω αυτό γιατί σε ότι με αφορά δεν θέλω να παίρνω μέρος σε συζητήσεις που η μια πλευρά τοποθετείται ακραία. Και αυτό γιατί ο αντίλογος που εκφράζεται σε ακραίες θέσεις είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων και αυτός ακραίος, με αποτέλεσμα την δημιουργία εντάσεων (και φανατισμού) ...και ο γιατρός μου έχει πει να τις αποφεύγω ;).
2)Η "συμμετοχή" και η ενημέρωση του πολίτη στο δικό μας σύστημα εξασφαλίζεται με την παρουσία των εκλεγμένων από τους πολίτες βουλευτών στα έδρανα της βουλής και στα κέντρα των αποφάσεων. Ας μάθουμε λοιπόν να ψηφίζουμε με γνώμονα την εμπιστοσύνη για το ποιόν αλλά και την τεχνικοεπιστημονική κατάρτιση των υποψηφίων και όχι επειδή είναι "κολλητός" μιας ξαδέρφης της γυναίκας μας.
3)Η γραφειοκρατία εξασφαλίζει ( αυτό προσπαθεί τουλάχιστον) την διαφάνεια! Και αυτό γιατί με το σύστημα των πολλών επιβεβαιώσεων ( υπογραφών κλπ)και των συγκεκριμένων διαδικασιών αποφεύγεται η ανάληψη της "ευθύνης" από ένα άτομο με ότι κακό συνεπάγεται αυτό. Είναι πολύ εύκολο για τον οποιονδήποτε να περάσει μια ευνοϊκή ρύθμιση όταν διαχειρίζεται μόνος του ένα "θέμα". Εξάλλου μην μας διαφεύγει το γεγονός ότι με το "λάδωμα" αυτό ακριβώς πασχίζουμε να αποφύγουμε, τους πολλούς γνώστες της υπόθεσης μας. Για τους μηχανισμούς ελέγχου θα πω ότι ισχύει το "καλύτερα το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν". Ας εξασφαλίσουμε όσο μπορούμε το αδιάβλητο μιας απόφασης γιατί μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται! Είναι λοιπόν αρκετά αντιφατικό πως από την μια μεριά παραπονιέσαι για την γραφειοκρατία και από την άλλη μιλάς για υπερεξουσίες υπαλλήλων. Ή πιστεύεις ότι υπάρχει μια δαιδαλώδης διαδικασία στην οποία λαμβάνουν μέρος πολλοί υπάλληλοι ( άρα πάει περίπατο η υπερεξουσία) ή είσαι υπέρ των "απλουστεύσεων" και των "με συνοπτικές διαδικασίες" αποφάσεων του ενός! Αποφάσισε και βλέπουμε.
4)Δεν χρειάζεται να γνωρίσει κι άλλο ο Έλληνας πολίτης πως να κινείται στις υπηρεσίες...έλεος!!! Το γνωρίζει καλύτερα από ότι θα έπρεπε, φτάνει τόσο. Πιο φρόνιμο θα ήταν εάν άρχιζε να εκπαιδεύεται από μικρός στις υποχρεώσεις του ...τα δικαιώματα του τα γνωρίζει άριστα , και φυσικά είναι τα μόνα που τον απασχολούν! Τοποθετήσεις του στυλ "υποχρεώνει τον πολίτη να καταφεύγει σε ανάλογες μεθόδους" μάλλον είναι υπεραπλουστεύσεις και δεν χρειάζεται να σχολιαστούν.
Διαχωρίζεις πλήρως το Κράτος από τον πολίτη ξεχνώντας(?)ότι η εκάστοτε εξουσία( κυβέρνηση) είναι καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν των ανθρώπων που την εκλέγουν!! Θα είχε κάποια βάση το επιχείρημα σου εάν ο πολίτης δεν είχε σχέση ( άμεση ή έμμεση) με την διοίκηση του Κράτους. Στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει ότι το ψάρι βρομάει από το κεφάλι. Και το κεφάλι να του κόψεις ...θα συνεχίσει να βρομάει αφόρητα.

5) "Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι η διαφάνεια αποτελεί στοιχείο όλων των δημοκρατικών συστημάτων και μπορεί να υπάρχει μόνο με την πληροφόρηση του κοινού και με την πρόσβασή του σε όλες τις αποφάσεις (κυβερνητικές και αυτοδιοικητικές) με δυνατότητα συμμετοχής του στη λήψη τους ή έκφρασης λόγου και όχι ερήμην του."
Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργείο εθνικής άμυνας
Στα παραπάνω υπουργεία δεν μπορεί να ισχύσει αυτό που λες. Και πίστεψε με σε αυτά κρύβονται το παρόν αλλά και το μέλλον αυτού του τόπου.
6) "δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης ανάμεσα στο δημόσιο και τον πολίτη με τίμια και ειλικρινή επικοινωνία και βεβαίως ευγενική συμπεριφορά" .
Χμμ...σαν να χαϊδεύεις τα αυτιά του πολίτη...."δείμος του πολίτη".
Κανένα κλίμα εμπιστοσύνης δεν πρόκειται να υπάρξει!! Και πως να υπάρξει δηλαδή όταν ο καθένας μας ( και εγώ περισσότερο από τον καθένα) εκλέγει με κριτήριο τα προσωπικά του συμφέροντα!! Γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι αυτός που θα βγει θα καλύψει πρώτα τους δικούς του. Φυσικά το ίδιο ευχόμαστε για τον δικό μας.
Για να τελειώνω πιστεύω ότι αυτό που μας λείπει τελικά είναι μια διαφορετική κουλτούρα, μια παιδεία( όχι αυτή του άρθρου 16) με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δικού μας συμφέροντος μόνον μέσα από το πρίσμα και κατ’ επέκταση του κοινωνικού συμφέροντος (και όχι το αντίθετο).
Συγνώμη για την εκ διαμέτρου αντίθετη τοποθέτηση απ την δική σου ...συνήγορος του "διαβόλου" βλέπεις. :)

o kairos είπε...

Η αναζητηση σου πιο σημαντικη απο τα ιδια τα γραφομενα.Και για τα δυο θεματα που ειδα.Να εισαι καλα ρε Δειμο,να Ανησυχεις και να μας εχεις στην πριζα.

nassos είπε...

Όσον αφορά τη γραφιοκρατία, εδώ δεν ισχύει το δόγμα του Βέμπερ. Γιατί πράγματικη η γραφειοκρατία του Βέμπερ αυτό προάγει.

Και για το "γενικόν συμφέρον", αυτό που χρειάζεται είναι αλλαγή νοοτροπίας και έξοδο άπο την απομόνωση. Ναι είναι αλήθεια ότι τα επίπεδα ατομισμού στη σημερινή Ελλάδα χτυπάνε κόκκινο. Είμαστε υπέρ των μεταρρυθμίσεων, με την προϋπόθεση να μην ακουμπήσουν εμάς. Μου θυμίζει το NIMBY (Not in my back yard). Αλλά όταν δεν βλέπεις το μεσο-μακροπρόθεσμο μέλλον, δεν πρόκειται να αλλάξουν και πολλά.

