Νέος ΚΟΚ προς των πυλών

Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας είναι γνωστό. Γνωστό; Μάλλον οι αριθμοί είναι γνωστοί. Έγραψα και παλαιοτέρα για αυτά, αλλά οι στατιστικές των νεκρών και των τραυματιών αυξάνονται. Οδηγοί με πολλά πάνω από τα 40 χιλιόμετρα την ώρα τρέχουν στην πόλη, οδηγούν μηχανάκια χωρίς κράνος, το πορτοκαλί αντί να αποτελεί αίτιο επιβράδυνσης, προκαλεί την επιτάχυνση του οχήματος, ζαντολάστιχα των 300 € αντί για παιδικό κάθισμα των 120 €, μάνες δολοφόνοι με το μωρό αγκαλιά χρησιμοποιώντας το ως αερόσακο για να σωθούν εκείνες, παιδιά όρθια στο πίσω κάθισμα και φυσικά μονίμως ελεύθερα είναι η εικόνα στους δρόμους σήμερα. Βέβαια κι εσύ αναγνώστη τόσο ακόμα έχεις να προσθέσεις και περισσότερα.

Ο νέος ΚΟΚ προ των πυλών με αυστηρά πρόστιμα και σκληρές ορισμένες ποινές. Η αμφιβολία μου είναι όμως στην αποτελεσματικότητά του. Άπειρα τα παραδείγματα υψηλών προστίμων που τελικά δεν έχουν αποτέλεσμα.

Ας κατανοήσουμε επιτέλους ότι η ποινή δεν πρέπει να είναι εξοντωτική. Και όταν είμαστε υποχρεωμένοι να την επιβάλλουμε οφείλει να χτυπά το αίτιο παρανομίας. Ως γνωστόν, τα νέα αυστηρότατα πρόστιμα (της τάξεως του ενός μηνιάτικου) θα επιβαρύνουν σαφώς τα φτωχότερα στρώματα. Από την άλλη όμως και αυτό είναι το σημαντικότερο, δε τιμωρούν το δράστη μόνο, αλλά την οικογένειά του.

Το πρόστιμο είναι απλά η εύκολη λύση της τιμωρίας του ασθενούς και όχι της θεραπείας του. Εξοντώνει οικονομικά, ψυχολογικά και φυσικά το δράστη και την οικογένειά του χωρίς απόδειξη ότι θα φέρει αποτελέσματα στη μείωση των τροχαίων. Αντίθετα, δίνει την εικόνα στον παρανομούντα ότι απλά είναι ένα ακόμα τρόπος να κερδίσει το κράτος χρήματα εις βάρος του.

Ας τονίσω εδώ ότι θεωρώ κάθε έναν που παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη ή προτεραιότητα ή τρέχει κτλ, εν δυνάμει δολοφόνο. Δε συμπαραστέκομαι κανέναν -όπως κι εγώ δέχτηκα την κλίση μου αδιαμαρτύρητα, επειδή έφταιγα- κι ούτε δικαιολογώ το κατά λάθος ή τυχούσα αφηρημάδα. Και στο πιστόλι δε δικαιολογείται η εκπυρσοκρότηση.

Ίσως γράφω ακατάσχετα φλυαρώντας και χωρίς δομή ή μέθοδο, αλλά είμαι αγανακτισμένος όταν βλέπω το Κράτος -που λόγο ύπαρξης έχει τη δική μας εύρυθμη συμβίωση- να εξοντώνει δράστες χωρίς να προβαίνει καν σε πρόληψη. Είναι το ίδιο το Κράτος που εξετάζει παρανομίες (οπισθογωνία) για δίπλωμα οδήγησης, που δεν απαιτεί εκπαίδευση ουσιαστική, αλλά μόνο τη διενέργεια εξετάσεων, που κρατά τους ήδη κατηγορούμενους για δωροληψία εξεταστές. Το ίδιο το Κράτος που φοβάται να βάλει την οδική συμπεριφορά στα σχολεία (και το κάνει αποσπασματικά ως μάθημα δευτερεύον και όχι βιωματικά).

Τέλος, είναι το Κράτος που αφαιμάζει οικονομικά την οικογένεια του δράστη και απλά δεν του παίρνει το δίπλωμα και την άδεια οδήγησης με την πρώτη. Πότε επιτέλους το Κράτος αυτό θα αναλάβει τις δικές του ευθύνες (εκπαίδευσης και αστυνόμευσης) και δεν θα επιφέρει την εξόντωση των πολιτών επιρρίπτοντας σε αυτούς την όποια ευθύνη; Πότε θα επενδύσει στην πρόληψη;


47 έκριναν :

George είπε...

Ακριβώς όπως τα λές. Να συμπληρώσω οτι το Κράτος προφανώς δεν θέλει όλους τους πολίτες του και το μόνο που επιθυμεί είναι να εισπράξει κάποια χρήματα προκειμένου να τα κλέψουν κάποιοι δικοί του. Ποτέ δεν έχω δεί στα χρόνια ζωής μου το Κράτος να προσπαθεί να προλάβει. Πάντα προσπαθεί δήθεν να θεραπεύσει και στην ουσία το μόνο που κατορθώνει είναι να βάλει το χέρι του στις τσέπες των φτωχών και να κλέψει για να τα δώσει στους έχοντες και κατέχοντες.
Ερώτηση συμπληρωματική. Τα χρήματα των διοδίων που πηγαίνουν; Δεν υποτίθενται οτι χρησιμοποιούνται ανταποδωτικά για να έχουμε καλύτερους δρόμους; Τους είδε κανείς;

industrialdaisies είπε...

