Με έκπληξη ακούσαμε να αποκαλύπτει με τόση ευκολία ο άλλοτε "προοδευτικός" υπουργός Χρυσοχοϊδης το σχέδιό του για την ίδρυση 14-15 στρατοπέδων συγκέντρωσης. Ήταν γνωστή η νεοφιλελεύθερη πορεία που επέλεξε από χρόνια να ακολουθήσει το ΠΑΣΟΚ. Γνωστή ήταν και η μετανεωτερική εθνικιστική του διάθεση κατά των μεταναστών.
Με μία, λοιπόν, γνήσια ακροδεξιά αντίληψη, η κυβέρνηση σχεδιάζει στρατόπεδα συγκέντρωσης για μετανάστες, προκειμένου, σύμφωνα με τον Υπουργό να μην αφήνονται ελεύθεροι σύμφωνα με το νόμο από τα δικαστήρια. Η δημοκρατία ακόμα μία φορά επιλέγει να καταπατήσει τους νόμους που αυτή θέσπισε. Με περισσή αναίδεια προς την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, το άλλο σοσιαλδημοκρατικό κόσμο του "φράχτη του αίσχους", ακολουθώντας κατά πόδας τις προτάσεις του κ. Καρατζαφέρη, σχεδιάζει τη φυλάκιση όσων διαφέρουν φυλετικά.
Στα στρατόπεδα συγκέντρωσης δε θα οδηγούνται συλλήβδην αλλοδαποί κατηγορούμενοι για ποινικές παραβάσεις, αλλά και αιτούντες άσυλο, επειδή ενδέχεται (προσοχή, ενδέχεται, δηλαδή προληπτικά) να φτάσουν σε παραβατικές δράσεις (ούτε καν αξιόποινες). . Βέβαια, στην ίδια ακριβώς ακροδεξιά λογική εντάσσεται και η επιχειρούμενη αστυνομική σκούπα στο κέντρο.
Το ΠΑΣΟΚ, άλλαξε αρχηγό, αλλά προφανώς όχι μυαλά. Για να επιβιώσει από την επερχόμενη εκλογική μάχη, στρέφεται όλο και πιο δεξιά, όλο και πλησιάζει περισσότερο στο κοινωνικό μίσος.
Προφανώς για την κυβέρνηση η επιβεβαίωση των ακροδεξιών στάσεών της, η επιβεβαίωση της Χρυσής Αυγής και του ΛΑΟΣ και η ανοικοδόμηση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, είναι σημαντικότερα από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και το δημοκρατικό σεβασμό.
Χτες ήταν το μίσος για τους δημόσιους υπαλλήλους, μετά κατά των ταξί και των φαρμακοποιών, σήμερα κατά των εγκληματιών μεταναστών (συλλήβδην) και αύριο κατά όσων διαφωνούν ή αντιδρούν στα κυβερνητικά μέτρα.
Και προφανώς όλα γίνονται υπό το άγρυπνο βλέμμα των κομισάριων της ΕΕ. Βέβαια, η συντηρητική ΕΕ από χρόνια πιέζει την Ελλάδα να σταματήσει τη λαθρομετανάστευση. Δε θέλουν τους πληθυσμούς τους οποίους η δική τους πολιτική (κι έμμεσα κι ελληνική) ξεσήκωσε από τον τόπο τους. Θέλουν να μένουν στα σύνορα της Ελλάδας και της Ιταλίας. Η Ιταλία και η Γαλλία με την Ισπανία πέτυχαν να ανεγείρουν στρατόπεδα συγκέντρωσης στις βορειοαφρικανικές χώρες τελευταίας προέλευσης (Λιβύη, Αλγερία, Μαρόκο). Η Ελλάδα επειδή δεν μπορεί να πιέσει την Τουρκία, τα χτίζει στο εσωτερικό της.