Παπουτσάκης είπε...

Στέλνω μερικές μεταμεσονύκτιες ιδέες μου όπως υποσχέθηκα για το δοκίμιο περί θρησκείας:

Η πίστη, η θρησκεία και η λατρεία είναι τρεις διαφορετικές έννοιες που μάλλον επίτηδες δεν ερμηνεύονται από πολλούς σκεπτικιστές γιατί τους βολεύει αυτή η σύγχυση και τους οδηγεί ευκολότερα στην καταδίκη ενός θρησκευτικού δόγματος χωρίς πολύ σκεπτική βαβούρα.
Η "ανάγκη" της πίστης ξεκινά από τη μερική ή ολική ανικανότητα ερμηνείας του κόσμου και των φαινομένων που τον διέπουν και το φόβο που αυτά προκαλούν Όσα περισσότερα ερμηνεύουμε άλλα τόσα ανερμήνευτα εμφανίζονται αμέσως. Έτσι κι΄αλλιώς αν μπορούσαμε να αποδείξουμε όλα τα φαινόμενα και μη του κόσμου και την ύπαρξη ή ανυπαρξία του Θεού τότε δεν θα χρειάζονταν καθόλου αυτή η συζήτηση. Έτσι η πίστη( αναφέρομαι σ' αυτόν που πραγματικά πιστεύει και όχι σ'αυτόν που λέει ότι πιστεύει για να μη στενοχωρήσει την αρχαία μαμά του) γίνεται το αναγκαίο υπόστρωμα για να προσεγγίσουμε το άγνωστο πέραν και υπερπέραν. Δημιουργεί ένα ασφαλή δρόμο που μειώνει την "αγωνία" και το φόβο. Είναι ελεύθερος φυσικά, όποιος θέλει να επίλέξει την "αγωνία" και προσωπικές μεθόδους καταπολέμησης του φόβου ή των φόβων του.
Έπεται η θρησκεία, που έρχεται να ομογενοποιήσει την κοινωνία για να μπορέσει να "λειτουργήσει' καλύτερα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πάντα τα καταφέρνει ή ότι τα καταφέρνει να μείνει μακριά από εξουσίες και συμφέροντα....και τι φταίει σ΄αυτό ο πιστός;)
και τελειώνει με τη λατρεία που εφευρίσκεται από την ανάγκη των εξουσιαστών-λειτουργών μιας θρησκείας για να διατηρήσουν την εξουσία τους. Συχνά στο στάδιο της λατρείας παρατηρείται η εκτροπή ακόμα και από τις βασικές αρχές μιας θρησκείας.
Όλα αυτά ποτέ δεν χρειάζονται γονιδιακή προσέγγιση. Συμμετέχεις στην εγκαθίδρυσή τους (όταν μια θρησκεία ξεκινά) ή τα βρίσκεις, οπότε και τα ακολουθείς, γιατί έτσι θέλει η μαμά, τη μια με τα πρόσφορα την άλλη με τα κόλυβα, άντε και τα φτου-φτου μη βασκαθούμε(έχω Νιτσεϊκούς λόγους που επιμένω στη μαμά). Φτάσαμε στη συνεχώς μεταβαλλόμενη υπεραπλούστευση της λατρείας για να μπορέσει να γίνει αφομοιώσιμη από το λαό. Συνήθως οι θρησκείες μένουν μακριά από τη δεισιδαιμονική συμπεριφορά των πιστών ή απλώς την αφήνουν να συνυπάρχει γιατί έχει αρχαίες καταβολές και δεν αναλαμβάνουν το κόστος της καταπολέμησής τους, οπότε και στο μέλλον επωφελούνται. Κάποτε όμως κάνανε δέκα φορές κόλυβα, τώρα μια κι' αυτή με το ζόρι. Κάποτε ξεματιάζονταν όλη μέρα ενώ σήμερα δε βρίσκεις μάγους για ξεμάτιασμα.