Δείμο είναι πολλά τα στραβά όσον αφορά στην κατάσταση στους δρόμους.
Και βέβαια συμφωνώ μαζί σου, πώς θα μπορούσα να διφωνήσω, το θέμα όμως -και λυπάμαι που το λέω- είναι να δούμε πόσα από αυτά μπορούμε να αλλάζουμε μόνοι μας ή με τις ομάδες στις οποίες ανήκουμε, γιατί από το κράτος δεν βλέπω προκοπή...

Είναι θέμα παιδείας -πάνω από όλα- κι αυτή εναπόκειται -ευτυχώς- όχι στο κράτος ολοκληρωτικά αλλά σε όλους μας... Σε αυτήν πιστεύω, κι αυτή μπορεί να αλλάξει από εμάς...

Όταν οδηγώ έχω πει ότι δεν θα εκνευρίζομαι με τίποτα από όσα βλέπω γιατί θα καταλήξω σε νευρολογική κλινική... Όταν όμως βλέπω την αθάνατη ελληνική μαγκιά να υπερισχύει της ανθρώπινης ζωής και την απύθμενη βλακεία να οδηγεί μετά από εξαγορά με αντίτιμο κάποιων ευρώ, δεν μπορώ, εκνευρίζομαι αφάνταστα. Πρέπει κι εμείς να αλλάξουμε, δείμο μου, αλλιώς κανένα κράτος δεν θα προλαβαίνει να μας σώσει...

Συγχύστηκα και στενοχωρήθηκα βραδιάτικα, α στο καλό σήμερα!

Φιλί τεράστιο για καλή εβδομάδα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

George-Rose, καλημέρα, τώρα πια, τα χρήματα των διοδίων ξοδεύονται ουσιαστικά σε λειτουργικά έξοδα, εκτός από τα αθηναϊκά (Κορίνθου, Ελευσίνας και Μαλακάσας) που δεν ξέρω τίποτα, αν και τα εισπραττόμενα χρήματα είναι υπερβολικά πολλά.

industrial daisies, καλή σου βδομάδα. Δεν ήθελα να σε στενοχωρήσω. Έχεις απόλυτο δίκιο για το ρόλο μας. Η δική μου στάση είναι να βλέπω, να κρίνω και προσπαθώ να μην τα κάνω σε άλλους. Άλλοτε το πετυχαίνω και ενίοτε δεν το καταφέρνω. Θεωρώ τον εαυτό μου εν δυνάμει δολοφόνο -αφού οδηγώ- και προσπαθώ να προσέχω κάθε βήμα μου.

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

έχω κάνει άπειρα ρεπορτάζ επί του θέματος και όλα έχουν το ίδιο συμπέρασμα: το Κράτος ποτέ δεν θα αναλάβει τις δικές του ευθύνες (εκπαίδευσης και αστυνόμευσης), ποτέ δεν θα επενδύσει στην πρόληψη και ποτέ στην κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία. ΠΟΤΕ, όμως. Τα αποτελέσματα όλων αυτών των ΠΟΤΕ θα τα βλέπουμε μπροστά μας σε κάθε αργία και σχόλη.
Και είναι κρίμα...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σπύρο, δεν είναι μόνο ότι δεν κάνει τίποτε, αλλά κυρίως χωρίς να ασκεί το Κράτος καμία προληπτική πολιτική απλά θησαυρίζει μεταφέροντας όλη την ευθύνη στις πλάτες του οδηγού. Και το ΠΑΣΟΚ δεν είχε προληπτική πολιτική, αλλά αναγνώριζε την αδιαφορία του και δε μας φόρτωνε πρόστιμα ισάξια ενός μηνιάτικου.

ΑΠΕΙΡΩΤΑΣ είπε...

Αντί της σωστής εκπαίδευσης αλλά και γενικότερα της παιδείας πάντα το κράτος προτιμούσε την τακτική πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι. Είναι σαφώς εισπρακτικά τα μέτρα αφού αν πληρώσεις το πρόστιμο εντός 10 ημερών έχεις έκπτωση 50%. Δηλαδή είσαι μισο-παράνομος. Βέβαια πολλές από τις οδικές παραβάσεις δεν γίνονται λόγω άγνοιας ή κακής οδικής εκπαίδευσης. Είναι θέμα γενικότερης νοοτροπίας. Η ρίζα όλων των προβλημάτων νοοτροπίας είναι όχι στην έλλειψη παιδείας αλλά στην κάξιστη παιδεία.

ΠΡΕΖΑ TV είπε...

Αν και τα προστιμα ειναι υπεροβολικα φθηνα οσο αφορα τις τιμες τους (και δεν κανω πλακα),μια καλη προταση θα ηταν η αφαιρεση διπλώματος για μεγαλα χρονικα διαστηματα για ΟΛΕΣ ανεξαίρετα τις παραβασεις του ΚΟΚ...

Unknown είπε...

Ε, όταν τις διάφορες γιορτές (για την κοπή της πίτας πχ.) στις Δ/νσεις Μεταφορών επιμελούνται κέτερινγκ και είναι τάξης πολυτελείας με τα έξοδα όλα πληρωμένα από τις σχολές οδηγών και κάνενας Νομάρχης δεν δείχνει να ενοχλείται, τι να περιμένεις...