Ο κ. Χρυοσοχοϊδης με γνήσια προπολεμική[1] αντίληψη, θεωρεί κάθε αλλοδαπό που δεν καταφέρει (με τόση γραφειοκρατία πώς άραγε;) λόγω καταγωγής ή φυλετικής διαφοράς επικίνδυνο κακοποιό. Από Υπουργός Προστασίας του Πολίτη έγινε Υπουργός προστασίας των γνήσιων Ελλήνων.
Και μετά κοροϊδεύουμε τους ΕΛ…
[1] Οι ΗΠΑ αμέσως μετά το Περλ Χάρμπορ συγκέντρωσαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης υπό άθλιες συνθήκες κράτησης και αυξημένη περιφρούρηση όλους τους ιαπωνικής καταγωγής μετανάστες ακόμα και τρίτης γενιάς. Η καταγωγή τους τότε θεωρήθηκε επικίνδυνη για… σαμποτάζ.
23 έκριναν :
Η σύγκριση με την Αμερική μετά το Περλ Χαρμπορ είναι ατυχής γιατί τότε ήταν πόλεμος και δεν ήταν εύκολο να προασπιστεί απέναντι στην 3η φάλαγγα που δυνητικά την αποτελούσαν οι Ιάπωνες μετανάστες.
Όσο για τα στρατόπεδα των μεταναστών τι προτείνεις εναλλακτικά στο ήδη υπαρκτό πρόβλημα;
Ενώ τώρα δεν βιώνουμε τον πόλεμο που εξαπέλυσε ο νεοφιλελευθερισμός; Τόσοι άστεγοι, τόσοι φτωχοί, τόσα παιδάκια που λιποθυμούν; Σχετικά δε με τους μετανάστες έχω προτείνει (επίσημα στο βιβλίο μου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση όπου αφιέρωσα πολλές σελίδες) ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία μέσα από πολιτικές Κοινωνικής Ανάπτυξης. Το παρεμπόριο και η εγκληματικότητα είναι συνέπειες της φτώχειας και της πείνας, Αθεό.
Και μετά Δείμε διαφωνούσες μαζί μου όταν τους χαρακτήριζα χούντα. Η στενές επαφές με το 4ο Ράιχ, τους δημιούργησαν την ανάλογη νοοτροπία...
Κοίτα, Swell, ίσως έχεις δίκιο. Σχεδόν εκεί πάμε. Ακόμα πάντως διαφωνώ με τους όρους χούντα και κατοχή. Διαφωνώ όχι για την ουσία του (εξάλλου, η ίδια η μετανεωτερική δημοκρατία είναι από μόνη της δικτατορική, όπως έγραφα και στη δημαγωγία της δημοκρατίας), αλλά επειδή εξισορροπεί την 7ετία (φυλακίσεις, βασανιστήρια και τον πολιτικό της ρόλο) και τη γερμανική κατοχή (εκτελέσεις, πείνα, γενοκτονίες) με τη σημερινή περίοδο.
Δεν πάμε σχεδόν, εκεί είμαστε. Για πήγαινε να φωνάξεις στην παρέλαση να δεις τι ξύλο θα φας
And if you tolerate this
your children will be next.....
Κοπριά, το ξύλο το έχω βέβαιο. Τέτοια μέτρα σίγουρα δεν εκφράζουν τιμή στα όπλα και τον Αγώνα. Τέτοια μέτρα αποδεικνύουν πόσο φοβούνται τις λαϊκές αντιδράσεις. Ο φόβος δεν είναι χουντικό χαρακτηριστικό. Σίγουρα δεν είναι και δημοκρατικό. Ο φόβος είναι δημοκρατικό γνώρισμα.
Ανώνυμε, αυτό είναι, βέβαιο.
Δείμε, αν αναλάβεις εσύ και όσοι συμφωνούν μαζί σου να φιλοξενήσετε τους λαθρομετανάστες σπίτια σας, να μην τα φτιάξουμε τα στρατόπεδα.