Για να υπάρχουν ή ανανεώνονται όλα αυτά χρειάζεται η "καρδιά" του ανθρώπου και έπειτα η καθημερινότητα της ζωής ευνοεί την εκκόλαψή τους. Τα καθημερινά προβλήματα τρελαίνουν τον άνθρωπο, γιατί να τρελαίνεται λοιπόν και για τα μεταφυσικά, τη στιγμή μάλιστα που η θρησκεία δίνει στην πίστη το μήνυμα της ελπίδας και της αγάπης, όταν στην ιστορία κυριαρχούν η απογοήτευση, η απόγνωση, το μίσος, ο πόλεμος, η αρρώστια, η φθορά ετσετερά ετσετερά.
Σημαντικότερο και απαραίτητο στάδιο για τη θρησκεία και τη λατρεία είναι η πίστη. Η πίστη είναι αποτέλεσμα εμπειριών ψυχής. Δηλαδή είναι βίωμα προσωπικό και εσωτερικό που δεν μπορεί να ερμηνευτεί με "Λόγο". Δεν υπάρχουν καν οι λέξεις για να αποδοθεί ή μεταδοθεί ένα "μυστικό" ή "εσωτερικό" συμβάν. Γι' αυτό χρησιμοποιούμε την ποίηση και τη μουσική για να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις "μυστικές" εμπειρίες. Γι' αυτό και ένας μύστης(π.χ. Ορφέας, Βούδας, Χριστός κ.ά.) είναι δύσκολο να γίνει κατανοητός γιατί οι ακροατές του δεν μπορούν να κατανοήσουν τις προσωπικές εμπειρίες του, αφού η μητρική γλώσσα(ανθρώπινος λόγος) εμποδίζει το νου και την ψυχή να εμβαθύνουν. Το πιο δύσχρηστο αλλά και απαραίτητο εργαλείο επικοινωνίας είναι η γλώσσα. Η γλώσσα όμως είναι και το εργαλείο που χρησιμοποιεί κάθε "φασίστας" και κακοπροαίρετος χ για να επιβάλλει τα σχέδιά του. Όλοι λέμε ότι ο ήλιος ανατέλει από την Ανατολή και δύει κάθε βράδυ στη Δύση. Υπάρχει μεγαλύτερη αλήθεια; Λάθος, γιατί ο ήλιος ποτέ δεν ανατέλει και ποτέ δε δύει.Αντίθετα η Γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο. Η αμετακίνητη μητρική γλώσσα είναι ο εξωτερικός και εσωτερικός μηχανισμός που δεν αφήνει το μυαλό μας και την ψυχή μας να δουν τον κόσμο με άλλα μάτια και αυτός είναι και ο μηχανισμός στον οποίο στηρίζονται κακοί πολιτικοί, κακοί ιερείς και κακοί διαφημιστές για να επιβάλλουν τα σχέδιά τους. Για να ερμηνεύσει τα "άλλα μάτια" (της ψυχής δηλαδή) ο Πλάτωνας έφτασε στις "ιδέες" του(ιδεαλισμός) και ο Μπερξόν στην "ενόρασή" του. Η μετάδοση ψυχικής εμπειρίας προϋποθέτει προσωπική ψυχική μέθη(κάτι σαν εσωτερική μαστούρα), προσωπική συμμετοχή στην ιερή μανία της φύσης(κάτι σαν τρέλλα) και ατομική Διονυσιακή τραγικότητα, δηλαδή ποίηση και μουσική. Ο Διόνυσος σε όλες του τις μορφές παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο στις θρησκευτικές μου προσεγγίσεις. Μάλιστα πιστεύω ότι από τις ζωντανές θρησκείες ο Χριστός είναι ο πιο κοντινός συγγενής του Διόνυσου.
......Ως συμπλήρωμα στην ανεπάρκεια της γλώσσας λοιπόν ανακαλύφθηκε η ποίηση και η μουσική. Ειδικά ο Ορφέας το έκαμε πράξη αλλά και όλες οι θρησκείες κάνουν χρήση ποίησης και μουσικής για να μπορέσουν να μεταδώσουν τα μηνύματά τους. Τα βιώματα και οι εμπειρίες της ψυχής είναι ποίηση και μουσική(Διόνυσος) και μόνο έτσι μπορούν να γίνουν κατανοητά και όχι με λόγο και δη επιστημονικό (ανατρέψιμο μακροπρόθεσμα).
Η "μεταφυσική ανάγκη" του ανθρώπου, υπάρχει και στην αρχή των προαναφερθέντων σταδίων: πίστη αλλά και στο τέλος λατρεία-καρδιά. Τις περισσότερες φορές τα ενδιάμεσα στάδια δεν τα πολυκαταλαβαίνουμε (οι περισσότεροι), κυρίως το πρώτο στάδιο μιας θρησκείας, γι' αυτό και σταυρώνουμε, σκοτώνουμε, θυσιάζουμε ανθρώπους στα λιοντάρια για να γελάσουμε,πετροβολούμε και κυρίως φωνάζουμε-χλευάζουμε αλλά ποτέ δεν ακούμε. Κάτι σαν το εξώφυλλο των Pink Floyd στο Divission Bell. Παρατηρείστε οι δύο σιδερένιοι αστοί(άρα με σιδερένια καρδιά) δεν έχουν αυτιά. Δεν ακούν ποτέ τα μηνύματα και γι' αυτό είναι πάντα εξαγριωμένοι και σε συνεχή καβγά.
Η μεταφυσική σκέψη (π.χ. εν αρχή ην ο λόγος: γιατί άραγε δεν είναι ο ίδιος ο Θεός;) δε χρειάζεται τον επιστημονικό λόγο (τί θα πει άραγε επιστημονικός λόγος και τί είναι επιστημονικός λόγος του 17ου αι. ή του 20ου αι.;). Η μεταφυσική σκέψη στηρίζεται στη μείωση της αγωνίας, στο φόβο του θανάτου και του πεπερασμένου της ζωής, στην κοινωνική αποδοχή, στην ελπίδα, στην ψυχή, στο συνάνθρωπο, στην καρδιά ενώ αντίθετα η επιστημονική σκέψη χρειάζεται αστάθεια και βρίσκεται σε πλήρη μεταβολλή αφού τίποτα δεν μπορεί να αποδείξει ολοκληρωτικά (τα αποτελέσματα των ερευνών πάντα θα αλλάζουν). Τα δε ενδιάμεσα προϊόντα της έρευνας διευκολύνουν τη ζωή μας αλλά και φέρουν το σπόρο της φθοράς, της αλλοτροίωσης, της αρρώστιας και της αυτοκαταστροφής(πυρηνικά). Και το χειρότερο η ίδια η επιστήμη δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς τη χρήση της θεωρίας (από την ίδια ακριβώς λέξη προέρχεται η λέξη Θεός από το θέω !!!) και του αξιώματος (δηλαδή εννοιών που πιθανόν δεν ισχύουν αλλά μας βοηθούν να εξάγουμε συμπεράσματα, προς το παρόν !!!!!!). Παρ' όλα αυτά κάνει σλάλομ πάνω στη λογική. Σε μια λογική που στηρίζεται στη θεωρία και στο αξίωμα !!!! Στηρίζεται δηλαδή σε ένα ιδεατό αντι-κόσμο(πολλές φορές πραγματικά αντι: π.χ. σταθερή μάζα του Newton) και έχει δημιουργήσει τέρατα-πυρηνικά να μας φυλάνε λέει, αλλά και μπορούν να αφανίσουν τον άνθρωπο και τον πλανήτη σε λίγα λεπτά. Εδώ η επιστήμη έχει πάρει τη θέση του Θεού, καθορίζει το μέλλον μας και πιθανόν μας οδηγεί στον όλεθρο.Πρωταρχικός στόχος της πίστης είναι η ηρεμία στη ζωή και η καλύτερη συμβίωση και όχι η μετα θάνατον ζωή που κηρρύτουν οι θρησκευτικοί ηγέτες και συνεχιστές τους.

Χάος στις σκέψεις μου.Αυτή τη στιγμή είμαι πολύ κουρασμένος και δεν μπορώ να συνεχίσω. Μπορεί σε μερικά σημεία να είμαι δυσνόητος εξαιτίας της νύστας μου. Θα προσπαθήσω να το διορθώσω-συμπληρώσω αύριο ή μεθαύριο.
Γενικά δέχομαι την πίστη του ανθρώπου στο Θεό ως προσωπικό βίωμα και απλώς οι θρησκείες μπορούν να δίνουν πρότυπα σκέψης και κανάλια ερμηνείας αφού ούτε αυτοί ξέρουν να ερμηνεύσουν τι θα πει Θεός έξω από το χώρο και το χρόνο.Φυσικά όποιος δεν πιστεύει στο Θεό είναι ελεύθερος να μην πιστεύει. Παραδέχομαι μάλιστα ότι και η πίστη στην μη ύπαρξη του Θεού περιέχει πολύ σοβαρα επιχειρήματα αν και δεν τα δέχομαι, θα εξηγήσω άλλη φορά.
Καληνύχτα-Συνεχίζεται

Ελπίδα είπε...

Ήρθα να σου πω μια Καλημέρα και περαστικά και βρήκα ζόρικο θέμα!Επειδή όμως είναι αργά, θα επανέλθω άλλη στιγμή για να διαβάσω και να σχολιάσω επι του θέματος.
Καλήμέρα και περαστικά!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Καπετάνιε, στο πρώτο ζήτημα θα συμφωνήσω για το ατυχές των φωτογραφιών, αλλά πού να βρω φωτογραφίες διαφθοράς; Ήθελα να δείξω σύμβολα του ελληνικού κράτους.