Τα υψηλά πρόστιμα είναι πράγματι άδικα γιατί το ίδιο πρόστιμο πληρώνει ο εργάτης, το ίδιο το αφεντικό του. Θα μπορύσε να υιοθετηθεί το Φιλλανδικό σύστημα, όπου το πρόστιμο είναι ανάλογο των εισοδημάτων, αλλά εδώ υπεισέρχεται και ο παράγων φοροδιαφυγή. Αλλά και πάλι, τι υψηλά, τι χαμηλά πρόστιμα, υπάρχει Τροχαία που βγαίνει και να επιβάλει πρόστιμα όπου βλέπει παραβάσεις; Πχ. για τα παιδικά καθίσματα ή τα παιδιά στην αγκαλιά πόσες κλήσεις έχουν «κοπεί» τον τεέυταίο χρόνο;

Τι τα θες τι τα γυρεύεις. Η κατάσταση βρωμάει απ' όπου κι αν την πιάσεις, και το χειρότερο είναι ότι βολεύει τους περισσότερους.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Απειρώτα, σωστά το θέτεις. Αυτό δεν με το ημι-παράνομος δεν το είχα σκεφτεί. Έχεις απόλυτο δίκιο.

Πρεζάκια, συμφωνώ απολύτως. Το δίπλωμα είναι το καλύτερο μέσο.

Vrennus, δεν πιστεύω καν ότι θα υπάρχει αστυνόμευση. Ο τροχονόμος δε θα θέλει να αφαιρέσει ένα μηνιάτικο, από μόνος του -όσο καθίκι και να είναι- εκτός κι αν είναι μπλόκο. Στην ουσία ανενεργός θα μείνει στο οικονομικό του σκέλος ο νόμος.

αθεόφοβος είπε...

Εκτός των όσων σωστών αναφέρθηκαν υπάρχουν δυστυχώς παραβάσεις που δεν μπορείς να τις αποφύγεις.
Όταν βρίσκεσαι σε ταμπέλα με όριο 30 για να το τηρήσεις πρέπει να κινείσαι με ποδήλατο.
Με έχουν γράψει για ύπερβολική ταχύτητα με 61 χιλ με όριο 30 και για 82 χιλ στην Εθνική γιατί είχε όριο 70.
Και τις 2 φορές οι πινακίδες ήταν παράλογες και επειδή το ήξεραν ότι κανένας δεν θα τις τηρούσε είχαν στήσει μπλόκο και μας έγραφαν όλους.

Unknown είπε...

Προσωπικά, νομίζω πως σε κάποιον που πχ. έχει το μικρό παιδί του ελεύθερο στο πίσω κάθισμα θα έπρεπε να επιβάλεις τρία μηνιάτικα πρόστιμο, να του κατάσχεις το αυτοκίνητο και να του αφαιρείς το δίπλωμα εφ' όρου ζωής και την επιμέλεια του παιδιού. Ή σε κάποιον που παραβιάζει τις διαβάσεις του τραίνου. Ή σε κάποιον που περνά με ...βαθύ πορτοκαλί. Δυστυχώς όμως η αυστηρότητα των οργάνων εξαντλείται στο να τη στήνουν σε μια ευθεία μετά από ένα ξεχασμένο από τη δεκαετία του '50 σήμα ορίου ταχύτητας κάνοντας τα στραβά μάτια στα υπέρβαρα φορτηγά.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Αυτό το τρελό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Συμφωνώ απολύτως.

Nemertes είπε...

Το πρόστιμο να γίνει και ακριβότερο αν μπορεί. Όχι όμως να μου πιάνεις τα παπιόνια και τους μπέμπηδες να κάνεις πως δεν τους βλέπεις...

2Σx2 είπε...

Η τροχαία έχει φτάσει στο σημείο να κρίνει τους υπαλλήλους της από το πόσες κλήσεις μοιράζουν. Ο αστυνόμος που δεν πιάνει ικανοποιητικό αριθμό κλήσεων θεωρείται από τους διοικητές του ότι δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Κι ύστερα αναρωτιόμαστε γιατί μας γράφουν με την παραμικρή ευκαιρία.

Είναι ξεκάθαρα θέμα παιδείας των οδηγών αλλά απο εκεί και πέρα είναι και θέμα μεθοδολογίας των υπευθύνων. Τα αυστηρά πρόστιμα αποτελούν μια ψευδή επίδειξη ανάληψης δράσης. Τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά ορισμένα στο κείμενό σας.

Το να λειτουργεί η τροχαία σαν ιδιωτική εταιρία με στόχους τη μεγιστοποίηση του κέρδους και την υπεραπόδοση των υπαλλήλων της είναι τουλάχιστον κατακριτέο. Και να πεις ότι όλα αυτά τα λεφτά από τα πρόστιμα συντελούν στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου θα ήταν μια παρηγοριά - αλλά ούτε αυτό δε γίνεται. Είναι ανεπίτρεπτο οδοστρώματα όπως αυτο στη Συγγρού να μοιάζουν με καλογυαλισμένο τζάμι. Κι αν σε αυτούς τους δρόμους προκληθεί ατύχημα υπαίτιος να θεωρείται μόνο ο οδηγός που το προκάλεσε. Δήθεν απενεχοποίση και λάθη για να καλύψουν άλλα λάθη!

Καλώς σας βρήκα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Νημερτή, θα σε λυπήσω, αλλά δε δέχομαι τα ακριβά πρόστιμα γιατί την πληρώνει όλη η οικογένεια. Προτιμώ την αφαίρεση διπλώματος.