Πάντως, εγώ θυμάμαι απ' το 1983 να λειτουργεί στρατόπεδο συγκέντρωσης Κούρδων στο Λαύριο και λίγο αργότερα στην Πεντέλη...
Δείμε, αν αναλάβεις εσύ και όσοι συμφωνούν μαζί σου να φιλοξενήσετε τους λαθρομετανάστες σπίτια σας, να μην τα φτιάξουμε τα στρατόπεδα.
Πάντως, εγώ θυμάμαι απ' το 1983 να λειτουργεί στρατόπεδο συγκέντρωσης Κούρδων στο Λαύριο και λίγο αργότερα στην Πεντέλη...
Δηλαδή, Άσκαρ, ή στρατόπεδο ή στο σπίτι του αντιρρησία; Αυτό είναι το δίλημμα; Να τους αφήσουμε κόντρα στις ευρωπαϊκές επιταγές να πάνε βορειότερα, δεν είναι πρόταση; Να υιοθετήσουμε πολιτικές κοινωνικής ανάπτυξης μακριά από το νεοφιλελευθερισμό και έτσι να σταματήσουμε να πεινάμε κι εμείς και οι αλλοδαποί, δεν είναι λύση; Το μισος και η απομόνωση είναι μονόδρομος;
Φίλε, άθεος είμαι, αλλά σέβομαι περισσότερο τον άνθρωπο και δεν τον διακρίνω από άλλους.
καλησπέρα
είδωμεν...
Το στρατόπεδο μεταναστών στο Λαύριο είναι ανοικτό και μέσα στην πόλη.
Όσο για το:
ένταξη των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία μέσα από πολιτικές Κοινωνικής Ανάπτυξης
μήπως μπορείς να καθορίσεις κάποιο αριθμό που μπορούμε να εντάξουμε; Ένα εκατομμύριο, δέκα εκατομμύρια, πόσους;
Ή αφήνουμε ανοικτά τα σύνορα και όποιος τα περάσει τον εντάσσουμε;
Γιατί αν τα κλείνουμε τότε αυτός που τα περνάει είναι παράνομος οπότε τον επιβραβεύουμε για την παρανομία του και δεν τον επαναπροωθούμε στην χώρα του.
Και βέβαια δεν μιλάω για αυτούς που δικαιούνται πολιτικό άσυλο αλλά για τους οικονομικούς μετανάστες.
Δείμε όταν μιλάς για σκιάχτρα, δύσκολα θα ευαισθητοποιηθεί κανείς. Κι αυτό γιατί υιοθετούμε έναν ατομιστικό τρόπο σκέψης που εν τέλει πάντα επιστρέφει σαν μπούμερανγκ στα κεφάλια μας. Δεν μπορώ να ερμηνεύσω με το φτωχό μυαλό μου την αντίδραση όλων όσων επικροτούν την θεσμοθέτηση αυτή παρά μόνο ως εκτόνωση.
Αυτή την στιγμή οι αλλοδαποί υπόκεινται μια μεγάλη αδικία και όσοι διαθέτουν οικουμενική αντίληψη γνωρίζουν πως κάθε μορφή αδικίας, οπουδήποτε και απο οποιονδήποτε αν διαπράττεται μας επηρεάζει καθολικά.
Και αυτό το αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς αν αναζητήσει τα αίτια που εξωθούν τους ανθρώπους στη μετανάστευση (και το κυριότερο φυσικά είναι το υπάρχον σύστημα που εξακολουθούν πολλοί Έλληνες να υποστηρίζουν). Μου φαίνεται πραγματικά αστείο να υποστηρίζει κανείς τον καπιταλισμό και να καταδικάζει τη λαθρομετανάστευση η οποία είναι φυσική απόρροιά του.