Η ενημέρωση του πολίτη έχει σχέση άμεσα με τον τρόπο που λειτουργεί ο διοικητικός μηχανισμός και ποιοι νόμοι διέπουν ή καθορίζουν το ζήτημα του πολίτηυ. Η ενημέρωση σχετίζεται ακόμα και με προγράμματα ή νέες καταστάσεις πυο εμφανίζονται. Η δαιδαλώδης διαδικασία κάποτε εξασφάλιζε την ταυτότητα του πολίτη και τη διαφάνεια. Σήμερα όμως αυτό έχει αποδειχθεί τροχοπέδη. Η απλούστευση με πληροφορικά συστήματα σαφώς και θα είναι υπέρ του πολίτη και λόγω της διδαστατικότητας και της δικτύωσης των υπολογιστών των υπηρεσιών δεν θα είναι απόφαση ενός.

Η κυβέρνηση ποτέ δεν μπορεί να είναι καθ' εικόνα. Για το λόγο εξάλλου αυτό έχουν και διαμαρτυρίες και συνδικαλισμό της ΑΔΕΔΥ. Εξάλλου, μία κυβέρνηση στη χώρα μας είναι η απόλυτη πολιτική μειοψηφία και απλά η σχετική πλειοψηφία.

Εσύ θεωρείς δηλαδή ότι ο πολίτης δεν επηρεάζεται από καταστάσεις που διαμορφώνουν την ελληνική κοινωνία επί δεκαετίες; Η διαφθορά -που τη δέχεσαι ως υπάρχουσα- και με τον τρόπο που ακούγεται δε θεωρείς ότι διαμορφώνει ανάλογες προσωπικότητες; Ή οι πολίτες ευθύνονται αποκλειστικά για τη διαφθορά; Είναι άμοιροι οι διεφθαρμένοι ΔΥ και άμοιρη η κρατική διοίκηση που δεν ενημερώση τον πολίτη; Είναι λάθιος να συγχέεις τη νομοθετική εξουσία με την εκτελεστική που αποτελεί η γραφιεοκρατία.

ο δείμος του πολίτη είπε...

...συνεχίζοντας να επισημάνω ότι η δημοκρατία επιβάλλει σε πολλές περιπτώσεις χαρακτηρισμούς εγγράφων των οποίων η γνωστοποίηση θα αποτελεί πλήγμα για το δημόσιο συμφέρον ή την ασφάλεια του Κράτους. Έτσι, είναι θεμιτό μια σειρά εγγράφων να μη γνωστοποιούνται. Ωστόσο, η ενημέρωση μπορεί να αφορά τη διπλωματία (όχι μυστική διπλωματία). Όταν ο πολίτης είναι ενημερωμένος το απόρρητο ορισμένων εγγράφων δε συντελεί με τίποτα στη διαφθορά του κρατικού μηχανισμού ή σαφώς στην ενίσχυσή του από τον πολίτη. Αλλά στα διπλωματικά θέματα η φωνή του πολίτη πρέπει να ακούγεται και όταν δε γίνεται βλέπουμε τις όποιες αντιδράσεις.

Στο τελευταίο ζήτημα που θίγεις απλά επιβεβαιώνεις αυτό που αναφέρω αλλού, ότι η αδιαφάνεια έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη αξιοπιστίας του πολίτη προς τη διοίκηση (για τους πολιτικούς δεν το συζητώ). Βέβαια εδώ αντιφάσκεις, γιατί έμμεσα κατηγορούσες πριν τον πολίτη και τώρα το αφήνεις εκκρεμές.

Ο φόβος (=δείμος) του πολίτη είναι η αδιαφάνεια και η διαφθορά. Ωστόσο, ο πολίτης έχει κάθε υποχρέωση να προτείνει λύσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση και σταδιακά να αλλάξουν την κουλτούρα της διαφθοράς και της δωροδοκίας και του ρουσφετιού. Ουσιαστιά αυτό που εσύ λες με μία φράση στο τέλος, αυτό υποστηρίζει και όλο το άρθρο και μάλιστα προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις, τις οποίες γενικά άφησες στο απυρόβλητο. Η νέα κουλτούρα πώς θα επιτευχθεί; Μέσα από την ενημέρωση. Η μόρφωση (κοινωνική και όχι μόνο) είναι εκείνη που θα διαμορφώσει ένα κριτικό επίπεδο και μία αντίσταση στη διαφθορά. Μάλιστα τολμώ να πω ότι δεν αντιλήφθηκες τη λογική μου που κυρίως στηρίζονταν στις προτάσεις κλπ και λιγότερο στην αναζήτηση αιτίων του φαινομένου. Ο δείμος της διαφθοράς θα πολεμηθεί μόνο με προτάσεις και όχι με απλή ανάλυση των αιτίων της. Αλλιώς γίνεται τροχοπέδη.

Καιρέ, ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια και κάθε σχόλιό σου ευπρόσδεκτο.

Νάσο, δεν κατάλαβα τι εννοείς. Η γραφειοκρατία του Βέμπερ; (εννοείς την ανάλυσή του;)

Ελπίδα, θα σε περιμένω.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Παπουτσάκη, μετέφερα τα σχόλιά σου στο αντίστοιχο (προηγούμενο) post και εκεί θα απαντήσω (καλύτερη οργάνωση υλικού).

Ανώνυμος είπε...

σου προτείνω να διαβάσεις αγαπητέ του Βασίλη Ραφαηλίδη: Ιστορία (κωμικοτραγική) του Νεοελληνικού Κράτους 1830-1974... για να τα βλέπεις και με κάποιο χιούμορ τα μαύρα χάλια μας.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το είχαμε μέσα στην ύλη της νεότερης Ιστορίας στο πανεπιστήμιο. Ήταν πολύ καλό με μία ιλαρή διάθεση.

nassos είπε...

Ναι την ανάλυση του εννοώ. Σαφώς και έχει μειονεκτήματα (και μάλιστα σοβαρά).

Και το ελληνικό κράτος αυτού του τύπου την απρόσωπη γραφειοκρατία πήγε να υϊοθετήσει, αλλά το έκανε σε λάθος timing και δίχως να λάβει υπόψη του την ιδιοσυγκρασία μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής κουλτούρας.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ναι ρε συ έχει μειονεκτήματα, αλλά ήταν και άλλη εποχή. Άσε που έκανε ανάλυση από άλλη σκοπιά. Πολιτικά όμως είχε δίκιο. Πολιτικά γνωρίζουμε ότι η γραφιεοκρατία του αστικού συστήματος δημιουργήθηκε προκειμένου να ελέγχει τους πολίτες μέσα από την ίδια τη διαδικασία. Ωστόσο, σήμερα πια αυτή εμποδίζει την ανάπτυξη σε σημαντικό βαθμό. Συμφωνούμε στα υπόλοιπα απόλυτα.