2σx2, καλώς μας ήρθες. Πάντα ευπρόσδεκτη η παρουσια σου. Δεν ξέρω πια αν ισχύει αυτό. Βέβαια η θέση μου είναι απλή εκτίμηση και όχι κάτι δεδομένο ή τεκμηριωμένο. Ωστόσο, στη γενική κριτική συμφωνουμε απόλυτα.

Unknown είπε...

Δεν είναι το πρόβλημα τα πρόστιμα και η εκπαίδευση. Η εκπαίδευση στην οδήγηση είναι δια βίου.

Το πρόβλημα είναι η αστυνόμευση, ο έλεγχος. Όσο ακριβά και να είναι τα πρόστιμα πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που βλέποντας ότι θα την σκαπουλάρουν , θα παρανομήσουν.

Όταν βλέπεις τροχονόμους να κάθονται (να την στήνουν κοινώς) ΜΟΝΟ για μίση ώρα σε ένα σημείο και να γράφουν ΜΟΝΟ πχ για ζώνες και να αγνοούν όλες τις άλλες παραβιάσεις ε τότε τι να πει κανείς? Την επόμενη βδομάδα θα την στήσουν σε άλλο σημείο πάλι για μισή ωρίτσα και θα γράφουν ΜΟΝΟ για κράνος και πάει λέγοντας.

Στην Ελλάδα γενικότερα έχουμε πρόβλημα ελέκτικών μηχανισμών.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Δείμε, θα διαφωνήσω μαζί σου. Όχι γενικά, μα όσον αφορά στις προθέσεις του κράτους. Είμαι πεπεισμένος πως ό,τι ουσιαστικό κάνει (ελάχιστα δηλαδή) το κάνει για το θεαθείναι, ενώ εντέχνως συντηρεί την παρανομία για εισπρακτικούς λόγους ΚΑΘΑΡΑ. Η τροχαία κατάσταση είναι άθλια και οι αρχές δεν ξέρουν τί να κάνουν, φοβούμενες όχι μόνο το πολιτικό κόστος μα και το να εργασθούν. Απλά. Η φιλοσοφία που διέπει τη στάση τους είναι "not in my shift".
Επομένως, δε βλέπω συγκεκριμένη απάντηση στην ερώτηση με την οποία κλείνεις το άρθρο σου.

Ανώνυμος είπε...

Kai ego tha eithela na rotiso "Deime" ...diladi o monadikos tropos gia na stamatisoume pia na kanoume lathei...stin odigisi eite opoudeipote telos pandon einai mono mesa apo ta xrimatika prostima? Afto pistevei kai pisteve i Evropi oti ta varia xrimatika prostima dimiourgoun sinidiseis.....
Prosopika apexthanomai aftou tou eidous to skeptiko....kai vatheia pistevo oti tetoiou eidous nomon pou periexoun ta xrimatika prostima...den katafernoun na dimiourgisoun siniditopoiimenous polites...
an erthei enas germanos se kapoio elliniko nisi to kalokairi den tha fora kranos afou tou epitrepetai na min fora afou den iparxei nomos (pou na isxiei toulaxiston)...tha odigisei methismenos...tha paraviasei me liga logia olous tous kodikes eno stin xora tou den tha tolmouse na kanei kati tetoio...loipon gia pia siniditopoiisi i prospatheia gia siniditopoiisi milame...mono gia methodous ekvovismou...kai andipinas...ego tha elega...kaneis ena mikro i megalo lathos...plirose..mono etsi tha matheis...Na kapos etsi mas andimetopizoun kai afto me stenoxorei kai me thlivei poli...

patsiouri είπε...

Το ξαδερφάκι μου, αυτός ο μικρός Χάρος, πήρε προχτές δίπλωμα, του κουτιού, 300 ευρώ στοίχισε...έτσι γίνεται συνεχώς...μετά τί να το κάνω εγώ που θα γίνει η ζημιά???

Απο κεί αρχίζουν όλα και το ξέρουν, αλλά...μιλάμε είναι πιό θρασσείς και από το γιατρό που ζητάει φακελάκι, άει σιχίρ!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Greek History X, propetis, συμφωνώ με όλους σας.

sadmanivo, συντηρεί συνειδητά την παρανομία; Πολιτικά δεν μπορώ να το αρνηθώ, αφού δεν κάνει κάτι ουσιαστικό. Συμφωνώ μαζί σου. Άρα δε διαφωνείς, απλά αφήνω ένα αστείο-προβοκατόρικο ρητορικό ερώτημα.

Πατσιούρη, αν σου πω ότι είναι ακόμα χειρότερα; Ότι διδάσκουν κόντρα σε μονοδρομήσεις ακι κινδύνευσα δύο φορές να τρακάρω και μου έβαλαν και τις φωνές;

melomenos είπε...

έχεις δίκιο απόλυτο για τα συμπερασματά σου και ο κάθε λογικός πολίτης τα ίδια πιστεύει.
το κράτος αν λειτουργούσε σωστά θα ήταν ο κόσμος αλλιώς!!!
αλλά και απο την άλλη φαντάσου πόσα παραεπαγγέλματα θα εξαφανιζόντουσαν! πόση "ανεργία"!!! σε αυτά θα δημιουργούσαν... βλέπεις σε κάποιους δεν τους ενδιαφέρει η ζωή απο εκεί δεν βγάζουν χρήμα!
καλημέρα σου

ο δείμος του πολίτη είπε...

Δεν έχεις καθόλου άδικο. Τόσοι και τόσοι θα έχαναν λαδώματα και μίζες Μελομένε.

tsopanis είπε...