Το επίθετο "παράνομος" ή "νόμιμος" μετανάστης καθόλου δεν επηρεάζει προσωπικά την κρίση μου και δεν νομίζω πως υπάρχει μετανάστης που δεν θα ήθελε να "νομιμοποιηθεί". Αλλά βλέπεις θιγόμαστε αν αυτός ο παράνομος προσαρμοστεί στην ελληνική κοινωνία και χαρακτηριστεί Έλληνας.
Είναι καιρός νομίζω να αναζητήσουμε τους πραγματικούς υπαίτιους της κατάστασης που οπωσδήποτε είναι ανυπόφορη και ασφυκτική. Ωστόσο αν ξεχνάμε ότι επί τόσα χρόνια το κέντρο της Αθήνας φούσκωνε απειλητικά και καμία προσπάθεια αποκέντρωσης δεν έγινε καθώς και το ότι μεγάλος αριθμός μεταναστών εγκλωβίστηκε στην κυριολεξία στην χώρα μας καθώς η πολιτεία αδιαφόρησε έστω να τους στείλει πίσω, τότε νομίζω ότι είμαστε απόλυτα άξιοι της μοίρας μας. Γιατί ολιγωρούσαμε αλλά και ψηφίζαμε πολιτικούς οι οποίοι μπορούσαν αλλά δεν θέλησαν -διότι κανένα οικονομικό συμφέρον δεν είχαν- να αποτρέψουν από καιρού αυτήν την κατάσταση.
Και τώρα παίρνονται εύκολες,βιαστικές και ακραίες για μια "πολιτισμένη" χώρα αποφάσεις, προεκλογικά πάντοτε, για να πέσει φυσικά στάχτη στα μάτια.
Είναι πάντως ανάγκη να καταλάβουμε πως ο συνεχής αυτός διχασμός και οι συνεχείς διαιρέσεις μόνο σε συνεχή υποβάθμιση μπορούν να μας οδηγήσουν γιατί απλούστατα δεν χτυπάμε ποτέ τις γεννήτριες της λαθρομετανάστευσης, της εγκληματικότητας κτλ.
akrat, οψόμεθα.
Αθεόφοβε, δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να ορίσω εγώ τον αριθμό. Τέτοια αριθμοί ορίζονται εκ των πραγμάτων από τις δυνατότητες της κοινωνίας. Σε μία κοινωνία που επενδύει στην κοινωνική ανάπτυξη, κανένας αριθμός δεν είναι απόλυτος. Η επαναπροώθηση μπορεί να γίνεται μόνο με όρους όπως και η παραμονή. Σίγουρα δε θέλω να γεμίζουν οι φυλακές με παρανόμους ή εγκληματίες. Ωστόσο, τούτη η θέση ή ανάλογες απόψεις δεν μπορούν να γίνουν όπλα στα χέρια των ακροδεξιών (κάθε πολιτικού φορέα). Σχετικά στο παρελθόν έχω καταθέσει απόψεις στο σχετικό δοκίμιο (Πολυπολιτισμικότητα & Ξενοφοβία, Διαφορετικότητα & Νεορατσισμός και στα με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα για τους Μετανάστες, ή Ο "φράχτης του αίσχους" και ο μετανεωτερικός εθνικισμός (κυρίως στα σχόλια) και στο άκρως επίκαιρο Η οικονομική κρίση ενισχύει τις ακροδεξιές αντιλήψεις.
Crux, ίσως κάποτε πρέπει να μιλήσουμε για το ίδιο το φαινόμενο και τα πραγματικά του αίτια. Ποιος άνθρωπος επιθυμεί πραγματικά να φύγει από την πατρίδα του, τον τόπο του, να εγκαταλείψει φίλους και αγαπημένους και να πάει σε μία χώρα γνωρίζοντας τις ταλαιπωρίες που πρόκειται να περάσει, το φόβο, τη βία και όλα αυτά αν πρώτα δεν πεθάνει στο δρόμο.... Ουσιαστικά, τελικά ο όρος πρόσφυγας ίσως να είναι (σήμερα ειδικά) ταυτόσημος με τον πρόσφυγα. Ο ένας απειλείται να δολοφονηθεί κι ο άλλος να λιμοκτονήσει (με ή χωρίς ευθύνη του δυτικού κόσμου).