Kapetanios είπε...

Καλησπέρα και πάλι! Εκμεταλλευόμενος ακόμη μια φορά την δυνατότητα που μου δίνεις να μιλώ μαζί σου ας αναλύσω λίγο την σκέψη μου! Απλές σκέψεις είναι και προβληματισμοί που μου τριβιλίζουν το μυαλό κάθε τρις και λίγο. Σίγουρα δεν είμαι απ αυτούς που έχουν έτοιμες απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίον θα βγούμε από την τρύπα, αλλά και σίγουρα δεν είμαι της άποψης ότι για όλα φταίει το κράτος ή οι θρησκείες ή η μασονική στοά, ο απέναντι και γενικά η άτιμη κενωνία να ούμε!! Είμαι απ αυτούς που πιστεύουν ότι η βελτίωση της ποιότητας ζωής που ζούμε δεν περνάει μέσα από "μεγάλες" και "γεμάτες σοφία" προτάσεις που ισχυρίζονται ότι μόλις ανακάλυψαν το ελιξίριο της αιώνιας νεότητας ή ακόμη ακόμη και της αθανασίας! Γενικά έχω αρχίσει να βαριέμαι( η ηλικία?) τα παχιά λόγια και την με στόμφο διατύπωση του αυτονόητου. Να ξεκαθαρίσω βέβαια ότι δεν αναφέρομαι στις δικές σου τοποθετήσεις , απλά θέλω να σου δώσω το στίγμα μου( τρόπο σκέψης) και να εξηγήσω την μεροληπτική μου αντιμετώπιση σε άρθρα που κατά κύριο λόγο προσπαθούν να αναδείξουν τις ευθύνες των "άλλων" την ίδια ώρα που η αναφορά τους σε προσωπικές ευθύνες αναφέρονται εντελώς επιγραμματικά.
Κατ αρχήν να διαχωρίσουμε την ανάπτυξη από την διαφθορά και την αδιαφάνεια, η οποία ασφαλώς και μπορεί να επιτευχθεί ΚΑΙ σε διεφθαρμένο περιβάλλον. Να μην πω ότι ίσως είναι και καλύτερα για την "ανάπτυξη" ένα τέτοιο περιβάλλον!!
Επίσης δεν είμαι σίγουρος ότι και η γραφειοκρατία επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την όλη πορεία της. Και το λέω αυτό γιατί υπάρχουν άπειρα παραδείγματα Ελληνικών επιχειρήσεων που τα αποτελέσματα τους είναι ιδιαίτερα θετικά όλα αυτά τα χρόνια. Εδώ ίσως είναι αναγκαίο να ορίσουμε τι εννοούμε ανάπτυξη και τι όχι.

"Βέβαια εδώ αντιφάσκεις, γιατί έμμεσα κατηγορούσες πριν τον πολίτη και τώρα το αφήνεις εκκρεμές."
Σίγουρα υπάρχει μια αντίφαση από μέρους μου αλλά είναι ως αποτέλεσμα της αβεβαιότητος για τον κύριο υπεύθυνο της όλης ιστορίας. Μου έρχεται στο μυαλό το αίνιγμα της κότας και του αβγού στην προκειμένη περίπτωση, με την ευθύνη να εναλλάσσεται ανάμεσα στον πολίτη και την εκτελεστική εξουσία και τούμπαλιν.

"Εξάλλου, μία κυβέρνηση στη χώρα μας είναι η απόλυτη πολιτική μειοψηφία και απλά η σχετική πλειοψηφία."
Χμμμ...άντε βρε ...με ξεμπρόστιασες! Το ήξερα ότι θα καταλάβεις πως για μένα υπήρξε μόνο μια κυβέρνηση ( συγκεντρώνοντας σε κάθε εκλογική αναμέτρηση 80% και βάλε) τα τελευταία....τόσα χρόνια:)

"Η απλούστευση με πληροφορικά συστήματα σαφώς και θα είναι υπέρ του πολίτη..."
...και ταυτόχρονα το τέλος της προσωπικής μας "αδιαφάνειας και διαφθοράς" μέσα από την οποία εξασφαλίζαμε ως τώρα την ανώνυμη επωνυμία μας και τα προσωπικά μυστικά μας!! Άσε "δειμο" μην μας τα λες τόσο απότομα γιατί το εγκεφαλικό δεν το γλιτώνουμε.
Φαντάζεσαι αύριο το πρωί λέει να μπορεί η κάθε τράπεζα να πατάει ένα κουμπάκι και να εμφανίζονται μπροστά της όλες οι υπεύθυνες δηλώσεις που έχουμε κάνει( ότι δεν έχουμε πάρει απ άλλο πιστωτικό ίδρυμα δάνειο)κατά καιρούς!!!!!! Πάει και το αυτοκίνητο, πάνε και τα 5-6-7 καταναλωτικά , πάνε και τα "στεγαστικά" ....σαν να αρχίζω να ζαλίζομαι ...λίγο! Άσε η εφορία , άσε η ασφάλεια , καηκαμαν "δείμο"
Σε πειράζω , ξέρω ότι έτσι θα γίνει και είναι ο μόνος τρόπος για να " πάμε μπροστά" αλλά... θα είναι καλύτερα άραγε εκεί μπροστά??? .Πάντα ένα νόμισμα έχει δύο πλευρές , καλό είναι να τις γνωρίζουμε.
Σταματώ εδώ να καταχράζομαι τον χώρο σου. Το μόνο που λυπάμαι είναι ότι δεν έκανα προτάσεις πάλι ...ή μάλλον θα κάνω 2-3. Ας προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τον εαυτό μας και να εφαρμόσουμε στην πράξη όλα όσα πιστεύουμε ξεκινώντας ο καθένας μας από τον μικρόκοσμο του και είμαι σίγουρος ότι μόνο καλά θα δούμε στο μέλλον. Και βέβαια ας προγραμματίζουμε λίγο καλύτερα το αύριο μας για να μην μας ταλαιπωρούν τόσο πολύ τα χρονοβόρα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Ας πάμε να πάρουμε το σήμα ρε αδερφέ μόλις μας έρχεται η ειδοποίηση ( και εάν δεν έρθει να ψάξουμε εμείς να την βρούμε)και όχι τελευταία μέρα!! Και ας πάψουμε να ψηφίζουμε αδαείς , αμόρφωτους και αδιάφορους μόνο και μόνο επειδή είναι "δικοί " μας .Τι καλό μπορεί να περιμένουμε από δαύτους???