Δείμε μου είναι πάρα πολύ μεγάλο το θέμα που σε πολύ σωστές παραμέτρους το έθιξες.
Θα μείνω σε δύο πράγματα. Το πρώτο η Παιδεία και το δεύτερο η πρόληψη.
Στο θέμα της Παιδείας είμαστε σε πρωτόγονο στάδιο. Θα μου πεις, "ναι καλά, η κλασσική καραμέλα" και μπορεί να χεις δίκιο, αλλά αν σκεφτούμε καρέ-καρέ μία ημέρα μας, θα δούμε 1000 πράγματα που μας έχουν ενοχλήσει και άλλα 1000 για τα οποία είμαστε υπεύθυνοι...
Δεν είμαι αισιόδοξος σε αυτό το θέμα, μιας και αν κάτσουμε να εξετάσουμε τα αίτια της μη Παιδείας μας, σίγουρα η συζήτηση θα εξελιχθεί ουτοπικά και πιθανότατα να τα "ρίξουμε" όλα στην αόριστη έννοια Κράτος ;-)
Γι' αυτό κυρίως θα συμφωνήσω με όλους τους φίλους/ες που μίλησαν για ακόμη μεγαλύτερες ποινές, όπως η απ'ευθείας αφαίρεση διπλώματος.
Ξέρετε τι γίνεται; Όποιος δεν έχει εμπλακεί έμμεσα ή άμεσα σε τροχαίο ατύχημα πολύ εύκολα θα καταδικάσει τις ποινές κλπ κλπ κλπ... Όποιος όμως την έχει πάθει από τον κλασικό μαλάκα τον Ελληνα που παραβίασε ΣΤΟΠ, μάλλον θα χει άλλη απόψη...

Στο θέμα της Πρόληψης, πιστεύω ότι το Κράτος το χει χαμένο το παιχνίδι εξ'αρχής για λόγους καθαρά κερδοσκοπικούς-εισπρακτικούς...
Φαντάζεστε μία Ελλάδα χωρίς παραβάτες του ΚΟΚ, με σωστή οδηγική Παιδεία και χωρίς Παραοικονομία (των δις €);;;
Εγώ όχι (και βασικά δε ξέρω αν θα μου άρεσε κιόλας :P :P :P )

patsiouri είπε...

Δέ μου κάνει εντύπωση, κι εμένα παραλίγο να μου τύχει, άσε που όταν έδινα εγώ για δίπλωμα ο δάσκαλος μου είχε ξεκαθαρίσει από την αρχή πως οι εξεταστές στην περιοχή των Βριλησσίων δέ σε περνάνε άν δέν πληρώσεις που να χτυπιέσαι...κι αυτό γιατί ήταν καλός άνθρωπος και δέν ήθελε να με βάλει στη διαδικασία να πληρώσω τζάμπα μαθήματα!

Ανώνυμος είπε...

Φυσικά και απαιτείται παιδεία. Φυσικά και πρέπει να δοθεί έμφαση στην πρόληψη. Φυσικά και έχει ευθύνες το κράτος. Αλλά...
Γιατί, άραγε, την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων που όλη η Τροχαία ήταν στο δρόμο και όλοι ξέραμε πως τα μέτρα θα εφαρμόζονταν και ότι οι κλήσεις θα έπεφταν και ότι (θα) μας έβλεπαν, οι ίδιοι αυτοί οδηγοί ήταν άψογοι; Μήπως, γιατί το Κράτος συμπεριφερόταν ως Κράτος συνε΄χεια και με συνέπεια;
Πέραν αυτού, Δείμο με στεναχωρείς ότι τοποθετείσαι κατά τνω προστίμων και υπέρ του να παίρνεις σε κάθε περίπτωση το δίπλωμα για να μην τιμωρείται όλη η οικογένεια. Γνωρίζει καλά πως δεν μπορεί να υπάρχει μια ποινή για όλα τα αδικήματα. Επιπλέον, συμφωνώ με τον/την Vrennus να εφαρμοστεί το σκανδιναβικό μοντέλο (πρόστιμο ανάλογο του εισοδήματος) και αναρωτιέμαι: γιατί δεν σκέφτεται ο ίδιος ο παραβάτης την οικογένειά του και θα πρέπει να τη σκεφτούμε όλοι εμείς; -π.χ. εγώ που θα πρέπει να βγάζω το παιδί μου στο δρόμο (εκθέτοντάς το σε κίνδυνο) επειδή αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στις διαβάσεις πεζών ή πάνω στα πεζοδρόμια;

annamaria είπε...

Εγω παλι θα ελεγα
ο καθε ενας απο μας που καθεται στη θεση του οδηγου,να προσεχει πολυ και να μη νομιζει πως ειναι ο Λαουντα (της εποχης μου αυτος)
ή ο Σουμαχερ!!
Δε μπορω καλε μου Δειμε να τα βαλω με το κρατος, οταν ο ανευθυνος μπαμπας θα βαλει το παιδακι του μπροστα, ειτε στη μηχανη του, ειτε στο αυτοκινητο και μαλλιστα χωρις ζωνη!!
Δε μπορω να τα βαλω με το κρατος οταν ο φορτηγατζης θα κλεισει αυτον με το μηχανακι.
Μπορω ομως να γραφω μεχρι το πρωι για ανεγκεφαλους οδηγους!
Το κρατος σε τελικη, το μονο που το ενδιαφερει ειναι τα τα "μαζευει" απο ολες τις μεριες!
Εμεις γιατι να τους τα δινουμε??

ο δείμος του πολίτη είπε...

Τσομπάνη μου, έχεις απόλυτο δίκιο.