Αν θέλουμε να αφήσουμε κόσμο να λιμοκτονεί και να μην παίρνουμε θέση, τότε μπορούμε εύκολα να επιτιθέμεθα ή να φυλακίζουμε μετανάστες. Ειδικά πάντως στην τελευταία σου παράγραφο συμφωνούμε απολύτως.
Όλο σου το κείμενο με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, ως προς έννοιες και ως προς χαρακτηρισμούς.
Αυτά τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως και εξαθλίωσης πρέπει να εκλείψουν όχι μόνο από τον χάρτη και τον νόμο, αλλά και από την ψυχή οποιουδήποτε ρατσιστή ή εθνικιστή. Όταν ακριβώς το ίδιο γινόταν από Αλβανία και Βουλγαρία πριν 20 χρόνια μας άρεσε γιατί ξεσκατώνανε τους γονείς μας και χτίζανε τα σπίτια μας, αλλά τώρα, που λόγω του υπερπληθυσμού η κίνηση ανθρώπων έχει αυξηθεί, και γίναμε πολλές, δε μας αρέσει. Όσο για την ΕΕ, πρέπει να κάνουμε ότι λέει το γράμμα του νόμου της Ένωσης αλλά όχι τι μας ζητάει κάθε χώρα της Ένωσης μεμονωμένα, νομίζω.
Μια μικρή διόρθωση μόνο: Πρώτον, οποιονδήποτε Αμερικανό και να ρωτήσεις σήμερα, από τα δεξιά ως τ' αριστερά και πάνω ως κάτω, θα σου πει ότι ντρέπεται για αυτό που διεπράχθη από Αμερικανούς σε συμπολίτες τους Αμερικανούς, μόνο και μόνο επειδή ήταν Ιαπωνικής καταγωγής όσον αφορούσε το χρώμα της επιδερμίδας τους. Δεύτερον, λανθασμένα τους ορίζεις ως "ιαπωνικής καταγωγής μετανάστες ακόμα και τρίτης γενιάς". Η λέξη μετανάστες, πραγματικά, δεν χρησιμοποιείται στην Αμερική για Αμερικανούς υπηκόους. Λέγονται 3d generation (ή 2nd generation, ή 1st generation) Japanese-Americans. Αλλιώς, όλοι από το Mayflower και μετά θα λεγόντουσαν "μετανάστες".
Δημήτρη, στην Ελλάδα κι όπως φάνηκε και στη Γαλλία, το θέμα είναι πάντα επίκαιρο και ικανό να φέρει πολλές ψήφους. Στις ΗΠΑ η γενική κοινωνική αντίληψη καταδικάζει τέτοιες πρακτικές, αλλά μιλάμε για χώρα μεταναστών. Στην Ελλάδα το φαινόμενο είναι τόσο νέο που η φιλελεύθερη και νεοφιλελεύθερη δεξιά αντί να τους δέχεται, υιοθετεί τις λαϊκές ξενοφοβικές τάσεις και στρέφεται όλο και σε πιο ακροδεξιές πολιτικές. Και φυσικά το ίδιο και όλο σχεδόν το κεντρώο φάσμα.
Τόσο βαρύ είναι το θέμα στο δημόσιο διάλογο, ώστε ενώ με τον αθεόφοβο, πάντα συμφωνούμε, εδώ έχουμε διαφορές. Ενώ με σένα που πάντα διαφωνούμε, εδώ συμφωνούμε.
Νομίζω ότι ο λόγος για τον οποίον συμφωνούμε απόλυτα εδώ, είναι ο ίδιος για τον οποίον διαφωνούμε αλλού. Εδώ, η λογική σου σωστά υποσκέλισε άλλα θέματα στα οποία και εσύ ο ίδιος είσαι αντίθετος με τον εαυτό σου όσον αφορά το παρών θέμα.