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σε όλα τα σχόλια θα μπορούσα να διαφωνήσω και να συμφωνήσω ανάλογα τον τρόπο που θα ήθελα. Σαφώς τόσο εσύ όσο κι εγώ χάσαμε το μαγικό ραβδάκι και περιπλανόμαστε κάπου μεταξύ λαϊκής διανόησης και αυταπάτης με μίσος σε εκείνους που πουλιούνται, ενώ εμείς απλά παλεύουμε. Δεν κατάλαβα ότι εννοούσες το δικομματισμό ως "κυβέρνηση" και ζητώ συγνώμη. Βέβαια, από τη στιγμή που η αστική κυβέρνηση εξυπηρετεί μόνο αστικά συμφέροντα θα είναι πάντα διαπλεκόμενη (το πιστεύω και το έγραψα πιο "πολιτικά"). Αλλά, δεν μπορώ να φτάσω στο σημείο να ισχυριστώ αβλεπεί ότι φταίει ο καπιταλισμός και όχι ο πολίτης που υποχρεώνεται από την πίεση των μεγάλων συμφερόντων για να επιζήσει (Α. Σκυλάκος), γιατί σε κάθε περίπτωση τότε δεν θα υπήρχε ΚΑΜΊΑ λύση ΚΑΙ ΤΖΆΜΠΑ Ο ΚΌΠΟΣ ΤΌΣΩΝ ΣΥΖΗΤΉΣΕΩΝ (μόνη αλλαγή θα φέρει η προλεταριακή επανάσταση). Ας είμαστε όμως ρεαλιστές.

Ευτυχώς που έκανες το σχόλιο ότι με πειράζεις, γιατί στην αρχή τρόμαξα. Στις προτάσεις σου εννοείται ό,τι συμφωνώ απολύτως. Δε μου ήρθε σήμα και πήγα στην εφορία αρχές Δεκέμβρη (και όχι για καυγά). Συμφωνώ, ωστόσο εγώ ψάχνω λύσεις για εκείνους που πάντα υπάρχουν και ενώ ξέρουν δεν βελτιώνονται και απλά αναζητούν δικαιολογίες να βρίζουν άλλους.

Ειδικά για το τελευταίο θα συμφωνήσω και ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, μη εκλεγείς επιτυχούσας παράταξης και έρχονται σύμβουλοι χρόνια στα κοινά και με ρωτάνε για διάφορες λεπτομέρειες.

coolplatanos είπε...

Περαστικά και από μένα

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ευχαριστώ πολύ. Τώρα πια είμαι καλά και εργάζομαι με λίγο βήχα έστω. Ακόμα ψάχνω χρόνω να διαβάσω τον Χιουμ.

coolplatanos είπε...

Καλέ άσε πρώτα να συνέλθεις...

ο δείμος του πολίτη είπε...

ρε συ τώρα είναι στο γραφείο. Λίγο βηχαλάκι, αλλά θα αρχίσω το νέο μου θέμα σιγά-σιγά.

Ανώνυμος είπε...

Βασικά, περαστικά.
Γίνε καλά εσύ και τ' άλλα τα λύνουμε.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αργυρένια, μου σε ευχαριστώ πολύ. Τώρα πια είμαι πολύ καλά, αν εξαιρέσω το βήχα.

annamaria είπε...

Χαιρομαι που εισαι καλα τωρα φιλε μας, οχι που εσυ θα γλυτωνες!!!!
Τωρα οσο για την διαφθορα, τι να πω, καλα εκανες και εβαλες την φωτογραφια της βουλης, η γιαγια μου ελεγε πως το ψαρι βρωμα απο το κεφαλι!!

coolplatanos είπε...

Δήμο ευχαριστώ για την επίσκεψη που μου έκανες για τα ταφικά έθιμα και τα καλά σου λόγια. Ξέρεις, νομίζω πως καλά είναι να κρατάμε από κάθε τι που δημιούργησε ο άνθρωπος στην πορεία του τα θετικά και νομίζω πως αυτό κάνεις και εσύ. Κατανοώ ότι στη δίνουν κάποιες νοοτροπίες και θα ήθελες σκεπτόμενους ανθρώπους, αλλά αυτό πάει μαζί με τη δημοκρατία. Δηλαδή αναγκαστικά περιμένεις και όσους δυσκολεύονται να κατανοήσουν ή έχουν κάποια άλλη οπτική στα πράγματα. Δεν υπονοώ ότι πιέζεις καταστάσεις, δέχομαι ότι νιώθεις να πιέζεσαι από κάποια πράγματα όπως όλοι μας, αλλά τι να κάνουμε, καθένας έχει τους δικούς του ρυθμούς αυτοσυνειδησίας που μάλλον είνα απίθανο ποτέ να συμβαδίσουν. Οσο για το γλέντι μετά την κηδεία σου ομολογώ ότι κι εγώ θα το ήθελα μετά τη δική μου. Τα κλάμματα δεν έχουν νόημα για ένα πρόσθετο λόγο: Ο θάνατος είναι ένα αμετάκλητο γεγονός. Παρόλα αυτά ο μέσος άνθρωπος δυσκολεύεται να το δεχθεί. Κάποιου φίλου όταν πέθανε ο πατέρας πήγανε το βράδυ στο νεκροταφείο και του παίξανε κλαρίνο μέσα στη φεγγαράδα, ενώ νομίζω στην Κρήτη σε κάποια περιοχή πρέπει να γλεντάνε, αν και δεν είμαι σίγουρη γι' αυτή την πληροφορία που μεταφέρω. Αυτά και να είσαι καλά!

coolplatanos είπε...

Α! όσο για τα ηθικά ζητήματα που έθεσες κλωνοποίηση, ευθανασία, οικολογία, περιορισμού των νεκροταφίων κλπ, που πρέπει να αναπτήσει ένας άθεος θα σου θυμίσω εδώ την άποψη του Σαρτρ: Ο υπαρξιστής (που είναι και άθεος) χτίζει την ηθική του αναγκαστικά βήμα-βήμα, καθώς δεν έχει δεδομένες απαντήσεις -δόγματα-. Ωστόσο μη θαρρείς πως και για εκείνους που έχουν το δόγμα πως είναι εύκολες οι λύσεις, διότι το δόγμα δεν μπορούσε να προβλέψει το που θα μπορούσε να φτάσει ο άνθρωπος. Νομίζω δηλαδή ότι σε αυτά τα θέματα είμαστε όλοι λίγο πολύ "τυφλοί" και αναγκαστικά θα βαδίζουμε στα ψαχτά. Κάποια στιγμή είχα ακούσει σε συζήτηση, ξέρεεις αμπελοφιλοσοφίας, την άποψη ότι πάντα κάποιοι άνθρωποι θυσιάζονται για να επωφεληθούν κάποιοι άλλοι. Μπορεί να ακούγεται ωμό, αλλά πράγματι αυτό συμβαίνει. Δηλαδή ανάλογα με τις επιλογές που θα υπάρξουν σε αυτά τα θέματα μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα πιθανόν σε μία γενιά ανθρώπων, αλλά η γνώση θα είναι όφελος για μία επόμενη γενιά. Αυτό πονάει σε προσωπικό επίπεδο, αλλά είναι μία πραγματικότητα της ζωής. Ολοι και όλα στη φύση "θυσιάζονται" για να συνεχίζεται η ζωή. Τα ζώα τρώνε φυτά και άλλα ζώα, οι άνθρωποι τρώνε φυτά και ζώα και με τη σειρά τους τρέφουν φυτά και ζώα όταν οι ίδιοι γίνουν λίπασμα... Ετσι και κάποιες γενιές ανθρώπων...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Θα συμφωνήσω σε όλα. Δε φοβάμαι το θάνατο και ίσως δεν έπρεπε κανείς μια και απλά είναι μία ακόμα φυσική κατάσταση. Η πλάκα είναι τον φοβούνται εκείνοι που αποδέχονται (έστω και λόγω κοινωνικών αξιών) τη μεταθανάτια ζωή. Εγώ που αρνούμαι την πύπαρξή της δεν τον φοβάμαι, αν και δεν τον θέλω. Ας καθυστερήση, αλλά φόβος ή απέχθεια όχι. Μη ξεχνάς ότι τον Τσιτσάνη με γλέντι τον συνόδευσαν και ακόμα έτσι τον θυμόμαστε. Κάποιον θα τον θυμόμαστε μόνο με τον τρόπο που έζησε. Εξάλλου, μετά τον θάνατο κανείς δε δεδικαιώνεται (μαλάκας ήταν εν ζωή μαλάκας και πέθανε).