Πατσιούρη, θα σε λυπήσω, αλλά είπαμε ότι η οικονομική ποινή τέτοιου μεγέθους πλήττει πρωτίστως την οικογένεια και δευτερευόντως το δράστη.

Λάμπρο, η οικονομική ποινή δε με ενοχλεί ως αρχή. Με ενοχλεί το ύψος τους. Το δίπλωμα θεωρητικά δεν επιβαρύνει την οικογένεια ή οικεία πρόσωπα του παραβάτη. Σχετικά όμως τηνη αναλογία του προστίμου δε διαφωνώ, είναι πολύ καλή ιδέα, αλλά με τόση φοροδιαφυγή πώς να το ελέγξουμε;

Ανναμαρία, έχεις δίκιο, αλλά και το κράτος δεν προσπαθεί να δείξει ένα σταθερό δρόμο κίνησης.

Debby είπε...

Μιλώντας από την θεσή οδηγού διτρόχου, έχω να πω ότι αυτά τα υπέρογκα πρόστιμα θα προκαλέσουν ακόμα περισσότερα ατυχήματα από αυτά που πανε να αποτρέψουν για τον απλό λόγο ότι η οδηγική συμπεριφορά στην Ελλάδα καθώς και οι δρόμοι είναι επιεικώς απαράδεκτα!
Δεν μπορεί το κράτος να απαιτεί συνέπεια από τους πολίτες την στιγμή που το ίδιο είναι ασυνεπές.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Debby, θα συμφωνήσω απόλυτα μαζι σου.

aeipote είπε...

Πονεμένη ιστορία το ελληνικό "κράτος". Η συμπεριφορά των οδηγών είναι θέμα κουλτούρας και όχι προστίμων. Και από κουλτούρα, εν προκειμένω, άστα να πάνε στο διάβολο. . .

Ανώνυμος είπε...

Παρ' ότι ξεκινώ με μια θετικότερη, σε σχέση με τους αυτοκινητιστές, προδιάθεση απέναντι στους οδηγούς διτρόχων και μοτοσυκλετών, θα ήθελα να παρατηρήσω πως οι άθλιοι δρόμοι δεν αποτελούν δικαιολογία για τα μηχανάκια που πηγαίνουν όλο και περισσότερο ανάποδα ακόμη και σε κεντρικές λεωφόρους.
Ακόμα θυμάμαι ένα βράδυ, χρόνια πριν, που οδηγούσα και βρέθηκα σε μια διασταύρωση με δρόμο μονής κατεύθυνσης (άνοδο), έκοψα, κοίταξα προς τα κάυω, δεν είδα τίποτε, πήγα να ξεκινήσω και ενστικτωδώς καθυστέρησα -ευτυχώς, γιατί, ανάποδα κατέβαινε μηχανάκι ΧΩΡΙΣ φώτα... Το σκέφτομαι, το γράφω και ανατριχιάζω στη σκέψη ότι θα μπορούσα να κουβαλάω μια ζωή στη συνείδησή μου.
Και γι' αυτό αναρωτιέμαι: τι σχέση έχει η ασυνέπεια του κράτους με αυτά τα φαινόμενα;

ο δείμος του πολίτη είπε...

ΑΕΊΠΟΤΕ>Αείποτε, σαφώς και είναι θέμα κουλτούρας.

Λάμπρο, τα έχουμε ξαναπεί αυτά

Ανώνυμος είπε...

Μόνο, Δείμο μου, που δεν μιλάω για τα παιδιά των ντελήβερι αλλά για τους υπόλοιπους οδηγούς (και πολλούς 40άρηδες και 50άρηδες). Κυρίως αυτοί πανε ανάποδα, πιά. Τέλος πάντων...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Συγνώμη, τώρα το κατάλαβα. Έχεις δίκιο, δε διαφωνώ. Απλά εγώ κολλάω στο οικονομικό σκέλος του προστίμου.

Agobooks είπε...

(Τρ)ελλάς το μεγαλείο σου!

aqua είπε...

Εξοργίζομαι κάθε φορά που ακούω για πολιτική πρόληψης με μέσο την αύξηση των προστίμων.
Ποιούς κοροιδεύουν?
Ο ασυνειδητος κι απαιδευτος οδηγός
θα περάσει με κόκκινο ,όσο ψηλό κι αν ειναι το πρόστιμο.
Τα έσοδα από τις κλήσεις είναι μια αστείρευτη πηγη εσόδων για το δημόσιο ταμείο ,ένα "χαρατσι"
...για το καλό μας.
Οδηγώ πάνω από είκοσι χρόνια και δεν τους εχω κάνει την χάρη να μου κόψουν ουτε μια κλήση.
Γιατί πρωτα σεβομαι τον ευατό μου
και τις ζωες των άλλων .
Αν ήθελαν πραγματικα να μειώσουν τα τροχαία θα συνέχιζαν το από εποχής Πασοκ πρόγραμμα με την ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολικά μαθηματα και την λειτουργια των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής.
Για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους προ λίγων ημερών ο κ.πρωθυπουργός επισκέφτηκε ενα τετοιο πάρκο στην Ηλιούπολη ,προκειμένου να μας δείξει την φροντιδα της πολιτείας στην αγωγή των παιδιών μας.
Μόνο που τυχαίνει κάποιοι να γνωρίζουμε πως το συγκεκριμένο πάρκο στήθηκε το 2003 από το Υπ.Μεταφορών κι ενας πασοκος δημαρχος φροντισε να το διατηρήσει.
Τα αλλα 80 που στηθηκαν σ'ολη τη χωρα ,όχι μονο δεν αυξήθηκαν από τότε ,αλλά χορταριάζουν .
Αλλα αυτα δεν μας τα 'δειξαν .
(..και δεν είμαι πασόκα ...αλλά το καλό να λέγεται!)