Να εξηγηθώ:
Το πως φέρονται οι μετανάστες όταν εισέλθουν σε μια κοινωνία δεν εξαρτάται τόσο από την "ποιότητα" του μετανάστη όσο εξαρτάται από την ποιότητα της κοινωνίας στην οποία εισέρχονται.
Αν η ποιότητα της κοινωνίας είναι για γέλια και κλάματα όπως η Ελληνική, όπου ούτε ελευθερία δεν έχει ιδέα κανείς τι σημαίνει, και ο ρατσισμός είναι χειρότερος από το Μισισίπι και την Αλαμπάμα (αν είναι ποτέ δυνατόν κάτι τέτοιο), τότε 1.000 μετανάστες θα φερθούν σαν κακούργοι. Ενώ, αν η ποιότητα της κοινωνίας έχει στο DNA της το σπόρο που μετατρέπει τον μετανάστη σε ελεύθερο άνθρωπο όπως η Αμερικανική, τότε 10.000.000 μετανάστες (κι ας είσαστε 10,000,000 μόνο ήδη) θα γίνουν παραγωγικά μέλη της κοινωνίας και θα κάνουν την χώρα δυνατότερη.
Δηλαδή, πιστεύω ότι το σημερινό σου θέμα, κατά βάθος και στη ρίζα του, μιλάει για την ποιότητα της κοινωνίας-δέκτη, και των (δυστυχώς προβλεπόμενων) αντιδράσεων των μελλών αυτής της κοινωνίας.
Μιλώντας από την σκοπιά του να κοιτάς τους μετανάστες σαν ανθρώπους, έγραψες τα ίδια που θα είχα γράψει και εγώ, και αν τα είχα γράψει, μακάρι να τα είχα γράψει όσο σωστά όσο εσύ. Γι αυτό, συμφωνούμε.
Το ερώτημα που έθεσα, και δεν απαντήθηκε, είναι πρακτικό και ζητάει άμεση απάντηση πριν να γίνει μεγαλύτερο και κοινωνικά κρίσιμο σε σύντομο διάστημα.
Η απάντηση - Σε μία κοινωνία που επενδύει στην κοινωνική ανάπτυξη, κανένας αριθμός δεν είναι απόλυτος- είναι ευχολόγιο που δεν λύνει το πρόβλημα.
Σαφώς και κατανοώ τους λόγους που αναγκάζουν τους ανθρώπους να φύγουν από τον τόπο τους αλλά η λύση του προβλήματος αυτού δεν είναι η δημιουργία άλλου υπαρκτού πλέον προβλήματος στην χώρα μας.
Ήδη στις συνοικίες της Αθήνας που συγκεντρώνουν λαθρομετανάστες υπολογίζεται κοντά στο 10% των κατοίκων θα ψηφίσουν στις εκλογές Χρυσή Αυγή με τελικό αποτέλεσμα να φτάσει αυτή να αποκτήσει κοντά στους 8 βουλευτές στην βουλή.
Το πρόβλημα δε σε αυτές τις περιοχές είναι η εγκληματικότητα που υπάρχει από τους μετανάστες ,όχι γιατί αυτοί είναι κατώτερης ποιότητας άνθρωποι αλλά γιατί είναι ΦΤΩΧΟΙ και ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΟΙ.
Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες, επειδή ήσαν φτωχότεροι, ήσαν πρώτοι στην εγκληματικότητα στις ΗΠΑ το 1929-30 σε σύγκριση με τις άλλες εθνικές ομάδες μεταναστών, και αυτό σε μία χώρα που είχε την δυνατότητα να απορροφήσει εργατικό δυναμικό και δεχόταν οικιοθελώς μετανάστες.