ο δείμος του πολίτη είπε...

Το δόγμα δίνει απαντήσεις σε όλα. Τουλάχιστον καθορίζει απόλυτα το θεωρητικό υπόβαθρο που η πίστη με την απόδοση των πάντων στο θείο λύνει τα προβλήματα. Για τον άθεο θα συμφωνήσω απόλυτα. Αλλά να θυμάσαι ότι για μένα όποιιος δεν πηγαίνει να εκκλησιαστεί κάθε Κυριακή (πλην αναγακίων εξαιρέσεων) δεν είναι Χριστιανός ή θρήσκος, αλλά απλά ντεϊστής. Αυτοί που δεν έχουν λοιιπόν δόγματα, αλλά απλά πιστεύουν στην ύπαρξη ενός Είναι, Θεού, Ανώτερου Όντος κλπ βαδίζουν στα ίδια με εμένα σκοτεινά μονοπότια των αναζητήσεων και της διαμόρφωσης δικών των αρχών.

coolplatanos είπε...

Συμφωνώ σε όλα και για το τελευταίο σημειώνω ότι μπορεί να λέω ότι "είμαι περισσότερο χριστιανή και πιστή", αλλά στην ουσία γνωρίζω ότι απλά θεωρώ τα όσα δίδαξαν οι κατά καιρούς θρησκείες ανθρώπινη παραγωγή και όχι θεϊκή. Δεν ξέρω που κατατάσσομαι με αυτή την άποψη. Στους αγνωστικιστές, στους γνωστικούς; Και σε ένα ακόμα βαθύτερο επίπεδο αν το πάω θα με έλεγα αριστοτελική ως προς το ότι (αν έχω πιάσει σωστά τον Αριστοτέλη) δεν πιστεύω ότι υπάρχει αρχή δημιουργίας του σύμπαντος και ότι όλος ο υπαρκτός κόσμος είναι απλά Συνείδηση Υπαρξης, αλλά δεν υπάρχει και τίποτα άλλο εκτός από αυτό τον υπαρκτό κόσμο. Στο χάλασα ή σε μπέρδεψα τώρα; Δεν μπορώ να το μεταφέρω καλύτερα. Ισως άλλη στιγμή. Αντε καλή σου ημέρα

AVRA είπε...

καλημερα!
εισαι καλυτερα?

φιλια

ο δείμος του πολίτη είπε...

Γεια σου, coolplatanos και σε εχυαριστώ για την συνδρομή σου..
Αύρα μου σε ευχαριστώ για τον ενδιαφέρον, ναι είμαι καλύτερα και εργάζομαι κανονικά.

funEL είπε...

ειναι φανερό ότι ..."όποιος πολεμάει το Τραχώνι, ο Αγιος θα τον τιμωρήσει, είπε ο γέροντας"
...
νομίζετε άθεοι ορθολογιστές φωταδιστές δυτικοί νεοταξίτες ανορθόδοξοι... το παραμύθι της Νέας Τάξης , ότι οι αρρώστιες προκαλούνται από μικρόβια και ιούς? Ξυπνάτε ΕΛληνορθόδοξοι, μη τρώτε κουτόχορτο των δυτικών και κουλτουριαραίων... οι αρρώστιες είναι εκ θεού τιμωρίες και Σημεία για να επανέλθει το ποίμνιον στον ορθόν δρόμον + στρούγκα

+σκοτάδισον+

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

Δείμο μου δύο σχόλια μόνο, γιατί εμείς τα λέμε και τηλεφωνικώς. Το πρώτο έχει να κάνει με την θεώρηση σου ότι για τη διαφθορά του δημόσιου βίου φταίει κατά κύριο λόγο η ελεύθερη αγορά ή γενικότερα ο καπιταλισμός. Να σου υπενθυμίσω βέβαια ότι κι εκεί που δεν είχαμε ελεύθερη αγορά τα φαινόμενα σήψης, παρακμής και καταπάτησης ατομικών ελευθεριών ήταν ακόμη πιο έντονα (μιλάω φυσικά για τον περίφημο υπαρκτό σοσιαλισμό). Άρα μάλλον η διαφθορά δεν είναι ένα γηγενές χαρακτηριστικό του καπιταλισμού αλλά ένα διαχρονικό "επίτευγμα" του ίδιου του ανθρώπου. Για να βοηθήσω θα έλεγα ότι από την στιγμή που χρησιμοποιήθηκε στις συναλλαγές των ανθρώπων ανταλλακτικό μέσο (πχ το χρήμα) άρχισαν να εμφανίζονται τα φαινόμενα διαφθοράς. Εντούτοις για να μην το απολυτοποίησω, προφανώς και οι καιροί μας είναι διαφορετικοί από τότε.
Το δεύτερο σχόλιο έχει να κάνει με τη σχέση διαφθοράς και διαφάνειας. Πιστεύω ότι η σχέση τους δεν είναι τόσο άμεση όσο φανταζόμαστε. Δηλαδή μπορεί ένας θεσμός να είναι αδιαφανής αλλά εντούτοις να λειτουργεί υποδειγματικά χωρίς ίχνος διαφθοράς. Όπως και το αντίθετο. Δλδ η διαφάνεια δεν οδηγεί νομοτελειακά και σε εξάλειψη της διαφθοράς.
Εντέλει αυτό που θα ήθελα να επισημάνω, για να βοηθήσω και τη συζήτηση, είναι ότι βασικό εργαλείο για την μείωση της διαφθοράς αλλά και για αποδοτικές δημόσιες υπηρεσίες είναι ο διαχωρισμός Κράτους-Κυβέρνησης-Κόμματος. Κάτι που έχει επιτευχθεί και σε μεγάλο βαθμό στις Σκανδιναβικές χώρες.
Κλείνοντας να σου θυμίσω ότι υπάρχει μία άποψη, την οποία δεν την ασπάζομαι απολύτως, η οποία υποστηρίζει ότι η δημιουργία ανεξάρτητων αρχών οδηγεί σε εκχώρηση πολιτικών πρωτοβουλιών από μεριάς της όποιας κυβέρνησης, και μια απολιτικοποίηση των κοινωνικών προβλημάτων.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αν ένας θεσμός λειτουργεί χωρίς διαφάνεια, ο πολίτης πάντα θα θεωρεί ότι κάνει κάτι κακό,ότι υπάρχει πάντα κάτι κρυμμένο εις βάρος του. Η διαφάνεια ούτως ή άλλως δεν μπορεί να παίξει ρόλο αιτίου, Μιχαλάκη, αλλά απλά μία λύση η οποία θα πιέσει και το γραφειοκρατικό μηχανισμό του κράτους, της διοίκησης γενικότερα και των κομμάτων, να γίνουν καλύτεροι και ο κόσμος θα ηρεμήσει.