ο δείμος του πολίτη είπε...

Aqua, είμαστε απόλυτα σύμφωνοι.

N.Ago, πολύ ωραίο.

nyctolouloudo είπε...

σε πολλά φταίει το κράτος αλλά όχι σε όλα...υπάρχει και η λογική -ή δεν υπάρχει;- που σου λέει στο χωριό ΔΕΝ πρέπει να τρέχεις, έξω από τα σχολεία ΔΕΝ πρέπει να τρέχεις, στις διαβάσεις και στο φανάρι έχουν προτεραιότητα οι πεζοί, ζώνες και μέσα στην πόλη, όχι τα παιδιά στα μπροστινά καθήσματα, όχι όλο το σόι μέσα στο αυτοκίνητο για βόλτα στην παραλία και άλλα πολλά!

έχοντας υπ' όψη μου τον τρόπο που οδηγούν εδώ που είμαι για πάνω από 20 χρόνια έτσι οδηγώ και στην Ελλάδα. το αποτέλεσμα είναι να με βρίζουν γιατί πχ δίνω προτεραιότητα στους πεζούς στα φανάρια ή στις διαβάσεις.

διαφωνώ ό,τι το πρόστιμο είναι η εύκολη λύση.
ο οδηγός που δεν σέβεται τους κανόνες, δεν σέβεται τους συνανθρώπους του, ούτε τον εαυτόν του αλλά ούτε και την οικογένειά του.
και διαφωνώ ό,τι θα πρέπει να του παίρνουν το δίπλωμα με την πρώτη παράβαση. το πρόστιμο και πολύ μεγάλο μάλιστα - τι έγραψες; ένα μηνιάτικο; δεκαπέντε να το κάνουν - θα πρέπει να είναι η προειδοποίηση με την δεύτερη παράβαση τότε να του το παίρνουν για 2-3 χρόνια και μετά να ξαναδείνει εξετάσεις...
συμφωνώ ό,τι η οδική συμπεριφορά στα σχολεία θα πρέπει να είναι πρωτεύον μάθημα.

δεν υπάρχει παιδεία, σεβασμός και συμπεριφορά στην Ελλάδα γενικά....σε όλα τα θέματα!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Σέβομαι τη θέση σου, νυχτολούλουδο αλλά δε θεωρώ ότι βοηθά η αυστηρότητα και δει η οικονομική.

Helix Nebulae είπε...

Μοιράζεις κλήσεις σε σταθμευμένα και μηχανόβιους χωρίς κράνος; Easy money! Σκοτίστηκε το κράτος για το αν οι Έλληνες τηρούν ή όχι τους κανόνες ασφαλείας. Τι κι αν πάνε και σκοτωθούνε τι κι αν δεν πάνε; Φράγκα να αφήνουν, αυτό μετράει. Και εύκολα, ε; Σιγά μη δώσει το ελληνικό κράτος χρήματα για προγράμματα πρόληψης ή αρχίσει να κατάσχει τα διπλώματα των πελατών του. Μόνο κάτι κονδύλια σε ημέτερα λαμόγια πού και πού για καμπάνιες της συμφοράς. Ιδίως αν πρόκειται για επιδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε., οπότε μας μένει κι ένα γερό ποσοστό στην τσέπη. Κι ας τα κορόιδα να ψηφίζουν...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Συμφωνώ απόλυτα, Helix Nebulae. Μόνο κάτι κονδύλια σε ημέτερα λαμόγια πού και πού για καμπάνιες της συμφοράς. Ιδίως αν πρόκειται για επιδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε., οπότε μας μένει κι ένα γερό ποσοστό στην τσέπη.

christina είπε...

Βρε δεν πάει να βάζουν και δώδεκα μηνιάτικα πρόστιμο;

Οσο σβήνονται κλήσεις με βύσμα κι όσο μετατιθενται αυτοί που γραφουν τον οδηγο του βουλευτή , ασφαλεια στους δρομους δε θα υπαρξει.

Εγω βλεπω οτι παρανομουν αυτοι που ξερουν οτι τους παιρνει να το κανουν. Και θα συνεχισουν, γιατι έχουν και το μαχαιρι και το πεπονι.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Μπα, ξέρεις, passer-by, δε σβήνονται πια αν προλάβουν και περάσουν στον υπολογιστή.

Ανώνυμος είπε...

Για να περάσουν από υπολογιστή, πρέπει να γραφτούν πρώτα. Kαι δεν είναι λίγοι αυτοί που απειλούν με την ιδιοτητα τους για να το αποφυγουν.