Όπως λοιπόν καταλαβαίνεις δεν με κατέχει ούτε ξενοφοβία, ούτε ρατσισμός, ούτε εθνικισμός απέναντι στους μετανάστες αλλά το σημερινό πρόβλημα δεν λύνεται με θεωρητικές αναλύσεις και γενικόλογες ιδεατές λύσεις που δεν διαφωνώ ούτε εγώ.
Και το ξαναθέτω ξανά, δεν φτιάχνουμε στρατόπεδα όπως οι άλλες χώρες της Ευρώπης, τι κάνουμε πρακτικά;
Δημήτρη, δε διαφωνώ καθόλου.
Αθεόφοβε, κανείς δεν μπορεί να θέσει τέτοιο ερώτημα. Ουσιαστικά είναι σα να λέμε πόσο αντέχουν τα ταμεία συντάξεις, ας στείλουμε στον Καιάδα τους γέροντες ή σε φυλακές. Δηλαδή αν οι λαθρομετανάστες διασκορπίζονταν σε όλη τη χώρα, θα είχαμε μικρότερο πρόβλημα;ς Στην περιοχή μου υπάρχουν χιλιάδες μετανάστες, αλλά δεν έχουμε τέτοια ζητήματα, ξέρεις, κι ας είναι άνεργοι.
Κάθε πρόταση σε ένα ιστολόγιο είναι θεωρητική στη φιλοσοφία και την εκδοχή της. Δεν είναι δυνατόν να τεθούν βηματισμοί ένας προς έναν (άσε που ήδη το έκανα σε σημαντικό βαθμό στο βιβλίο μου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση) για πολλούς λόγους. Αλλά το να επιμένεις σε έναν αριθμό είναι αστείο υπό την έννοια ότι μιλάμε για μία χώρα την οποία υποβάθμισαν και χρεοκόπησαν νεοφιλελεύθερες πρακτικές και τώρα αναζητούμε αριθμό αποδοχής μεταναστών.
Ωστόσο, αναδεικνύεται ένα σοβαρό θέμα: όσο φτωχχαίνουμε τόσο θα ψάχνουμε αφορμή να διώξουμε μετανάστες
Έστω και καθυστερημένα κατάφερα να γράψω μια απάντηση που τελικά κατάληξε σε ποστ λόγω του μεγέθους της με τίτλο
ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΛΕΙΣΤΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Στον Πρεβεζάνικο Παντοκράτορα που χωροθετήθηκε η εγκατάσταση στρατοπέδου περνάει το μεγάλο σύνορο Ανατολής και Δύσης, στη «γραμμή του μίσους και των ανηλεών πολέμων» , στην «κατ' εξοχή γραμμή των μαχών» όπως το διατυπώνει ο Fernand Braudel που συσχετίζει την Πρέβεζα, με το Άκτιο, τη Ναύπακτο, τη Μάλτα και τη Ζάμα. Εκεί που δόθηκαν μεγάλες μάχες και ναυμαχίες για τη διαίρεση του κόσμου.
Δημόσιε Χώρε, οι τοπικές κοινωνίες έχουν από καιρό πάρει θέση για την αξιοποίηση των ανενεργών στρατοπέδων. Στην Πρέβεζα θέλετε να γίνουν κέντρο Πολιτισμού και Διοικητικό, στα Γιαννιτσά χώρος Δικαστηρίου, Αστυνομίας και Πολιτισμού (εκεί έχουν κι ένα από λίγα ιστορικά τζαμιά με μιναρέ στη χώρα), στο δήμο του Παύλου Μελά θέλουμε χώρο πρασίνου (που έχουμε τόσο ανάγκη) και πολιτισμού. Αναλόγως κι αλλού. Αντί, λοιπόν, να βοηθήσουν στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και να ενισχύσουν την περιφέρεια, σκοπεύουν να κάνουν φυλακές με ακροδεξιά πρίσματα.
Δημοσίευση σχολίου