Ακριβώς το θέμα των ανεξάρτητων αρχών το έθεσα κι εγώ και συμφωνούμε. Με άλλη γλώσσα λες κι εσύ ότι μπορούν να παίξουν σαν ένα πρώτο βήμα το ρόλο τους προς τη διαφάνεια. Ωστόσο, είναι λάθος να μείνει μόνο εκεί η κατάσταση.

Είναι βέβαιο ότι όταν ο πολίτης θα μπορεί να κρίνει και να ελέγχει το διοικητικό μηχανισμό, τότε το καπιταλιστικό σύστημα θα έχει ανατροφοδοτηθεί και μετασχηματιστεί εισερχόμενο σε μία νέα φάση, ένα νέο κύκλο του (πολιτικά). Αυτή η κουβέντα γίνεται σε όλη την Ευρώπη, ίσως και σαν μέσο να αναζητήσουν τρόπος εξόδου από την υπάρχουσα κεφαλαιοκρατική κρίση. Παρά τη διαφορετική μου στοχοθέτηση όμως μπορώ να συμφωνήσω σε βήματα μαζί τους επειδή βελτιώνει τη ζωή του πολίτη απλοποιώντας το κράτος.

Η διαφάνεια βεβαίως και δεν αποτελεί νομοτελειακό μέσο εξάλειψής της. Ωστόσο, βοηθά στη συνειδητοποίηση του πολίτη και το βασικό έλεγχο του Κράτους, που είναι και ο βασικός στόχος της δημοκρατίας. Η αστική εξάλλου δημοκρατία μέχρι τώρα στηρίζονταν στην απομόνωση του πολίτη από τη γραφειοκρατία καθιστώντας τον όμηρο εξαρτημένο από τη νομοθετική κι εκτελεστική εξουσία.

Στο διαχωρισμό Κράτους-Κυβέρνησης-Κόμματος, θα συμφωνήσω στη μόνη λογική που καταλαβαίνω: αναλογικό σύστημα εκπροσώπησης και κυβερνήσεις συνεργασίας. Από εκεί και πέρα αρμοδιότητες που θα δίνονται σε οργανώσεις και πολιτικούς σχηματισμούς ενεργών πολιτών (συνδιαχείριση και αποκέντρωση κοινωνική της εξουσίας).

Nemertes είπε...

Εγώ που έχω χαθεί από το σύμπαν τι να πω; Μάλλον θα είσαι καλά τώρα. Πάντως κυκλοφορεί ίωση με πυρετό είναι αλήθεια. Άντε να γίνεις καλά να μας γράψεις πάλι εκείνα τα ωραία αρθράκια σου... :)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ είπε...

"Αν ένας θεσμός λειτουργεί χωρίς διαφάνεια, ο πολίτης πάντα θα θεωρεί ότι κάνει κάτι κακό,ότι υπάρχει πάντα κάτι κρυμμένο εις βάρος του."

Ακριβώς όπως το λές. Θα θεωρεί. Δεν σημαίνει ότι θα συμβαίνει κιόλας. Πχ οι ανεξάρτητες αρχές λειτουργούν με τη συμμετοχή του πολίτη; Εντούτοις λειτουργούν και μάλιστα τις περισσότερες φορές με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Επαναλαμβάνω ότι και στην αστική αλλά και στη λαϊκή δημοκρατία υπάρχουν ή υπήρχαν φαινόμενα διαφθοράς.
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου για τη συμμετοχή του πολίτη (άλλωστε μη ξεχνάς ότι προεκλογικά υποστήριξα το εγχείρημα του συμμετοχικού προϋπολογισμού ως πρώτη κίνηση). Αυτό όμως σημαίνει καταρχήν πολιτική υπευθυνότητα από τα κυρίαρχα πολιτικά κόμματα. Η μη ύπαρξη αιρετής περιφέρειας και η εν κρυπτώ και το κατά το δοκούν εκμετάλλευση των ευρωπαϊκών κονδυλίων δεν δείχνει ότι υπάρχει αυτή η βούληση (στο λέω αυτό γιατί θα μπορούσε να ήταν ένα επόμενο βήμα εκσυγχονισμού της ελληνικής κοινωνίας).

ΥΓ. Από τότε που θυμάμαι τον ευατό μου να διαβάζει κείμενα πολιτικής οικονομίας, ο καπιταλισμός διέρχεται κρίσεις. Κι όλο κάποιοι περιμένουν την επανάσταση από την αγανάκτηση του "κυρίαρχου" λαού. Παλιότερα το ονομάζαμε "στρεβλή ανάπτυξη του καπιταλισμού". Έχω την εντύπωση - θα το ξαναπώ - ότι πρέπει να αλλάξουμε τα εργαλεία ανάλυσης της κοινωνικής πραγματικότητας. Αν μου επιτρέπεις, καλοπροαίρετα πάντα, θα σου πρότεινα να ασχοληθείς λίγο με τη άποψη της ιδεολογικής ηγεμονίας της κυρίαρχης τάξης, που έχουν διατυπώσει ο Γκράμσι, ο Αλτουσέρ, ο Πουλαντζάς.

Με συντροφικούς χαιρετισμούς.

Ανώνυμος είπε...

πω πωωωω
περαστικάααα
πάνω που αξιώθηκα να κατεβάσω κι εγώ το pdf σου περί θρησκείας, λες να είναι στοιχειωμένο το αρχείο; ΛΟΛ
Θα το ρισκάρω λοιπόν και θα το διαβάσω τις επόμενες μέρες.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Περιμένω λοιπόν, keimgreek σχόλια.

ShareThis