passer by

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με αυτό φίλε μου που λες ότι αυτά τα εξοντωτικά πρόστιμα πλήτουν τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις. Ύστερα αν μην ξεχνάμε ότι και ο αστυνομικός ή μάλλον ο τροχονόμος στην προκείμενη περίπτωση είναι και αυτός άνθρωπος που πιθανόν οικονομικά να μην τα βγάζει εύκολα πέρα. Δε θα είναι λοιπόν δύσκολο σε πολλούς αστυνομικούς να κόψουν κλήσεις με τόσο μεγάλα ποσά σε έναν άνθρωπο του μεροκάματου που λένε; Το καλύτερο είναι η ενημέρωση. Θα μπορούσε ο αστυνομικός να σταματήσει τον οδηγό που δε φοράει ζώνη και να του πει "κύριε να ξέρετε ότι αυτό που κάνετε μπορεί να σας σκοτώσει και έτσι να χάσετε και εσείς τη ζωή σας αλλά να χάσουν και εσάς πρόσωπα που σας αγαπάνε και αγαπάτε". Δε θα ήταν κάτι τέτοιο θετικό; Είναι ανάγκη η τροχαία να σταματάει τους παραβάτες μόνον για να τους γράφει; Θυμάμαι κάτι πολύ έντονα. Πριν 9 χρόνια με έναν φίλο μου πηγαίναμε για μία δουλειά και έτρεχε πολύ. Σε ένα μπλόκο τον σταματήσανε το φίλο μου όχι για υπερβολική ταχύτητα γιατί δεν είχαν ραντάρ. Ήταν μπλόκο ρουτίνας. Δεν το είδε νωρίς ο φίλος μου και με τα χιλιόμετρα που είχε κιόλας σταμάτησε πιο κάτω από το μπλόκο. Ήρθε ο αστυνομικός και λέει στο φίλο μου "νεαρέ, με τόσα χιλιόμετρα που πας αν γίνει κάτι και σκοτωθείς με ρωτάς εμένα πως θα βρω το κουράγιο να πω στους γονείς σου ότι έχεις σκοτωθεί και έχει γίνει ένα με τις λαμαρίνες; Δεν αγαπάς τον εαυτό σου και τους γονείς σου καθόλου;". Σοκαρίστικα με τον τρόπο που μίλησε ο τροχονόμος. Δε τον έγραψαν γιατί φορούσαμε ζώνες κλπ. Μου λέει ο φίλος μου "με έκανε κομμάτια με τον τρόπο που μου μίλησε" και ελλάτωσε την ταχύτητα. Νομίζω ότι ο λόγος έχει μεγάλη δύναμη. Θέληση υπάρχει να ενημερώνονται οι οδηγοί διαρκώς;
Με αγάπη πάντα
Agorafoviagr

RealityOverdose είπε...

Εδώ και δεκαετίες έχουν καταλάβει παντού ( εκτός απο την Ελλάδα φυσικά ) ότι Η ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ. Απλά διότι όταν κάποιος παραβαίνει το νόμο, πιστεύει ότι ΔΕΝ θα τον πιάσουν. Αλλιώς δεν θα το έκανε.

Ο ΝΕΟΣ ΚΟΚ είναι ένα ΧΕΙΡΙΣΤΟ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και εάν ήμουνα τροχονόμος εάν μου είχε απομείνει λίγη τσίπα μέσα μου θα αρνιόμουν να γίνω... φοροεισπράκτορας για τα σπασμένα οικονομικά της εκάστοτε κυβέρνησης.

Μπράβο και στους υπόλοιπους εμάς νεογραικούς που νομίζουμε ότι τα πάντα νομοθετούνται για τους άλλους.

Εάν υπήρχε λίγη λογική και δεν αναμασούσαν όλοι ο,τι λένε στις ειδήσεις θα μπορούσαμε ως κάτοικοι αυτού του μπουρδέλου που ονομάζεται Ελλάδα να ζητήσουμε τα παρακάτω για ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ και όχι έναν νταβατζή στην πιο μεγάλη μας ανάγκη - την ελεύθερη μετακίνηση.

0) ΠΑΙΔΕΙΑ

1) Καλύτερη Οδοποιία

2) Καλύτερο Σύστημα Υγείας και Άμεσης Επέμβασης.

( Έχω σιχαθεί να βλέπω ανθρώπους να πεθαίνουν όχι απο το τροχαίο που μόλις ενεπλάκησαν αλλά απο αδαείς και κατά τα άλλα "βολεμένους" τραυματιοφορείς του ΕΚΑΒ οι οποίοι τους φέρονται λες και είναι σακί πατάτες... να μην μιλήσουμε για τα νοσοκομεία που άμα τρακάρει κάποιος στη Λαμία πρέπει να πάει Καρπενήσι για... τις πρώτες βοήθειες)

3) ΝΑ ΚΟΠΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΑ ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.

4) ΝΑ ΚΟΠΕΙ ΤΟ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ στις ΣΧΟΛΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ και να γίνει επιτέλους σωστή ΕΚΜΑΘΗΣΗ και ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της οδηγικής Ικανότητας.

5) Τα πρόστιμα να είναι ανάλογα με το ετήσιο Εισόδημα του καθένα ( ειδικά για τους βουλευτές που ψήφισαν τον νέο ΚΟΚ, εάν κάνουν παράβαση να τους υποχρεώνουν να πηγαίνουν ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ στη Βουλή γιατί στο κάτω κάτω αυτοί πρέπει να δείξουν ότι εφαρμόζεται αυτό το αισχρό Ποινικολόγημα)

Συγνώμη για την έκφρασή μου αλλά σήμερα πήγανε να με σκοτώσουν ( όχι απλώς τρακάρουν) πάνω απο 10 φορές). Τα νέα μέτρα δεν... αλλάζουν νοοτροπίες όπως λέει η «ΕΘΝΟΣ».. προσθέτουν νευρικότητα και εκνευρισμό στους ήδη φορτισμένους δρόμους μας.

ο δείμος του πολίτη είπε...

Με την υπερβολική δόση αλήθειας σου συμφωνώ απολύτως. Είναι ακριβώς όπως το θέτεις.

ShareThis